Arnes log - 5 udgave


Arne
 Share

Recommended Posts

Hahaa - sejt!

Beretningen minder mig om nogle venner jeg har - italienere!

2 af dem bor her i CPH - og da jeg lærte dem at kende var de sidst i 20erne/1st i 30erne.

Efter noget tid undrede det mig af og til at de altid benyttede sig af HT som transportmiddel. Direkte adspurgt måtte de indrømme at de aldrig havde kørt på cykel :w00t:

For ikke at bringe dem i yderligere miskredit (for de var de!), brugte jeg en ikke-mikroskopisk del af sidste sommer på at lære dem at køre på cykel!!!!!! sjovt og underligt at lære folk i 30erne at køre på cykel!!! :bigsmile: Det foregik på den hårde måde - Nørrebrogade i myldretiden - så kunne de lære det :devil:

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Let me get this straight...

Du har de seneste dage omgivet dig med Mette B_skaal, Hoosier og Tulle?? De fleste vil mene, du er meget heldig. B) Andre vil spørge om ikke det bløder ud af dine ører? :blink: Alle de benævnte ærede skønne unge damer har jo et særdeles veludviklet snakketøj og er ikke bange for at bruge det. :D :tongue::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Let me get this straight...

Du har de seneste dage omgivet dig med Mette B_skaal, Hoosier og Tulle?? De fleste vil mene, du er meget heldig. B) Andre vil spørge om ikke det bløder ud af dine ører? :blink: Alle de benævnte ærede skønne unge damer har jo et særdeles veludviklet snakketøj og er ikke bange for at bruge det. :D :tongue::w00t:

Man kan ikke gøre for at man har charme :tongue: - og jeg har veludviklede øre der kan klare mosten :lol:

Link to comment
Share on other sites

Alle de benævnte ærede skønne unge damer har jo et særdeles veludviklet snakketøj og er ikke bange for at bruge det. :D  :tongue:  :w00t:

Hvad mener du med det??? :blink::blink::blink::tongue:

Hehe lyder som en go cykeltur..

Bliver endnu en gang nødt til at sige... Damn det er nice godnatlæsning du leverer Arne..

Bliv endelig ved med det.. Go motivationsfaktor for mig :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Så blev der trænet igen - 2 x spinning ,mandag den 2/8

I fredags gik jeg en masse - af grunde jeg tror jeg vil vendt tilbage til i morgen. Lørdag var det så helt galt med min højre knæ igen... jeg kan åbenbart ikke gå særligt langt :blink:

Så jeg tog den med ro i weekenden og i dag turde jeg godt køre spinningt igen.

Det var sindsygt varmt i dag i Parken - og første time - spinning III- var en barsk og hård omgang - jeg kørte med på det hele langt hende i timen - men i de sidste 15-20 min måtte jeg bbakke en smule. Jeg kørte timen med en gennemsnitspuls på 88 % af makspulsen - det er jo ikke så ringe B)

Jeg har ændret mine pulskurver (som kun bringes når jeg ind imellem kan låne en brystsender - jeg har ikke råd til at købe en ny lige nu) De viser nu % af makspusl - i stedet for % af pulsreserve. Farvezonerne er der ikke ændret på.

spin600.gif

Energiforbrug: 1237 Kacal - med de sædvanlige forbehold

I anden time, var en udholdenhed - som Chris kortede med 10 minutter - alle var opløste af varme på det tidspunkt. Jeg sad ned det meste af timen - men var dog oppe og stå ind imellem - hver gang steg pulsen næsten øjeblikkeligt med 6-10 % - der var udsolgt..

Pulsgennemsnit 84 % af maks

Energiforbrug: 1264 Kcal - med de sædanlige forbehold

spin601.gif

God træning! :)

Link to comment
Share on other sites

"kom til" at arbejde til 4.45. 5.00 begyndte Skaderne og andre "skrigefugle" at byde morgensolen velkommen... 6.30 begyndte 2 måneders renovering af vore ejendom - så tog jeg på arbejde :blink:

Dagens positive lyspunkt - træning med Mette :)

Db bænkpres:(har jeg aldrig kørt før)

1 x 8 x 14 kg

3 x 5 x 20 kg

1 x 9 x 20 kg - ok der skal mere vægt på :)

Db bent over rowing:

3 x 7 x 20 kg

Skulerpres:

1 x 5 x 15 kg

1 x 3 x 15 kg

3 sæt: :chicken:

Hammercurl :tongue:

3 x 8 x 12 kg

1 x 6 x 12 kg - længe siden - lad os sige det på den måde.....

Træk til bryst:

3 x 6 x 55 kg

Til sidst en masse chrunches - kan vist efterhånde komme et par cm længere op....

Det var det - og det var fint nok :)

Link to comment
Share on other sites

Skulerpres:

1 x 5 x 15 kg

Hvem var det der skulede så meget, du absolut måtte presse dem?? :blink::blink::blink: :D

F.eks min træningsmakker Mette husfys - der ikke kunne se logikken I at jeg det ene øjeblik talte om mit dårlige knæ - og det næste om at jeg havde lovet min 10 årige nevø at gå med ham alle 90 meter op i - og udenpå- spiret på Frelserkirken på Christianshavn. jeg "pressede" hende nu ikke :lol:

Jeg gjorde det nu - og kan mærke konsekvenserne på dårligdommen (jeg har vist været for meget samme med spock - min ansvarlighed i skades og sygdoms situationer begynder at ligene B) )

Jeg vil dog ikke tøve med at kalde det dagens andet træningspas. Stejle trapper med høje trin er ikke lige mim kop the - fysisk set, men jeg elsker det nu :) - Mand der var langt op - min vejrtrækning var ukontrolapel mange gange og mine lår totalt døde da jeg nåede helt op - men turen vejr - udsigten der fra er mageløs - og turen på trappen på ydersiden af spiret lige facinerende!

frelser.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke fordrage at være i sauna - et mørkt indelukket rum der er meget varmt og måske enda fugtigt. ( forskellen mellem dampbade og sauna er lidt flydende for mig)

Jeg kan se et formål hvis det fryser 20 grader uden for - men at de der skøre finner så fare ud i iskoldt vand bagefter - det fatter jeg ikke!

I øjeblikket går jeg aligevel ganske frivilligt i sauna flere gange om ugen. Sådan en mørkt indelukket spinningrum - med et ventalitionsystem der nok fjerne en del af fugten og sender ilt ind - men som ikke køler luften overhoved - hvortil så skal lægges 70 hårdtarbejdende mennesker der sidder med 40 cm afstand - ja så har man en effektiv sauna i disse dage.

I dag lage jeg ikke meget mærke til det - jeg glemte også alt om min gigant DOMS fra i går (av min perctoralis major - ikke mindst) jeg ramte nemlig i perioder det dejligste FLOW!

Det kom i hovedserien:

6 minutter siddende "armstrong kadance" 100+ pæn tung belastning - jeg var lidt længe om at komme op på de 85-89 % som Chris lagde som niveauet

8 min stående - lige omkring 70-74 rpm - HER KOM "FLOW" - min første spinners high længe var på vej!

4 min siddende "Armstrong kadance igen

Så en kort aktiv pause

Det næste arbejde:

2,5 min siddende arbejde - ca 90 rpm -90 sekunder stående samme tempo - gentaget 3 gange.

Jeg snød en smule på den første med at komm lidt tidligt ned og side - det samme galdt de andre runder - men pulsen kom op hvor den skulle.

Efter endnu en pause sluttede vi med 3 min stående 70 rpm enkelttakt

Dejlig time - på trods af varmen.

Gennemsnitspuls - 88 % af makspulsen

Træningstid 58 minutter

Energiforbrug i følge Polar: 1329 Kcal (hmm)

spin602.gif

Link to comment
Share on other sites

Kontormakkeren havde fødselsdag - hun kender en konditor fra Lagkagehuset på Christianshavn - spm dukkede op med den mest fantastiske lagkage - tarveligt - men jeg tog kun et bitte lille stykke B)

For at det ikke skal væreløgn - så havde træningsmakkeren også fødselsdag - de blev vist nok begge 23 år i dag :lol:

Nå til dagens indsats:

Db bænkpres:

1 x 8 x 14 kg

4 x 8 x 20 kg - jeg skal vis bruge 22 kgs håndvægtene næste gang

Bent over en arms roning:

3 x 8 x 20 kg - for let

1 x 8 x 22 kg - satadig for let - ok jeg kan nok ikke løfte de 28 kg jeg har kunnet - meeeen, så (ekstra) slap er jeg heller ikke blevet B

Træk til bryst:

1 x 6 x 60 kg - nogenlunde stil

1 x 6 x 60 kg - stil ok - men jeg manglede 2-4 cm i bunden hver gang

1 x 6 x 60 kg - CHEAT bigtime

1 x 6 x 55 kg - do.....

En del mave - mens jeg blev underholdt masivt af fødselarens eksperimenter på en swiss ball :lol:

Lidt kort i dag - men benøvelser var hverken knæ eller resten af kroppen til i dag

Link to comment
Share on other sites

Ingen træning i dag – men forhåbentligt en masse superkompensation :)

Tid til en beslutning

Jeg har truffet en beslutning omkring min målsætning – faktisk er det en uge siden jeg tog den beslutning – men jeg har ikke rigtigt haft ork til at skrive om det, det er travle tider, på godt og ondt i Team S.A.T.S.

Jeg vil gerne have lov til at fortælle en lille historie, det kan meget vel være det sidste lille tilbageblik i denne omgang, jeg vil fortælle jer den fordi den hjalp mig til at træffe en beslutning.

Jeg er på vej over en mark af en trådt sti belagt med træflis. Det vil sige, det var en mark engang og der er ikke længe siden det…Nu er det en ny bydel beliggende mellem jernbanen og det sted hvor jeg skal hen Det er den første varme dag denne sommer, lige som den første gang jeg kom denne vej – det var nu langt tidligere på sommeren, men det var 30 grader varmt og jeg var meget spændt. Det er 19 år siden at jeg ankom til Roskilde station en dag i slutningen af juni. Jeg anede ikke hvordan jeg skulle komme videre ud til Marbjerg mark – ud til RUC, men jeg mente at der gik en bus. Det gjorde der også bare ikke i universitetsferien… Jeg kunne komme et stykke af vejen, men det blev en pænt lang gåtur i varmen… Jeg kan huske da jeg kom under jernbanen og så ned af bakken, så ned mod denne underligt lille samling bygningerne i klar 70èr stil – kedeligt så det ud – beliggende som en underlig vanskabning mellem bondegårde i et landskab præget af marker på skråningerne ned mod det, tydeligvis gamle vådområde hvor RUC lå…

Jeg skulle finde bygning 9.2 – her lå studievejledningen. Jeg gik rundt i lang tid – der var ingen hovedindgang, intet naturligt sted at gå ind og spørge, tilsyneladende dødebygninger med tunge massive døre uden en imødekommende rude så, man kunne se ind…

Til sidst fandt jeg min vej frem. Jeg skulle høre om mulighederne for at komme ind på dispensation. Jeg havde ikke en fuld adgangsgivende eksamen, jeg manglede nogle HF fag og havde ikke rigtigt lyst til flere enkeltfag. Egentligt viste jeg ikke rigtigt hvad jeg ville, jeg havde et aften natarbejde på Helsingør Dagblad. Jobbet havde været godt for mig i det jeg havde formået at tage et ansvar og et lederjob, men det var en dead end – og der gik alt for meget natværtshus og natpølsevogn på Statshavnen i livet i de år. Jeg gik op i min bordtennis ledertjans – og ellers gik jeg lidt zombieagtigt rundt i livet, præget af nogle turbulente oplevelser, ikke mindst følelsesmæssigt nogle år før, noget jeg ikke skal komme ind på her.

Jeg må egentligt takke min mor for at jeg tog den tur ned til studievejledningen, det var i mangt og meget hendes ide – den helt rigtige skulle det sener vise sig – jeg var tilstrækkeligt søgende til at gå med på ideen.

Den besked jeg kom hjem med var god – og skidt. Da studievejlederen havde hørt på mig i 5-7 minutter sagde han: ” det lyde som om du nemt kan få den dispensation (til at søge ind via af ”andet adgangsgrundlag end en gymnasial uddannelse) – nu skal jeg så bare lige høre hvor gammel du er?”

23 sagde jeg.. ”ok jeg troede du var ældre, så bliver det svært – du skal være 25…”” Jeg har fødselsdag i september sagde jeg – skal jeg så virkelig vente til 88?” ”hmm Jeg synes du skal prøve næste år…”

Året efter var der 2 spændende datoer. Dvs. første gang var jeg lidt ligeglad, jeg var holdt op på Dagbladet da situationen der var blevet lidt umulig – dog ikke noget der havde med mig at gøre, jeg var ved at gå i stå igen.. vægten sneg sig op fra de 92-93 som mit fysiske arbejde havde sikret, til lige under de 100…

Jeg fik min dispensation, og det var som om det begyndte at vække mig…. Det blev en spændt venten frem til den 28/7. Jeg var træner på en sommer træningslejr for godt 60 spillere med 6 trænere som skulle slutte den dag. Min mor havde modtage konvolut og havde den med… Den var dejlig tyk! Jeg flåede den op – jeg var optaget på den samfundsvidenskabelige basis uddannelse – med forhåndstilsagn til Tek-sam overbygningen (15 pladser om året dengang fra Sam – det krævede 10,5 med eksamen – heldige mig) Jeg var begejstret og følte det først håb og optimisme i 5-6 år. Jeg lade meget bag mig i de minutter – utroligt hvad sådan et brev kan gøre.

Jeg mødte op åben som ikke i lang tid – efter ca. 25 minutter var jeg blevet meget fascineret af en medstuderende – det blev starten på et tæt, nogen gange så tæt som relationer kan blive mellem mennesker af forskelligt køn, kan blive, men også dybt kaotisk forhold som strakte sig gennem de næste 15 år…. Men nej hvor jeg følte mig i LIVE

De 2 første år var vilde. Der skete meget, der blev drukket rigtigt mange øl, der var store dramaer og fantastiske stunder – og så studerede vi som gale! Studieformen var lige mig – bortset fra at jeg lige skulle lære at arbejde sammen med andre – ikke bare enten trække mig eller dominere alting. Vi var nogle der blev grebet af et dybt engagement – det var fantastisk intellektuelt, men følelsesmæssigt hårdt. Andet år var noget rod – jeg var flyttet til Roskilde og boede et dårligt sted. Jeg begyndte at leve af junkfood – og da jeg havde rimeligt med penge, ja så begyndte jeg at køre en masse taxa – jeg ved at der er taxa folk dernede der stadig husker mig…

Jeg begyndte på Tek-sam i 89. Igen det helt rigtige sted. Jeg fandt en samarbejdspartner som jeg kom til at skrive 3 projekter med – dvs. at vi arbejdede sammen hele overbygningen, vi supplerede hinanden perfekt og fik sat et fingeraftryk på den uddannelse. Vi nåede at skrive ny studieordning og ny kursusplan. På 2. og 3 overbygningsår blev vi ansat som kursuslærere samtidigt med at vi også deltog i centerpolitikken. Jeg kom i konsistorium og der var gang i den med en mase andre ting også.

Der var jo grunde til at jeg havde pansret mig inde i 5- 6 år i starten af 80’ erne – og det fik jeg ikke gjort noget ved. Jeg var en følelsesmæssig supertanker i en skærgård og jeg skar mig mange gange. Jesper, min samarbejdspartner sagde siden at jeg eksploderede for øjnene af ham i studieåret 89-90. Der røg 60 kg på, i løbet af 10 måneder. Massive mængder af chokolade, pomesfritter, cola osv. – samt et arbejde med ubegrænset adgang til netop disse ting som gjorde det muligt, var den uheldige cocktail.

Jeg satte mig hele tiden mål, mål af typen ”Hvis bare… så bliver alt godt”. Jeg gav ikke mig selv kredit for at komme igennem studiet på normeret tid. Gav ikke mig selv meget kredit for at havet fået lov til at undervise fra 4 studieår, osv… Det brugte jeg til at stive mig selv ag mens jeg tumlede mod fjerne mål…

Der er ingen grund til at fortælle hele resten af historien – det kan siges kort – efter nogle år hvor jeg stadig opnåede meget godt, ikke mindst undervise en masse studerende (det nød jeg virkeligt!!!) så led jeg skibbrud med min masterplan ”jeg skulle have en Ph.d. grad – og det med et skelsættende projekt der rystede videnskaben” (OK sat noget på spidsen) Jeg havde noget at bevise syntes jeg – og tog på ingen måde udgangspunkt i hvad jeg var god til og fandt glæde ved – og det var bestemt ikke forskning eller frontline politik jeg var god til, men det var det som jeg ”ville” – for, for enden af den regnbue ventede en skål fuld af guld og lykke…..

Hvad har det her med min beslutning vedrørende den der ”120 kg” plan? En hel del. Jeg kom til at tænke over det jeg igen gik ned mod RUC i fredags, ned for at søge et undervisning job (deltid).

RUC så meget forandret – jeg har indsat nogle billeder af det gamle og det nye. ..

gammelruc_ege.jpg

gammleruc_sump.jpg

Det var det gamle...

nyeruc_bib.jpg

Nyeruc_front.jpg

Det er det nye...

Men jeg er også forandret. Jeg har ikke noget at bevise over for de spøgelser som jeg følte jeg havde før. Jeg behøver ikke drama og vilde planer. Det har jeg vist et stykke tid – men det samlede sig alligevel på en måde – da jeg gik der og grinte lidt af de alvorlige unge mænd fra 1987 – og deres ”episke” spil for galleriet, i deres elementære kamp for at besejre rivalerne og vinder hunnernes gunst…

Ja jeg skal op på det bjerg – jeg skal op på det fordi jeg har lyst til den fysiske præstation. Jeg skal være sund og rask og glad for mig selv og livet. Måske har Morten Z. ret, da han gav mig sit svar: ”120 kg Arne – hverken mere eller mindre”. Jeg har beslutte at lade det være mit mål for nu. At komme ned på 120 kg og være så stærk og sund som jeg kan. Om det stopper der – det ved jeg ikke – det kan jeg ikke vide. Men det er konkret, det er opnåeligt – og måske er det også godt nok – og ”godt nok” kan faktisk være ”GODT NOK”

Det blev langt – og meget tog jeg ikke med alligevel – men jeg fik skrevet det som jeg havde brug for. Ok jeg vil ikke love jer at der ikke kommer flere historier - men de bliver anderledes...

Link to comment
Share on other sites

Kære Arne

120 kg Arne – hverken mere eller mindre”. Jeg har beslutte at lade det være mit mål

Rigtig god beslutning :)

Og med din stædighed og din vilje - og viden - så når du det også!

Tak for en god inspirende historie fra the real life of Arne ! :) du kan det der med at udtrykke ting....

Vi ses i morgen !

/Vivs

Link to comment
Share on other sites

Tak for historien, Arne. ER selv ved at finde den mur, der gør at jeg spænder ben for mig selv i livet. Dn historie ramte mig et relevant sted. Jeg glæder mig til at se murstene flyve.

Dubai

Link to comment
Share on other sites

Kære Arne,

Endnu engang flyder der guld fra din pen, godt at se. Jeg ved personligt at ændringer kræver overskud, så du er ved at komme op på toppen igen. Som altid kan man være sikker på at dine beslutninger er truffet på baggrund af gennemtanke - hvilket er noget jeg burde lære.

Hvis du stopper på Sats, er Chris så stadigvæk din personlige træner?

Held & lykke med jobsøgningen,

Niske

Link to comment
Share on other sites

Tak for opbakningen til jer alle. :)

Niske - jeg stopper ikke på Team SATS - men jeg har brug for noget indtægt - og ja brugfor at få styr på om ikke min oprindelige plan, om at skulle bruge mit liv på undevisning, måske nok var den rigtige.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Kære Arne

Tak fordi du deler dine oplevelser med os. Masser af stof til eftertanke. Evnen til at fokusere på de fjerne mål og glemme at glæde sig over det reelt opnåede. Held og lykke til dig.

Link to comment
Share on other sites

Spinning II - søndag den 8/8

De forgående søndagen er denne time blevet kørt som en "spinning 2,5" - dag blev den, nok pga. varmen, kørt som en mere regulær "II" time. Jeg kørte den første halcdel stille og roligt - jeg hold mig omkring de 80 % af makspulsen i snit. I sidste halvdel gik jeg lidt mere til den - så jeg endte med en gennemsnit på 85 % for hele timen.

Vi var kun 25 i dag - noget usædvanligt!

post-12-1091960616.gif

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share