Hatfield bænk + masse


Rasmus G
 Share

Recommended Posts

Overvejer meget kraftigt at gå i gang med en hatfield bænk cyklus (TJ Modificeret) når mit nuværende program er færdigt, har dog _ingen_ idé om hvordan man griber sådan noget styrketing an :unsure: - Desuden vil jeg stadig godt køre andre øvelser da jeg mangler _meget_ masse :) - Dog er dødløft desværre udelukket på ubestemt tid :(

Hatfields program køres kun 2x om ugen, (man-fre) men kan jeg ikke stadigt træne noget om onsdagen? Undskylder meget hvis det lyder meget dumt, men har ingen forstand på sådan noget :( - Nogen som har et forslag til et program hvor cyklusen indgår?

Link to comment
Share on other sites

Spørgsmålet er, om det overhovedet er Hatfields Cycle (HC), du skal bruge? Mange glemmer, at HC er et peaking program, som er lagt an på at toppe de tre styrkeløftdiscipliner på et bestemt tidspunkt. Det forudsætter derfor, at du allerede har grundtræningen i orden, men bare mangler at optimere din allerede eksisterende styrke op til et bestemt stævne.

Hvis du mangler masse, så lyder det derfor ikke som om HC er det rigtige program for dig. Så vil det sikkert være bedre at holde dig til et mere traditionelt program med en solid omgang volumen. F. eks. de første 2/3 af et traditionelt Western Periodization program.

Link to comment
Share on other sites

Er bange for at jeg ikke har tiden til at træne 4x ugentligt 

Det behøver du da heller ikke. Når der står, at du i uge 1 træner 5 x 10 x 62% f. eks., så kan du jo nøjes med at gøre det én gang om ugen i hver øvelse. Eller to gange. Eller hvad du nu finder på. Det bestemmer du selv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share