Proteinbar


venaN
 Share

Recommended Posts

Jeg har aldrig gjort så meget i proteinbare, fordi jeg syntes der var for usundt med for meget "kunstigt" protein. Derfor har jeg altid købt en masse mad i handelsskolens "billige" kantine :blink:

Hovedsagen er, at jeg nu vil til at prøve at tage en proteinbar med hver dag, så jeg ikke behøver så meget mad.

Og ja, du har gættet rigtig, jeg vil gerne vide hvad for en der smager bedst, da jeg har prøvet nogle der ikke ligefrem er fantastiske :)

Så hvis i gider skrive lidt om jeres personlige erfaringer, vil jeg da være glad. Og så håber jeg på vi deler smagsløg...

venaN

Link to comment
Share on other sites

Det er vist ikke tilladt at diskutere kosttilskud her i forummet (gælder vel også prot barer).

Så det bedste forslag er at prøve dig frem. Vær opmærksom på at kvali er meget svingende og smagen sjældent er god...

Men du kan jo også lave dem selv :) Opskrift - tak til MaxP.

Edited by Cervantes
Link to comment
Share on other sites

Man må vist ikke reklamere for sådanne produkter...

Gå efter nogle yoghurt coated :) De plejer for det meste at smage ganske godt, men vær dog opmærksom på proteinindholdet, da det ofte svinger en hel del...

Hmm to slow ;)

Edited by Granhof
Link to comment
Share on other sites

Man må vist ikke reklamere for sådanne produkter...

Man må vel gerne sende en PM.... Eller hvad.....??

Meningen er vel at dele information og viden, ud blandt så mange som muligt, på forummet.

SÅ PM i denne sammenhæng dur ikke rigtig, syntes jeg ;) Da det er meningen at man deler information imellem en masse og ikke kun 2 personer :)

Så kunne man jo i realiteten også starte et topic, og spørge hvor man køber ditten og datten.. Og det dur ikke helt. Så ville alle tråde ligge døde, og kun PM`s, nej vel !

Link to comment
Share on other sites

Man må vist ikke reklamere for sådanne produkter...

Man må vel gerne sende en PM.... Eller hvad.....??

Meningen er vel at dele information og viden, ud blandt så mange som muligt, på forummet.

SÅ PM i denne sammenhæng dur ikke rigtig, syntes jeg ;) Da det er meningen at man deler information imellem en masse og ikke kun 2 personer :)

Så kunne man jo i realiteten også starte et topic, og spørge hvor man køber ditten og datten.. Og det dur ikke helt. Så ville alle tråde ligge døde, og kun PM`s, nej vel !

Ja - det kan du godt have ret i - men det gør sig jo sjældent gældende - da kosttilskud faktisk er det eneste relevante vi ikke må diskutere.

Derfor synes jeg ikke rigtigt at det statement holder. For hvorfor skulle jeg holde nyttig information tilbage som en anden person kunne drage god gavn af?

Edited by Cervantes
Link to comment
Share on other sites

Jeg tænkte også meget over, om det nu var reklame, da jeg oprettede tråden. Men jeg kan huske der har været tidligere emner (som jeg ikke kunne finde igen), hvor folk har lavet tråde om proteinbare, "den her smager godt", "den her er god" osv. så jeg tænkte, "det gør åbenbart ikke så meget".

Men jeg vil da gerne undskylde, hvis det ikke er tilfældet.

venaN

Link to comment
Share on other sites

For hvorfor skulle jeg holde nyttig information tilbage som en anden person kunne drage god gavn af?

Tjae det er en svær en... Men i dette tilfælde vælger jeg ihvertifald at holde min information for mig selv.

Men man kan jo altid give lidt hints, såsom at gå efter de yoghurt coated eller whatever

Jeg ved ikke om det er tilladt at sende sådan information via PM :unsure: Hmm nej det tror jeg ikke det er.

Link to comment
Share on other sites

For hvorfor skulle jeg holde nyttig information tilbage som en anden person kunne drage god gavn af?

Tjae det er en svær en... Men i dette tilfælde vælger jeg ihvertifald at holde min information for mig selv.

Men man kan jo altid give lidt hints, såsom at gå efter de yoghurt coated eller whatever

Jeg ved ikke om det er tilladt at sende sådan information via PM :unsure: Hmm nej det tror jeg ikke det er.

Det står jo ikke klart i reglerne - men sikkert er det at vi ikke må diskutere tilskud, derfor kan det tænkens at vi heller ikke må sende det som PM, og jeg vælger derfor også at holde mig på den sikre side...

MEN - desuden er det faktisk heller ikke lykkedes mig rigtigt at finde nogen jeg kunne lide - så jeg køber altid de billigste... :tongue:

Men yoghurt coated... hmm... det må man jo lige huske ;)

Link to comment
Share on other sites

venaN -> Grunden til du kan finde tidligere tråde med diskussion af produkter og forhandlere er fordi reglen er relativt ny. MortenZ indførte den vist i starten af året.

Da moderatorer ikke kan læse andres PM's kan man sådan set skrive hvad man har lyst i dem. Kun MortenZ og de få andre som har direkte adgang til databasen har muligheden for at læse alt, også PM's, men det vil kun være i helt ekstreme tilfælde, hvor f.eks. en politianmeldelse kan komme på banen, at dette vil blive overvejet. Mig bekendt har det endnu ikke været tilfældet.

Tråde der udelukkende ligger op til at der nævnes konkrete produkter vil som regel blive slettet, men i dette tilfælde burde det være mulig også at diskutere hvad man så skal kigge efter når man er på udkig efter proteinbarer.

Ud over selve proteinindholdet bør man i hvert fald også kigge på hvilken type kulhydrater den består af. Det kan meget vel være billigt sukker. Fedtet bør man også lige holde øje med. Jeg tror det er muligt at finde barer med essentielle fedtsyrer, og hvis man skulle finde nogen med transfedtsyrer/hærdet fedt bør man nok holde sig fra dem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share