Min plan for vægttab - kommentarer?


klausjensen
 Share

Recommended Posts

Multicoach> Pulsuret er et Polar M21, og man indtaster både sin vægt og alder. Det er åbenbart komplet ubrugeligt. En fejlvisning på 100% er da helt ude i hampen. Tsk. Slag til Polar.

Da jeg næppe kan siges at være i form som en tour-rytter, stoler jeg på dit råd og vil fremover dividere det energi-forbrug pulsuret viser med 2.

Link to comment
Share on other sites

Hej Klaus

Jeg ved ikke om der er noget galt med din energimåler. Formentligt tager den bare ikke hensyn til, at der ved "maskinel indendørs" motion ikke er den samme energiudladning fordi bl.a. vægtforhold og luftmodstand ikke er kan udregnes som ved "rigtig" motion.

Nogle rimelige (men noget upræcise) angivelser for energiforbrænding ved motionsintensitet er:

- maks 50 kj/min ved mellem til rimelig hård motion (f.eks rask cykeltempo til arbejde)

- mellem 50-70 kj/min ved hård motion (her kommer der virkelig sved på panden - og andre steder, hæhæ)

- over 70 kj/min ved virkelig, virkelig, virkelig hård motion (du er ved at besvime, sådan næsten da)

Selvfølgelig er der udsving pga. motionstype, din vægt, din "teknik" osv., men det holder nu ganske godt

Link to comment
Share on other sites

klausjensen::::

Nu har jeg med stor interesse fuldt din opstartede debat, og jeg vil bare lige sige at du sgu da ikke er kræsen. Det er sgu da de færreste der kan leve af: Lever, tang, sild osv.... :)

Btw, keep up the good work, og indvig os endelig i dine resultater fremover....

Link to comment
Share on other sites

Tjalfen> Heldigvis er det ikke mig der lever af sild, lever tang etc. :)

jarvig13> Jeg tror godt jeg tør kategorisere spinning i den høje ende til 70kj/min så... Jeg er altid HELT gennemblødt af sved og må tørre en svedpyt væk efter timen, som kan give Arresøen kamp til stregen. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så oprandt dagen, hvos squat røg med ind i styrketræningen.

Og puha for en omgang, det trak tænder ud. :0

Det hjalp naturligvis heller ikke det foregik kun 4 timer efter en benhård :baaa: omgang spinning, men sådan måtte det nu være i pga. tidspres.

Jeg tager det med i begge mine ugentlige styrketrænings-pas. Så må vi se hvad benene siger til det.

Iøvrigt er status her efter en lille måned 125,2kg - fra 131,8 den 18 februar. De sidste 2 uger har givet ca. 2,5kg, så det er ikke helt skævt med 1kg om ugen (nu hvor den første tømning af kulhydratdepoter og væske burde være godt forbi).

Iøvrigt opretter jeg nu en online logbog, som måske er et mere passende sted at folk kan følge mine planer. Jeg håber meget det også kan tjene som inspiration til andre.

Min online logbog

Link to comment
Share on other sites

Det kører fint med både squat og spinning. Mine bekymringer var tilsyneladende ubegrundede. Tak til dem der insisterede. :)

Jeg har iøvrigt pt. tabt over 8kg på de små 6 uger siden jeg startede, så det går rigtig godt.

Lad mig se... Ifølge mine beregninger vil jeg være helt væk om ca. 124 uger - så må jeg da slippe billigere i skat. :biggrin2:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 2 slags protein-pulver, og jeg sidder nu på mit arbejde og kan ikke huske mærkerne. Det er dog begge ca. 90% protein med lavt indhold af kulhydrater.

Det ene er fra mit motionscenter.

Jeg havde bestilt noget andet, men det trak ud med leveringen, og indholdet af centrets 90% protein så fornuftig ud. Det smager sådan set tåleligt, men det har en forfærdelig konsistens, er umuligt at blande op og selv meget fortyndet er det som at drikke havregryn. Ad ad ad... Jeg kommer aldrig igennem det lort, selvom det kun er 750g. :dead:

Så har jeg også købt et andet mærke, som jeg læste havde en rigtig god smag her et sted på MOL. Det smager rigtig godt og er meget, meget mere medgørligt konsistensmæssigt. Jeg tror nok det hedder "perfect"... Jeg har også bestilt noget prolab ca. 90%, så jeg får da prøvet tingene af. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share