Bedste/dårligste danske OL-præstation?


Guest Slettet_020112
 Share

Recommended Posts

Det jeg siger er at kvindehåndbold (jeg mener det var håndbold vi snakkede om lige i øjeblikket?)får positiv særbehandling fordi det tages ligeså seriøst som herrehåndbold, på trods af at herrerne er på et langt højere niveau. Det ville svare til at serie 6 fik ligeså meget eller mere sendetid som Champions league. Hvad ville dette være baseret på? et måleligt niveau? Nej, på at en eller anden (eller mange) mente at serie 6 udøverne af en eller anden grund skulle behandles som ligeværdige. Hvilket de da også skal, men som mennesker ikke sportsudøvere.

Ville du tage VM i håndbold for folk med ølvom seriøst? Jamen det er de bedste ølvoms-spillere i verden! De træner to gange om ugen og yder deres ypperste. Det er helt utroligt hvad de kan præstere i forhold til de har de maver. Nøøøj, hvor går de til den!

På samme måde med kvinderne. De er IKKE på samme niveau som de bedste håndboldspillere! Var de det skulle de da spille i samme ligaer, på samme hold som de bedste, og det gør de ikke. Derfor er det positiv særbehandling at tage dem ligeså seriøst, når de ikke er lige så gode. Er det så svært at forstå? :blink:

(Det skal lige siges jeg spiller djævelens advokat :devil: Jeg synes faktisk kvindehåndbold er ok. Min oprindelige indvendelse var imod at vi absolut skulle følge dem feste henover programsatte boksefinaler, som man så kunne sidde og gå glip af mens pigerne svarede på ligegyldige spørgsmål. Tror faktisk serie 6 holder højere niveau i "3. halvleg" :tongue: )

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 177
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Glimrende pointe. Er det, at du ikke kan se sammenhængen, ensbetydende med, der ingen sammenhæng er?

A propos: Er det, at diverse personer ikke kan se den sportslige værdi i kvindehåndbold, ensbetydende med, at kvindehåndbold ikke har nævneværdig sportslig værdi?

Jeg stillede faktisk et spørgsmål. Kan du svare på det ?

Igen; jeg siger ikke det ikke har nævneværdig værdi, jeg siger det ikke har samme niveau som mændene. Værdi er en smagssag, niveau kan måles. Hvis ens far spiller serie 6 kan det jo sagtens have værdi for en, men har det samme niveau som 1. division? nej, vel? Derfor ser du ingen serie 6 turnering til OL. Diskriminerende? HVis ikke, ville det så være mere diskriminerende hvis kvinderne ikke var med ? Det syntes grækerne vist ikke ;) :tongue::devil: :lol:

Link to comment
Share on other sites

mdk....der er ikke blevet snakket om det seværdige. Der er blevet snakket om hvem der var bedst, efter det blev bragt på banen af Austina.

Hov hov ...........det var nu Bruno J der bragt det på banen, da han nævnt at et dame hold ville blive sloget 55-2 af et herrehold. Så den må du lige tag i dig igen ;)

Det er da sikket rigtig nok at et dame hold ville tabe.......men hvor er det sjovt hvor hurtige nogen er til at fald over en, når man komme med den udtalelse som jeg gjord med Slagelse og GoG, der var en provokation som gav bonus må jeg sige :tongue:

Jeg blev bare lidt pist over at nogen mener at damehåndbold ikke er del af eliten, de er en del af den samlede danske elite.

Austina :tongue:

P.S. synes lige jeg vil nævne at i min unge dag spillede vi som ynglingespiller af og til mod vores herre ynglinge, om vi vandt eller tabt kan jeg ikke huske (ligger 20 år tilbage i tiden) men vi blev aldrig banket ud af banen, det var en kanon træning.

Edited by Austina
Link to comment
Share on other sites

Pugilist du er mere på krigsstien end jeg er..........

Jaeh, lidt er jeg nok. ;) Men det er så lidt fremprovokeret af din måde at slynge påstande ud, og så kalde det en meningssag, når folk kommer med eksempler fra virkeligheden der klart modsiger dine tankespind.

Det var nu mere Bruno J jeg vil provoker og ikke dig eller andre, så jeg beklager at da hvis nogen blive provokeret af min tankespind. :blink:

Men du har ret i man må definere mere klart hvad man mener med elite. For mig vil det altid være være todelt; mande- og kvindeelite. Af den simple grund at de bedste mænd altid vil være en klasse bedre end de bedste kvinder. Og sådan er det jo også ude i virkeligheden, skulle jeg hilse og sige...  :tongue:
For her er vi nemlig helt eninge, det skal der ikke være nogen tvilv om og lige netop derfor blive jeg provokeret af Bruno J´s indlæg, for mænd og kvinder er forskellig i fysik m.m. så jeg kender godt den virkelige verden ;)
(Det skal lige siges jeg spiller djævelens advokat  Jeg synes faktisk kvindehåndbold er ok. Min oprindelige indvendelse var imod at vi absolut skulle følge dem feste henover programsatte boksefinaler, som man så kunne sidde og gå glip af mens pigerne svarede på ligegyldige spørgsmål. Tror faktisk serie 6 holder højere niveau i "3. halvleg"  )

Så ikke selv "3.halvleg" og kan da godt forstå du synes det er for meget at sende det i stenden for en programsat boksefinale, så jeg var nok også blive lidt momset hvis jeg havde set frem til det program.

Mit svar på det oprindelige spørgsmål om bedst/dårligste danske OL-præstation, så er det at vi røg så hurtigt ud i Batminton på herre og dame siden, at Wilson kun fik bronze, det jeg umiddelbart synes var dårligste. Den bedst OL-præstation synes personlig var vores bronze i bordtennis og kulgestød. Indrømmer at jeg havde forvente håndboldpigerne kom i final og gerne med guldet om halsen, på det område er jeg stolt over at Danmark som det først land har vundet OL-guld tre gang i håndbold på damesiden. Siden ca 96 har der været en forsat stor tilgang af drenge og piger i håndbold klubberne, efter mange år med meget få unddomspiller. Det synes jeg er rigtigt positiv, ikke at det lige er håndbold, men at børn komme ud og dyrke noget sport.

Austina :tongue:

Link to comment
Share on other sites

austina, fair nok bruno J bragte niveau froskellen på banen.

iøvrigt forstår jeg ikke at du skriver bevidste løgne i dine indlæg(det som du kalder provokation)

gode indlæg, af pugilist og bruno J :)

Skal lige finde ud af hvor du menere jeg har bevist løjet ? Er dette du hentyder til "Kan oplyse dig at der spilles lige op.......Mødte Slagelse´s kvinder GoG´s mænd er jeg ikke helt sikker på at tøserne tabte" for det eneste er at jeg har skrevet oplyser at der spilles lige op, hvis det betrægtes som en løgn, så siger vi det. Det var i mit først indlæg, siden har jeg hele tiden skrevet "hvem ved" Men ellers ved jeg ikke hvad du menere. Da jeg ellers ikke menere (ser ikke indlæggende igennem) at jeg har lave bevidste løgne, men tankespind som Pugilist nævner. Det jeg skrev var til Bruno J fordi det han skrev med 55-2 provokerede mig (for mig er det også en løgn), at du og andre så falder over at jeg lave en modpåstand, istende for at ligesom læse og forstå hvad jeg skriver, se sammenhængende i det skrevende. Men ak der fares i kridthus og skrive om hvilke hold der kan hvad vinde hvad over et damehold, banke dem ud af banen, istenden for lige som sige okay frk Austina den må du længere ud på landet med, men jeg forstår din point i at damehåndbolden også er den del af den samlede elite (hvis man har den holdning vel og mærket) Men jeg har jo blot været naiv.

Austina :tongue:

Link to comment
Share on other sites

så ku du alligevel godt se det. Det var nemlig præcist det med at de ville spille lige op. Og senere erkender du at det ikke er sant, go tilmed tilføjer at du godt vidste det, men bare skrev det for at provokere. Dermed har du løjet bevidst.

Link to comment
Share on other sites

så ku du alligevel godt se det. Det var nemlig præcist det med at de ville spille lige op. Og senere erkender du at det ikke er sant, go tilmed tilføjer at du godt vidste det, men bare skrev det for at provokere. Dermed har du løjet bevidst.

Og det pisser dig af ??? Til tros for at jeg i næste indlæg skriver at hvor vidt de vil klare sig ved jeg ikke. Jeg kunne selvfølig have valgt at ret i det først indlæg, så jeg istendenfor skrev jeg tror de vil spille lige op eller noget, men det gjord jeg ikke, fordi jeg mente ikke at nogen senere vil beskylde mig for at bevist lyve, som du skriver, men var overbevist om at mit budskab blev tolket som en modprovokation...........men okay du ved også lige som Bruno J at et damehåndbold hold vil tabe 55-2 hvis de er heldig (igen det menere jeg er en løgn) Så hvis vi virkelig skal igang med flueknepperiet og ordkløveriet, så lyver I også bevist, dog er forskellen at jeg er man nok til at indrømme det, hvor andre ikke er det.

Gentager lige :

at du og andre så falder over at jeg lave en modpåstand, istende for at ligesom læse og forstå hvad jeg skriver, se sammenhængende i det skrevende. Men ak der fares i kridthus og skrive om hvilke hold der kan hvad vinde hvad over et damehold, banke dem ud af banen, istenden for lige som sige okay frk Austina den må du længere ud på landet med, men jeg forstår din point i at damehåndbolden også er den del af den samlede elite (hvis man har den holdning vel og mærket) Men jeg har jo blot været naiv.
Ked af at det er svært for dig at forstå, men skal da nok prøve at huske at der er folk her som gå efter manden isteden for bolden.

Slutlig.......så kan denne diskussion jo forsætte og for min skyld ingen alarm,men så forgår det via PM eller andet sted, men det er det vil det forkert sted at gøre det og vi bevægger os væk fra selv enmet, så lad os falde tilbage til hvorvidt damehåndbold er en del af eliten eller ej, eller lad os fald tilbage til hvad det oprindelig emne var.

Austina :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Du skriver at du ikke selv gidder at se det og tros det kan du udtale at et herrehold vil vinde 55-2 over et kvindehold........Kan oplyse dig at der spilles lige op.......Mødte Slagelse´s kvinder GoG´s mænd er jeg ikke helt sikker på at tøserne tabte

der spilles lige op, skrev du. Er jeg nu en flueknepper fordi jeg påpeger det?? og ja der er da uendelig stor forskel på at skrive at det er noget du tror og det er noget du ved, det synes jeg da ikke er flueknepperi. Det pisser mig ikke direkte af, men jeg synes det er underligt at du skriver at der spilles lige op, når du åbenbart godt er klar over at de er langt underlegne. 55-2 til herrerne er mere realistisk end at de spiller lige op. Ikke at jeg siger den vil blive 55-2, men det er MEGET mere realistisk end at de spiller lige op.

Du længes meget efter at jeg skal være en mand og indrømme ditten og datten. Men jeg føler på ingen måde jeg har noget at indrømme. Det ville da være en del mere umandigt at give efter, bare fordi du skriver sådan noget pjat

og ja, om dame håndbold er en del af eliten, har jeg allerede svaret på. De danske håndbold kvinder er bestemt indenfor eliten indenfor......damehåndbold. men meget langt fra hvis vi sammenligner med herrerne.

og iøvrigt har jeg da kun gået efter det du har skrevet, og ikke efter din person, så det med manden og bolden holder ikke

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Gentager :

Slutlig.......så kan denne diskussion jo forsætte og for min skyld ingen alarm,men så forgår det via PM eller andet sted, men det er det vil det forkert sted at gøre det og vi bevægger os væk fra selv enmet, så lad os falde tilbage til hvorvidt damehåndbold er en del af eliten eller ej, eller lad os fald tilbage til hvad det oprindelig emne var.

Austina :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Så er vi vel kommet frem til følgende:

OL damehåndbold er elite indenfor damehåndbold.

Om damehåndbold er flot eller godt er en subjektiv ting.

B)

Lige et spørgsmål til vores damehåndbold elskere, der er et par af jer der siger at I ikke kan lide damefodbold. Øøøh hvorfor???? Er det fordi Danmark ikke vinder i sporten, den er jo trods alt rimelig populær i USA og Kina eller er det fordi i bare ikke kan lide fodbold generelt. For mig af se er den tekniske og fysiske forskel den samme som den er i damehåndbold kontra herrehåndbold.

Link to comment
Share on other sites

Lige et spørgsmål til vores damehåndbold elskere, der er et par af jer der siger at I ikke kan lide damefodbold. Øøøh hvorfor???? Er det fordi Danmark ikke vinder i sporten, den er jo trods alt rimelig populær i USA og Kina eller er det fordi i bare ikke kan lide fodbold generelt. For mig af se er den tekniske og fysiske forskel den samme som den er i damehåndbold kontra herrehåndbold.

Fordi mandlige fodboldspillere ser bedre ud.

Så er vi vel kommet frem til følgende:

Du er kommet frem til

Link to comment
Share on other sites

Men for at svare lidt mere seriøst: Jeg for min del synes, fodbold har tendens til at være kedelig i forvejen. Med årene tenderer jeg mere mod sportsarter, hvor der er kortere mellem snapsene.

Til kvindefodbold vil jeg sige: Her er tempoet alt for lavt. Teknisk er der en meget stor forskel. Fodbold er en grovere sport, og det passer ikke helt så godt for kvinder.

I videre perspektiv: Vi er ikke vant til at se det. TV gør ikke meget ud af at sælge varen. Der er ikke opbygget traditioner omkring sporten for publikum.

Vi skal heller ikke glemme, at det at vinde trods alt er en ret afgørende del af at se sport. Og kvindelandsholdet i fodbold vinder mig bekendt ikke turneringer ... Guldpigerne vinder den ene flotte placering efter den anden - og alle elsker vindere.

Link to comment
Share on other sites

 

Fordi mandlige fodboldspillere ser bedre ud.

:lol: :lol: :lol: :lol: Ja, Figo er en frækkert.
Du er kommet frem til

Lad mig forklare. Det er egentlig rigtigt, at jeg har konkluderet på baggrund af medlemmernes indlæg. Derfor er konklusionerne selvfølgelig tendentiøse, hvilket ikke kan undgås. Vi kan jo lige gennemgå dem, og så kan du jo sige til hvis du er uenig.

OL damehåndbold er elite indenfor damehåndbold.
Det er vel kun Austina der tror, at et top damehold kan spille op mod et top herrehold. Arne siger meget rammende at:
Kvinde sport og mandesport må vurderes hver for sig når det gælder det absolutte niveau

Arne's holdning virker som den generelle her i tråden, så jeg ved ikke om den konklusion er helt min egen ;)

Om damehåndbold er flot eller godt er en subjektiv ting.

Vi er så uenige om underholdningsværdien og kvaliteten af damehåndbold, at jeg godt mener at vi kan konkludere at det er en subjektiv ting. Omvendt er det svært at argumentere for at det er objektivt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

mdk <---- jeps, det er nemlig det. Ser man det bare fordi de vinder eller kan man rent faktisk li sportsgrenen?? INGEN gad se det, hvis de kun kom til kvartfinalen hver gang. Jo måske lige den nærmeste familie til spillerne og et par andre kvidnelige håndboldspilere. Et godt eksempel er curling kvinderne. Her kan man snakke om en sportsgren der kun blev set pga. vi havde success i den.

Helt ærligt: petanque på is med med koste.......det bliver vist ikke meget mere kedeligt.

jeg synes egentlig det er en lidt underlig holdning. Jeg vil hellere se nogle sportsgrene, som jeg rent faktisk kan li. Men hvorfor er det egentlig sådan at i andre så gerne vil se hvad som helst bare danmark vinder?? en øget nationalfølelse?? altså tag ikke fejl af det, jeg hepper da på danmark, men gider ikke se alt, hvor danmark er med

Link to comment
Share on other sites

OL damehåndbold er elite indenfor damehåndbold.

Det er vel kun Austina der tror, at et top damehold kan spille op mod et top herrehold.

Skal, skal ikke....

Nej det tror Austina ikke, men hvis du gad at læse indlæggende, blandet andet det fra 8/9 kl 12:49, så havde du også lagt mærke til at Austina havde sagt det som en modprovokation til et andet indlæg. Og derfor ikke er af den holdning. Er nemlig af den holdning at et top damehold er en del af den samlede elite.

Arne og Austina er nemlig helt eninge.

Så prøv at komme videre. :devil: det gør vi andre.

Austina :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Helt ærligt: petanque på is med med koste.......det bliver vist ikke meget mere kedeligt.

Hestedressur kan godt snige sig ind der ;) Ellers vil jeg mene at det afhænger meget af hvor gode kommentatorerne er til at formidle den sport de kommenterer. Nogle er betydeligt bedre end andre, og jeg endte da også med at se noget udspring netop fordi kommentatoren var god til at forklare nuancerne i sporten samtidig med at give baggrundsviden om atleterne, anekdoter mm. Skal man sidde og se på en hest der bevæger sig frem og tilbage over et areal, uden at man aner hvad den laver, hvordan det bedømmes etc, så bliver det LYNhurtigt dødsygt :thumb_down:

Jeg tror spændingen opstår, sålænge der er seriøst tvivl om udfaldet og dramaet holdes vedlige lige til det sidste. Sideløbende skal der så også være seværdige sportslige bedrifter og eventuelt en god kommentator til at toppe det af med :)

Link to comment
Share on other sites

Lige et spørgsmål til vores damehåndbold elskere, der er et par af jer der siger at I ikke kan lide damefodbold.  Øøøh hvorfor???? Er det fordi Danmark ikke vinder i sporten, den er jo trods alt rimelig populær i USA og Kina eller er det fordi i bare ikke kan lide fodbold generelt. For mig af se er den tekniske og fysiske forskel den samme som den er i damehåndbold kontra herrehåndbold.

Baggrunden for at jeg ser håndbold, såvel dame som herre, er det fordi det har været en stor del af mit liv i over 25 år, både som aktiv spiller og som træner, derfor er det for mig meget naturligt at se håndbold.

Genralt ser jeg ikke specialt meget fodbold i TV, men se det life, når manden har skaffet fribilletter til en kamp (kan godt lide stemning på stadion) og ellers ja så ser jeg rigtigt mange miniput ældste årgang kampe, da søn spiller.

Men kan godt finde på at se et racerløb i tv.....var også i Le Mans og se Le Mans

Austina :tongue:

Edited by Austina
Link to comment
Share on other sites

mdk <---- jeps, det er nemlig det. Ser man det bare fordi de vinder eller kan man rent faktisk li sportsgrenen?? INGEN gad se det, hvis de kun kom til kvartfinalen hver gang. Jo måske lige den nærmeste familie til spillerne og et par andre kvidnelige håndboldspilere. Et godt eksempel er curling kvinderne. Her kan man snakke om en sportsgren der kun blev set pga. vi havde success i den.

Helt ærligt: petanque på is med med koste.......det bliver vist ikke meget mere kedeligt.

jeg synes egentlig det er en lidt underlig holdning. Jeg vil hellere se nogle sportsgrene, som jeg rent faktisk kan li. Men hvorfor er det egentlig sådan at i andre så gerne vil se hvad som helst bare danmark vinder?? en øget nationalfølelse?? altså tag ikke fejl af det, jeg hepper da på danmark, men gider ikke se alt, hvor danmark er med

Jeg er SÅ enig. :)

Link to comment
Share on other sites

mdk <---- jeps, det er nemlig det. Ser man det bare fordi de vinder eller kan man rent faktisk li sportsgrenen?? INGEN gad se det, hvis de kun kom til kvartfinalen hver gang. Jo måske lige den nærmeste familie til spillerne og et par andre kvidnelige håndboldspilere. Et godt eksempel er curling kvinderne. Her kan man snakke om en sportsgren der kun blev set pga. vi havde success i den.

Helt ærligt: petanque på is med med koste.......det bliver vist ikke meget mere kedeligt.

jeg synes egentlig det er en lidt underlig holdning. Jeg vil hellere se nogle sportsgrene, som jeg rent faktisk kan li. Men hvorfor er det egentlig sådan at i andre så gerne vil se hvad som helst bare danmark vinder?? en øget nationalfølelse?? altså tag ikke fejl af det, jeg hepper da på danmark, men gider ikke se alt, hvor danmark er med

Asså, nu karikerer du jo synspunkterne ret så meget. Jeg for min del synes, det nationale og sejren er en væsentlig del af oplevelsen - men der er altså mere til sportslig nydelse end blot det. Større er interessen altså heller ikke.

Nu nævner du curling ... jeg tror, hvis man vil, så kan det sagtens blive stort drama at følge. Mennesket er sådan indrettet, at selv regndråbers tur ned over en rude kan blive et drama. Eller en bille, der triller med et bær ... det er ultrasmåt, men hvis man vil, kan vi se dramaer udspille sig i alt. Det er et spørgsmål om indlevelse. Hvis dagens havde 100 timer, ville jeg interessere mig mere for at se sport. Nu er der kun 24 timer, så man må prioritere. Og så prioriterer vi mennesker forskelligt. Der skal jo osse læses bøger, arbejdes, høres musik, ses film, sociale events osv.

Man må altid huske, når man kritiserer kunst eller sport osv.: Kunne det tænkes, det er min egen begrænsning, jeg giver udtryk for? Forstået på den måde, at når man kritiserer et fænomens begrænsning, så beskriver man egentlig sig selv.

Link to comment
Share on other sites

mdk <---- jeg kan ikke se noget dram i nogle af e ting du nævner.....en bille der triller et bær :o Jeg synes da ikke de når en af de gamle CHL håndbold(herre) finaler mellem Croatia Zagreb og Barcelona, Sverige - Danmark under EM, eller en god boksekamp til sokkeholderne havd drama angår.

men ja, den begrænsning at jeg ikek kan se dramet i den slags ting, er en begrænsning jeg sagtens kan leve med

Link to comment
Share on other sites

mdk <---- jeg kan ikke se noget dram i nogle af e ting du nævner.....en bille der triller et bær :o Jeg synes da ikke de når en af de gamle CHL håndbold(herre) finaler mellem Croatia Zagreb og Barcelona, Sverige - Danmark under EM, eller en god boksekamp til sokkeholderne havd drama angår.

men ja, den begrænsning at jeg ikek kan se dramet i den slags ting, er en begrænsning jeg sagtens kan leve med

Jeg filosofisk sans har du i hvert fald ikke for meget af. :devil:

Det er kun godt, du er dig dine begrænsninger bevidst - men så må du også have den ydmyghed ikke at se det som noget underligt, at andre ikke har de begrænsninger og kan se værdier, du ikke kan se.

Jeg tror ikke, vi når videre med det her. Konklusionen må være, du er ude af stand til at se ud over dine begrænsninger. Så kan man bare håbe, begrænsningerne flytter sig helt af sig selv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share