Glucosamin erfaringer ?


Catwhisper
 Share

Recommended Posts

Jeg prøver lige igen ! :)

Jeg vil med det samme indrømme at Emnetitelen er ekstrabladet værdig :tongue:

Men jeg havde brug for lidt opmærksomhed, da min anden tråd ikke blev besvaret :lol:

Håber ikk nogen tager det ilde op ;)

Nu til temaet :

Jeg ville lige høre, om der er nogen der har erfaring med Glucosamin. Evt. hvad i har taget det for . Om det hjalp og om i har haft bivirkninger..

Forsat kanon dag :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Nu lyder det til at du tror at glucosamin er et prestationsfremmende middel?...

Det er det jo ikke, det er et middel mod ledsmerter

jeg har spist glucosamin i en uge nu... jeg håber det kommer til at hjælpe på ondt i ryggen, og generelt holder mig skadesfri, når jeg går ind i sidste tunge face af mit HST program.

Men indtil videre kan jeg ikke mærke nogen forskel... jeg har stadig små ondt i ryggen...

Link to comment
Share on other sites

Håber ikk nogen tager det ilde op

Det skal der lidt mere til for, men det er altså ikke god forum-etikette at oprette en ny tråd om samme emne (efter én dag :sneaky: ), fordi du ikke fik nogen svar på den første. Det er jo ikke fordi ingen har set den anden tråd, men måske er der ikke lige nogen med personlige erfaringer der er kommet forbi, eller også er dit spørgsmål for generelt. :)

Hvis du prøver søgemaskinen, vælger forummet "kost og kosttilskud", vælger indlæg fra alle datoer, og søger efter "glucosamin" i titlerne, så vil du se emnet er diskuteret en hel del før.

Nu har End of level monster kort forklaret hvad ideen er med at tage glucosamin, men du kunne jo lige forklare hvad du forventer at opnå ved at tage det.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen :)

Nu lyder det til at du tror at glucosamin er et prestationsfremmende middel?...
Nej - Der har du misforstået mig. Jeg er klar over det er mod ledsmerter. :)
Nu har End of level monster kort forklaret hvad ideen er med at tage glucosamin, men du kunne jo lige forklare hvad du forventer at opnå ved at tage det.

Gerne !! Jeg har for mange år siden smadret en af mine skulder ved overtræning. <_< Ødelagt en slimsæk og betændelse tilstand. Har dengang fået binyrebarkhomon indsprøjtninger..

Jeg har optrænet min skulder igen, og den er fuld funktionsdygtig og fleksibel. Desværre kan jeg til tider stadig få lidt smerter ved skulderen ved hård træning. :unsure:

Min tanke var, om glucosamin kunne hjælpe..

Link to comment
Share on other sites

Der er forskning der tyder på at glucosamin kan mindske nedbrydningen af ledbrusk + evt. opbygge nyt brusk.

Det har intet med slimsækkene eller evt. dyfunktion i skulderleddet som følge af fejlagtig træning.

Virker heller ikke antiinflamatorisk.

Så til lige dit problem hjælper det ikke en hat.

Som et skridt imod forebyggelse af slidgigt kan det have sin berettigelse.

Forresten ekstremt dårlig nettikette :thumb_down:

Søgning foretaget på 10sec http://www.motion-online.dk/fora/index.php...ucosamin+sulfat

God

læsning <_<

Link to comment
Share on other sites

ptpoul-->

Forskningsresultaterne ang. glucosamin og dens virkning, har jeg også læst. Og de forskellige tråde jeg kunne finde. De besvare bare ikke mine spørgsmål.. ( bivirkninger mm)

Jeg skal ikke kunne sige ,om du har personlig erfaring med glucosamin eller om det bare er din personlige mening du giver udtryk for. Tror dog at det sidste er tilfældet.

Så til lige dit problem hjælper det ikke en hat.
<_<

Tja.. Det er muligt - beror vel på, hvad det er der driller i skulderen

Forresten ekstremt dårlig nettikette

Det er muligt, og den tager jeg på mig - Jeg vil så til gengæld mene at din reply heller ikke er i den bedste smag.

Men søger stadig efter folk med personlig erfaring i virkning/ bivirkninger og som har noget Konstruktivt at bidrage med :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Min kære momse har taget det i et par år og hun har IKKE mærket nogen effekt..

Min kone og jeg er begyndt at tage det men om det virker skal jeg ikke kunne sige endnu.. Det tager jo noget tid inden staset virket (Hvis det altså gør)..

MEN!!

I dit tilfælde vil jeg større ptpoul og sige at du nok ikke kan forvente den store effekt da det ikke er din brusk den er gal med..

Ved ikke hvor meget du har læst men ellers er der her noget mere læsestof..

1

2

*Flemming*

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lokket min mor til at tage glucosamin mod gigt i hånden. Hun har taget det i et par måneder, men ikke med de store resultater til følge! Der skal nok gå lidt længere tid, før man kan vurdere effekten.

Som hun selv siger, er det i hvert fald ikke blevet værre - hvilket jo er positivt! ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share