Champions league


donprehn
 Share

Hvem vinder Champions League i år.  

77 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

I dag starter Europa's største fodboldturnering Champions League og det tegner som en meget jævnbyrdig turnering med mange favoritter. Sidste år kom de mindre hold Monaco og FC Porto i finalen, kan de snyde de store hold igen eller bliver det favoritternes år i Champions League?

Det var svært at vælge de ni hold som skulle være med i poll'en, da der er masser af gode hold i år. Derfor er sidste år mestre FC Porto ikke med i poll'en.

Hvem tror i der løber med pokalen med de store ører i år og hvorfor?

TV kampene i denne uge er:

Tirsdag: Celtic - FC Barcelona

Onsdag: Bayer Leverkusen - Real Madrid

Puljerne fordeler sig således:

Gruppe A:

Deportivo

Liverpool

Monaco

Olympiakos

Gruppe B:

Real Madrid

Roma

B. Leverkusen

Dynamo Kiev

Gruppe C:

Bayern München

Juventus

Ajax

Maccabi Haifa

Gruppe D:

Manchester U

Lyon

Sparta Prag

Fenerbahce

Gruppe E:

Arsenal

Panathinaikos

PSV

Rosenborg

Gruppe F:

Barcelona

Milan

Celtic

Shakhtar

Gruppe G:

Valencia

Inter

Anderlecht

Werder Bremen

Gruppe H:

Porto

Chelsea

PSG

CSKA Moskva

Efter puljespillet kvalificerer de to bedste hold i hver pulje sig til ottendedelsfinalerne.

Link to comment
Share on other sites

CL er rigtig svær at spå om i år. Jeg syntes ikke der var noget der gav mening længere, da Porto og Monaco endte i finalen, ikke at det var ufortjent, men det havde jeg end ikke i min vildeste fantasi forestillet mig. Denne gang synes jeg ikke der en oplagt favorit, snarere en god håndfuld.

Skulle jeg satse penge på en vinder blev det nok Real eller Milan, men jeg hepper på Deprotivo La Coruña :devil:

- Stemte Milan

Edited by clayman
Link to comment
Share on other sites

Det er meget svært at vælge en vinder i år, da der så mange om budet. Jeg har dog valgt Real Madrid. Men hvorfor vil Real Madrid så vinde i år nu når de floppede sidste år:

Købet af Woodgate og Samuel til fosvaret kan stabilisere et ellers normalt vakkelvornt forsvar. Samtidig giver købene mulighed for at spille med Helguera på den defensive midtbane, hvor han er bedst.

Købet af Michael Owen og Morientes til angrebet gør at Real Madrid har flere strenge og spille på offensivt, især nu hvor Raul har haft en spillemæssig krise på et årstid og Figo og Zidane ikke kan holde til at spille 60 kampe på en sæson.

Tilgangen af træner Camacho tror jeg også kommer til at betyde meget for Real Madrid, sidste års træner Quiroz virkede som en marionetdukke for præsidenten Perez uden den store indflydelse på indkøb og holdsammensætning. Hvilket blandt andet gjorde at Real Madrid tabte 4 hjemmekampe i træk , hvilket ikke er sket før i klubben lidt over hundrede årige historie.

Det der taler lidt imod at Real Madrid vinder Chl er at de ikke har virket overbevisende i de to første ligakampe. Hvor det eneste positive at sige er at de har holdt nullet i begge kampe, hvilket er første gang siden sæsonen 1991/92. Men hvis Real Madrid kan få de store offensive stjerner til at fungere tror jeg de bliver svære at slå.

Hvis jeg skal nævne nogen favoritter jeg ikke tror på:

Chelsea: De stiller igen i år et helt nyt hold og har dermed ikke gennem en årrække opbygget en stamme, som mange af de andre favoritter har. Men måske kan Morinho få dem til at fungere.

Manchester U: De har ikke kvaliteten i år, det er stille roligt gået ned af bakke for det engelske storhold siden champions league sejren over Bayern München.

FC Barcelona: De har købt en masse gode offensive spillere, men har solgt en del af deres defensive krafter bl.a. Edgar Davids som havde en stor andel i deres gode sæson sidste år. Jeg tror manglen på defensive spillere vil ramme dem på sigt i sæsonen. Det ligner lidt en kopi af Madrids inkøbspolitik sidste år.

Det var mit bud :)

Edited by donprehn
Link to comment
Share on other sites

det bliver spændende at se om Arsenal gør det i år, eller de flopper som sædvanligt. Dog mener jeg at Arsenal er et af de hold der må anses som værendeblandt de største favoritter. Skulle Real ikke kunne vinde i år, så kunne Arsenal gør det. Iøvrigt vil jeg også men Valencia kunne gå hen og snuppe trofæet i år. De har haft et kanon hold igennem de sidste par år, og har gjort nogle fornuftige indkøb til denne sæson. Så 1 af de 3.

Link to comment
Share on other sites

Roma Roma Roma,

core de stà città,

unico grande amore,

de tanta e tanta gente,

che fai sospirà.

Roma Roma Roma,

lassace cantà,

da stà voce nasce un core,

so centomila voci che hai fatto nammorà.

Roma Roma bella,

t'ho dipinta io,

gialla come er sole,

rossa come er core mio.

Roma Roma mia,

nun te fa cantà,

tu sei nata grande

e grande hai da restà.

Roma Roma Roma,

core de stà città,

unico grande amore,

de tanta e tanta gente,

ch'hai fatto nammorà.

Link to comment
Share on other sites

Roma Roma Roma,

core de stà città,

unico grande amore,

de tanta e tanta gente,

che fai sospirà.

Roma Roma Roma,

lassace cantà,

da stà voce nasce un core,

so centomila voci che hai fatto nammorà.

Roma Roma bella,

t'ho dipinta io,

gialla come er sole,

rossa come er core mio.

Roma Roma mia,

nun te fa cantà,

tu sei nata grande

e grande hai da restà.

Roma Roma Roma,

core de stà città,

unico grande amore,

de tanta e tanta gente,

ch'hai fatto nammorà.

aaaahhhhhmmm lad mig gætte... :sneaky: En smædesang om Roma?? :tongue::devil:

Link to comment
Share on other sites

Real Madrid er som sædvanligt et godt bud. I år har de som der er skrevet endelig magtet at købe lidt forsvarsspillere. Samuel er jo i verdensklasse, dog er Woodgate kendt som mester glasben, men kan dog spille bold. Resten af holdet er der jo ikke noget at kimse af.

Bayern er jo et tysk hold og de er kendte for at være gode i turneringer. De har også fået hentet sig nogen gode forstærkninger. Dog er de langt fra fordumsstyrke og efter de har fået en masse udlændinge er den kendte tyske fighter vilje gået af holdet. Derudover har de stadig Kahn som enten kan være dagens helt eller også kan han virkelig blive fatal for holdet, med de ustabile kampe han har vidst af og til.

Juventus er som sædvanligt også stærke, dog har de stillet med stærkere hold førhen. Man skal ikke afskrive dem, dog tror jeg ikke på dem.

Man utd. Mangler også noget af deres skarphed og tror simpelthen ikke på dem. Semifinalen og så er det auf widersehen.

Arsenal har et kanont mandskab og har potentiallet til at gå hele vejen. Men syntes dog altid at de ender med at floppe, men måske i år kan de gøre det. Ihvertfald et hold man skal holde øje med.

Fc Barcelona er det hold jeg holder med. De har købt en masse nye gode og spændende spillere og de har helt sikkert holdet til at kunne tage titlen. Dog syntes jeg at man i tirsdagens kamp så at de ikke havde styr på defensiven. Sådan et mål som Celtic fik må simpelthen bare ikke ske. Dog syntes jeg at de i første halveg leverede fantastisk spil.

Ac Milan kan jeg simpelthen ikke forstå hvorfor ikke er blevet nævnt. Holdet har på papiret klart en af de stærkeste hold og Dida som førhen har kostet dem mange sejre har rendt faktisk lært at stå på mål. Milan vil være et godt bud, dog kan de godt have svært ved at vinde over nogen af de dårligere hold når de selv skal skabe kampen og det bare ikke køre for dem.

Valencia har et rigtigt godt hold og er også et hold jeg holder med. De har et godt hold over hele linien og kan godt vinde. Dog syntes jeg altid det er som om de mangler det sidste og derfor tror jeg også de kommer til semifinalen og så er de sendt hjem.

Chelsea. Ja hvad er det man siger " med penge kan man alt " og man sikkert også vinde CL med penge. De har fået købt en masse spillere og mange af dem er også spændende og gode, dog har de ikke spillet så meget sammen. Pluds der sagtens kan opstå primadonna nykker på sådan et hold, men lad os nu se hvad træneren kan få dem til.

De kan nå langt, men tror de mangler rutinen og sammenspillet til at gå hele vejen.

Link to comment
Share on other sites

Var der andre end mig der var overrasket over Leverkussens spil igår. De spillede godt nok Real Madrid fra hinanden og RM var heldige at de ikke gik hjem med tennis cifre.

Men ok Leverkussen fik også lov til det, det var som om RM slet ikke havde nogen gejst eller også blev de bare overrasket over Leverkussens spil.

Bayern derimod vidste igen at de er langt fra hvad de plejer, 1-0 over Maccabi var simpelthen ikke godt nok.

Hvad er folks mening ellers omkring roma episoden. Syntes i der skal være omkamp/ anden halveg skal spilles eller Roma skal tabe kampen.

Det der skete med Anders Frisk stinker simpelthen lang væk. Jeg kan dog godt se fra Romas synspunkt at det er svært ikke at få et brodent kar med ind på stadion når der kan være 80.000 tilskuere.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Dynamo Kiev  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Kan stadig huske hvordan Kiev blev latterligjort i 97/98 sæsonen, og hvordan de spillede Barcelona med Rivaldo, Figo osv. ud af banen og vandt 3-0 hjemme og 4-0 ude. Det var helt i særklasse :4thumbup: Og året efter var de helt sikkert de ukronede champs med sejre over Real, og kun alverdens uheld (og Kahn) forhindrede en finaleplads.

Der er altid mange som kan gå hele vejen, og holdenes form ændrer sig som regel markant over en sæson, men på nuværende tidspunk er mit bedste bud Bayern efterfulgt af Barcelona og Valencia.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share