Advarsel: Polars onlineshop


Kenneth Lund
 Share

Recommended Posts

Jeg er nået dertil hvor jeg bliver nødt til at videregive en advarsel mod at bruge Polars Onlineshop.

I sommerferien købte jeg et pulsur til 1.600 kr. online og betalte med dankort. Uret blev leveret og vi returnerede det, som loven giver os mulighed for, inden for 14 dage.

Herpå forventede vi at få pengene tilbage. Det skete bare ikke.

Efter at have rykket både via mail og fax, ringede jeg til Polar Danmark. Forklaringen her var at jeg skulle væbne mig med tålmodighed, da pengene skulle udbetales via deres svenske kontor.

Ok - efter nogle ugers tålmodighed, sender jeg endnu en fax og rykker for tilbagebetalingen.

Nu, nogle måneder senere, har jeg hverken ur ELLER penge.

Jeg synes det er rystende dårligt af Polar og kan ikke anbefale jer at købe hos deres shop.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sendte Polar Danmark et link til ovenstående indlæg og har modtaget følgende svar:

Hej

tak for din mail.

Desværre har manden ikke checket kontoudtoget ordentligt idet vi overførte

pengene den 3. september.

MVH

_____________________________

Henrik Andersen

Kundeservice

Mvh

Arne

MOD

Link to comment
Share on other sites

Det virker da underligt at polar sender oplysninger til arne om kenneths problemer, også selv om arne kontaktede dem
sålænge der blot er svar på tiltale kan jeg ikke se noget galt i det. kenneth står jo frem mewd fuld navn og kommer med en beskyldning og de forsvarer sig. det synes jeg ikke man kan fortænke dem i. hvem der så har ret kan vi jo først se når kenneth har svaret igen :)
Surfer burde poste lidt mere med den avatar

alene det at han har en eddie izzard quote i sin signature fortæller at han kun kan poste for lidt B) - den man/dame er for genial :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det virker da underligt at polar sender oplysninger til arne om kenneths problemer, også selv om arne kontaktede dem :blink:

Jeg skrev jo til dem som moderator på MOL - det er naturligt at vi retter henvendelse i sådan en sag og gør opmærksom på at der er sådan et indlæg - så kan de kommentere det eller lade være. Nu har I historien fra begge sider.

Link to comment
Share on other sites

Det virker da underligt at polar sender oplysninger til arne om kenneths problemer, også selv om arne kontaktede dem :blink:

Jeg skrev jo til dem som moderator på MOL - det er naturligt at vi retter henvendelse i sådan en sag og gør opmærksom på at der er sådan et indlæg - så kan de kommentere det eller lade være. Nu har I historien fra begge sider.

syntes det er fint den måde det er blevet gjort på, nu ville det bare være godt at se hvad Kenneth har at sige til sagen, for virker ikke til han har gjort meget ved sagen før han begynder at hænge firmaet ud her på siden

Link to comment
Share on other sites

Ja, MON ikke I er et par stykker der skulle prøve at klappe hesten lidt? :blink: Jeg er ikke online herinde hver dag.

Mht. til sagen, så har jeg netop gjort *meget*, så at én af ovenstående mener at jeg burde have gjort mere inden jeg fremførte beskyldningerne her, er for langt ud. Jeg har ringet, mailet og faxet dem over 2-3 måneder. På et tidspunkt slap min tålmodighed op. Efter at de ikke havde overholdt den første lovning på tilbagebetaling, besluttede jeg at gå videre med det.

Det er korrekt, som Polar anfører, at de nu har indbetalt beløbet. Jeg havde ikke selv set indbetalingen (blandt de mange mit firma får hver dag) af den simple årsag, at de havde mærket indbetalingen af med teksten "OMKOSTNING". Det havde jeg ikke forbundet med "Polar", "retur af penge" eller lign.

Jeg skal måske så lige tilføje, at jeg har faxet dem og rykket for pengene EFTER d. 3. september - det fik jeg ingen svar på. Ingen respons overhovedet. Dette indlæg kunne være undgået hvis de havde svaret tilbage, at pengene var overført d. 3.

Under alle omstændigheder nytter det ikke at det skal tage 2-3 måneder at returnere et beløb fra en så simpel handel!

Link to comment
Share on other sites

Måske du skulle holde dit firmas bogføring adskilt fra dine private indkøb, hvis det altså er et pulsur til privat brug?

Jeg går ud fra, du købte det til dig selv, efterdi du skriver "jeg købte". Du har vel husket at svare moms? :)

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

Ok - så er den her vist ikke længere. Jeg hendvendte mig ikke til Polar pga. nogen mistanke til kenneth - kun for at være fair. Vi har alle en interese i at blive gjort opmærksomme på e-butikker der ikke har orden i deres ting. Det er godt at pengene er kommet frem - og sagen er lagt fremfra begge sider - ikke grund til at hakke videre.

Mvh

MOD

Link to comment
Share on other sites

Måske skulle tilbagebetalingen foregå lidt hurtigere end 2-3 måneder (svensk konto eller ej). Jeg har også haft det samme tovtrækkeri med et par online shops.

"Vi bytter med et smil" princippet er nu at foretrække (og det inkluderer også korrekt informering om tilbagebetaling), one way or the other...

/TCat

Link to comment
Share on other sites

2-3 måneder, det er da luksus.

Jeg har samme problem med en online-shop, hvor jeg bestilte en vare, hvor min betaling gik igennem den 2. FEBRUAR. Jeg fik så efter et stykke tid at vide, at de ikke havde flere af varen, men at de ville prøve at skaffe den. Halvanden måned efter fik jeg så at vide, efter selv at have taget kontakt, at de ikke kunne skaffe den alligevel.

Siden da har jeg kæmpet en brav kamp for at få pengene tilbage, sendt utallige mails og ringet til dem omkring 10 gange. Her i sidste uge ringede jeg så igen og fik at vide, at overførslen ville blive foretaget inde for et par dage, hvis den da ikke allerede var gået igennem.

I dag har jeg stadig ikke modtaget noget.

Hvis jeg ikke får dem i denne uge tager jeg personligt hen til deres butik og går amok.

FUCK FIGHTERSPORT!

Link to comment
Share on other sites

2-3 måneder, det er da luksus.

Jeg har samme problem med en online-shop, hvor jeg bestilte en vare, hvor min betaling gik igennem den 2. FEBRUAR.

Hvis du har betalt med betalingskort, så kan du bare tage ned i din bank og underskrive en erklæring om at du ikke har modtaget varen.

Så får du pengene tilbage - og forretningen får en advarsel af PBS + de skal betale et gebyr.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er, som sagt, erhvervsdrivende og har derfor mange ind- og udbetalinger i forbindelse med handler.

Jeg har i 5 tilfælde været ude for at et beløb var hævet forkert. Eks. et onlinekøb der aldrig blev leveret, en aftale om abonnement på en service udløb men sælger blev ved at hæve på visakortet osv.

INGEN af de 5 gange kunne/ville banken afvise hævningen, så det er altså ikke helt ligetil.

Hvis man blot kunne underskrive på tro og love, at man ikke havde modtaget varen, tror jeg mange kriminelle ville stå i kø for at gøre det, idet man så kunne score sig nogle seriøse "gratisgoder".

Link to comment
Share on other sites

Jeg er, som sagt, erhvervsdrivende og har derfor mange ind- og udbetalinger i forbindelse med handler.

Jeg har i 5 tilfælde været ude for at et beløb var hævet forkert. Eks. et onlinekøb der aldrig blev leveret, en aftale om abonnement på en service udløb men sælger blev ved at hæve på visakortet osv.

INGEN af de 5 gange kunne/ville banken afvise hævningen, så det er altså ikke helt ligetil.

Hvis man blot kunne underskrive på tro og love, at man ikke havde modtaget varen, tror jeg mange kriminelle ville stå i kø for at gøre det, idet man så kunne score sig nogle seriøse "gratisgoder".

Det er decideret ulovligt for forretningen at hæve betaling før de har afsendt varen. Så det burde slet ikke være noget at rafle om. Og det kunne måske også være værd at huske forretningen på det. Kan ikke lige huske paragraffen for det, men mon ikke den kan slås op i købeloven.

At praksis så måske er en anden er jo noget møg. For det vil sige at forretningerne bryder loven.

Link to comment
Share on other sites

http://www.familieadvokaten.dk/index.asp?h...koebeloven.html

Paragraf 14

§ 14. Er der ikke givet henstand fra nogen af siderne, er sælgeren ikke pligtig at levere salgsgenstanden, medmindre købesummen samtidig betales, og køberen ikke pligtig at betale købesummen, medmindre salgsgenstanden samtidig stilles til hans rådighed.
Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg har selv handlet en del på nette og har ikke heldigvis ikke oplevet dårlige butikker. Jeg har dog læs lidt om mine rettigheder, så jeg ikke bliver snydt :lol:

Så jeg vil lige vidre bringe et par links ;)

http://www.forbrug.dk/om/organisering/fo/2...-og-kreditkort/

Betalings- og kreditkort

Brug af betalings- og kreditkort på nettet er en både nem og billig løsning for dig, og samtidig en meget sikker betalingsform. Løsningen er sikker, fordi du ikke oplyser koden til dit kort, men kun kortnummeret og udløbsdatoen (samt eventuelt nogle ekstra kontrolcifre).

Betalings- og kreditkort er f.eks. Dankort, VISA-Dankort, Mastercard, Diners, Eurocard og American Express.

Har du brugt et betalings- eller kreditkort til at betale med, kan du altid få pengene tilbage:

Hvis varen ikke bliver leveret

Hvis sælger opkræver dig mere end det aftalte beløb

Hvis du har brugt din fortrydelsesret ved at nægte at modtage varen eller

Hvis der er hævet penge på din konto, uden du har givet lov

Kommer du ud for en af de 4 situationer, skal du naturligvis først kontakte sælger for at få tilbageført pengene, men lykkes det ikke, kontakter du blot udstederen af det betalingsmiddel, du har anvendt (normalt din bank). Du meddeler, at du ønsker det beløb tilbageført, som du er uenig i, og så har banken/betalingskortudstederen pligt til at sætte pengene ind på din konto igen. Pengene må kun hæves på ny, hvis det kan bevises, at du alligevel skylder pengene.

Og lige den her :

http://www.forbrug.dk/om/organisering/fo/2...ing-paa-nettet/

Forsat kanon dag :w00t:

look nice - talk nice - be nice

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share