Mest overvurderet/undervurderet øvelse!


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Og de muskuløse vægttrænere du snakker om, ville ganske givet bliver endnu mere muskuløse hvis de anvendte de nævnte øvelser. De øvelser er simpelthen tidstestet, og er blevet anvendt af de bedste igennem årtier.

Det der kan jeg kun grine af, hvor ved du de ting fra?

Du/I har da ret i at det er nogle gode øvelser, bevares, men de er ikke så overlegne som folk herinde gerne vil gøre dem til og det er derfor jeg mener de er overvurderede.

Link to comment
Share on other sites

Overvurderet....undervurderet....jeg er fløjtende ligeglad. Faktum er at de store vægtstangsøvelser, såsom squat, dødløft, bænkpres, military presses osv., og kropsvægtsøvelserne chins og dips, er det bedste øvelser man kan lave, hvis man er interesseret i styrke og masse. Bevares, det behøver selvfølgelig ikke lige være disse varianter. Det kunne ligeså godt være rumænsk dødløft, front squats og incline presses, men uanset om du har lyst til at grine af det eller ej, så er faktum nu engang, at vil man være maksimalt stor og stærk, så kommer man ikke uden om et velvalgt arsenal af vægtstangsøvelser.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil give Thomas J ret i, at grundøvelserne er dem der giver mest styrke og masse.

Jeg har selv trænet ca. 10 år med vægte, jeg blev alvorligt skadet sidste år og har kun kunne træne optimalt siden sidste sommer. Vægttræningen har herefter været med fokus på Squat, dødløft og benchpress med næsten ingen hjælpeøvelser, efter råd fra lillebror. Jeg har aldrig været stærkere eller større end jeg er nu, så et eller andet sted må det give bedre. At jeg så ikke er blevet pænere er end anden sag, men hva fanden jeg træner for at stille op i konkurrence ikke for kosmetik ;)

Link to comment
Share on other sites

At jeg så ikke er blevet pænere er end anden sag, men hva fanden jeg træner for at stille op i konkurrence ikke for kosmetik ;)

Det er vel et spørgsmål om diæt samt hvilke basisøvelser man prioriterer højst i sin træning. Hvis man ensidigt satser på de 3 store, så skal man ikke forvente onde køller og lats som et flyveegern.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fandt lige noget hvor Bob Youngs udtaler sig om military:

It doesn't speak of it because we don't do it. The shoulders get enough pressing with all the dyn sets and ME exercises. Most of us had severe shoulder probelems when we tried to add in overhead pressing movements.
Her siger han lidt om dips:
No, we tried them and they didn't do anything for us.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share