Hvormeget vejer stangen i et smith stativ?


LaMotta
 Share

Recommended Posts

Tror ikke man kan sige noget endegyldigt om det, da der er stor forskel på smith-stativer. I mit gamle center vejede stangen 30 kg. Og det gør den vist efter sigende også i det center jeg træner i nu. Det må være noget skrøbeligt lort de steder den vejer 15 kg :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Smith er vidst ikke bare noget skrøbeligt lort, men generelt bare noget lort :sneaky2:

Der er flere ting der spiller ind hvorfor der kan løftes mere i smith end med frie vægte, bare det at man ikke skal bruge kræfter på at balancere eller styre vægten selv har meget at sige

Link to comment
Share on other sites

Tja... Hver gang (ca, hvert ½ år) jeg besøger OBBC, squatter jeg langt bedre og tungere end i mit eget center (Hvor der kun er smith)

Så - enten er skiverne lettere i Odense, eller også er det ikke altid nemmere/lettere i smith..  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Helt enig, med Jørgen her. 100 KG i smith stativ er tungere end 100 kg i fri. Ihvertfald hvad angår squat - medmindre man er en jellylike u-funktionel spasser (hehe teddy :tongue: )

Kroppen virker optimalt i fritstående squat og er ikke hæmmet på samme måde. IMO

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

  • 12 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share