knirkende knæ.


sambo101
 Share

Recommended Posts

Varmer du ordentlig op inden? Jeg havde samme "problem" i starten. Men siden er jeg begyndt at varme ordentlig op på cykel og så starte med squat, siden har der ikke været problemer med knirken.

Desuden skulle du måske overveje fiskeolie. De har nogle billige i Netto, de er også omtalt i det link som Rommel henviser til!!

Link to comment
Share on other sites

ska lige sige at jeg er 14 hvis det har nogen betydning.?

NEj jeg varmer ikke op før jeg gør det. Det er fordi det er derhjemme og har ingen kondicykel, men vil da prøve det. Og vil også prøve fiskeolien. Men er bare meget forsigtigt med mit helbred, er jo kun 14 så ville være træls at få sin krop ødelagt allerede nu.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mine knæ siger også en del, når min eksentriske (nedad) fase er meget hurtig. Efter jeg er begyndt at stå bredere og dykke langsommere er de holdt op med at give lyd. Hvordan er din stil i squatten? Fodstand, fart, knævandring?

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

er først begyndt for nogle dage siden, men har ikke rigtigt turdet at træne fordi mine knæ knirkede, men har fået det fortalt af en hvordan jeg ska gøre, Skal lige siges at mine knæ også knirker selvom der ingen vægt er på ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Det kan hænde, du har knæ lissom mine: Knæskallen har en tendens til at blive trukket skævt over knæleddet af musklerne, når du bøjer i benene. Man kan afhjælpe det ved at stykr musklerne i knæene (fx. ved dødløft) og ved udspænding af quadriceps.

Det er så mit bud ....

Link to comment
Share on other sites

Jeg har været ved læge angående problemet.

Knirk og knæk i knæ og andre led er normalt ikke farligt, når det ikke gør ondt.

Det kan bare være pisse ubehageligt til tider, som min læge sagde det.

Et godt forslag er, ikke at tænke så meget over det. Jeg hører/føler ikke længere, at det knækker, med mindre jeg af en eller anden grund kommer til at fokusere på det.

Link to comment
Share on other sites

Mine knæ siger også en del, når min eksentriske (nedad) fase er meget hurtig. Efter jeg er begyndt at stå bredere og dykke langsommere er de holdt op med at give lyd. Hvordan er din stil i squatten? Fodstand, fart, knævandring?

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

er først begyndt for nogle dage siden, men har ikke rigtigt turdet at træne fordi mine knæ knirkede, men har fået det fortalt af en hvordan jeg ska gøre, Skal lige siges at mine knæ også knirker selvom der ingen vægt er på ryggen.

<{POST_SNAPBACK}>

Mit ene knæ klikkede også i en periode efter jeg havde holdt pause fra ben-træning. Det forsvandt med tiden... Som der tidligere er skrevet har det også betydning hvor hurtigt du sænker dig selv. Langsomt og kontrolleret når du går fra negativ (ned) til positiv (op) - det kan dine knæled godt li', og det er heller ikke dumt hvis du er kropsbygger.

Prøv også at lave den her i dit program: Bulgarian split squats (det er ikke så vigtigt hvor meget vægt du tar på - mere at øvelsen er svær og du kan mærke du udfordrer og lærer musklerne omkring knæet at spænde godt op så din knæskal bevæger sig korrekt).

I mine øjne bør man have knævandring i nogen af de benøvelser man har i sit program ellers ender man op med at blive et af de der "knæ-svage pylre-hoveder" :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share