All Muscle, No Iron


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

De må sq næsten træne lidt med vægte.. Nu har jeg ikke læst artikelen, kun lige skimtet, men med den ganske pæne portion masse, ser det godt nok imponerende, hvis det er opnået udelukkende ved de øvelser de nu laver  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er fordi når vi andre tænker masse, så tænker vi på at man skal opnå en progression på langt sigt i løftet kg. Det de gør er at lave progression i sværhedsgraden af øvelsen, f.eks. at ændre vinklen på ringene ved kropshævninger.

Link to comment
Share on other sites

wow. Er der nogen der kender nogen af den her slags øvelser som normale svæklinge kan tage? Jeg er kun lige begyndt at træne for nogle måneder siden og tager f.eks. kun 45kg x 8-10 reps x 3 sæt i bænkpres :blush:

Og de fleste af de øvelser der ser ikke ud til noget jeg ville have en chance for at klare... men kunne godt tænke mig at få den slags træning med ind i mit træningsprogram. Jeg har nemlig aldrig kunnet se ideen i at have store muskler man ikke kan bruge til noget...

Link to comment
Share on other sites

wow. Er der nogen der kender nogen af den her slags øvelser som normale svæklinge kan tage? Jeg er kun lige begyndt at træne for nogle måneder siden og tager f.eks. kun 45kg  x  8-10 reps  x  3 sæt  i bænkpres  :blush:

Og de fleste af de øvelser der ser ikke ud til noget jeg ville have en chance for at klare... men kunne godt tænke mig at få den slags træning med ind i mit træningsprogram. Jeg har nemlig aldrig kunnet se ideen i at have store muskler man ikke kan bruge til noget...

<{POST_SNAPBACK}>

Start med de grundlæggende ting, såsom armstræk og kropshævninger. Senere kan man ændre disse øvelser eller vælge andre, så modstanden bliver tilpas.

Link to comment
Share on other sites

wow. Er der nogen der kender nogen af den her slags øvelser som normale svæklinge kan tage? Jeg er kun lige begyndt at træne for nogle måneder siden og tager f.eks. kun 45kg  x  8-10 reps  x  3 sæt  i bænkpres   :blush:

Og de fleste af de øvelser der ser ikke ud til noget jeg ville have en chance for at klare... men kunne godt tænke mig at få den slags træning med ind i mit træningsprogram. Jeg har nemlig aldrig kunnet se ideen i at have store muskler man ikke kan bruge til noget...

<{POST_SNAPBACK}>

Start med de grundlæggende ting, såsom armstræk og kropshævninger. Senere kan man ændre disse øvelser eller vælge andre, så modstanden bliver tilpas.

<{POST_SNAPBACK}>

ok det vil jeg prøve da. Men jeg har også lige kikket det lidt mere grundigt igennem og det ser ud til at jeg nok godt kunne starte med sådan en frog stand. Så jeg tror da at jeg fremover vil prøve nogle af de øvelser når jeg træner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker selv fra den gang jeg trænede redskabsgymnastik i Grøndahls-centeret at det var mega hårdt, specielt når vi lavede øvelser til ringene. Korstræning gør naller. :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er heller ikke så lang tid siden jeg var ude i Grøndahlscenteret - der er altså nogle temmelig massive og godt skårede gutter, som KUN træner med kropsvægt.

Link to comment
Share on other sites

Nu er der jo også det ved det når vi snakker redskabsgymnaster, mange af dem har vel trænet 10-20 år...

Hygge

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det har du ret i :smile:

Dog er der også mange der har trænet med vægte +10 år, som ikke kommer i nærheden af disse gutters fysik.

Men uanset hvad, så kræver det, ligesom alt andet, dedikation.

Edited by Flexipecs
Link to comment
Share on other sites

Nu er der jo også det ved det når vi snakker redskabsgymnaster, mange af dem har vel trænet 10-20 år...

Hygge

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det har du ret i :smile:

Dog er der også mange der har trænet med vægte +10 år, som ikke kommer i nærheden af disse gutters fysik.

Men uanset hvad, så kræver det, ligesom alt andet, dedikation.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeps dedikation!

Vi snakker folk der træner hver dag (måske fri søndag...) Når de træner så er det også med en enorm seriøsitet...

Der er også mange der har trænet gymnastik i 10+ år der ikke har nogen prangende fysik..

Hygge

Link to comment
Share on other sites

Nu er der jo også det ved det når vi snakker redskabsgymnaster, mange af dem har vel trænet 10-20 år...

Hygge

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det har du ret i :smile:

Dog er der også mange der har trænet med vægte +10 år, som ikke kommer i nærheden af disse gutters fysik.

Men uanset hvad, så kræver det, ligesom alt andet, dedikation.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeps dedikation!

Vi snakker folk der træner hver dag (måske fri søndag...) Når de træner så er det også med en enorm seriøsitet...

Der er også mange der har trænet gymnastik i 10+ år der ikke har nogen prangende fysik..

Hygge

<{POST_SNAPBACK}>

Dem der lå/ligger i toppen i Gefion træner 6 dage om ugen, 3-4 timer om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Dem der lå/ligger i toppen i Gefion træner 6 dage om ugen, 3-4 timer om dagen.

Tjae der er nok en del fullbody-udøvere der vil stille sig på bagbenene overfor sådan en træningsfilosofi.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm.. Jeg ville netop mene det ville være 'hver kropsdel én gang om ugen' folket, som ville mene dette var vanvid.

Under alle omstændigheder synes jeg det er interessant, at det er muligt at opbygge den muskelkvalitet uden konvensionel vægttræning.

Link to comment
Share on other sites

Til dem der ik ved det, kan man nu tilmelde sig BradJ's (fra dragondoor.com) "bodyweight training newsletter"! Jeg tror det bliver rigtig godt!!

Send en mail til "[email protected]. Please include "newsletter" in the subject line."

<{POST_SNAPBACK}>

det kan kun blive godt, hvad han ikk kan få ud af træning med sin egen krop er vidst ikk nødvendigt

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share