Stofskiftediæt


Glud
 Share

Recommended Posts

Er der nogle her inde fra MOL der har erfaringer med denne stofskiftediæt.

Jeg spørger fordi min kæreste gerne vil tabe sig og er lidt ivrig efter at se resultater hurtigt, hun har fået denne kur af en veninde der har haft succes med kuren, men jeg synes bare ikke den ser så sund ud. Hendes plan er at når de 13 dage er overstået vil hun spise sundt og mindre end hun gør nu.

Jeg vil gerne høre om der er nogle der har erfaringer med kuren eller måske noget lignende...

Eller hvis man bare har en holdning til den. Jeg er selv ret skeptisk over for den, ikke om man sku tabe sig, men mere om hvor godt det er for kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Det er så himmelråbende tåbeligt og sludder af værste skuffe, så jeg sidder og krummer tæer over at nogen kunne få lyst til at prøve den efter at have læst bare indledning. :confused: :cry:

I første sætning erklærer han højt og tydelig at han ikke tror det virker :blink::blink::blink:

Jeg spørger fordi min kæreste gerne vil tabe sig og er lidt ivrig efter at se resultater hurtigt, hun har fået denne kur af en veninde der har haft succes med kuren, men jeg synes bare ikke den ser så sund ud. Hendes plan er at når de 13 dage er overstået vil hun spise sundt og mindre end hun gør nu.

Jeg kan godt forstå man taber sig på den "diæt", for der er ikke meget energi i det. Problemet er bare at det hovedsageligt vil være alt mulig andet end fedt man taber. Hvis man er rigtig heldig kan man måske tabe 2kg fedt sammen med en masse væske og muskelmasse.

Hvis hun vil have succes må hun indse at hurtige resultater næsten altid vil være midlertidige.

Mit råd er at hun dropper de første 13 dage og begynder at spise sundt og mindre end hun gør nu fra dag 1 OG supplerer med motion.

Jeg vil foreslå i begge læser denne artikel.

Held og lykke med projektet. :smile:

Og husk: Der findes ingen mirakelkure, kun hårdt arbejde :cooldance:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

lol det er godt nok langt ude :laugh:

Den er sætning medførte en del latter:

Diæten varer 13 dage. Diæten går ud på at ændre ens stofskifte, hvilket medfører at man efter den 13. dag kan spise uden at tage på de næste 2 efterfølgende år !

Man skal da være mere end almindligt fejlinformeret, hvis man skal kunne tro på det udsagn.

Link to comment
Share on other sites

Det er så himmelråbende tåbeligt og sludder af værste skuffe, så jeg sidder og krummer tæer over at nogen kunne få lyst til at prøve den efter at have læst bare indledning.  :confused:  :cry:

I

Hvis hun vil have succes må hun indse at hurtige resultater næsten altid vil være midlertidige.

Mit råd er at hun dropper de første 13 dage og begynder at spise sundt og mindre end hun gør nu fra dag 1 OG supplerer med motion.

Jeg vil foreslå i begge læser denne artikel.

Held og lykke med projektet.  :smile:

Og husk: Der findes ingen mirakelkure, kun hårdt arbejde  :cooldance:

<{POST_SNAPBACK}>

Årh ja, men manden spørger jo netop fordi han vil have noget opbakning ikke. Dette er vel et forum hvor man må have lov at spørge om ting som dette???!!! Og så få et konstruktivt svar - UDEN at blive hujet ud....

Men ellers er jeg ening i dit KONSTRUKTIVE svar :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

carmen77 -> Jeg ved godt den første del at mit indlæg var lidt hårdt formuleret. Det har rettet imod selve diæten, fordi det er bl.a. den slags der er med til at gøre fiasko-procenten så høj for folk på diæter/slankekure og lignende.

Når artiklens forfatter, selvom det ikke er kurens forfatter, skriver at han ikke tror den virker, så må man da være naiv eller desperat, hvis man stadig vil prøve den.

Desværre er det jo nok sandheden at mange vitterlig er desperate pga så mange fiaskoer, at de vil prøve hvad som helst der bliver kaldt en "kur".

Glud spurgte om nogen havde erfaring med den eller bare en holdning til den. Jeg udtrykte min klare holdning, og gav et par gode råd med på vejen (synes jeg da selv, og det håber jeg også glud synes).

Her står lidt om forskellige kure. Den omtalte stofskiftekur kendes også som "Rigshopitalets stofskiftekur", og de skriver følgende om "kuren":

Slankekur - uden afsender

"Rigshospitalets Stofskiftekur" eller "Rigshospitalets Slankekur"...

Kært barn har mange navne, men Rigshospitalet har intet ansvar for de verserende slankekure.

- Vi har i mange år fået talrige forespørgsler på slankekure, der kalder sig "Rigshospitalets Slankekur" eller lignende, siger overlæge Jens Kondrup, Klinisk Ernæringsenhed på Rigshospitalet. Forespørgslerne kommer både fra Danmark og fra Sverige, Norge og sågar USA.

- Sandheden er imidlertid, at vi ikke har nogen som helst andel i udarbejdelsen af de omtalte slankekure. Ingen her hos os har lavet kuren. Og vi rådgiver derfor heller ikke om kurene.

- De versioner af kuren jeg har analyseret, vil jeg betegne som ernæringsmæssigt mangelfulde mht. indholdet af vitaminer og mineraler. Særligt manglen på mineraler kan udgøre en risiko for mennesker med hjerteproblemer så som forstyrrelser i hjerterytmen. Derfor vil jeg fraråde disse særligt udsatte at benytte kuren, siger overlæge Jens Kondrup.

link

Link to comment
Share on other sites

Når artiklens forfatter, selvom det ikke er kurens forfatter, skriver at han ikke tror den virker, så må man da være naiv eller desperat, hvis man stadig vil prøve den.

Desværre er det jo nok sandheden at mange vitterlig er desperate pga så mange fiaskoer, at de vil prøve hvad som helst der bliver kaldt en "kur".

Ok - men nu var det jo ikke ham selv der ville prøve den - men hans kæreste. Måske han søgte noget opbakning som han kunne vise til hende.

Også vil jeg også lige understrege - Jeg synes godt nok heller ikke at det er noget man skal gøre mod sig selv. Spis sundt og dyrk motion det hjælper!

Link to comment
Share on other sites

Når artiklens forfatter, selvom det ikke er kurens forfatter, skriver at han ikke tror den virker, så må man da være naiv eller desperat, hvis man stadig vil prøve den.

Desværre er det jo nok sandheden at mange vitterlig er desperate pga så mange fiaskoer, at de vil prøve hvad som helst der bliver kaldt en "kur".

Ok - men nu var det jo ikke ham selv der ville prøve den - men hans kæreste. Måske han søgte noget opbakning som han kunne vise til hende.

Også vil jeg også lige understrege - Jeg synes godt nok heller ikke at det er noget man skal gøre mod sig selv. Spis sundt og dyrk motion det hjælper!

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg var skam med på at det var kæresten som ville prøve den, men budskabet må være det samme... lad være :wink:

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med "opbakning han kunne vise til hende"? Du mener forhåbentlig ikke at vi skulle støtte projektet?

De links jeg har givet forklare både hvorfor det er en særdeles dårlig ide at forsøge sig med den "kur" og giver en meget bedre metode i form af motion-online slankekuren. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vægt handler grundlæggende om livsstil og selvværd.

En (god) diæt kan være et godt afsæt til ovenstående - men intet andet. På lang sigt er livsstil og selvværd de to ting som bestemmer, hvor på vægtskalaen man havner. :smile:

PS: Jeg er selv noget overvægtig pt. Det skyldes ligepræcist en al for inoptimal livsstil, der igen bygger på mange års lave selvværd (forstår jeg nu, selvom jeg på INTET tidspunkt i mit tidligere liv ville sige jeg havde lavt selvværd). :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var skam med på at det var kæresten som ville prøve den, men budskabet må være det samme... lad være  :wink:

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med "opbakning han kunne vise til hende"? Du mener forhåbentlig ikke at vi skulle støtte projektet?

<{POST_SNAPBACK}>

Ok alt iorden :blush:

Med opbakning mente jeg HELT klart IMOD at hun prøver kuren. Nu er jeg jo selv kvinde og ved at de fleste vil slet ikke høre andres mening når de har sat for at tabe sig på en bestemt måde. Derfor regnerde jeg da med at han ville vise hende denne tråd for at fortælle at der altså også er andre der synes det er DUMT :moon:

- Nu skal jeg nok stoppe :wink:

Link to comment
Share on other sites

Først må vi vel forudsætte, at der ikke er noget magisk ved de anvendte fødevarer, som kan ophæve diverse naturlove og lignende - med mindre andet er bevist.

Hvis en kvinde med et ligevægtsindtag på 1500-2000kcal helt holder op med at spise i to uger, vil det samlede energiunderskud svarer til 3-4kg fedtvæv. Men da man på denne "diæt" jo ikke holder helt op med at spise, så er underskudet noget mindre end det, måske halvdelen.

Ny teori: Måske denne "diæt" laver så meget ravage i dit fordøjelsessystem, at man simpelthen ikke kan optage føde ordentligt efterfølgende. :blink::wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enige med de fremførte argumenter ... Men, min kæreste har lige kommenteret, at hun for nogle år siden prøvede denne her "kur". Hun tabte 7kg på 14 dage, og kunne spise massere af mad derefter uden at tage på :blink:

Jeg ved sgu ikke ...

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Mystisk. Men hvis jeg (næsten) intet spiste i 14 dage¸ tror jeg såmænd en banan og en rugbrød med spegepølse ville synes som 'masser' af mad efterføgende.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må desværre også melde mig til koret, der har brugt denne diæt. Jeg smed omkring 5 kg hver gang jeg brugte den (ca. 1 gang om året). - der må gerne udledes heraf at vægttabet ikke var vedvarende.

Da det gik op for mig at jeg måtte tabe mig med en længerevarende livsstilsændring, knoklede jeg i over ½ år uden resultat. Selv med et indtag under 1000 kal. og motion hver dag tabte jeg mig ikke. Mit stofskifte var gået i smadder!!!

Herefter kom en kamp om at få det op at køre igen, det tog ½ år.

Jeg kan strengt fraråde denne diæt. (- og andre "lynkure" af slagsen)

Edited by lea
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg har selv været på alverdens "kure", og har derfor også smadret mit stofskifte sønder og sammen, så lea, hvordan fik du det til at køre igen?? Jeg er desperat for hjælp.... Min læge beder mig bare om at spise nogle flere gulerødder og drikke vand :dry:

Mit stofskifte var gået i smadder!!!

Herefter kom en kamp om at få det op at køre igen, det tog ½ år.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share