Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Junker og flere andre har spurgt til, hvordan min kost ser ud, så her er et eksempel på, hvordan det så ud i går:

Morgenmad: Omelet med spinat, 3 æg, tomat og fetaost + fiskeolie og OmniX

post-67-067320900 1280385708_thumb.jpg

Før træning-snack: Fromage Frais + proteinpulver med blåbær, brombær, dadler og jordbær.

post-67-040018900 1280385724_thumb.jpg

Efter træning: 2 stk. sandwich på grovbrød (plejer normalt at bruge hjemmebagt rugbrød) med salat hel kyllingefilet, avocado, tomat, sennep + fiskeolie

post-67-044819700 1280385735_thumb.jpg

Aftens/nat-mad: Laks, sweet potatoes og broccoli + omnimin.

post-67-042727400 1280385749_thumb.jpg

Jeg forsøger som udgangspunkt at spise så meget økologisk som muligt. Derudover spiste jeg før nr. 2 træningspas en bakke vindruer + lidt jordbær og blåbær. Under/efter begge træningspas spiste jeg 1-2 bananer, drak en liter mælk + proteinpulver. Om natten ved 3-4 tiden spiste jeg en snack magen til min "før trænings-snack" dog med mandler, og mørk chokolade i stedet for frugt (ofte den jeg bruger som godnat måltid).

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Food for champions.. Havde dog sigtet efter dobbelt op på æg til morgenmad :4thumbup: ..

Din træning er VILD for tiden og du er mere end klar til at blive sendt til fronten..!

Iøvrigt en fed ring træning du havde forleden! Hvilke ringe leger du i ?

Link to comment
Share on other sites

Lækker føde du kaster i maskineriet. 4mewantfood.gif4thumbup.gif

Har du overvejet en større skål ellers?

Det ER en stor skål :wink: Jeg er bare sulten!

Super føde! :wub:

Holder du nogenlunde styr på kcal?

Nej, jeg holder på ingen måde styr på kcal. Jeg går mere op i om det er sundt (noget min krop har brug for), og når jeg er sulten spiser jeg, hvilket er ret ofte. Desuden træner jeg ret meget for tiden, så det er bare om at holde maskinen kørende. som nævnt tidligere i loggen fik jeg for et stk. tid siden målt min fedt % til 9-10 stykker - og så længe mine præstationer rykker og jeg ikke ligner lort i spejlet, holder jeg mig til den approach! :smile: Jeg har desuden øget mit indtag af fedt en smule, hvilket umiddelbart virker ok.

............... og så gider jeg ikke spilde min tid på at tælle kcal.

Food for champions.. Havde dog sigtet efter dobbelt op på æg til morgenmad :4thumbup: ..

Din træning er VILD for tiden og du er mere end klar til at blive sendt til fronten..!

Iøvrigt en fed ring træning du havde forleden! Hvilke ringe leger du i ?

Jeg ER i fronten! :devil:

Mine ringe er de alm. Elite Rings med ekstra "cykelstyrs-bånd" (navn?) på. Har ikke brugt dem længe, men nu ville jeg lige udnytte det gode vejr til lidt udendørs ringtræning.

:4thumbup:

Du skal med.....

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Ja, hårdt var det :crazy:

Og du lavede de flotteste Double KB snatches jeg nogensinde har set :wub:

Tak for endnu en gang god træning!

Lige over...

Og ang. de double KB snatches så manglede det da bare, efter jeg suckede sådan på C&J :laugh:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Træning feat. The Comeback Kid aka. Jhax!

Opvarmning:

Z-health, sjipning og mobilitetsøvelser

A1) Dødløft:

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 120kg

1 x 5 x 130kg

1 x 5 x 140kg

1 x 5 x 150kg

1 x 5 x 160kg

Efter jeg trak de 160 fik jeg selvfølgelig igen-igen bøvl med min højre balle! :unhappy: Færre kg og højere vol. og evt. bands (eller helt droppe den igen!) Hvis jeg skal se bare lidt positivt på det, så har jeg vist aldrig lavet en 5'er på + 2 x BW før.

A2) Hand Stand Pushups:

1 x 5 x BW

1 x 5 x BW

1 x 5 x BW

1 x 5 x BW

1 x 5 x BW

1 x 5 x BW

B1) Pullups:

1 x 8 x BW

1 x 8 x 20kg

1 x 8 x 20kg

1 x 8 x 20kg

1 x 8 x 20kg

B2) Dips:

1 x 10 x BW

1 x 15 x BW + Red Band

1 x 15 x BW + Red Band

1 x 15 x BW + Red Band

1 x 15 x BW + Red Band

Tabata sjipning:

8 x 20 / 10 sek.

Aktive pauser, så tovet var i gang alle 4 min.

Kroppen føltes ikke helt god i dag. Set i bakspejlet havde det nok været bedre med en ekstra hviledag!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle lige til at kommentere din sidste sætning, og så slettede du den :nonono:

God træning ellers - og tillykke med de 5 x 2 x BW!! Du trænger dog snart til en opsang hvad din indstilling og dine forventninger til dig selv angår ... lidt i stil med den jeg fik af Goldendreams forleden dag :smile:

Husk at følge din intuition!!

Og fedt at se, at der nu også er kommet feta på din omelet :4thumbup: Hvad synes du om det?

Link to comment
Share on other sites

LØRDAGS LIR!

3 RUNDER AF:

Double Kettlebell Snatch: 10 x 2x24kg

Sandbag Run: 500 meter x +45kg

Burpees: 12 x BW

+ 35 straf Burpees

Tid: 26:06

Maxpuls: 171 bpm.

Gns.puls: 157 bpm

Jesus det var hårdt. Rigtig hårdt! :crazy: Det er ubeskriveligt ondt at løbe med den hjemmelavede sandsæk ift. de små 40kg sække vi løb med hos Kauf. Min øvre ryg og skuldre syrede fuldstændigt til. Hver gang den rørte jorden var der selvfølgelig 5 straf-burpees! :smile:

Pistols:

1 x 10/10 x BW

1 x 5/5 x 16kg

1 x 3/3 x 24kg

1 x 1/1 x 32kg

Broad Jumps:

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

------------------------

Daisygirl: Jeg mangler en ven som Goldendreams - mine træningsbuddys håner mig i stedet. Fx sagde Jhax i går, at jeg var fed og burde droppe mine mejeriprodukter og bær! :unhappy:

Feta er lækkert... især når man lige folder den, så det smelter helt. Mums! :4mewantfood: Tak for tippet!

Link to comment
Share on other sites

Double Kettlebell Snatch: 10 x 2x24kg

Sandbag Run: 500 meter x +45kg

Burpees: 12 x BW

+ 35 straf Burpees

3 x 500 m sandbag run? straf burpees? 26 minutter?

Og så weighted pistols bagefter??

Du er jo skør :crazy:

Daisygirl: Jeg mangler en ven som Goldendreams - mine træningsbuddys håner mig i stedet. Fx sagde Jhax i går, at jeg var fed og burde droppe mine mejeriprodukter og bær! :unhappy:

Feta er lækkert... især når man lige folder den, så det smelter helt. Mums! :4mewantfood: Tak for tippet!

Tsk tsk tsk, sikke nogle fine træningsmakkere du har der i Da Gym ... Jeg skal nok peptalke dig igennem det hele.

Bær og mælkeprodukter FTW :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

I dag var en RIGTIG skidt dag!

Opvarmning:

Sjipning + Z-health + diverse muscle ups.

Power Clean:

1 x 3 x 40kg

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 70kg

1 x 3 x 70kg

1 x 3 x 70kg

1 x 3 x 70kg

1 x 3 x 70kg

....... og så lidt mere teknik-træning @ 50kg

Kunne mærke at kroppen - især benene - var OFF efter gårsdagens totur-træning! Jeg var alligevel dum nok til at hoppe med på:

Barbell complex m. 60kg

3 runder af:

12 Dødløft

9 Hang Power Clean

6 Front Squat

3 Push Jerk

Tid: ??

Jeg har en masse små tegn på overreaching: Vægttab, humørsvingninger, doms, enorm appetit, søvnproblemer, ømskindet osv.... så nu bliver det min. 1-2 dage uden træning og så håber jeg på at tage det i opløbet!

------------------

msb87: Velkommen og tak! Jeg vil nu helst ikke ud i de lange forklaringer om Z-health (Jeg kender simpelthen ikke nok til videnskaben bag). Jeg går ud fra, at det er Jacob, der skal holde foredrag, og så skal du nok få en masse info. Kort fortalt er det en måde at optimere din præstation og afhjælpe skader mm. ved at aktivere nervebanerne med små simple mobilitetsøvelser. Jeg laver dog kun ankeløvelserne.

Daisygirl: Det var en fed omgang; Det der var skørt var at forsøge at lave mere af samme skuffe i dag! :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

BACK ON TRACK :devil:(efter 2 dages træningspause).

Opvarmning:

Z-health, sjipning (DU's) og mobilitetsøvelser

OL Squat:

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 80kg

1 x 5 x 100kg

1 x 3 x 120kg

1 x 1 x 130kg

1 x 1 x 140kg

1 x 1 x 150kg

1 x 1 x 150kg

1 x 1 x 150kg

1 x 3 x 130kg

1 x 2 x 130kg

1 x 1 x 130kg

De 150kg er faktisk en slags PR, da jeg aldrig rigtig har lavet 1RM. Første var ikke heeelt i kælderen - jeg lige skulle mærke vægten, men blev helt overrasket over, hvor let den føltes på ryggen. Nr. 2 var BOOOM og nr. 3 var også fin!

Bænkpres:

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 70kg

1 x 3 x 90kg

1 x 1 x 100kg

1 x 1 x 110kg

1 x 1 x 112.5kg

1 x 1 x 115kg - Forced "all you, baby" rep! :laugh:

1 x 3 x 100kg

1 x 3 x 100kg

1 x 3 x 100kg

1 x 6 x 90kg

1 x 6 x 90kg

1 x 6 x 90kg

Power Clean:

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 60kg

1 x 3 x 60kg

1 x 3 x 60kg

1 x 3 x 70kg

1 x 3 x 70kg

1 x 3 x 70kg

21 - 15 - 9 reps:

A1) Kettlebell Snatch:

1 x 21/21 x 24kg

1 x 15/15 x 24kg

1 x 9/9 x 24kg

A2) Burpees:

1 x 21 x BW

1 x 15 x BW

1 x 9 x BW

Tid: 05:58 (42 sek. bedre end sidst!)

Rigtig god træning - lige med undtagelse af bænken. Jeg har en masse undskyldninger, men dem gider jeg ikke ævle løs om! Skal bare flå den vægt fra hinanden de næste par gange!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror aldrig jeg har vidnet en mere crappy tilrettelagt bænkpres træning end din Dan.

Som vi lige har interwebz-chattet om, var der en mening med galskaben i dag, David! :smile: Men jeg takker for din som altid - lige ud af posen - post. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Som vi lige har interwebz-chattet om, var der en mening med galskaben i dag, David! :smile: Men jeg takker for din som altid - lige ud af posen - post. :4thumbup:

For er være mere konstruktiv (meget modvilligt) så er det virkelig dårlige forudsætninger du har for at lave en PR. Du når ganske enkelt at brænde dig selv ud inden da.

Her er hvorledes du burde/kunne have bygget op:

Opvarmning af skulderleddet.

1 x 10 pushups

2 x 5 eksplosive kast liggende på gulvet med en medicin bold af 4-6 kilo.

1 x 10 x 50kg

1 x 5 x 70kg

1 x 1 x 100kg

1 x 1 x PR

Edited by Athlete X
Link to comment
Share on other sites

Væltede direkte ud af sengen og bankede en hurtig omgang intervalløb af :crazy:

Let løb:

500 meter

Interval:

1 x 400 meter @ 01:08

1 x 400 meter @ 01:11

1 x 400 meter @ 01:16

1 x 400 meter @ 01:17

1 x 400 meter @ 01:22

Maxpuls: 175bpm.

Ville gerne have løbet alle 5 omgange på 01:10-ish (rigtig gerne sub 01:10), men det satte gårsdagens max squat en stopper for., da jeg er godt doms-plaget. Distancen blev målt på min 305'er, så det burde være spot on! Runde 3 virkede dog til at være den hurtigste, men det var åbenbart ikke.....

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Endnu en dag med ALT for lidt søvn. Så selvom jeg pt. holder en pause fra alle supps, lavede jeg en happy hour på SuperPump og tog i The Gym.

Opvarmning:

Sjipning + mobilitetsøvelser for skulderleddet.

Chinups:

1 x 5 x BW

1 x 5 x 30kg

1 x 5 x 30kg

1 x 5 x 30kg

1 x 5 x 30kg

1 x 5 x 30kg

Plyo Pushup @ boxes: (feet elevated)

1 x 6 x BW

1 x 6 x BW

1 x 6 x BW

1 x 6 x BW

Max antal runder på 10 min:

Pullups: 10 x BW

HSPU's: 3 x BW

Tog det 'stille og roligt' og fik 8 runder. Fint nok!

Turkish Get ups:

1 x 3/3 x 24kg

1 x 3/3 x 32kg

1 x 3/3 x 40kg

1 x 3/3 x 40kg sand bag

Barbell Curls m. Fat gripz:

1 x 12 x 40kg

1 x 12 x 40kg

1 x 12 x 40kg

BB i forklædning! :wink:

Fin omgang i godt selskab med alle the good guys. Jeg fik skånet stængerne og mit håndled, som jeg har bøvlet lidt med efter sidste omgang power cleans. Skulle ellers ha' lavet lidt tungt OH-press, men fornuften vandt.... En stor dag i DBM-loggen! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hovsa! Are good guys implicit ze girls? 3d-paranoid.gif

Jeg overvejede faktisk - seriøst - at skrive "og Femina", men så længe du render rundt med de der SM-bænkpres-scars på kroppen, er du en af The (good) guys! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Femina

Jeg overvejede faktisk - seriøst - at skrive "og Femina", men så længe du render rundt med de der SM-bænkpres-scars på kroppen, er du en af The (good) guys! :wink:

Yep! I've got cookie scars! dm1810one-tough-cookie-posters.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hviledag i går. I dag fortsatte jeg den fornuftige stil ved at undgå at træne mig i sænk - dette anser jeg for den største udfordring i min træning på nuværende tidspunkt! I den forbindelse overvejer jeg en omgang 5-3-1 i bænk (og måske squat) for at lægge en dæmper på mig selv og undgå at riste mit CNS for meget.

Opvarmning:

Z-health, Sjipning + mobilitetsøvelser.

Squat:

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 90kg

1 x 3 x 130kg

1 x 3 x 130kg

1 x 3 x 130kg

1 x 3 x 130kg

1 x 3 x 130kg

Bænkpres:

1 x 5 x 50kg

1 x 5 x 80kg

1 x 12 x 85kg

1 x 10 x 85kg

1 x 8 x 85kg

Målet var at få 30 reps med 70% på så få sæt som muligt. No problemo!

A1) Snatch Grip Deadlift:

1 x 6 x 100kg

1 x 6 x 100kg

1 x 6 x 100kg

1 x 6 x 100kg

Hook-grip og ingen problemer m. skaden! :smile:

A2) Hanging Leg Raises:

1 x 12 x BW

1 x 12 x BW

1 x 12 x BW

1 x 12 x BW

FINISHER:

Prowler Sprints:

Opvarmning:

?? uden vægt x ca. 40 meter

1 x 40kg x ca. 40 meter (barsk med friktionen på fliserne)

10 runder af:

1 x 20kg x ca. 40 meter

Lækker finisher - Kørte "you go, I go" med to andre!

Video af -vist nok - 8. runde:

http://www.youtube.com/watch?v=qFWiRu4d6EE

Herefter banan, mælk og shake og lidt kosttilskuds-nørderi-snak med Incognito og Christoffer! :4smartass:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share