Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Niceness! Lækker træning og god video :bigsmile:

Og hvad skete der lige med håret? Du kører vist ny stil på mange måder for tiden :cool:

Ja, jeg :wub: allerede prowleren! Og ang. håret er det i virkeligheden "ny-gammel" stil, da jeg var skaldet i 7-8 år.... Som man også kan se på bl.a. mine MMA-videoer. Sjovt nok lod jeg det vokse ud, da jeg stoppede med at kæmpe MMA, men nu er det vist på tide at trække i sit game-face igen! :wink:

Jeg kopierer din tilgang til mad fra i dag :smile:

Æg, mandler, skyr, bær, fisk og mørk chokolade

Huh, hvad skyldes den pludselige ændring? Der er nu lidt mere i mine tilgang. Spiser mange andre ting - bl.a. KØD! Du siger bare til, hvis du skal ha' lidt BRO-science! :laugh:

Sådan!! Så lige, at du nu endelig også står på deltagerlisten til Fit as Fu*k Challenge :4thumbup:

Yeah, men de har ikke opdateret mit tilhørsforhold - har ellers skrevet til Sarah!

Læn dig mere fremad, ret ryggen, hold nakken neutral, forøg din skridtlængde og fokusér på "knee-punch".

Tak for imputs. Vil jeg arbejde på til næste gang! Det var lidt svært at læne sig mere fremad pga. det glatte underlag.

Link to comment
Share on other sites

I dag fik jeg massage!

Hjem os spise, sove, træne..... (Nej, jeg har ikke noget liv pt.) God stemning i The Gym. The BBeast (som anklagede mig for 'roids :laugh:) og Jew squattede nogle INSANE kg. Min træning var kraftigt inspireret af CF-football.com.

Opvarmning:

Z-health, sjipning, mobilitetsøvelser.

Power Clean to Front Squat:

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 55kg

1 x 3 x 60kg

1 x 3 x 65kg

1 x 3 x 70kg

1 x 3 x 75kg

*Perform 3 power cleans, on the 3rd power clean perform 3 front squats.

Da min teknik klart er den begrænsende faktor i ovenstående, lavede jeg lidt ekstra:

Front Squat:

1 x 6 x 90kg

1 x 6 x 90kg

1 x 6 x 90kg

1 x 6 x 90kg

Peanuts!

Glute Ham Raises:

1 x 8 x BW

1 x 8 x BW

1 x 8 x BW

1 x 8 x BW

6 Runder af:

10 KB Swings - 32kg

15 Toes to Bar

20 Double Unders

Tid: 1310.

Kørte den 'stille og roligt'. Er ikke vild med T2B's, som egentlig var eneste udfordring. Jeg kan ikke få den rigtige rytme i øvelsen, og den er dårlig for min venstre skulder. Da jeg også lavede HLR's i går, var jeg en pussy og kørte ikke de sidste 2 (måske 3?) runder "unbroken"................ Anyways fin lille finisher!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Huh, hvad skyldes den pludselige ændring? Der er nu lidt mere i mine tilgang. Spiser mange andre ting - bl.a. KØD! Du siger bare til, hvis du skal ha' lidt BRO-science! :laugh:

Det er ikke nogen kæmpe ændring :smile:

De sidste tre måneder, eller noget i den retning, har jeg kørt ret strict kcal indtag og fordeling. Det har måske bare været lidt noget "ærgelig" og kedelig mad og en masse pulver. Nu prøver jeg i stedet i en periode at fokusere på kvaliteten af de fødevarer jeg spiser og stole mere på min sunde fornuft og fornemmelse hvad angår energimæssig fordeling og totalt indtag.

Opskrifter og inputs fra maskinen desangående er altid velanset :smile:

Link to comment
Share on other sites

Junker og flere andre har spurgt til, hvordan min kost ser ud, så her er et eksempel på, hvordan det så ud i går:

Morgenmad: Omelet med spinat, 3 æg, tomat og fetaost + fiskeolie og OmniX

post-67-067320900 1280385708_thumb.jpg

Før træning-snack: Fromage Frais + proteinpulver med blåbær, brombær, dadler og jordbær.

post-67-040018900 1280385724_thumb.jpg

Efter træning: 2 stk. sandwich på grovbrød (plejer normalt at bruge hjemmebagt rugbrød) med salat hel kyllingefilet, avocado, tomat, sennep + fiskeolie

post-67-044819700 1280385735_thumb.jpg

Aftens/nat-mad: Laks, sweet potatoes og broccoli + omnimin.

post-67-042727400 1280385749_thumb.jpg

Jeg forsøger som udgangspunkt at spise så meget økologisk som muligt. Derudover spiste jeg før nr. 2 træningspas en bakke vindruer + lidt jordbær og blåbær. Under/efter begge træningspas spiste jeg 1-2 bananer, drak en liter mælk + proteinpulver. Om natten ved 3-4 tiden spiste jeg en snack magen til min "før trænings-snack" dog med mandler, og mørk chokolade i stedet for frugt (ofte den jeg bruger som godnat måltid).

BRO!!! Where is your almonds, bro????

This is SO not Paleo! :nonono:

Link to comment
Share on other sites

I går blev det til en ikke-planlagt hviledag pga. job..... Revanche i dag! :smile:

Opvarmning:

Z-Health, mobilitetsøvelser + plyo-pushups.

Bænkpres:

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 80kg

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 100kg

Bum! Har aldrig lavet 5 x 5 @ 100 før, og det var med super overskud - føltes som min 10RM.

Pullups:

1 x 5 x BW

1 x 3 x 25kg

1 x 3 x 25kg

1 x 3 x 25kg

1 x 3 x 25kg

1 x 3 x 25kg

30 sek. pause mellem sæt.

Hand Stand Pushups:

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

FINISHER:

3 Runder af:

KB Farmer Walks: Ca. 80 meter x 2x40kg

KB Swings: 10 x 40kg

Double Unders: 20 stk

Tid: 05:05

Fed finisher, der skal prøves med en del flere runder i nærmeste fremtid. Kombinationen af farmer walks og swings satte grebet på prøve. Valgte dog at holde på 3 runder, da jeg skal lege med Kauf i morgen og har en C2 aftale med en tidligere landsholdsroer, der skal (forsøge) at lære mig at flå C2'eren fra hinanden!

Link to comment
Share on other sites

Bum! Har aldrig lavet 5 x 5 @ 100 før, og det var med super overskud - føltes som min 10RM.

Tillykke!! Det er sgu sejt :devil:

Og Daisygirl aka. Coach Y bliver helt varm om hjertet når hun ser, at du følger hendes råd :blush:

Fedt i øvrigt med C2 undervisning .. det skal du huske at lære mig. Jeg er elendig til roning nemlig :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Vild træning skipper! Fedt med hspu!

Fandt du nogensinde det link med sødmælk efter træning du snakkede om? Sidder her o gnasker 10% græsk yoghurt i håb om d går for e samme :)..

Ikke en videnskabelig artikel, men det kan du vel finde på pubmed eller noget :tongue:

Jeg mener dog stronglifts er en fin kildehenvisning :smile:

http://stronglifts.com/milk-post-workout-build-muscle-gains/

Whole Milk vs Fat Free Milk. Studies show whole milk causes more lean body mass gains than fat free milk. Since slower protein is better post workout, this could be why whole milk is superior: its fat content could slow absorption.

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning #1 feat. Kauf.

Max antal runder på 10 min:

5/5 KB snatches, 32 kg

100 sandbag run, 40 kg

10 burpees

Total: 5 runder + 5 snatch.

Ikke helt så godt som forventet. Fuckede bla. teknikken op på en runde sandbag løb, hvilket kostede unødvendigt meget tid. Desuden havde jeg problemer med at holde grebet i snatch, da jeg fik glatte hænder af burpees på det våde græs. Har lagt mig en skudtæt plan for at nå min. 6 runder i løbet af den næste måned.

Direkte videre til træningspas #2 i The Gym.

Fik indledningsvist en rigtig god snak med Bertel omkring min træningsplanlægning! :smile:

Power Clean:

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 60kg

1 x 3 x 65kg

1 x 3 x 70kg

1 x 3 x 75kg

1 x 1 x 80kg

Jeg hentede dem helt i kælderen (squat clean?), hvilket virkede super godt - og fornuftigt taget min stærke FSQ i betragtning. Der skal meget til før jeg er tilfreds med min teknik i noget som helst, men den var sweet i dag! Begrænsningen var mit dårlige håndled.

OH Squat:

1 x 10 x 50kg

1 x 10 x 50kg

1 x 10 x 50kg

1 x 10 x 50kg

1 x 10 x 50kg

Kørte dem fra "behind the neck jerk". Light weight for at holde stængerne lidt til ilden!

Evil Wheel:

1 x 6 x BW + gult band

1 x 6 x BW + gult band

1 x 6 x BW + gult band

1 x 6 x BW + gult band

Fin omgang efter den lidt skuffende indsats på første workout. Jeg skal lige finde mit konkurrence mindset igen:

...................Mååååske liiiiiiiiiiige i overkanten, men you get the picture! :wink::devil:

-----------------------------

Coach Y: Jeg skal med glæde dele ud af lidt C2-tips! Indtil videre har jeg selv bare brugt 'flå igennem metoden' :smile:

TRS & MamboMads: "Conclusions: Ingestion of milk following resistance exercise results in phenylalanine and threonine uptake, representative of net muscle protein synthesis. These results suggest that whole milk may have increased utilization of available amino acids for protein synthesis". Send en PM med jeres e-mail, hvis I vil have det fulde studie på .pdf.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

5 runder af:

Concept 2: 5 min

Double Unders: 50 stk.

Kørte "you go i go" med en kollega (tidligere verdensmester i roning) - dvs. 5 min til at holde pause og lave DU's. Forsøgte at ramme 22, 24, 26, 28, 30 strokes per minut på de 5 runder.

Fin omgang, hvor jeg fik lidt tekniske fif :smile:

post-67-067936000 1281714228_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hviledag i går, og i dag rykkede jeg lidt rundt på det planlagte træningsprogram, så jeg kunne træne med alle min' veninah' i The Gym! :smile:

Opvarmning:

Sjipning (inkl. en runde med 60 DU's), Z-health og mobilitetsøvelser + lidt jump squats.

OL Squat:

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 100kg

1 x 3 x 130kg

1 x 3 x 130kg

1 x 3 x 130kg

1 x 3 x 130kg

1 x 3 x 130kg

1 x 3 x 130kg

1 x 3 x 130kg

1 x 3 x 130kg

Det var faktisk først på sidste sæt, at min CNS blev sparket rigtig i omdrejninger, men stoppede alligevel der for at være fornuftig! :innocent: Da jeg squattede i tights begyndte Jhax og C en debat om, hvorvidt mine quads var usymmetriske. En måling med det officielle The-Gym-målebånd fastslog dog, at jeg selvfølgelig er MEGET tæt på at være 100% symmetrisk! :tongue:

Clean Pulls:

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 90kg

1 x 5 x 90kg

1 x 5 x 90kg

1 x 5 x 90kg

1 x 5 x 90kg

RDL's:

1 x 6 x 100kg

1 x 6 x 100kg

1 x 6 x 100kg

1 x 6 x 100kg

1 x 6 x 100kg

1 x 6 x 100kg

Jane Fonda form! :smile:

FINISHER:

Max antal runder på 10 min

KB Snatch: 5/5 x 32kg

Sandbag Squats: 15 x 45kg

Burpees: 10 x BW

4 runder + 5/5 snatch

En nasty omgang efter bentræning! Jeg brugte en del tid på at få sandsækken på nakken - som tidligere nævnt er køjesæk versionen en del mere uhandy end dem med stropper. 15 reps var vist også lidt optimistisk i squatten! Jeg gik helt kold efter sidste sæt snatch, så jeg brugte de sidste 20 sekunder på at ligge rystende på alle fire og kigge opgivende på sandsækken! :laugh: - og var efterfølgende tæt på at hilse på min frokost!

Link to comment
Share on other sites

Opvarmning:

Sjipning (inkl. en runde med 60 DU's) ...

As in 60 DUs unbroken? :blink:

Da jeg squattede i tights begyndte Jhax og C en debat om, hvorvidt mine quads var usymmetriske. En måling med det officielle The-Gym-målebånd fastslog dog, at jeg selvfølgelig er MEGET tæt på at være 100% symmetrisk! :tongue:

Jeeez, I er nogle mærkelige størrelser!! :blink: Findes der et officielt målebånd i gym'et? Som I måler diverse kropsdele med?? Og hvad nu, hvis dine lår havde været usymmetriske???

Jeg gik helt kold efter sidste sæt snatch, så jeg brugte de sidste 20 sekunder på at ligge rystende på alle fire og kigge opgivende på sandsækken! :laugh: - og var efterfølgende tæt på at hilse på min frokost!

Den træning er Daisygirl approved! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

As in 60 DUs unbroken? :blink:

Yeah, bro unbroken! :cool:

Jeeez, I er nogle mærkelige størrelser!! :blink: Findes der et officielt målebånd i gym'et? Som I måler diverse kropsdele med?? Og hvad nu, hvis dine lår havde været usymmetriske???

Hmm, ved ikke om det er 'officielt', men der findes et målebånd.... og det er tidligere blevet anvendt til at måle alt lige fra guns til calfs! Havde mine lår været usymmetriske, skulle jeg selvfølgelig lave et-bens maskine-extensions.... Hva' havde du ellers regnet med? :blink:

Den træning er Farmergirl approved! :4thumbup:

/Fixed

Synes faktisk ikke den ser SÅ ond ud på 'papiret', men den trak tænder ud..... :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Hey kriger. Godt at se du har smidt pophåret af h..... til :4thumbup: Fed video og som sædvanlig god form.

Ren nysgerrighed (og misundelse), men hva målte dine lår?

Cool du stiller op til crossfit. Så er man jo nød til at komme til Køge og se dig og Kauf rykke det hele fra hinanden..

Link to comment
Share on other sites

post-67-051990900 1281981294_thumb.jpg

Spine! Never leave home without it!! :devil:

Opvarmning:

Z-healt + mobilitetsgøgl og lidt eksplosive pushups.

Bænkpres:

1 x 5 x 50kg

1 x 5 x 80kg

1 x 5 x 102,5kg

1 x 5 x 102,5kg

1 x 5 x 102,5kg

1 x 5 x 102,5kg

1 x 5 x 102,5kg

Igen en PR på 5 x 5 i bænken ordineret af Bertel. Lækkert - især med alt det andet gøgl jeg banker af! :smile:

A1) Pullups:

1 x 6 x 20kg

1 x 6 x 20kg

1 x 6 x 20kg

1 x 6 x 20kg

A2) Ring Rows (Feet elevated):

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

Hand Stand Pushups:

40 x BW

Fordelt på diverse sæt lige fra singler til 8 reps!

FINISHER:

10 runder af:

KB Swings: 20 x 24kg

Double Unders: 20 stk.

V Sit-Ups: 10 x BW

Tid: 15:39

Er faktisk lidt i tvivl om jeg lavede 11 sæt, men lader ikke tvivlen komme mig til gode! Planen var bare at lave en en "let" afslutning, der kunne få løsnet lidt op i min ømme bagkæde og give lidt på cardio-siden uden at presse kroppen for meget. Mission accomplished!

Good times i The Gym i dag med afskeds træning for Essensen, der tager til "Land of the free - home of the brave". Han havde bagt 3 forskellige proteinkager som jeg nød med stort velbehag. Når han kommer hjem igen, bør han starte en masseproduktion - dang! de var gode. Af samme grund blev det til ca. 3 timer dernede..... Så jeg fik trænet kæben med Incognito, Legend og mange flere. Der blev også løftet nogle INSANE kg i bænk og squat. Biiver slog sin egen danske rekord i 75kg klassen med 265 i squatten! :crazy: :4thumbup: Så føler man sig lidt puny!

---------------------------------------

Junker: Ja, tilbage til den gamle kriger-stil! Tror vist nok de målte 64cm - quads er teh new biceps! Jeg tror nu ikke, du skal regne med, at jeg rykker det hele fra hinanden. Der er alt for mange CF-specifikke ting, jeg ikke er helt hjemme i - Jeg tager det som en oplevelse, og synes jeg det er meget sjovt at deltage, når jeg har kritiseret CF så meget :wink: Jeg er også nødt til at have et lidt afslappet forhold til det, da mit konkurrence-gen tidligere har påvirket min hverdag lidt for meget... Men alt andet lige skyder jeg den da max af - med mindre der kommer nogle helt hjernedøde WOD's.

Link to comment
Share on other sites

i bliver aldrig færdige, når først I er kommet i gang! :superman:

:laugh: :laugh:

Det var et direkte citat fra min svoger, da han mente, at han nok kunne klemme nogle habile squats ud af os. Han har et 8 ugers program, som han meget gerne vil sætte mig på "når jeg engang er færdig med det der crossfit-pjat" :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lækker bænk, mr. pecs! :wub: :wub:

Jeeeezus en vild squat for sådan en let mand... han skal da lære os at squatte, "når vi engang er færdige med alt det crossfit-pjat" :wink:

:laugh: :laugh:

Det var et direkte citat fra min svoger, da han mente, at han nok kunne klemme nogle habile squats ud af os. Han har et 8 ugers program, som han meget gerne vil sætte mig på "når jeg engang er færdig med det der crossfit-pjat" :laugh:

Ja, nu håber jeg snart, at jeg kan presse nogle fornuftige tal ud af den double D :tongue: Din svoger lyder som en cool dude - Jeg vil gerne se det program.... og ang. "Crossfit" pjat, så fik jeg det sgu helt dårligt af at se den video (du ved hvilken!). Så fik man lige bekræftet sine fordomme!

Hvad siger du til at stille op til RAW-SL stævne i november, nu hvor vi er i gang! :laugh:

i bliver aldrig færdige, når først I er kommet i gang! :superman:

Så skulle du opleve os IRL! :wub:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Concept2 - 5 x 500 meter

1 x 500 meter @ 01:38

1 x 500 meter @ 01:37

1 x 500 meter @ 01:37

1 x 500 meter @ 01:38

1 x 500 meter @ 01:40

Ville gerne ha' været nede på 01:35-ish, men mine ben var tydeligt mærket af doms fra de sidste par dages træninger - og allerede efter første runde syrede de godt til. Gode pauser mellem intervallerne, men det var nu hårdt nok alligevel. :smile:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Jeeeezus en vild squat for sådan en let mand... han skal da lære os at squatte, "når vi engang er færdige med alt det crossfit-pjat" :wink:

Tak og det kan vi sagtens finde ud af :smile:
Hvad siger du til at stille op til RAW-SL stævne i november, nu hvor vi er i gang! :laugh:

Glimrende idé, min kære ven, men du må huske, at du skal have licens 3 måneder inden. Dvs. du har denne og næste uge til at søge/få licens - så kan du præcis nå det :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share