Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Dagens træning:

Opvarmning:

Z-health +mobilitetsøvelser

Front Squat:

1 x 6 x 60kg

1 x 6 x 100kg

1 x 6 x 100kg

1 x 6 x 100kg

1 x 6 x 100kg

Masser af overskud!

OL Squat:

1 x 3 x 100kg

1 x 3 x 100kg

1 x 3 x 100kg

Fokus på hurtig vending i bunden og trykke igennem på vægten!

Plyo-Pushups (feet elevated):

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

Til 2 x ca. 45 cm boxes.

BB. Turkish Get-Ups:

1 x 1/1 x 30kg

1 x 1/1 x 35kg

1 x 1/1 x 40kg

1 x 1/0 x 45kg

Inspiration i Kaufs log. Fed øvelse! Missede de 45kg med venstre hånd på vej ned, men nok mest pga. koncentrationsbesvær.

FINISHER:

5 Runder af:

Dødløft: 5 x 120kg

Burpees: 10 x BW

Tid: 03:45 - Skød den ok af selvom gårsdagens C2 interval kunne mærkes under burpees.

Måtte droppe de planlagte BB. curls med Fatgripz, men jeg tager revanche på lørdag! Bom.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Hey Dan

Tog tid på mine snatches idag. Lavede 100reps med 24eren på 5min og 41sek.

Prøv at slå den så skal jeg se om jeg kan gøre det bedre en anden gang :cool:

Kørte skiftevis 10ere med højre og venstre. På de sidste sæt kørte jeg 5ere.

Jeg har lavet 82 reps. med 32'eren på 5 min. - din tur :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hey Dan

Tog tid på mine snatches idag. Lavede 100reps med 24eren på 5min og 41sek.

Prøv at slå den så skal jeg se om jeg kan gøre det bedre en anden gang :cool:

Kørte skiftevis 10ere med højre og venstre. På de sidste sæt kørte jeg 5ere.

Lidt ekstra lir:

Kettlebell Snatch:

100 reps x 24kg

Tid: 04:05

Tilbage til jernkuglen, Uncle T :wink:

Jeg har lavet 82 reps. med 32'eren på 5 min. - din tur :wink:

:wub:

Link to comment
Share on other sites

Opvarmning:

Z-health ankeløvelser

Power Clean:

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 60kg

1 x 3 x 60kg

1 x 3 x 70kg

1 x 3 x 80kg

1 x 3 x 80kg

1 x 3 x 80kg

1 x 3 x 60kg

De 3 sæt på 80 var vel i virkeligheden mere 3 x 3 singler. Kørte ikke ret godt i dag; Ingen power og havde bøvl med håndledet! Kan stadigvæk bedre lide squat clean, hvor jeg kommer rigtig ind under stangen, men Incgonito "kræver" jeg først lærer at rive igennem på power cleans.

The Bear Complex:

5 Rounds, 7 sets:

Power Clean

Front Squat

Push Press

Back Squat

Push Pres

50kg, 55kg, 57,5kg, 50kg, 50kg

Den begrænsende faktor var mit håndled, men det hjalp gevaldigt, at få et håndledsbind på - som Femina var så sød at finde til mig (Midt i hendes seriøse forberedelse til konkurrence i morgen!) Jeg er slet ikke et øjeblik i tvivl om, at jeg kan banke den af med 60+kg - med håndledesbind OG en hoodie, så jeg ikke river min nakke helt til blod :crazy: Jeg optog noget video som jeg måske/måske ikke smider op senere!

Pullups:

1 x 25 x BW

1 x 15 x BW

1 x 10 x BW

En halvsløj omgang i dag, der bare skal glemmes, og så skal den bankes 110% af i morgen med "snatch, sandbag run og burpees-kombi" efterfulgt af en gang prowler madnessss!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Guest Femina

Hvilken? :smile:

Lyder som en god ide! Men skynd jer, som SuperJew siger!

Raw SL?! :w00t: :w00t:

Den begrænsende faktor var mit håndled, men det hjalp gevaldigt, at få et håndledsbind på - som Femina var så sød at finde til mig (Midt i hendes seriøse forberedelse til konkurrence i morgen!)

Multitasking! :thumb:

Jeg optog noget video som jeg måske/måske ikke smider op senere!

Op med den video :thumb:

Link to comment
Share on other sites

Raw SL?! :w00t: :w00t:

Multitasking! :thumb:

Op med den video :thumb:

Jew siger, at jeg ikke må stille op i tights og wifebeater - man skal åbenbart ha' trikot på, så planen er droppet igen! Smider video op senere! :smile:

Hvad tid?

Ved 1230-1300 tiden. Joiner du? Jeg regner med at slutte af med en gang BB. curls med FatGripZ, da mine guns også skal holdes ved lige under alt det her junkyard-træning... må være lige noget for dig??? :cool:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er slet ikke et øjeblik i tvivl om, at jeg kan banke den af med 60+kg - med håndledesbind OG en hoodie, så jeg ikke river min nakke helt til blod :crazy:

Det kan du uden problemer!! Men en hoodie?? Jeg synes i forvejen man får varmen af sådan en omgang bear complex. :blink: Hvad med at få tapet nakken ind af en CrossFit bro næste gang du laver den?

En halvsløj omgang i dag, der bare skal glemmes, og så skal den bankes 110% af i morgen med "snatch, sandbag run og burpees-kombi" efterfulgt af en gang prowler madnessss!

Same here .. det er bare en af de der dage ... :unhappy:

God fornøjelse med CrossFitteriet og prowleren i morgen! Det bliver fedt :w00t:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Opvarmning:

Sjipning + mobilitetsøvelser

8 Runder af:

5/5 KB snatches, 32 kg

Ca. 80 meter sandbag run, 45 kg

10 burpees

Kørte "you go, i go" Med Igor-Ivan Riisovic :smile: Forsøgte at tage tid på runderne, men det virkede ikke rigtig, da jeg flere gange kom til at ramme start/stop knappen, når jeg løb med sandsækken. Første runde var dog på 01:24 - og så har den målt en maxpuls på 177bpm, hvilket er ca. 5 slag under min maxpuls! :crazy:

5 Runder + 1 strafrunde:

Prowler, ca. 60 meter, + 20kg

Igen "you go, i go" Med Igor-Ivan Riisovic!

Dødløft m. Fatgripz:

1 x 10 x 60kg

1 x 5 x 80kg

1 x 5 x 90kg

1 x 5 x 90kg

1 x 5 x 90kg

1 x 5 x 90kg

1 x 5 x 90kg

Prøvede et sæt med 100kg, men det kunne mine glatte ungpige-hænder ikke holde.

BB. Curls m Fatgripz:

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

Mine guns lider lidt under junkyard-træningen, så jeg tænkte: What would SimonHP do? Svaret var: VOL = growth

Herefter lavede jeg lidt plate-curls og CoC#1 efterfulgt af foam-roll og udstræk. Rigtig fornuftig omgang i dag!

Video fra gårsdagens Bear-workout: Det er sidste runde og forholdsvis light-weight, men bøvlede som sagt en del med håndledet! :mad:

http://www.youtube.com/watch?v=-RTHQ_Eb-LY

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

I dag var det International-squat-day i The Gym. Jeg ankom heldigvis tidligt, så jeg var en af de heldige, der ikke skulle vente på et squatrack - det er sgu fedt, når alle racks, platformen og andre ledige kroge er optaget af folk, der squatter og dødløfter! :cool: Jeg var godt træt efter job og ALT for lidt søvn, men fik da en ok-ish omgang ud af det.

Opvarmning:

Z-health, sjipning, mobilitetsøvelser (ca. 30 min)

OL Squat:

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 130kg

1 x 5 x 130kg

1 x 5 x 130kg

1 x 5 x 130kg

1 x 5 x 130kg

Kørte fint... der manglede lidt 'pop', men traktormotoren tog sikkert over!

Bænkpres:

1 x 6 x 60kg

1 x 6 x 95kg

1 x 6 x 95kg

1 x 6 x 95kg

1 x 6 x 95kg

1 x 6 x 95kg

1 x 6 x 95kg

Skulle en smule ned i kg i dag - men lidt op i sæt og reps. De første par sæt sløsede jeg lidt, hvilket gjorde at min stabilitet og styrke var OFF. Efter en løftet pegefinger af Bertel kørte det dog ok!

Finisher:

5 Runder af:

Pullups: 3 x 20kg

Towel Chins: 5 x BW

Pullups: 5 x BW

Ring Dips: 10 x BW

Selvom jeg ikke tog tid og fik gode pauser mellem runderne var det #"¤"#¤%"@!! hårdt! Er lidt bange for, at jeg har mistet lidt pullup-power..... Har ikke kørt ring dips i lang tid og måtte dele de to sidste runder op i 9+1 og 8+2. Fail!

Link to comment
Share on other sites

OL Squat:

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 130kg

1 x 5 x 130kg

1 x 5 x 130kg

1 x 5 x 130kg

1 x 5 x 130kg

Kørte fint... der manglede lidt 'pop', men traktormotoren tog sikkert over!

Stærkt bro! :devil:

Finisher:

5 Runder af:

Pullups: 3 x 20kg

Towel Chins: 5 x BW

Pullups: 5 x BW

Ring Dips: 10 x BW

Selvom jeg ikke tog tid og fik gode pauser mellem runderne var det #"¤"#¤%"@!! hårdt! Er lidt bange for, at jeg har mistet lidt pullup-power..... Har ikke kørt ring dips i lang tid og måtte dele de to sidste runder op i 9+1 og 8+2. Fail!

Det lyder som en god omgang! Og det ville være bizart, hvis det ikke føltes hårdt :blink:

Når du en dag har lært kipping pullups skal du prøve denne her. Den må da lige være noget til dig:

10 runder af:

3 Weighted Pull-ups, 20 kg

5 Strict Pull-ups

7 Kipping Pull-up

:w00t:

Link to comment
Share on other sites

Opvarmning:

Z-health, mobilitetsøvelser, foam-roll + sjipning

Power Clean:

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 60kg

1 x 3 x 70kg

1 x 3 x 75kg

1 x 1 x 80kg

1 x 1 x 80kg

1 x 1 x 80kg

1 x 1 x 80kg

1 x 1 x 80kg

Let nok rent vægtmæssigt, men var ikke helt tilfreds med teknikken!

A1) Dødløft:

1 x 5 x 140kg

1 x 5 x 140kg

1 x 5 x 140kg

1 x 5 x 140kg

1 x 5 x 140kg

A2) Hand Stand Pushups:

1 x 5 x BW

1 x 5 x BW

1 x 5 x BW

1 x 5 x BW

1 x 5 x BW

Finisher:

5 Runder af:

KB Snatch: 3/3 x 40kg

Sandbag Squats: 10 x 45kg

Burpees: 10 x BW

- Tid: 11:30

Ekstra Ekstra! Abs-Finisher:

4 Runder af:

Russian Twist: 12 x 25kg

Knees 2 elbows: 12 x BW

V Sit-Ups: 12x BW

Synes det var lidt kedeligt i dag!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Synes det var lidt kedeligt i dag!

Det må være tegn på, at vi snart skal træne sammen igen bro! :tongue:

A2) Hand Stand Pushups:

1 x 5 x BW

1 x 5 x BW

1 x 5 x BW

1 x 5 x BW

1 x 5 x BW

Har du fundet en god løsning for fødderne?

Finisher:

5 Runder af:

KB Snatch: 3/3 x 40kg

Sandbag Squats: 10 x 45kg

Burpees: 10 x BW

- Tid: 11:30

Ekstra Ekstra! Abs-Finisher:

4 Runder af:

Russian Twist: 12 x 25kg

Knees 2 elbows: 12 x BW

V Sit-Ups: 12x BW

Snatcher du med 40 kg? :crazy::devil::crazy: Ouch! Og så 50 sandbag squats med 45 kg. Awesome bro! :4thumbup:

Og syg beach abs workout! Men du er godt klar over, at det er pointless, ikke også?? Sommeren er officielt slut, så du kommer nok ikke til at flashe maven på Svanemøllen strand igen i år :dry:

Jeg håber der står hviledag på programmet i morgen - jeg har på fornemmelsen, at du kommer til at have brug for det :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det må være tegn på, at vi snart skal træne sammen igen bro! :tongue:

Yes 'mam!

Har du fundet en god løsning for fødderne?

Næh, ikke rigtig.... jeg ser bare modstanden fra fødder vs. væg som ekstra udfordring i øvelsen! :laugh:

Snatcher du med 40 kg? :crazy::devil::crazy: Ouch! Og så 50 sandbag squats med 45 kg. Awesome bro! :4thumbup:

Yeah, den 40kg KB har ikke noget på mig..... Der var oven i købet overskud til at bede Bertel om at købe nogle tungere Kb's til min snatch-træning! Meeeeen det var faktisk en brutal omgang... syrede godt i lænd og quads!!

Og syg beach abs workout! Men du er godt klar over, at det er pointless, ikke også?? Sommeren er officielt slut, så du kommer nok ikke til at flashe maven på Svanemøllen strand igen i år :dry:

Argh, jeg skal sgu nok finde en lejlighed til at smide trøjen! Ellers må jeg begynde at vinterbade. I The Gym er det faktisk helt legalt at smide trøjen - det var noget den legendariske Morten Svane indførte. I går var der en gut der trænede KUN iført korte tights, som var trukket HELT op..... Der er SÅ meget Bromance dernede! :wub:

Jeg håber der står hviledag på programmet i morgen - jeg har på fornemmelsen, at du kommer til at have brug for det :laugh:

Half man, halft machine.... Escaped my home world before it blew up - You humans wouldn't understand! Ergo: Jeg har ikke brug for hviledage!! :laugh:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Interval Træning:

5 runder af:

På 3 min: Løb 500 meter efterfulgt af max antal double Clean & Press m. 2x24kg Kettlebell. (3 min pause mellem runder).

Jeg fik 12, 13, 13, 11, 13 reps på de 5 runder. Maxpuls: 177 bpm.

Har ikke fået løbet nok, og den stride modvind gjorde det ikke meget bedre. Pauserne var dog dejlige :smile: - og det var fedt at kunne brænde igennem og vide, at der var 3 min pause i sigte. Jeg har taget kreatin de sidste par uger, hvilket kan ses på kropsvægten - og mærkes på løb (og måske pullups?). Til gengæld giver det så også ekstra på bl.a. bænk og squat..... Det er vist den med gyngerne karusellen.

Det er jo galt at snatche med 40 kg. Du er vist mere end halv maskine..

Også en god omgang med dødløft. Er du helt skadefri igen?

Nix, de 140-ish er også omkring max før ballen begynder at drille. Desværre! :unhappy:

Lækker omgang, Bro!

Træning (gerne på en regnfri dag) i næste uge! :devil:

Tak bro,

Hvornår er du hjemme igen? Hvis vi skal træne næste uge, skal det nok være eftermiddag/aften eller i weekenden?

Link to comment
Share on other sites

Træning feat. Bro Y:

Bro Y startede med at rose mig for mit flotte skæg, der "lider" lidt under en ødelagt skægtrimmer (Eller.... jeg er i hvert fald sikker på, at hun tænkte det! :laugh:)

Opvarmning:

Hurtig omgang Z-health (ankeløvelser) + diverse.

Jeg havde fået nogle valgmuligheder til dagens workout og havde - selvfølgelig - valgt den der så mest insane ud (Bro Y fortalte, at den var fra sidste års Crossfit games - så det var meget Crossfit-ish, kan I nok gætte, bro's!)

WORKOUT:

15 reps 70kg BB squat clean

30 Toes to bar

30 Box jumps 24" box

15 Muscle ups

30 PushPress /PushJerk 2x20kg DBs

30 Double Unders

15 reps 60kg Thruster

30 Pullups

30 Burpees

80 OH Walking lunge with 20kg plate

Tid: 27:20 min.

Jeg havde sat mit et mål, der hed under 30 min - men før vi gik i gang var jeg faktisk nervøs for, om jeg overhovedet kunne gennemføre den. Især kombinationen af mit dårlige håndled og BB- squat-clean / thrusters samt MU's satte lidt frygt i hovedet på mig! :crazy: Gik dog over alt forventning.

Jeg ownede squat cleans og lagde hårdt ud med et forspring... De 15 MU's kostede dog en del tid. Lavede alle sammen som singles - og missede 3-5 stk. Normalt har jeg tape på mine ringe, så det var lidt en udfordring uden. Bro Y udnyttede min svaghed til at stryge forbi mig!

Thrusters var også hårde, da jeg bøvlede med grebet, men fik lavet dem på 3-4 sæt. Ved pulups var jeg igen på hjemmebane og fik for første gang det til at virke med kip - foran bro Y igen. Hun tog dog hurtig revanche og bankede nogle hurtige burpees af, således at hun gik først til walking lunges.

Her døde jeg BIG TIME.... brugte absurd langt tid på dem og mine ben var OFF. :crazy: Lavede sæt på 8-12 reps pr. gang! Når jeg kigger tilbage på de sidste 3 dages træning med max squat, tung- squat/snath/burpee-combo og intervalløb, er det nok ikke så underligt, så alt i alt er jeg super tilfreds med indsatsen. FED TRÆNING!

Herefter lå jeg lidt på gulvet og drak min meget anabolske shake: 1 liter mælk, leucine, HMB og proteinpulver + en banan. Bum!

Hvordan forløb dine platecurls? vægt, sæt, reps?

:laugh: Haha, fedt du lige falder over det i alt det andet træning. Jeg havde jo lavet en del for grebet inden, så jeg brugte 2x5kg jernskiver og kørte bare 3 sæt til failure. Sikkert ikke noget for en grip-freak som dig! Har du forresten prøvet dødløft med fatgripz?

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Jeg havde fået nogle valgmuligheder til dagens workout og havde - selvfølgelig - valgt den der så mest insane ud (Bro Y fortalte, at den var fra sidste års Crossfit games - så det var meget Crossfit-ish, kan I nok gætte, bro's!)

Hvad ellers skulle du have valgt end denne ubarmhjertige satan af en workout?? Du ved jo bro: Strength is the product of struggle, you must do what others don't to achieve what others won't!

Når jeg kigger tilbage på de sidste 3 dages træning med max squat, tung- squat/snath/burpee-combo og intervalløb, er det nok ikke så underligt, så alt i alt er jeg super tilfreds med indsatsen. FED TRÆNING!

Du har god grund til at være tilfreds! :4thumbup: Det var en barsk omgang. Og jeg har mega optur over, at du lige har givet en CrossFit workout prædikatet "fed træning", med !udråbstegn!, fed skrift, STORE BOGSTAVER og det hele :laugh:

Jeg synes nu også den var vildt god .. så god faktisk, at vi på et tidspunkt skal prøve kræfter med den igen. Jeg er sikker på, at vi begge kan skære mindst et minut af tiden .. så skal der for en gangs skyld bare ikke gives så meget gas til træning dagene inden :wink:

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

I går prøvede jeg det der hviledag. Det var også tiltrængt - især for stængerne! Fik kun et par timers søvn i nat, men da jeg alligevel var i nærheden af The Gym, besluttede jeg mig for at banke en let omgang træning af. Måske det i virkeligheden havde været bedre med endnu en hviledag, men valgte at træne, da jeg ikke helt ved, hvor meget jeg får trænet næste uge. Jeg tror måske jeg er en af de der træningsafhængige.... uhauha!

Opvarmning:

Sjipning, Z-health og mobilitetsøvelser.

Jerk (behind the neck) + OH Squat:

1 x 1 + 5 x 50kg

1 x 1 + 5 x 60kg

1 x 1 + 3 x 70kg

1 x 1 + 3 x 80kg

1 x 1 + 3 x 85kg

Valgte denne øvelse, da den naturligt forhindre mig i at køre så tungt :laugh: Desuden har Incognito et mål om at lave 5 reps med 100kg inden jul - måske man skulle hoppe med på den vogn!? :smile:

Front Squat:

1 x 3 x 100kg

1 x 3 x 110kg

1 x 3 x 120kg

1 x 3 x 120kg

1 x 3 x 120kg

Sidste sæt blev vist alligevel lidt tungt. Tror i øvrigt ikke jeg har lavet 3 @ 120 før.

DE Bench Press:

1 x 3 x 80kg

1 x 3 x 80kg

1 x 3 x 80kg

1 x 3 x 80kg

1 x 3 x 80kg

1 x 3 x 80kg

DB. Bench Press:

1 x 15 x 31kg

1 x 15 x 31kg

1 x 15 x 31kg

Only for teh pump!

Chinups:

1 x 5 x 25kg

1 x 5 x 25kg

1 x 5 x 25kg

1 x 5 x 25kg

1 x 5 x 25kg

Peanuts!

------------------------------

TRS: Yeah, fed øvelse.... Hvad kan du pinch-grippe?

Daisygirl: Ja, det var en lækker omgang! Kan godt lide det der med at line en masse udstyr op og så gå igennem det en efter en! :superman:

Den slags træning har jeg lavet mange gange - også for mange år side før der gik Crossfit-inflation i alting - så det' jo bare, hvad man vælger at kalder det :wink:

Jeg er ret sikker på, at jeg kan cutte lidt tid af på friske ben...... Brugte jo bl.a. latterligt lang tid på de der OH-lunges.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share