Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Tricket er ikke at overintensivere styrketræningen når, der trænes andre færdigheder ved siden af og da slet ikke i sådan en grad hvor man kan gå ind og diskuttere om træningen ligefrem er counter-produktiv.

Flere singler i front squats ved noget nær 100% efterfulgt af 8 sæt x 3 reps ved noget nær 85%...

Folk oplever større styrkefremgang på nærmest 1/4 af den arbejdsmængde Dan har i sine squat sessioner..

"Training is efficient if the highest sports result is achieved with the least expense of time and energy"

Det er noget nær, hvad jeg har hørt fra mine diskos-kuglestøds bekendtskaber.

Vil du her køre enten front eller backsquat i en periode, køre dem 2-3 gange om ugen, alt efter mængden af andre færdigheder, der trænes, samt undlade dødløft og indsætte eksplossive løft under f.eks. opvarmningen, eller som primære øvelser? - i tilgift vel også undlade dødløft, for at sætte mere fokus på det eksplossive pop i bunden?

Link to comment
Share on other sites

Det er noget nær, hvad jeg har hørt fra mine diskos-kuglestøds bekendtskaber.

Ja, selv indenfor kuglestød hvor der bruges relativt meget tid på vægttræning løftes der ikke i nærheden af hvad Dan kan finde på at lave i en enkelt squat session.

Indenfor sportens verden bør man reservere løft ved +90% til rette tid og sted. Løft ved over 90% i mere end 10% af den samlede årlige plan er typisk unødvendigt.

Der var en tid hvor jeg selv ikke kom over 80% gennem 13 måneder i min træning, dog fortsatte jeg med at blive stærkere i denne periode.

Det handler om tid og sted.

Vil du her køre enten front eller backsquat i en periode, køre dem 2-3 gange om ugen, alt efter mængden af andre færdigheder, der trænes, samt undlade dødløft og indsætte eksplossive løft under f.eks. opvarmningen, eller som primære øvelser? - i tilgift vel også undlade dødløft, for at sætte mere fokus på det eksplossive pop i bunden?

Min pointe går hverken på øvelsesvalg eller sekvensering af disse. Pointen er: Uanset hvordan du vælger at strukturere og periodisere din træning bør volumen og intensiteten reguleres med stor omhu.

Hellere for lidt end for meget.

I Dans tilfælde er det dog blot grotesk overkill.

Link to comment
Share on other sites

Vægten i morges sagde, at der desværre er røget et par kg nonono.gifHåber lidt på, at det er væske, men har på den anden side heller ikke rigtig fået spist nok i sidste uge!

Dagens træning feat. Bro Y:

Opvarmning:

Lidt hurtig mobilitetsøvelser og udstrækning

10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 rep af:

Deadlift: 1 1/2 body weight

Bench press: body weight

Clean: 3/4 body weight

(Jeg rundede selvfølgelig lidt op, så det hed 120kg, 80kg og 60kg smile.gif)

Tid: 21:12

------------------------------

Dejligt med lidt diskussion i loggen!

David, jeg vil et langt stykke hen ad vejen give dig ret. Et stor stor udfordring for mig, er at holde nok hviledage og begrænse mig lidt. Og det er da klart, at jeg ville gribe tingene HELT anderledes an, hvis jeg trænede som fysisk forberedelse til en sportsgren - ligesom jeg har gjort det i mange af de år, jeg har dyrket elitesport.

Pt. er en stor del af min træning lystbetonet - og derfor har jeg en gang i mellem lyst til at smide kiks på stangen og give den gas. Kunne jeg blive lidt stærkere med en skemalagt træningsplan over 6 måneder med faste procenter og progression? Sandsynligvis ...... ville jeg røvkede mig: Uden tvivl.

Desuden synes jeg det er lige i overkanten at kalde det grotesk overkill. Jeg har bl.a. kørt flere omgange af 4 uger med Wendlers 5-3-1, der er fastsat med MEGET lave %'er af 1RM.

En anden ting er, at min evne til at håndtere tunge vægte er latterlig dårligt. Hvis du fx ser på squat, burde jeg - jf. mine reps - have en markant højere 1RM - og sådan er det også i mange andre øvelser. Dette skyldes til dels, at jeg aldrig har kørt tæt på max, og derfor laver forskellige fejl, når jeg kommer tæt på 1RM. På grund af dette bliver mit CNS nok ikke lige så belastet som hvis jeg var SL'er, VL'er og rent faktisk kørte så tæt på mit egentlige max.

Og det leder mig til, at synes der er gået lidt inflation i "less is more"...... wink.gif For langt de fleste gælder det nok nærmere, at de ikke har viljen, lysten og evnen til at træne hårdt.

................... Men jeg er glad for din heads up og det har klart givet stof til eftertanke! smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Vægten i morges sagde, at der desværre er røget et par kg nonono.gifHåber lidt på, at det er væske, men har på den anden side heller ikke rigtig fået spist nok i sidste uge!

Dagens træning feat. Bro Y:

Opvarmning:

Lidt hurtig mobilitetsøvelser og udstrækning

10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 rep af:

Deadlift: 1 1/2 body weight

Bench press: body weight

Clean: 3/4 body weight

(Jeg rundede selvfølgelig lidt op, så det hed 120kg, 80kg og 60kg smile.gif)

Tid: 21:12

------------------------------

Dejligt med lidt diskussion i loggen!

David, jeg vil et langt stykke hen ad vejen give dig ret. Et stor stor udfordring for mig, er at holde nok hviledage og begrænse mig lidt. Og det er da klart, at jeg ville gribe tingene HELT anderledes an, hvis jeg trænede som fysisk forberedelse til en sportsgren - ligesom jeg har gjort det i mange af de år, jeg har dyrket elitesport.

Pt. er en stor del af min træning lystbetonet - og derfor har jeg en gang i mellem lyst til at smide kiks på stangen og give den gas. Kunne jeg blive lidt stærkere med en skemalagt træningsplan over 6 måneder med faste procenter og progression? Sandsynligvis ...... ville jeg røvkede mig: Uden tvivl.

Desuden synes jeg det er lige i overkanten at kalde det grotesk overkill. Jeg har bl.a. kørt flere omgange af 4 uger med Wendlers 5-3-1, der er fastsat med MEGET lave %'er af 1RM.

En anden ting er, at min evne til at håndtere tunge vægte er latterlig dårligt. Hvis du fx ser på squat, burde jeg - jf. mine reps - have en markant højere 1RM - og sådan er det også i mange andre øvelser. Dette skyldes til dels, at jeg aldrig har kørt tæt på max, og derfor laver forskellige fejl, når jeg kommer tæt på 1RM. På grund af dette bliver mit CNS nok ikke lige så belastet som hvis jeg var SL'er, VL'er og rent faktisk kørte så tæt på mit egentlige max.

Og det leder mig til, at synes der er gået lidt inflation i "less is more"...... wink.gif For langt de fleste gælder det nok nærmere, at de ikke har viljen, lysten og evnen til at træne hårdt.

................... Men jeg er glad for din heads up og det har klart givet stof til eftertanke! smile.gif

Jeg har ikke nævnt noget om "skemalagt træningsplan over 6 måneder med faste procenter og progression".

Du kan sagtens gribe din vægttræning fornuftig an (uden at brænde dig selv så meget af) og samtidig presse dig selv fra dag 1 og lave PRs på ugentlig basis. Det gør jeg selv.

Og det leder mig til, at synes der er gået lidt inflation i "less is more"

Siger du til mig? Der er ingen på MOL der træner mere end jeg gør. Der hvor du går galt er dit overforbrug af intensive CNS taxerende løft. Det har intet at gøre med vilje til at træne hårdt.

Link to comment
Share on other sites

I've never lost....I've just been abit behind when the time ran out!

Intervalløb

Opvarmning: Let løb ?? min

3 x 1000 meter (2 min pause)

1: 03:51 min

2: 04:06 min

3: 03:55 min

- Maxpuls: 180 bpm.

Hurtig omgang for at fortjene et bad! smile.gif

Min bagkæde fra pænt ristet efter gårsdagens dødløft og squat cleans. Når man tager det - og den nærmest totalt fraværende løbetræning i betragtning - er det ok-ish. Jeg havde egentlig planlagt at slutte af med lidt mave-lir, men det glemte jeg desværre alt om! Not cool bro nonono.gif

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Hvad er en burpee? Lyder som det man gør efter at ha' spist en COLOSSAL!

Det er den "reaktionsøvelse" hvor man går fra stående -> vandret pushup position -> hop med klap overhovedet. Jeg lavede dem i den der summer training video lidt tilbage i loggen!

BTW: Hook a brother up with sum COLOSSAL!? cool.gif Hvis de er gode, så lad mig få en shipping med næste gang du bestiller!

Link to comment
Share on other sites

Planen var egentlig en hviledag, men jeg havde lyst til at træne..... og hva' fanden skulle jeg ellers lave?? laugh.gif

For every battle there is a price topay. Now pick up your teeth and go home! devil.gif

Opvarmning:

Sjipning (fik 60 DU's), Z-health og upper-body mobility.

Bænkpres:

1 x 5 x 60kg

1 x 3 x 80kg

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 100kg

Havde stadigvæk lidt doms i pecs fra søndagens træning, men der må være smæk på CNS, når jeg alligevel kan få de 5 x 5 uden besvær! smile.gif

Chinups:

1 x 5 x BW

1 x 3 x 40kg

1 x 3 x 40kg

1 x 3 x 40kg

No problemo!

BB. Curls m. Fat GripZ:

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

-------------------------

TRS: Ja, i mange år - og så vil jeg også mene, at min træningsindsats i MMA og grappling har været på eliteniveau (trænings og tidsmæssigt) ift. DK standard.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Det er sikkert et meget naivt spørgsmål, men ... hvordan kan det være en ubrugelig øvelse? Hvordan i alverden skal vægtløftere komme uskadet op fra en tung snatch, hvis ikke de øver overhead squats?

Jooh altså, man rejser sig op med de ulideligt stærke ben man har fået af front- og back squat.

Det svære ved OHS er efter min erfaring den excentriske fase - ikke det at komme op at stå igen.

OHS er en ubrugelig øvelse i VL-øjemed.

(jaja gravedigger svar)

Link to comment
Share on other sites

Jooh altså, man rejser sig op med de ulideligt stærke ben man har fået af front- og back squat.

Det svære ved OHS er efter min erfaring den excentriske fase - ikke det at komme op at stå igen.

OHS er en ubrugelig øvelse i VL-øjemed.

(jaja gravedigger svar)

I sooooo totally agree! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jooh altså, man rejser sig op med de ulideligt stærke ben man har fået af front- og back squat.

Det svære ved OHS er efter min erfaring den excentriske fase - ikke det at komme op at stå igen.

OHS er en ubrugelig øvelse i VL-øjemed.

(jaja gravedigger svar)

Ha - så har vi jo svaret, hvorfor jeg er så ringe til VL ... jeg er simpelthen skruet forkert sammen! Jeg er nemlig en excentrisk haj i OHS. Jeg kommer altid ned, men jeg kommer ikke altid op igen :unhappy:

Link to comment
Share on other sites

Opvarmning:

Sjipning (fik 60 DU's)

Satans også! Der er godt nok sket meget med dine double unders, dit sjippebæst :devil:

Bænkpres:

1 x 5 x 60kg

1 x 3 x 80kg

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 100kg

Havde stadigvæk lidt doms i pecs fra søndagens træning, men der må være smæk på CNS, når jeg alligevel kan få de 5 x 5 uden besvær! smile.gif

Chinups:

1 x 5 x BW

1 x 3 x 40kg

1 x 3 x 40kg

1 x 3 x 40kg

No problemo!

BB. Curls m. Fat GripZ:

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

You never cease to impress bro :1356:

Link to comment
Share on other sites

Når der bliver skrevet Double Unders er det så konstante DUs ud i én køre? Jeg plejer at tage: single - DU - single - DU - single - DU ad nauseam.

Ha - så har vi jo svaret, hvorfor jeg er så ringe til VL ... jeg er simpelthen skruet forkert sammen! Jeg er nemlig en excentrisk haj i OHS. Jeg kommer altid ned, men jeg kommer ikke altid op igen :unhappy:

Svaret er squats og mælk :wink:

Link to comment
Share on other sites

I dag dyrkede jeg motionstræning! smile.gif

Opvarmning:

Z-health + mobilitetstræning

OL Squat:

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 100kg

1 x 6 x 120kg

1 x 6 x 120kg

1 x 6 x 120kg

1 x 6 x 120kg

1 x 6 x 120kg

CNS skåne-træning!

Jerk (behind the neck) + OH Squat:

1 + 3 x 60kg

1 + 3 x 60kg

1 + 3 x 60kg

1 + 3 x 70kg

1 + 3 x 70kg

1 + 3 x 70kg

1 + 3 x 80kg

1 + 2 x 80kg

1 + 1 x 80kg

LOL! Still not lovin it! Er lidt hæmmet af at lave den i squatracket, hvor der ikke er mulighed for at kaste med vægten... Så det er safety first.

FINISHER:

10 Runder af:

Pullups: 10 x BW

KB Snatch / Swings: 5/5x32 (10x40)

HSPU's: 3 x BW

- Tid: 20:47

Der var ik noget magnesium, og jeg svedte så meget, at jeg på 6. runde måtte lave singler i snatch for at kunne holde på KB'en. Så de sidste 4 runder blev til swings m. 40kg. Kørte det hele unbroken! Fik lidt hjertebanken og blev utilpas undervejs...... og bagefter havde jeg lidt kvalme! crazy.gif Det må være et kvalitetsstempel! laugh.gif

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Jeg får ikke sovet eller spist nok, hvilket betyder vægten rykker sig lidt i den forkerte retning - eller i hvertfald bliver hvor den er! unhappy.gif

Træning med "The Few, The Proud, The Bro's" ..... eller med Bro Y, da Kauf var for fin til at deltage! tongue.gif

Opvarmning:

Z-health + mobilitets-gøgl

5 Runder Af:

7 Dødløft 42

7 Hang Power Clean 42

7 Front Squat 42

7 Push Press 42

7 Back Squat 42

7 Push Jerk fra nakken 42

Tid: 12:30

42kg er ikke meget, men det blev da alligevel lidt hårdt til sidst.... Især mine skuldre var lidt presset i pushpress, da gårsdagens HSPU stadigvæk kunne mærkes. Bro Y snød og lavede ikke dødløft!! nonono.gifMin nakke blev igen igen forvandlet til et blødende sår........yiks!

Concept 2:

500 meter @ 01:32,5 min

Ring Dips:

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

Only for teh lol's!

Efterfølgende så jeg åbenbart SÅ tynd ud, at bro Y uddelte nødhjælp i form af en organic protein bar...... Jeg har ALDRIG haft problemer med min appetit efter træning, men måtte sgu kæmpe mig igennem den. På vej hjem tog jeg lige hånden ned i bukserne og fandt mine balls, hvorefter jeg drak min protein/leucin/HMB-shake! Bom smile.gif

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Det er jo blevet en ren crossfit log, det her.. :tongue: Forstår da godt, hvis vægten er faldende.

Havde debut i motionsrummet på dit job i dag. Ganske fornuftige forhold, synes jeg. Specielt hvis man sammenligner med kælderen på mit eget job.

Regner med at komme og råbe og se toppræstationer til FAF.

Link to comment
Share on other sites

I går var det shabbos.... dvs. ingen træning! smile.gif Det var der derimod i dag - i selskab med en masse flotte fyre. Bl.a. Spoer, der fremviste et sæt MASSYVE guns.....

Opvarmning:

JA!

Clean + Front Squat:

1 + 3 x 50kg

1 + 3 x 60kg

1 + 3 x 70kg

1 + 3 x 80kg

1 + 3 x 90kg

0 + 0 x 95kg mad.gif

1 + 3 x 95kg devil.gif

Stadigvæk ikke imponerende kg jeg kan vende, men det går da i den rigtige retning..... Der er i hvert fald til 100-ish kg, men valgte at stoppe for at skåne mit håndled. Note 2 self: Træk igennem med musklerne!

Dødløft:

1 x 6 x 130kg

1 x 6 x 130kg

1 x 6 x 130kg

1 x 6 x 130kg

1 x 6 x 130kg

1 x 6 x 130kg

1 x 6 x 130kg

1 x 6 x 130kg

Lidt vol. og fart i stangen, når jeg nu ikke kan løfte tungt!

Plyo Pushups til box (feet elevated):

1 x 5 x BW

1 x 5 x BW

1 x 5 x BW

1 x 5 x BW

1 x 5 x BW

FINISHER:

3 Runder + 1 strafrunde:

1. KB Snatch 5/5x32kg --> 30 meter sandbag run m. 45kg --> 10 burpees --> 30 meter sandbag run m. 45kg

2. Prowler ca. 60 meter x 20kg

Feat. Christoffer, der så lidt sjov ud i hovedet, da jeg ordinerede en strafrunde. Havde dog ikke noget valg, da det var så barsk en WOD, at der måtte holdes enkelte pauser undervejs - og alle ved, at: Pauser = strafrunder!

Bagefter havde jeg sådan en dejlig "influenza-fornemmelse i stængerne" og kvalme! smile.gif

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Det var der derimod i dag - i selskab med en masse flotte fyre. Bl.a. Spoer, der fremviste et sæt MASSYVE guns.....

Det er nogle flotte tights du har på! Dine quads bliver smukke!

FINISHER:

3 Runder + 1 strafrunde:

1. KB Snatch 5/5x32kg --> 30 meter sandbag run m. 45kg --> 10 burpees --> 30 meter sandbag run m. 45kg

2. Prowler ca. 60 meter x 20kg

Feat. Christoffer, der så lidt sjov ud i hovedet, da jeg ordinerede en strafrunde. Havde dog ikke noget valg, da det var så barsk en WOD, at der måtte holdes enkelte pauser undervejs - og alle ved, at: Pauser = strafrunder!

Bagefter havde jeg sådan en dejlig "influenza-fornemmelse i stængerne" og kvalme! smile.gif

Skuffende/imponerende at I ikke knækkede jer.

Link to comment
Share on other sites

En (alt for) sen aftentræning i det nye CSA.dk Crossfit.

WORKOUT:

25 Pullups

25 KB Snatch @ 32kg

25 Hand Stand Pushups

25 Tire Flip

25 Toes To Bar

25 Ring Dips

25 Burpees

25 Sledgehammer Vs. Tire

Tid: 19:50.

Straf!! 25 Sledgehammer Vs. Tire

Fandt på dele af træningen hen ad vejen, så der gik lidt tid med at indstille ringe osv. HSPU var vanen tro en tidsrøver! Kroppen og hjernen havde en rigtig off day, og jeg følte mig slap, træt og helt uden GRRRRRR..... men fedt at træne og se de nye omgivelser! smile.gif

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

En (alt for) sen aftentræning i det nye CSA.dk Crossfit.

WORKOUT:

25 Pullups

25 KB Snatch @ 32kg

25 Hand Stand Pushups

25 Tire Flip

25 Toes To Bar

25 Ring Dips

25 Burpees

25 Sledgehammer Vs. Tire

Tid: 19:50.

Straf!! 25 Sledgehammer Vs. Tire

Fandt på dele af træningen hen ad vejen, så der gik lidt tid med at indstille ringe osv. HSPU var vanen tro en tidsrøver! Kroppen og hjernen havde en rigtig off day, og jeg følte mig slap, træt og helt uden GRRRRRR..... men fedt at træne og se de nye omgivelser! smile.gif

Det var ellers en lækker chipper du har fundet på Dan :bigsmile: Og 25 HSPUs er en tidsrøver for de fleste! :crazy:

Var der mere GRRRRR i dag? :devil:

Jeg så i øvrigt billederne fra CSA CrossFit på Facebook. Det er jo blevet et superlækkert sted. Jeg tror snart jeg kigger forbi der også ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share