Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Opvarmning:

Mobilitetsøvelser

Clean:

1 x 3 x 60kg

1 x 3 x 60kg

1 x 3 x 60kg

1 x 3 x 60kg

1 x 3 x 60kg

Incognito approved! Mit håndled sætter begrænsningen for hvad jeg p.t. kan vende, så det er ren teknik på 60kg.

Clean Pulls:

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 100kg

RDL's:

1 x 8 x 100kg

1 x 8 x 100kg

1 x 8 x 100kg

1 x 8 x 100kg

1 x 8 x 100kg

Eksplosivt udført!

Farmer Walks:

1 x ca. 60 meter x 2x50kg

1 x ca. 60 meter x 2x50kg

1 x ca. 60 meter x 2x50kg

Bullergøj tribute! Stille og rolig opstart "tunge" FW's, men det var alligevel hårdt og gav godt pump i underguns - især når jeg skulle vende og kom ned i fart! Skal klart fast på programmet devil.gif

Masser af fwiends i The Gym i dag, hvilket gjorde, at træningen traaaaaak lidt ud. Good times!

.................................

Achilles: Mine finishers har forskellige funktioner : Sportsspecifik GPP, Rep. max training, VO2 max, og så "hoved-under-armen-ryk-mentale-grænser-træning" i forbindelse med noget Crossfit-konkurrence jeg tilmeldte mig i et svagt øjeblik! laugh.gif

Kauf: Den ligger på Interwebz... ellers kan du nok få den på USB-stik af mig en dag!

Ivan-Igor: Fo' sho' bro!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Opvarmning;

Sjipning + mobilitetsøvelser

Bænkpres m. kæder:

1 x 5 x 60kg + kæder

1 x 5 x 70kg + kæder

1 x 5 x 75kg + kæder

1 x 3 x 80kg + kæder

1 x 3 x 82,5kg + kæder

Kæderne vejede ca. 2 x 20kg.

DB. Bænkpres:

1 x 8 x 36kg

1 x 8 x 36kg

1 x 8 x 36kg

1 x 8 x 36kg

Finisher:

5 Runder af:

Pullups: 5 x 20kg

KB Snatch: 5/5 x 32kg

Hand Stand Pushups: 5 x BW

Ab-Circuit:

3 Runder af:

Sprinter Sit-ups: 12 x BW

V-Ups: 12 x BW

Toe Touchers: 12 x BW

Hip-Ups: 12 x BW

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Fedt du klør på! :superman:

Laver du selv dine finishers eller er det nogle du finder andet steds?

Hvilke tanker ligger bag valget?

Tak! Er nu ikke helt tilfreds med træningen p.t.

Som jeg skrev til Achilles for et par indlæg siden, er der lidt forskellige tanker bag. Nogle af dem finder jeg inspiration til rundt omkring, men langt de fleste finder jeg selv på - alt efter hvad målet med den enkelte "finisher" er. Det kan godt ske, at jeg har en idé om det inden træning, men ofte (som fx i dag) finder jeg bare på det 2 min før laugh.gif

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag:

MMA: Ca. 1 time

Lidt boksning og takedowns mm. Vi stoppede efter en time, da dem der skal kæmpe i weekenden havde noget kamp-sparring, hvor jeg hjalp lidt til med coaching.

Det passede mig fint, da jeg følte mig utilpas, svag og uoplagt...........

post-67-006601100 1289478441_thumb.jpg

Onsdag stadigvæk helt OFF, så ingen træning....... Tog en hviledag for at tage evt. sygdom i opløbet. Det hjalp og jeg var umiddelbart frisk til lidt let bentræning i dag! smile.gif

Torsdag:

Opvarmning:

Z-health + mobilitetsøvelser

Box Squat:

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 90kg

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 120kg

1 x 5 x 125kg

Gode reps med fokus på teknik og god pause på boksen. Meget WSB-ish med min hoodie over hovedet og max vol. på iPod'en!

Front Squat:

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 100kg

Igen - gode reps med overskud.

OH-Squat:

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 60kg

Back off sæt. En af de øvelser som skulder og håndled p.t. ikke er helt glade for! sneaky2.gif

Turkish Get Ups:

1 x 3/3 x 32kg

1 x 3/3 x 32kg

1 x 3/3 x 32kg

Stille og rolig omgang. Planen var DE + VL-bentræning i morgen, da jeg gerne vil indvie de nye bokse til box-jumps i The Gym.... Men måske jeg skyder den til i weekenden og snupper noget DE upper body + finisher i stedet......

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Opvarmning:

Upper body mobility.

Plyo Pushups @ boxes: (feet elevated)

1 x 5 x BW

1 x 5 x BW

1 x 5 x BW

1 x 5 x BW

1 x 5 x BW

Military Press -> Push Press -> 3 Split Jerks:

1 x 3,3,3 x 50kg

1 x 3,3,3 x 60kg

1 x 3,3,3 x 65kg

Gade vide, hvad jeg kørte sidst... irriterende loggens søgefunktioner er så weak!

Pullups:

1 x 3 x 40kg

1 x 3 x 40kg

1 x 3 x 40kg

Finisher:

5 runder af:

Pullups: 10 x BW

Ring Dips: 10 x BW

GHD Sit-Ups: 10 x BW

KB Swings: 10 x 32kg

Burpees: 10 x BW

Tid: 12:05

Shit en røvsyg og umotiverende finisher - med tid derefter! Planen var at mine ben skulle ha' en pause, og jeg var helt fantasiløs, så det blev ret basic. Til gengæld har jeg allerede gode ting på tegnebrættet for næste træningspas!

Masse af friends i The Gym i dag, så jeg hang ud bagefter og trænede lidt kæbe. Fik bl.a. en trænings / "guy2guy"- talk med coach B! smile.gif

Bagefter hjem og æde mig firkantet 4mewantfood.gif

.....................................

BRO Y: Mere info om den kommende træningslejr senere i loggen..... og ja, vi skal banke nogle crazy chipmunks af, når du er fuldt funktionsdygtig! Den sidste fra games var AWESOME!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Er det de der funky funktionelle strækkere du laver mellem to bænke?

Yup, de giver det jeg kalder eksplosiiiiivSOVS i patterne! superman.gifPerfekt hvis man skal stikke en kindhest eller Al Pacino flad.....

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Opvarmning:

Mobilitetsøvelser, Z-health og lidt foam-roll

Depth Jumps onto Box:

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

Hoppede fra 70 cm box og videre på 100 cm box. De 70 cm var måske i overkanten mhp. kort reaktionstid/kontakt m. gulvet.

DE Squat:

1 x 3 x 100kg

1 x 3 x 100kg

1 x 3 x 100kg

1 x 3 x 100kg

1 x 3 x 100kg

Rack Pulls:

1 x 5 x 180kg

1 x 5 x 180kg

1 x 5 x 180kg

1 x 5 x 180kg

1 x 5 x 180kg

BB. Rows:

1 x 10 x 100kg

1 x 10 x 100kg

1 x 10 x 100kg

1 x 10 x 100kg

1 x 10 x 100kg

Finisher:

DBM Sweet 50:

Dødløft: 50 x 80kg

Pullups m. kip: 50 x BW

Pushups: 50 x BW

Shouldering The Sandbag: 50 x 45kg

Box Jumps 24" Box: 50 x BW

OH walking Lunges: 50 x 20kg

- Tid: 19:56

Lækker Streifenhörnchen træning! Barsk omgang!! Især lænden blev godt ristet med dødløft og shouldering efter rackies devil.gif Forsøgte med lidt cleans i dag, men mit håndled var helt fuc't. Godt det får lidt pause under min træningslejr (ferie) i Thailand laugh.gif med bl.a. The Gym Elite-Team BB og Team CSA!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Depth Jumps onto Box:

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

Hoppede fra 70 cm box og videre på 100 cm box. De 70 cm var måske i overkanten mhp. kort reaktionstid/kontakt m. gulvet.

Dem må jeg prøve mig med!

Finisher:

DBM Sweet 50:

Dødløft: 50 x 80kg

Pullups m. kip: 50 x BW

Pushups: 50 x BW

Shouldering The Sandbag: 50 x 45kg

Box Jumps 24" Box: 50 x BW

OH walking Lunges: 50 x 20kg

- Tid: 19:56

Lækker finisher, ser tough ud!

Link to comment
Share on other sites

I dag var en møgdag med for lidt søvn, stress på alle fronter og hovedpine (hvilket jeg normalt ALDRIG har). Så succeskriteriet var bare at få trænet............... Og måske nyde et lille endorfin-kick!

Opvarmning:

(Lidt) Upper body mobility-drills.

Bænkpres Vs. Bands:

1 x 5 x 60kg + Red band

1 x 5 x 70kg + Red band

1 x 3 x 75kg + Red band

1 x 3 x 77,5kg + Red band

Ser ikke ud af meget, men det var sgu ok hårdt. Første gang med bands, så sidste sæt var faktisk det bedste.

Incline DB. Bænk:

1 x 12 x 36kg

1 x 12 x 36kg

1 x 10 x 36kg

1 x 10 x 36kg

A1) BB. Curls m. Fat Gripz:

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

A2) BB. Shrugs:

1 x 12 x 100kg

1 x 12 x 100kg

1 x 12 x 100kg

Finisher:

AMRAP 10 min.

Hand Stand Pushups: 3 x BW

Ring Rows: 10 x BW

Double Unders: 20 x BW

- 7 runder + 3 x HSPU & 10 x Ring Rows. Stille og roligt - for lige at få pulsen op!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Bænkpres Vs. Bands:

1 x 5 x 60kg + Red band

1 x 5 x 70kg + Red band

1 x 3 x 75kg + Red band

1 x 3 x 77,5kg + Red band

Ser ikke ud af meget, men det var sgu ok hårdt. Første gang med bands, så sidste sæt var faktisk det bedste.

Ud over at det var hårdt, hvordan gik det så ellers? Stabilitet, weakpoints, opspænd osv.?

Link to comment
Share on other sites

Ud over at det var hårdt, hvordan gik det så ellers? Stabilitet, weakpoints, opspænd osv.?

Det var klart anderledes at prøve. Stabiliteten fik jeg hurtig styr på, men jeg træner jo også FUNKTIONELT™. Mit opspænd er nok ikke noget at råbe hurra for i SL-regi, og i dag var ekstra slem, da jeg flere gange fik krampe i hammies. :laugh: Weakpoint var (selvfølgelig?) i lock-out.... der blev den pludselig lidt tung. Skal lige nævnes at bands var lagt dobbelt - ved ikke om det nødvendigvis er en selvfølge?

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Det var klart anderledes at prøve. Stabiliteten fik jeg hurtig styr på, men jeg træner jo også FUNKTIONELT™. Mit opspænd er nok ikke noget at råbe hurra for i SL-regi, og i dag var ekstra slem, da jeg flere gange fik krampe i hammies. :laugh: Weakpoint var (selvfølgelig?) i lock-out.... der blev den pludselig lidt tung. Skal lige nævnes at bands var lagt dobbelt - ved ikke om det nødvendigvis er en selvfølge?

Haha ja, det er klart du fik hurtigt styr på stabiliteten! Dit opspænd behøver såmænd ikke være noget specielt, men det er mere om du kunne holde brystkassen oppe og skuldrene fikseret.

Hvordan var lockoutet - kunne du presse dig igennem det eller var det bare noget hø? Tror ikke rigtigt der er nogen selvfølge eller noget du decideret burde mht. hvordan du sætter elastikkerne. Det har jo også noget at gøre med hvad du vil.

Link to comment
Share on other sites

Det er generelt lidt tuff times på alle fronter, men DBM ville ikke være DBM, hvis ikke der blev trænet......

Opvarmning:

Sjipning, mobilitetsøvelser + Z-health ankeløvelser.

OL Squat:

1 x 3 x 60kg

1 x 3 x 100kg

1 x 3 x 100kg

1 x 3 x 100kg

1 x 3 x 130kg

1 x 3 x 130kg

1 x 3 x 130kg

Super gode reps!

RDL's:

1 x 6 x 60kg

1 x 6 x 110kg

1 x 6 x 110kg

1 x 6 x 110kg

1 x 6 x 110kg

Hanging Leg Raises:

1 x 12 x BW

1 x 12 x BW

1 x 12 x BW

1 x 12 x BW

1 x 12 x BW

Finisher:

"Dan hero WOD" 21-15-9 reps af:

Barbell Squat m. bodyweight (78,5kg)

24" Box Jumps

- Tid: 04:54

Lavede den unbroken, men ingen tvivl om, at der kan skæres lidt tid af. Ok jomfru-tid smile.gif Håber, at nogen af loggens læsere vil afprøve den??

..................................................

Spoer: Ja, krævede lidt arbejde med opspænd, men fik presset mig fint gennem lock-out! Jeg afprøver lidt forskellige øvelser, da jeg overvejer en ny omgang med WS4SB.......

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Ubehagelig Dan Hero afslutning på træningen. Den ser ond ud.

Hovedpinen er ikke bare på grund af mørket, vinterdepressionsagtig?? Det er jo mørkt konstant og kan se, at der er andre end mig, Kauf, der kan sove hele tiden.

Er det ikke længe siden, der har været nogle dips i loggen? Nogen speciel årsag? Husker du tog nogle solide reps.

Link to comment
Share on other sites

"Dan hero WOD" 21-15-9 reps af:

Barbell Squat m. bodyweight (78,5kg)

24" Box Jumps

- Tid: 04:54

Lavede den unbroken, men ingen tvivl om, at der kan skæres lidt tid af. Ok jomfru-tid smile.gif Håber, at nogen af loggens læsere vil afprøve den??

:laugh: :laugh: :laugh:

Dan TEH HERO!!! WORKOUT!!! :laugh: :laugh: :laugh: F***ing epic! :laugh: :laugh:

Jeg tager den gerne til mig, omend min tid nok bliver noget mere ringe end din, da min bodyweight pt. er næsten 14 kg. tungere end din - *bøvs*!

Box jumps - hopper du bare op, eller laver du fuld ekstension i hoften på toppen af boxen?

Link to comment
Share on other sites

"Dan hero WOD" 21-15-9 reps af:

Barbell Squat m. bodyweight (78,5kg)

24" Box Jumps

- Tid: 04:54

Så er der en ny Hero! :4thumbup: Virkelig god tid! Jeg vil helt sikkert prøve kræfter med den en dag, når jeg er fit for fight igen. Men jeg kommer nok aldrig i nærheden af din tid ... :crazy:

Det er generelt lidt tuff times på alle fronter, men DBM ville ikke være DBM, hvis ikke der blev trænet......

Hang in there bro :devil:

Link to comment
Share on other sites

"Dan hero WOD" 21-15-9 reps af:

Barbell Squat m. bodyweight (78,5kg)

24" Box Jumps

- Tid: 04:54

Lavede den unbroken, men ingen tvivl om, at der kan skæres lidt tid af. Ok jomfru-tid smile.gif Håber, at nogen af loggens læsere vil afprøve den??

Det er nok liiiiiige hovedet-under-armen nok at prøve med 94% af 1RM i ben :wink:

Link to comment
Share on other sites

"Dan Hero WOD" har givet solide doms i stængerne. Jeg har vist ikke været flittig nok med min high-rep i squat, hvilket ikke hænger sammen med en The Gym 100kg squat rep-out rekord, der snart skal ha' et skud! devil.gif

Dagens træning:

MMA: 1,5 time

I dag kørte vi en masse submissions fra sprawl position. Stille og roligt, hvilket passede mig fint pga. ovennævnte doms. På den anden side betød det også, at jeg aldrig rigtig kom i "zonen", fandt mit "flow" eller hvad man nu vælger at kalde det.

post-67-024142500 1290113406_thumb.jpg

..........................................

Junker: Jo, tænkte selv forleden, at det var længe siden, jeg har lavet tunge dips - ved faktisk ikke hvorfor?!? Har dog lavet en masse ring dips mm. så mon ik' styrken alligevel er nogenlunde! smile.gif Tak for sidst og go' tur til NY.

Kauf: Tuder jeg over kropsvægt i squat og clean? wink.gif Og bro.... Jeg hopper bare op på boksen. Jeg stikker heller ikke hoved ud gennem armene i HSPU eller swings. Det er ikke Crossfit det her - Just fuckin' train! laugh.gif Træning næste onsdag formiddag???

DaisyBro: Det vil være en stor ære, hvis du vil lave min "Dan Hero WOD" smile.gif

tjr: Visse-vasse!! tongue.gif Alternativt vil jeg give dig et af de råd, jeg plejer at dele ud af i The Gym. Lyt godt efter - det er guldkorn: Hvis vægten er lidt for tung, så skal du bare bruge dine muskler lidt mere.... og presse med dine ben. Ok?

Kousgaard: You rock! SEJT..... lavede du den alene - eller fik du andre med på idéen?

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

tjr: Visse-vasse!! tongue.gif Alternativt vil jeg give dig et af de råd, jeg plejer at dele ud af i The Gym. Lyt godt efter - det er guldkorn: Hvis vægten er lidt for tung, så skal du bare bruge dine muskler lidt mere.... og presse med dine ben. Ok?

Her vil jeg gerne benytte lejligheden til at vise et tryllekort, som jeg tror opsummerer dit udmærkede råd meget godt:

mind_over_matter.jpg

Ja, det er titlen der hentydes til...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share