Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Dagens træning:

Opvarmning:

Sjipning + mobilitetsøvelser

Bænkpres:

1 x 10 x 90kg

1 x 10 x 90kg

1 x 10 x 90kg

1 x 10 x 90kg

1 x 10 x 90kg

Fin vol. Sidste rep var sgu en grinder!

A1) BB. Rows:

1 x 6 x 100kg

1 x 6 x 100kg

1 x 6 x 100kg

1 x 6 x 100kg

1 x 6 x 100kg

Jane Fonda approved!

A2) Band Pull aparts:

1 x 15 x Red band

1 x 15 x Red band

1 x 15 x Red band

1 x 15 x Red band

1 x 15 x Red band

Finisher:

21 - 15 - 9 reps

Hand Stand Pushups

Ring Dips

Pushups

- Tid: 19:30

Shit et min. dårligere end sidst (hvor jeg var utilfreds med tiden). Nok ikke en finisher, der egner sig til efter heftig vol. på bænken! Ingen juice i delts så kæmpede big time med HSPU. Begyndte endda at små-snakke under dem! Laver den fandme snart med frisk korpus, så jeg kan få en tid, jeg kan være bekendt!!!! nonono.gif

Disco Finisher:

EZ-bar Curls:

1 x 12 x 47,5kg

1 x 12 x 47,5kg

1 x 12 x 47,5kg

1 x 12 x 47,5kg

1 x 12 x 47,5kg

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Finisher:

21 - 15 - 9 reps

Hand Stand Pushups

Ring Dips

Pushups

- Tid: 19:30

Shit et min. dårligere end sidst (hvor jeg var utilfreds med tiden). Nok ikke en finisher, der egner sig til efter heftig vol. på bænken! Ingen juice i delts så kæmpede big time med HSPU. Begyndte endda at små-snakke under dem! Laver den fandme snart med frisk korpus, så jeg kan få en tid, jeg kan være bekendt!!!! nonono.gif

But bro!! J.T. er en workout, ikke en finisher :gal:

Hvis du gerne vil have en tid, du kan være bekendt, er det eneste du må foretage dig inden træning, at sove længe og spise en masse :tongue:

Resten af din træning i dag ser i øvrigt meget OCDish ud :wacko:

Og ... jeg ved ikke, om du har set det endnu. Men der er kommet info om WOD nr.1 til X-mas Challenge

X-mas Challenge WOD 1

Måske skulle du droppe the heroes for nu og begynde at lege lidt med pigerne? ... Til den første makkerchallenge i Køge i sommers var det Angie, Grace og Nancy vi skulle lave. Så de kommer nok ikke igen. Men Diane, Elizabeth eller Fran er jo altid store hits. Så mon ikke en af disse ondskabsfulde damer er med denne gang?? :crazy:

Link to comment
Share on other sites

"Hero WOD Dan" challenge accepted :)

Lavede den idag med Kousgaard som tæller og tidstager.

21-15-9 reps of:

BW Back squats, røv ned og røre kasse 35 cm over jorden hver rep.

box jumps 24" box.

min vægt til træning: 70,5 så BB vægt 70 kg.

for lidt extra udfordring skulle den cleanes fra gulvet hver gang den skulle op så intet rack.

min tid blev: 4.52 hvilket kostede mig 4 ture til skraldespanden for lidt pukie time :)

her 2 timer efter ryster jeg stadig en smule og er ikk helt ovenpå.

Edited by Martin Bahrs
Link to comment
Share on other sites

Kousgaard: You rock! SEJT..... lavede du den alene - eller fik du andre med på idéen?

Tak du. Men helt tilfreds var jeg nu ikke helt. Fik ikke så meget flow i mine spring, som jeg havde håbet. Så den skal helt bestemt have en tur til. Men selvfølgeligt fik jeg andre med på ideen os. Er en fed WOD. Så jeg udfordrede min trænings makker dagen derpå. Men kan se, at han allerede har svaret dig i forkøbet.. :smile:

"Hero WOD Dan" challenge accepted :)

Lavede den idag med Kousgaard som tæller og tidstager.

21-15-9 reps of:

BW Back squats, røv ned og røre kasse 35 cm over jorden hver rep.

box jumps 24" box.

min vægt til træning: 70,5 så BB vægt 70 kg.

for lidt extra udfordring skulle den cleanes fra gulvet hver gang den skulle op så intet rack.

min tid blev: 4.52 hvilket kostede mig 4 ture til skraldespanden for lidt pukie time :)

her 2 timer efter ryster jeg stadig en smule og er ikk helt ovenpå.

Martin dit bæst! :devil:

Edited by Kousgaard
Link to comment
Share on other sites

Opvarmning:

Sjipning og mobilitetsøvelser

Front Squat:

1 x 3 x 60kg

1 x 3 x 100kg

1 x 3 x 100kg

1 x 3 x 100kg

1 x 3 x 100kg

1 x 3 x 100kg

1 x 3 x 100kg

1 x 3 x 100kg

1 x 3 x 100kg

Lette og eksplosive!

Clean + Front Squat:

1 x 5+5 x 50kg

1 x 5+5 x 60kg

1 x 5+5 x 65kg

1 x 3+3 x 70kg

1 x 1+3 x 75kg

1 x 1+3 x 80kg

1 x 1+3 x 85kg

1 x 1+3 x 90kg

Længe siden, jeg har kørt tung i clean pga. håndledet og missede også ca. 5 forsøg på de 90. Fik lige taget mig sammen og lavet en perfekt rep smile.gif

Snatch Grip Deadlift:

1 x 10 x 100kg

1 x 10 x 100kg

1 x 10 x 100kg

BB: Shrugs:

1 x 12 x 120kg

1 x 12 x 120kg

1 x 12 x 120kg

Finisher:

KB Snatch: 100 rep x 24kg

-Tid: 03:29

...................

Martin: Godt arbejde! devil.gif

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

MMA: 1,5 time

Lidt forskellige take down-drills, sparring, ground game og til sidste bryde-cardio drill. Fin omgang smile.gif

post-67-080368400 1290536074_thumb.jpg

..........................

DaisyBro: Universet ville implodere, hvis Kauf og jeg stillede op på samme hold.... Alt for meget BOOOM & GRRRRRR, så vi valgte at melde fra! laugh.gif

Link to comment
Share on other sites

Mine fans (Ivan Igor) kræver en log-update. I går stod den på MMA, hvor der blev givet og taget lidt :superman:

Dagens træning:

Opvarmning:

Mobility drills.

Clean:

1 x 5 x 50kg

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 65kg

1 x 5 x 70kg

1 x 5 x 75kg

Bryder mig ikke rigtig om at "reppe" i cleans, men det var lige et forsøgs-projekt med 5-3-1 i cleans!

Clean Pulls:

1 x 3 x 90kg

1 x 3 x 90kg

1 x 3 x 90kg

1 x 3 x 90kg

1 x 3 x 90kg

1 x 3 x 90kg

1 x 3 x 90kg

1 x 3 x 90kg

Rack Pulls:

1 x 5 x 160kg

1 x 5 x 160kg

1 x 5 x 160kg

1 x 5 x 160kg

1 x 5 x 160kg

Under knæene m. straps.

Finisher:

5 Runder af:

KB Snatch: 5/5 x 40kg

GHD Sit-Ups: 10 x BW

Double Unders: 20 stk.

- Tid: 09:50. Var lidt i tvivl om jeg faktisk lavede 6 runder, men var nok bare slow på de 5.

............................

Lundique: Har ikke lavet en SSST i maaaaaaange år, men har vist lavet 220+ (måske 223 eller 228?)

Link to comment
Share on other sites

Dagens lir:

Opvarmning:

Z-health ankeløvelser + lidt skuldermobilitet.

Military Press:

1 x 5 x 40kg

1 x 5 x 40kg

1 x 5 x 50kg

1 x 8 x 55kg

Hand Stand Pushups:

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

Pullups:

1 x 25 x BW

1 x 20 x BW

1 x 20 x BW

BB Curls m. FatGripz:

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

1 x 10 x 40kg

Link to comment
Share on other sites

Det er et seriøst antal pull-ups du banker af makker!

Er du rejst sydpå?

Hej Lasse smile.gif

Tak. Man skal bare bruge sine muskler til at trække sig op med. Nem øvelse! Nej, turen blev desværre aflyst, så jeg nyder vejret herhjemme..... Støvleløb i snevejr er noget, der duer! 4thumbup.gif

Link to comment
Share on other sites

Mine fans (Ivan Igor) kræver en log-update.

Hov, Daisypigen havde da også efterspurgt en update?! Så du har i hvert fald to fans ... :bigsmile:

Stærke HSPUs! Og pull-ups kører som smurt as usual :4thumbup:

Kigger du stadigvæk forbi i Køge på lørdag eller har du andre planer nu?

Link to comment
Share on other sites

Opvarmning:

Z-health ankeløvelser, sjipning + mobilitetsøvelser

OL Squat:

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 90kg

1 x 5 x 100kg

1 x 12 x 115kg

Jeg har ikke kørt squat siden sidste fredag, hvor jeg lavede 5 sæt af 5 rep FSQ direkte efterfulgt af 10 rep OLS med 100kg, hvilket gav gode doms og lidt ømhed i højre knæ.

Snatch:

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 50kg

Ren teknik. No ego here! Til gengæld sad de lige i skabet. På trods af min aversion mod øvelsen, overvejer jeg at smide den med en gang om ugen. Kunne være meget sjovt at se, hvad det kan blive til - Mon ikke 100kg er inde for rækkevide?!?

Glute Ham Raises:

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

Turkish Get Ups:

1 x 3/3 x 32kg

1 x 3/3 x 32kg

1 x 3/3 x 32kg

..........................

DaisYndlingsBro: Min BROmobil er desværre gået i dokken og da Kauf har bakket ud, har jeg desværre ikke rigtig mulighed for at komme til Køge ..... Men håber snart vi krydser klinger. Du er jo snart funktionsdygtig til chipper-træning! smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Snatch:

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 50kg

Ren teknik. No ego here! Til gengæld sad de lige i skabet. På trods af min aversion mod øvelsen, overvejer jeg at smide den med en gang om ugen. Kunne være meget sjovt at se, hvad det kan blive til - Mon ikke 100kg er inde for rækkevide?!?

Hvis din snatch sidder "lige i skabet", så er 100 kg med din styrke jo slet ikke urealistisk :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis din snatch sidder "lige i skabet", så er 100 kg med din styrke jo slet ikke urealistisk :smile:

Arhhhhh, "sidder lige i skabet" er jo min egen vurdering. Der kan selvfølgelig rettes en masse teknik - især i trækket fra hoften der (ligesom i clean) er lidt svagt. Men jeg har generelt en ret god krops og teknik - fornemmelse og til Fit As Fuck trak jeg de 70kg uden problemer (første gang jeg nogensinde prøvede)

Så er da ret optimistisk. Det største problem bliver nok at køre øvelsen fast laugh.gif Men sådan er det jo med mig........

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

..........................

DaisYndlingsBro: Min BROmobil er desværre gået i dokken og da Kauf har bakket ud, har jeg desværre ikke rigtig mulighed for at komme til Køge ..... Men håber snart vi krydser klinger. Du er jo snart funktionsdygtig til chipper-træning! smile.gif

Øv bøv! Men ja, det går bedre og bedre, så det varer ikke længe inden vi kan chippe den af :bigsmile:

Og ikke fordi det betyder noget nu, men jeg morede mig lidt i morges, da jeg fandt ud af, hvad WOD 1 til X-mas Challenge i morgen bliver: WOD 1 Christmas Challenge

Diane, Fran og Elizabeth ... hvor har jeg læst det før?? :blink: Hov, det har jeg vist selv skrevet for to uger siden ...

Men Diane, Elizabeth eller Fran er jo altid store hits. Så mon ikke en af disse ondskabsfulde damer er med denne gang?? :crazy:

Det er jo ligesom dengang jeg gættede to af vores Fit as F*ck WODs! :laugh:

Sarah burde virkelig stå for alle CrossFit konkurrencer. Bare man ved, hvad hun kan lide, slipper man for at skulle træne for "the unknown".

Edited by Daisygirl
Link to comment
Share on other sites

Arhhhhh, "sidder lige i skabet" er jo min egen vurdering. Der kan selvfølgelig rettes en masse teknik - især i trækket fra hoften der (ligesom i clean) er lidt svagt. Men jeg har generelt en ret god krops og teknik - fornemmelse og til Fit As Fuck trak jeg de 70kg uden problemer (første gang jeg nogensinde prøvede)

Så er da ret optimistisk. Det største problem bliver nok at køre øvelsen fast laugh.gif Men sådan er det jo med mig........

Hvad er dit max i ben bagpå ('back squat')? Hvis du øger dén, kommer der til at ske gode ting med dit træk.

Link to comment
Share on other sites

Opvarmning:

Z-health ankeløvelser + Upper Body Mobility

Bænkpres:

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 70kg

1 x 5 x 80kg

1 x 10 x 90kg

Easy stuff mr. Wendler! smile.gif

CG Bænkpres:

1 x 10 x 70kg

1 x 10 x 70kg

1 x 10 x 70kg

1 x 10 x 70kg

1 x 10 x 70kg

Chinups:

1 x 3 x 20kg

1 x 3 x 30kg

1 x 3 x 40kg

1 x 3 x 42,5kg

1 x 3 x 45kg

Hang lidt for længe i bunden mellem 2. og 3. rep i sidste sæt, så den blev unødvendig hård. Er stadigvæk ikke så vild med/stærk i chinups (uh-greb).

Finisher:

8 Runder Af:

Box Jumps 70 cm: 5 x BW

Ring Dips: 7 x BW

Toes to Bar (strict): 9 x BW

Double Unders: 20 x BW

- Tid: 12:12. Rent logistisk skulle jeg lige gå lidt for at få plads til DU's, så det kostede nok lidt tid, men fin lille omgang uden at presse mig selv helt ud i GRRRRRR.

........................................................

DaisyBro: Du er en sand Crossfit-spå-bro smile.gif

Tjr: Jeg har lavet 130 i front squat og (vistnok?) noget der ligner 5x140kg (med god overskud) og flere singler med korte pauser på 150kg i OL squat med en kropsvægt på ca. 77-78kg.......så mit max er nok en smule over. Har aldrig rigtig testet 1RM, da det ikke er så interessant for mig.

Er godt klar over, at en god back squat rykker ved ens snatch, men er ret overbevist om, at det ikke er squat-styrken, der er mit svage punkt ifm. snatch. Især fordi jeg nok har trænet øvelsen 2-3 gange i mit liv. Inkl. 1RM forsøget til Fit As Fuck.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Efter snatch-snakken her i loggen, har jeg genset mit løft (flere gange i slow motion) på 70kg fra Fit As Fuck...... Ikke helt så godt som jeg huskede det laugh.gif men fint nok taget i betragtning, at det var mit første barbell snatch forsøg ever. Og på den positive side, ser det ikke særlig tungt ud. Med fare for at blive til grin i VL-kredse, smider jeg det i loggen blush.gif

http://www.youtube.com/watch?v=LFfl2XNeOPE

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Har ikke fået logget, men den står stadigvæk på Wendler + ekstra lir!

Lyn-træning torsdag:

Military Press:

1 x 3 x 40kg

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 55kg

1 x 8 x 60kg

Finisher:

21-15-9 reps:

Dødløft 100kg

Hand Stand Pushups (strict)

- Tid: 10:35. Barsk omgang med HSPU efter MP. Ivan Igor hånede mig med at spørge om der var pauser indlagt i den finisher laugh.gif

Dragon Flags:

1 x 8 x BW

1 x 8 x BW

1 x 8 x BW

1 x 8 x BW

Dagens træning feat. DaisyBro

Opvarmning:

Concept 2: 1000 meter + Z-health ankel øvelser

Pullups:

1 x 5 x BW

1 x 5 x 20kg

1 x 16 x 20kg

Ugens challenge i CF-Cph var strict pullups/chinups med 20kg, så den skulle lige afprøves. Rekorden var 8. På de sidste par reps trak jeg dog så meget igennem, at det åbenbart kunne forveksles med kip blink.gif

Så bryggede vi en lækker omgang ladder sammen.

The BRO-ladder of DOOM!

100 meter C2

2 Ring Dips

3 (strict) Hand Stand Pushups

4 KB Swings m. 32kg

5 DB. Cleans m. 2x20kg

6 24" box Jumps.

7 Pullups

8 Wall Ball

Udført efter ladder-princip, således at vi startede forfra efter hver øvelse. En af CF-gutterne forslog, at jeg skulle lave den med en 9kg. vægtvest..... Hvilket jeg selvfølgelig var ganske enig i devil.gif På 8. og sidste runde var der dog ikke mere juice i delts, så jeg failede to gange på sidste rep i HSPU. (måske ikke så underligt efter gårsdagens træning!). Tiden blev vist 14:et-eller-andet...... Måske Bro Y kan huske det!?!

Afslutningsvis lavede jeg 14 (STRICT!!!!!) chinups med 20kg, så jeg med god samvittighed kunne tage førstepladsen i ugens challenge. Jeg er sikker på, at der er til 20+ reps med frisk korpus.

Dejlig træning i godt selskab og afslutende træningsnørde-snak med Teh Cråssfit-folks..... Og så fik jeg 4thumbup.gif for min nye EliteFTS prowler t-shirt cool.gif

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Så bryggede vi en lækker omgang ladder sammen.

The BRO-ladder of DOOM!

100 meter C2

2 Ring Dips

3 (strict) Hand Stand Pushups

4 KB Swings m. 32kg

5 DB. Cleans m. 2x20kg

6 24" box Jumps.

7 Pullups

8 Wall Ball

Udført efter ladder-princip, således at vi startede forfra efter hver øvelse. En af CF-gutterne forslog, at jeg skulle lave den med en 9kg. vægtvest..... Hvilket jeg selvfølgelig var ganske enig i devil.gif På 8. og sidste runde var der dog ikke mere juice i delts, så jeg failede to gange på sidste rep i HSPU. (måske ikke så underligt efter gårsdagens træning!). Tiden blev vist 14:et-eller-andet...... Måske Bro Y kan huske det!?!

Afslutningsvis lavede jeg 14 (STRICT!!!!!) chinups med 20kg, så jeg med god samvittighed kunne tage førstepladsen i ugens challenge. Jeg er sikker på, at der er til 20+ reps med frisk korpus.

Dejlig træning i godt selskab og afslutende træningsnørde-snak med Teh Cråssfit-folks..... Og så fik jeg 4thumbup.gif for min nye EliteFTS prowler t-shirt cool.gif

Tak for rigtig god træning i dag!

Det var virkelig en lækker workout vi fik stykket sammen! Fedt, at den fungerede fint for os begge to, the tough and the slightly handicapped. Og :4thumbup: for vægtvesten!

Din tid blev i øvrigt 15:42.

Og tillykke med sejren i ugens challenge .. jeg har svært ved at tro, at nogen kommer til at slå dig i den :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Efter snatch-snakken her i loggen, har jeg genset mit løft (flere gange i slow motion) på 70kg fra Fit As Fuck...... Ikke helt så godt som jeg huskede det laugh.gif men fint nok taget i betragtning, at det var mit første barbell snatch forsøg ever. Og på den positive side, ser det ikke særlig tungt ud. Med fare for at blive til grin i VL-kredse, smider jeg det i loggen blush.gif

Der er meget der kan forbedres. Vil tro du har til 90kg, hvis du lærer teknikken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share