Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Det var en dejlig omgang syntes jeg. Jeg glæder mig allerede til næste gang og næste gang igen.

Specielt var jeg glad for at vi fik gang i de lave håndtag - det tror jeg vi bliver glade for i længden.

Måske vi skal prøve med prowler suicides på et tidspunkt. Det kunne være dejligt.

Slæden skal også indrages i symfonien - for harmonien :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Vi var 5-6 stykker, der kørte "you go i go" med start i hver ende af parkeringspladsen - skiftevis med højt og lavt greb. Hen ad vejen faldt folk helt naturligt fra. Det smukt syn med folk der lå, og hang forskellige steder på pladsen. Til sidst var Ivan-Igor og jeg tilbage, og da vi var færdige kaldte jeg en strafrunde, som Igor vanen tro bed på. Hansen blev ramt af prowler flue og knækkede sig efterfølgende. Femina (Cornelia) blev dog MVP, da hun kørte nogle runder med samme vægt som gutterne..... Hun forsvandt dog også sporløst bagefter! 4thumbup.giflaugh.gifdevil.gif

Undskyld, at jeg forsvandt. Vender tilbage til prowleren og giver jer allesammen tæsk. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

WARM UP:

Foam-Roll, piriformis deep tissue massage, stretch + mobilitetsøvelser og bb-snatch teknik med lol-vægt.

CARDIO

5 ROUNDS OF:

5 Deadlift 125kg

10 Burpees

- Tid: 04:40.

Ingen brok fra ballen overhovedet smile.gif Stængerne var dog lidt slatne efter gårsdagens træning. Er ret sikker på, at min tid var dårligere end sidst jeg lavede den (lidt irriterende, at der ikke er en bedre søge funktion i logbog), men jeg var konservativ og gik ikke på kompromis med teknik i dødløft. Et must i sådan en "dum" workout!

Lidt pause og snik-snak med min hype-man, Ivan Igor. Herefter fandt jeg på en lille snatch workout, der blev udført i bar madkasse og med klassisk musik for fuld skrue på anlægget.

KB SNATCH:

1 x 5/5 x 40kg

1 x 7/7 x 32kg

1 x 9/9 x 24kg

1 x 11/11 x 20kg

1 x 13/13 x 16kg

Lækker omgang "running the rack"...... smile.gif

.........................................................................................

Hansen: Rygterne sagde ellers, du knækkede dig. Godt arbejde og så må du bare "harden the fuck up" og være med på alle runderne næste gang!

Troels: Det man siger er man selv! wub.gif

Dixen: GRRRR, Selv tak. Sku' det være en anden gang!

Kauf: Skynd dig back home, så vi kan prowle til døden.... Husk vi har en konkurrence vi skal rive fra hinanden. Fandme et epic team vi har fået samlet sammen devil.gifwink.gif

Spoer: Yeah, hvis man ikke er klog, må man være god til at prowle!

Jhax, Femina og Ivan: Selvklart!

tjr: Ikke noget officielt, men lørdag er en god dag til gøgl. Nogle gange bliver det skrevet på tavlen og på The Gyms Facebook profil. Join us, bro!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Utroligt at du skal gå rundt med ondt ballen i næsten 1 år, før du begynder at bruge de redskaber du er blevet foreslået. :tongue:

Det er nok nærmere 5-6 år, hvis nu vi absolut skal træde i det blush.gif - men til mit forsvar vil jeg så sige, at jeg tidligere har forsøgt med samme approach uden det rigtig gav resultater. Vil ikke juble for tidligt, men det går bestemt i den rigtige retning smile.gif

Link to comment
Share on other sites

CARDIO

5 ROUNDS OF:

5 Deadlift 125kg

10 Burpees

- Tid: 04:40.

Ingen brok fra ballen overhovedet smile.gif Stængerne var dog lidt slatne efter gårsdagens træning. Er ret sikker på, at min tid var dårligere end sidst jeg lavede den (lidt irriterende, at der ikke er en bedre søge funktion i logbog), men jeg var konservativ og gik ikke på kompromis med teknik i dødløft. Et must i sådan en "dum" workout!

Hmm, du lavede en lidt alternativ version dengang:

Finisher Daisy girl tribute!! wink.gif

Max antal runder på 05:00 min

A1) Dødløft:

1 x 5 x 125kg

1 x 5 x 125kg

1 x 5 x 125kg

1 x 5 x 125kg

1 x 5 x 125kg

1 x 5 x 125kg

A2) Burpees:

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

Kunne se på tiden, at jeg ikke kunne nå at færdiggøre 7. runde. Monik' 8 runder ville være muligt i et all-out rage med frisk krop. Nu har jeg så prøvet en af de CF workouts jeg normalt hater på. Jeg blev egentlig bekræftet i min holdning; Dødløften blev lidt slacket hen ad vejen, men nu jeg også ret pernitten mht. dødløft teknik. På den anden var jeg nok også lidt mærket efter de sidste par dages træning - OG de forgående deads+rackies! tongue.gif

6 runder på 5 minutter svarer til at du ville have klaret 5 runder på 4:10 dengang.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, du lavede en lidt alternativ version dengang:

6 runder på 5 minutter svarer til at du ville have klaret 5 runder på 4:10 dengang.

DaisyBro - den omgang kan jeg godt huske. Det var jo en tribute til dig! :smile: Jeg har dog lavet den en gang mere, hvor jeg kørte den "rigtigt" med 5 runder på tid. Det var den, jeg havde i tankerne.

Ubehalig omgang prowler madness DBM.

Hva er det for en turnering du nu skal ud og rive fra hinanden?? Kan næsten regne ud det er noget CF?

Giv den gas.

Det er noget Defranco-inspireret halløj, hvor jeg deltager på Team LumberJacked sammen med Kauf og Guarden! :devil:

Link to comment
Share on other sites

DaisyBro - den omgang kan jeg godt huske. Det var jo en tribute til dig! :smile: Jeg har dog lavet den en gang mere, hvor jeg kørte den "rigtigt" med 5 runder på tid. Det var den, jeg havde i tankerne.

Det var nemlig det, det var :wub: Og det var lidt af en sensation på det tidspunkt!

Nåå, ok. Det kan jeg ikke engang huske. Hvorfor skulle du da lave den i dag, når du nu stadigvæk synes den er så dum? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Smukt navn!

Holdet er navngivet af min manager, Jhax :smile:

Det var nemlig det, det var :wub: Og det var lidt af en sensation på det tidspunkt!

Nåå, ok. Det kan jeg ikke engang huske. Hvorfor skulle du da lave den i dag, når du nu stadigvæk synes den er så dum? :blink:

Grunden til, at jeg skrev "dum" var ud fra min generelle holdning til den slags workouts - du kender den. Med sjældne mellemrum tør jeg dog godt kaste mig ud i ovenstående, da lige præcis den er ret kort og ikke for tung til, at jeg ikke kan bevare en god teknik i løftet (selvfølgelig på bekostning af tid).

En anden ting er, at mit konkurrence-gen gør, at jeg pludselig ender op i underlige konkurrencer, hvor der kan komme underlige ("dumme" om man vil) workouts................. Så nogen gange må jeg leve livet på kanten og lave noget af det, jeg normalt ikke bryder mig om! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Wendler's 5/3/1 - 3. cycle week 1

Warm up:

Upper body foam-Roll, stretch, mobilitetsøvelser og plyo pushups.

Bench Press:

1 x 5 x 60kg

1 x 3 x 70kg

1 x 3 x 80kg

1 x 3 x 90kg

1 x 8 x 100kg (Rep PR, Smeden tribute!)

1 x 10 x 80kg

1 x 10 x 80kg

1 x 10 x 80kg

1 x 10 x 80kg

1 x 10 x 80kg

I love Jimbo! wub.gif

Chinups:

1 x 8 x 25kg

1 x 8 x 20kg

1 x 8 x 15kg

1 x 8 x 10kg

1 x 8 x BW

A1) Chain Handle Extensions:

1 x 12 x 24kg kæder

1 x 12 x 24kg kæder

1 x 12 x 24kg kæder

A2) BB. Curls m. FatGripz:

1 x 12 x 40kg

1 x 12 x 40kg

1 x 12 x 40kg

- Meget functional gun-training! cool.gif

Havde bestialske doms i lats inden træning, så frygtede lidt for dagens bænkpres. Fik dog løsnet lidt op med en gang smertefuld foam rollcrazy.gif Manager Jhax beordrede 7 reps, men fik 8 gode reps. Bum!

Morgenvægt 79,5 efter morgenmad!

.......................

TRS: 19 feb.

tjr: laugh.gif

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Går næsten ud fra at det er Butcher's Stonger challenge i har tilmeldt jer?

Har lige tilmeldt mig sammen med to af mine gamle træningsbuddies fra Butcher's.

Tror det bliver fedt. Krydser fingre for at det bliver tungt og ikke så meget andet gøgl...

Link to comment
Share on other sites

Wendler's 5/3/1 - 3. cycle week 1

Warm up:

Lower body foam-roll, piriformis deep tissue massage, stretch, mobilitetsøvelser.

OL Squat:

1 x 3 x 60kg

1 x 3 x 60kg

1 x 3 x 60kg

1 x 3 x 90kg

1 x 3 x 100kg

1 x 3 x 115kg

1 x 10 x 125kg (rep PR)

- Stængerne var lidt trætte efter weekendens træning, men der var alligevel til 10 gode reps, som vist nok er en rep PR. Min spotters kommentar bagefter: "De var dybe". :cool: Mærkede lidt let irritation i ballen, men ikke noget ift. tidligere. Skal nok ikke gå for hårdt med deep tissue på de dage, hvor der efterfølgende skal squattes tungt.

Glute Ham Raises:

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

1 x 10 x BW

2 dage med rep PR's i bænk og squat - god "bang for the buck", og endnu engang tak til Wendler. Nu står den på et par lette dage/hviledage.....

....................

Dixen: Bliver fedt at krydse klinger..... Det skulle blive meget Defranco-agtigt, så tunge løft og minus CF-gøgl. Gotta luv it! :wub:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Lørdag var DCO i kirken. Da jeg ikke rigtig havde trænet til det, var planen bare at møde op på dagsform og tage det som et sjovt træningspas. Jeg må kender mig selv og min konkurrencementalitet ret dårligt siden, jeg havde tænkt sådan - og da jeg stod i Kirken kl. 7 (efter alt for lidt søvn) kom der lidt nerver og press på.... På den dårlige måde. Ikke noget jeg rigtig har oplevet før. Ikke engang til MMA kampe, så det var lidt underligt.

Der var 4 WODS + finale (cut off efter nr 2, 3 og 4). Nr 1. var sådan bob-bob, nr. 2 lå fint til mig, nr. 3 ville blive ren overlevelse (cardio + OL-løft - ikke en DBM-favorit) og nr. 4 var lige min boldgade (KB, sandbags og prowler - en ægte DBM-livret).

WOD 1

4 min AMRAP

- 10 toes-to-bars

- 6 box jumps 32"

1 min rest

4 min AMRAP

- 20 double unders

- 7 burpees touch bar

Fik en rigtig dårlig start, da jeg ikke har den rigtige T2B-teknik og derfor var markant langsommere. Box jumps var ikke noget problem, men jeg fik flere no counts fra min dommer, da han ikke mente jeg lavede rigtig lock-out. En hård linje, der IMO ikke blev lagt alle steder. Dette gjorde, at jeg hurtigt kom en runde efter de hurtigste i mit heat. Sluttede med 4 runder + et-eller-andet.

Double unders og burpees gik lidt bedre og her fik jeg hentet en smule igen - selvom der var den obligatoriske bøvl med sjippetovet og DU's under pres. Fik også lige dummet mig med at lave en burppe for meget efter et (korrekt) no count. Nok ikke noget, der har haft betydning. Aner ikke, hvor mange runder det blev til, da jeg lige måtte ligge lidt ned bagefter. crazy.gif Blev nr. 10 ud af 12 og var pænt presset bagefter. Jeg kunne slet ikke falde ned - hyperventilerede og fik mavekramer. Meget weird, men tror det var pga. stress over at komme så dårligt i gang.

Der var love 'n' support fra manager Jhax 4thumbup.gif og hypeman/motivator Ivan-Igor cool.gif (der desværre ikke var i army suit og solbriller).

WOD 2

For reps

- Max reps press 50kg

- Max reps weighted pull-ups 10kg

- Max reps back squat 100kg (3 min time cap)

(max rest between exercises 30 sek)

En workout der lå godt til mig smile.gif Har for nyligt lavede 16 reps @ 20kg i pullups, 40 @ 100 i squat og 10 @ 60kg i press. Jeg var ikke klar over, hvor meget burpees og box jumps ville påvirke min squat, så jeg satte mig et konservativt mål med 20, 20, 20 reps.

Fik 13 reps i press. Overraskende hårdt og fik en no-count på at bruge knæ - helt fair. Gad ikke at bøvle mere med den, så stoppede på de 13.

Pullups blev til 16 reps - hvilket var lidt skuffende. Jeg måtte kæmpe med vægtbæltet, der var ved at ryge af mig og til sidst mistede jeg grebet. Til gennemgangen blev der sagt, at bæltet kun kunne ryge af, hvis man havde en lille røv - ergo jeg har en lille røv. Igen blev der ikke holdt samme standard over hele linjen og det var åbenbart tilladt at lave chins (underhåndsgreb), sætte bæltet anderledes end hvordan det blev sagt til gennemgangen af regelerne.

Squat blev til 35 reps. Var lidt hårdt i starten - som altid er det øvre ryg (og greb crazy.gif), der er værst. Mine ben var dog overraskende friske og Ivan Igor bad mig "harden the fuck up". Jeg røg desværre for tidsgrænsen, da jeg brugte for lang tid på at hygge mig med stangen på ryggen mellem reps. Selvom jeg havde fråde om munden var der til en del mere i stængerne. Gav mig en god gang IOMS og en placering som nr. 6 smile.gif

WOD 3

3 Rounds for time

- 250 meter row

- 10 ground to overhead anyhow 50kg

Selvom jeg vidste, at det ville blive hårdt - og en wod, der lå dårligt til mig, var det eneste tidspunkt, jeg slappede af og ikke var nervøs. Måske fordi jeg var så heldig, at min dommer var ingen ringere end Daisybro! wub.gif Min C2 teknik var ikke prangende - alt for høj frekvens, men var alligevel hurtig færdig efter første runde - gik desværre lidt ged i fod-straps, som kostede tid. Sluttede på 6:11.

Samlet set var det ikke nok til at gå videre til wod 4 - det ville ellers ha' været som at "komme hjem" at lave den wod. var 3 og 4 kommet i omvendt rækkefølge, er jeg ikke i tvivl om, at jeg var gået videre. ØV!

Alt i alt var det et godt arrangement og Klaus fra CF-CPH havde virkelig gjort et stort stykke arbejde. Der var et rigtig godt line up af gode crossfittere fra både DK og udlandet. Meget sjovt, at jeg kan hænge lidt på i det felt - men skal jeg gøre mig gældende er det et must at træne i et CF-gym (der er simpelthen for mange CF-specifikke ting, jeg ikke kan)

Hvis jeg skal rante lidt, så kan jeg godt blive lidt irriteret over CF-konkurrencer. Det virker tit som om, at det mest af alt gælder om at finde små smuthuller i teknik og reglerne for at få en hurtig tid - og ofte bliver standards ikke overholdt. Et eksempel, hvor det var helt galt var box jumps og pullups. Flere påpegede bagefter, at der blev dømt som vinden blæste!

Og jeg kan sige, så meget at i squatten burde vinderne hos kvinderne ikke ha' fået en eneste rep godkendt wink.gif

Jeg anerkender at det kan være svært at dømme (nok en af grundene til at vi aldrig ser Crossfit til OL), men man kunne sagtens ensrette reglerne meget mere!

............... NU TILBAGE TIL NOGET DER DUER:

WENDLER 5/3/1

post-67-046684900 1296393163_thumb.jpg devil.gif

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Fed beretning. Jeg er helt enig med dig i, at dommernes præstationer svingede meget, dog er jeg glad for, at du ikke begyndte at spille smart og tøsefornærmet over det, som der var flere der gjorde.

Jeg ville have været ovre at snakke med dig, men da der var lidt luft, var du væk. Det var vist bare generelt svært at finde nogle i en "over-crowded church"..

Jeg synes du klarede det godt, og der er ingen tvivl om, at hvis du havde trænet lidt mere CF-specifikke øvelser, så kunne du være kommet videre. Jeg bed især mærke i dine T2B, der kunne du have sparet meget tid.

Well done! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Fed beretning. Jeg er helt enig med dig i, at dommernes præstationer svingede meget, dog er jeg glad for, at du ikke begyndte at spille smart og tøsefornærmet over det, som der var flere der gjorde.

Jeg ville have været ovre at snakke med dig, men da der var lidt luft, var du væk. Det var vist bare generelt svært at finde nogle i en "over-crowded church"..

Jeg synes du klarede det godt, og der er ingen tvivl om, at hvis du havde trænet lidt mere CF-specifikke øvelser, så kunne du være kommet videre. Jeg bed især mærke i dine T2B, der kunne du have sparet meget tid.

Well done! :devil:

Tak LundBro

Jeg har været en del "rundt om blokken" i sportsverdenen og har nok drama i min dagligdag, så der skal en del til, før jeg hidser mig op til et amatør Crossfit arrangement - som jeg ikke engang har trænet specifikt til.

Det var nogle rigtige gode atleter I havde med fra Aalborg - håber ikke Marcos skade er for slem? Vi må hilse næste gang... jeg måtte desværre trække stikke hurtigt, da jeg skulle 10 timer på job bagefter! 4disguise.gif

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share