Tage på! simple as that..


simon85
 Share

Recommended Posts

Okay folks!. Her er et problem jeg har haft hele mit liv, har prøvet en del og det virker ikke!

Jeg er godt nok 2m høj og tynd som egentlig i og for sig virker meget normalt, men jeg vil til at have lidt fedt på kroppen og jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har styrketrænet en del for at øge min muskelmasse så jeg ikke ser alt for tynd ud, det har også hjulpet en lille smule, men langt fra nok.

Jeg er personon der kan spise på mcd hver eneste dag morgen middag og aften uden at tage et eneste gram på. Jeg kan spise enorme mængder mad, men der sker bare INTET.

Hvad kan jeg gøre? Det er virkelig begyndt at irritere mig at man kan se mine knogler nogle steder på kroppen og de skal bare gemmes VÆK!

Håber i kan hjælpe

Link to comment
Share on other sites

ÆD ÆD ÆD ÆD

Spis masser af mad med højt kalorieindhold, hele tiden...

Ingen kan have så højt et stofskifte at de ik kan ta på, og husk at spise hele tiden

ikke kun når du er sulten. Hele tiden og med det mener jeg hele tiden.

<{POST_SNAPBACK}>

Mener at have hørt at man sagtens kan have et stofskifte der gøt at man ikke kan tage på, men at det ved regelmæssig belastning (altså spisning :wink: ). Ligeledes den anden vej, hvis man er vant til at spise rigtig meget, kræver det tilvænning hvis man ikke at spise så meget mad uden at føle sig sulten.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg siger er, at hvis man er vant til ikke at spise kæmpe mængder af mad, man spiser kun lige det man har brug for. Når man så begynder at spiser mere mad skal kroppen vænne sig til den den voldsomt forøget mængde mad.

Simon85>>> Når du siger at du kan spiser enorme mængder af mad uden at tage på, har du så igennem længere tid spist så meget at du er sikker på at dit ligevægts indtag + det løse, er dækket?

Link to comment
Share on other sites

Det jeg siger er, at hvis man er vant til ikke at spise kæmpe mængder af mad, man spiser kun lige det man har brug for. Når man så begynder at spiser mere mad skal kroppen vænne sig til den den voldsomt forøget mængde mad.

Simon85>>> Når du siger at du kan spiser enorme mængder af mad uden at tage på, har du så igennem længere tid spist så meget at du er sikker på at dit ligevægts indtag + det løse, er dækket?

<{POST_SNAPBACK}>

Det skulle jeg da mene. Jeg spiser 4 gange dagligt og nogle gode store portioner. Jeg kender ikke de forskellige tal, så ved ikke hvor meget jeg indtager.

Og jeg mener helt seriøst, om jeg spiser fed mad 1 måned i streg, der er IKKE forskel.. Jeg begriper det ikke :(( Hjælp

Link to comment
Share on other sites

Hvad vejer du?

Lav et kostprogram, så tror jeg ikke du glemmer at spise og lignende :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vejer 80 kg. Hvordan tror i jeg skal spise hvis jeg skal tage på da? Jeg kan jo spise ueneligt meget uden at tage 1 eneste gram på og får jo 4-5 måltider om dagen..

Link to comment
Share on other sites

En højde af to meter, og en drøjde på 80kg, giver dig et ligevægtsindtag i den høje ende. Tæl alt sammen du spiser over en uge, lad os kigge lidt på tallene, der ligger formentlig en rationel forklaring bag din manglende evne til at tage på.

Link to comment
Share on other sites

:raisebrow:

Simon, hvis du hele livet har haft det sådan, og det med dine egne ord virker meget normalt, hvorfor så ødelægge et tilsyneladende velfungerende stofskifte?

Jeg er godt klar over, at det kan være en lige så stor belastning at føle sig for tynd som at føle sig for tyk. Men hvis du ellers er sund, er det nok fordi, du har den vægt, som din krop befinder sig bedst med. Og din appetit ser jo ud til at regulere sig selv.

Hvis du absolut vil have sul på kroppen (og altså ikke bare muskeltræne for at fylde ud på den måde), så vil jeg anbefale dig at finde nogle ældre kogebøger. I nogle af dem findes der faktisk fedekure, fordi undervægt for nogle årtier siden var et langt større problem end den overvægt, vi slæber rundt på i vores alt for inaktive tider. Men vær opmærksom på, at du risikerer lige pludeselig at være for fed, og det er unægteligt svært at komme af med kiloene igen, når du først har dannet fedtcellerne.

Vh,

Thor

Link to comment
Share on other sites

Simon>>

Der er en fremgangsmåde der vil garantere at du tager på. Du finder ud af hvad dine 4 måltider består af, kaloriemæssigt og tæller kalorierne sammen (det kræver lidt arbejdet, men hvis det virkeligt irritere dig burde det være en smal sag).

Du kommer nok frem til et tal - det du spiser nu.

Kald dette tal x.

Nu indtager du i en uge x+500 (de ekstra kcal kan komme fra lige præcis hvad du har lyst til)

Efter 7 dage vejer du dig, har du ikke taget på spiser du i næste uge x+1000

Så vejer du dig igen - har du igen ikke taget på spiser du x+1500.

osv

osv

osv

Du vil med garenti tage på med ovenstående metode.... :smile:

ALLE mennesker kan tage på - nogle har bare svære ved det end andre.

Hvis en mand kan tabe sig fra 634kg til 214kg (jon brower minoch fra guiness rekord bog) på 2 år ved hjælp af viljestyrke (og lidt tvang) - så kan en skinny gut på 80kg nok også tage en 10-20kg på :wink:

Men ellers, skriv ned nøjagtigt hvad du spiser, mængder og det hele i løbet af en uge og smid det ind her - så kan en venlig sjæl hjælpe dig med at regne det sammen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share