Dronning Rivejern III


Armoured female
 Share

Recommended Posts

  • Replies 566
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hvorfor skal du til speciallæge for at få en sådan indsprøjtning? Min egen læge gav mig da én inden jeg kunne nå at sige "jeg vil gerne have en henvisning til en fysioterapeut".

<{POST_SNAPBACK}>

Ikke alle læger føler de er fortrolige med at give indsprøjtningen og der skal helst injiceres det helt rigtige sted! Min læge mente ikke hun var i stand til det...det samme tror jeg er sket for dronningen her!

Link to comment
Share on other sites

Det samme er sket for dronningen...

Respekt for at man ikke overskrider sin kompetencenfornemmelse som læge, men selv jeg kan ramme ved siden af en sene så tydelig som Achillessenen (pointen er ikke at ramme senen, hvis nogen skulle være i tvivl :wink: ).

Niceman: Tro mig, jeg vred også sekretæren for en afbudstid - men nej (hun var af den irriterende type, som godt ved at achillessenebetændelse ikke er dødeligt :tongue: )...

Well, det er vist et generelt problem at speciallæger her i byen har lang ventetid (skulle jeg til øjenlæge, gik der 1-1½ år), så jeg ordner det med fyssen efter eksamen. Har ikke overskud til at rende rundt efter speciallæger med bedre ventetider lige nu :bookread:

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Styrketræning, Alva og Hr.K's program - uge 7, dag 1:

Squat: 2x5 x 60 kg

Bænkpres: 3x5 x 52,5 kg

Chinups: 6x3 x 75,5 kg

Dips: 6x3 x 75,5 kg

BB rows: 5x3 x 55 kg

Swissball mavetræning 3 sæt.

Squat var lidt i goodmorningstilen, og jeg bliver nødt til at tænke på at strække i hoften på vej op. Taget i betragtning af at min max for 7 uger siden var 65 kg, så var det OK :smile: Dips er jeg nu stærkere i end chinups (det var omvendt for 7 uger siden) - eller også er det bare en fornemmelse jeg har?

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Styrketræning, Alva og Hr.K's program - uge 7, dag 3:

Squat 3x5 x 50 kg

Bænkpres 2x5 x 62,5 kg

Pullups 5x5 x 76,0 kg

Militærpres 3x5 x 35 kg

Stivbenet DL 5x5 x 67,5 kg

(Semi)flags 5x3

Både squat og bænkpres foregik med en rimelig fart, og i pullups blev der kun basket lidt med benene i sidste rep i 5. sæt - jeg må være i kcal overskud :tongue:

Eller også er jeg bare glad fordi det idag var min sidste skoledag på Syddansk Universitet, Odense :w00t: :w00t: :w00t:

Som min sidekammerat udtrykte det: "Aldrig mere undervisning uden løn!" :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det sidste år, jeg læste, havde vi et princip om ikke at deltage i kurser, der startede før 9, og tidligst projekt kl 10. Vi trænede (i AK Jyden) lige over frokost de 3 af ugens dage, hvorefter vi lavede projektarbejde frem til ved 18-20 tiden, hvor vi som regel lige fik noget kineser-mad, før vi tog hjem.

Jeg kan se, at den relativt afslappede holdning til "arbejdstid" også lader til at passe dig godt.

Jeg har indtil videre kun været ansat et sted, hvor jeg realistisk set havde samme frihed. (Det har jeg egentlig også i mit nuværende job, men det passer ikke sammen med 2 timers transporttid)

Undskyld forøvrigt, hvis jeg laver skår i glæden.

Link to comment
Share on other sites

Det gør du overhovedet ikke :smile:

Det er jo 2. gang jeg træder ud i det pulveriserende erhvervsliv, så jeg er med på hvad der venter og hvad jeg mister - heldigvis byder også dette job på fri i hverdagene og afspadseringsmuligheder ud over de 6 ugers ferie årligt. Dog har jeg ikke så stor indflydelse på fri vs. arbejde som politifolk har (politiere kan selv sættes sig ud til vagt og få de fleste ønsker opfyldt, mens hospitalslæger ryger ind i et fast rulleskema), men til gengæld er lønnen noget bedre :4signme:

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Gåtur 3 km - ikke powerwalk, bare gåtur :tongue: Som et forsøg på at genoptræne achillessenen og få rørt mig lidt generelt (har sneget mig op på 74 kg :blush: )...

<{POST_SNAPBACK}>

Puny lille tøs! Skal vi snart have øl? :w00t:

Link to comment
Share on other sites

RunnersHigh: Det lyder godt - glæder mig til min 2½ måneders sommerferie... :tongue:

jsc: Ja sq da :wink: Er jeg en kylling hvis vi venter til efter eksamen?? :blush: Til gengæld giver jeg den første :beerchug:

<{POST_SNAPBACK}>

I så fald er jeg game efter eksamen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Gåtur 3 km - ikke powerwalk, bare gåtur :tongue: Som et forsøg på at genoptræne achillessenen og få rørt mig lidt generelt (har sneget mig op på 74 kg :blush: )...

<{POST_SNAPBACK}>

Den holdt sgu ikke længe :wink:

Nu er jeg sgu lettere end dig igen :crybaby:

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Styrketræning, Alva og Hr.K's program - uge 8, dag 1:

Squat: 2 - 2 - 2 - 1+miss x 62,5 kg og hvor er jeg bare sølle i squat :annoyed:

Bænkpres: 3x5 x 55 kg

Chinups: 6x4 x 75 kg

Dips 6x4 x 75 kg

BB rows 5x3 x 57,5 kg

Swissball skrå mave 3 sæt

Godtnok var jeg lidt træt i stængerne idag, men ligefrem at køre til failure i squat med 62,5 kg når min max for 8 uger siden var 65 kg... mor er ikke vred, mor er skuffet :crybaby:

Ellers gik det helt fint :smile:

Link to comment
Share on other sites

Igår:

UV-rugby 45 min - en noget sølle omgang fra min side gr. træthed, men det var jeg ikke ene om :tongue: Vi stoppede 10 min før og kørte i klubben og drak øl :innocent:

<{POST_SNAPBACK}>

AHA! Så du KAN godt drikke øl, bare ikke med mig. Far ikke sur, far er skuffet, eller noget i den dur..

Ej, jeg glæder mig til at høre, hvordan det går for dig. Hvornår de det det er?

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share