Dronning Rivejern III


Armoured female
 Share

Recommended Posts

  • Replies 566
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Undskyld mig, men har du bemærket ham den ældre mand, der ofte sidder i den gamle ben-maskine henne ved powerracket og laver pruttelyde på sin arm mellem sine sæt?

MDK: :laugh: Måske skulle jeg tage MP3'eren ud af ørerne... Lige ham har jeg ikke bemærket, men det er nok bare fordi han falder ind i det øvrige klientel. Ind i mellem føler jeg nærmest et deja-vú fra min tid som fastvagt på den lukkede, når jeg træner deroppe (hvis jeg må være lidt grov :wink: )...

DBM: Nu får vi se om mit kranie overlever sådan nogle enarms KB snatches :tongue:

Link to comment
Share on other sites

TF: Der skal meget til, så bare rolig :tongue:

Blackmoore: Tak! Du kan ligesågodt Ctrl+C'e din ovenstående post, for jeg kommer nok til at være lidt infrekvent på MOL :wink:

Det med styrkeløftkonkurrencer er skubbet lidt (meget) i baggrunden til fordel for keitsørfing, squash, arbejde og UV-rugby, og styrketræningen bliver vist tilsvarende uorganiseret :blush:

Muligvis er jeg også ved at blive en rigtig pamper. Nogen YL medlemmer tilstede? Stem på mig til repræsentantskabsvalget! :tongue:

Idag:

Løbetur 3 km - uden brok fra a-senerne (endnu).

Min KB kommer i morgen :wub:

Link to comment
Share on other sites

Den er kommet :wub:

Idag:

KB 12 kg swings - 4 x 10.

Huf da, jeg blev forpustet :blink:

Jeg har efter anbefaling købt "Get in the best shape of your life" af Lisa Shaffer, RKC. Hendes begynderprogram lægger ud med ovenstående, og derfra er det næsten hver dag, hvor der bliver bygget nye øvelser på - i morgen skal jeg prøve Turkish Getups :devil:

Link to comment
Share on other sites

En 12 kg's koster 650 kr, og jeg gav 165 kr i fragt (er sikker på det er lidt dyrere til Læsø). Jeg købte den inde på kettlebells.dk, efter et halvhjertet forsøg på at få fat på en brugt. Men investeringen er da god. Jeg er ret overbevist om, at selv jeg ikke formår at ødelægge den :tongue:

Edited by Armoured female
Link to comment
Share on other sites

Idag:

Kettlebell 12 kg hjemmetræning:

Swings 2 x 15

Turkish getups (lunge style) 2 x 3

TGU'erne var kun positiver. Det der med at holde KB'en i strakt arm mens jeg skulle rejse mig op, var lige i overkanten for min sølle, underkuede motorhjernebark :tongue: Det var egentlig pænt hårdt i dag også :blink:

Senere i dag:

UV-rugby 1 time - ahh, sæsonens første træning :wub:

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Kettlebell - 12 kg.

Swings 3 x 10

Under leg pass 2 x 10

Løb - 3 km

Sikkert grundet UV-rugby i går gik jeg sukkerkold i formiddags ved 10-tiden, og måtte stikke over i Føtex ved siden af sygehuset og pushe brunsviger og Mathilde. Jeg gik glip af starten af den ledende overlæges vigtige tale til de nye turnuskandidater ( :innocent: )... må vist hellere ha' en beredskabsrugbrødsmad i lommen :tongue:

Eller måske skulle jeg bare spise noget mere robust aftensmad end en frost-pizza :blush:

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Kettlebell - 12 kg.

Swings 3 x 10

Under leg pass 2 x 10

Løb - 3 km

Sikkert grundet UV-rugby i går gik jeg sukkerkold i formiddags ved 10-tiden, og måtte stikke over i Føtex ved siden af sygehuset og pushe brunsviger og Mathilde. Jeg gik glip af starten af den ledende overlæges vigtige tale til de nye turnuskandidater ( :innocent: )... må vist hellere ha' en beredskabsrugbrødsmad i lommen :tongue: 

Eller måske skulle jeg bare spise noget mere robust aftensmad end en frost-pizza :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du skal overleve dit showdown med kettlebells, skal der sgu spise ordentligt!! :wink: Ej, seriøst... når du først kommer rigtigt igang med KB-træning, vil du sikkert opleve det samme som mig og flere andre - din appetit stiger enormt! Den kombination af styrke, udholdenhed og cardio kræver virkelig nogle (kvalitets) kcal. Så det kræver lidt planlægning, hvis man ikke skal gå ombord i tarvlige kcal! Holder man lidt styr på det, kan man dog godt regne med at smelte lidt overflødigt spæk af (hvis man da har lyst/brug for det)

Link to comment
Share on other sites

DBM: For en eneboer, så spiser jeg normalt ganske pænt som fx bøf/kylling, grønt og carbs hver aften. I denne uge har det knebet med interessen for at lave mad, men det er kun midlertidigt og bunder i, at jeg lige som nyuddannet er startet på en arbejdsplads som mildest talt er gået i total selvsving :blink: og der er mange input som skal fordøjes :smile:

Jeg glæder mig til appetitten til fast føde kommer (jeg elsker ma'), og lidt overflødigt spæk har jeg da :tongue:

Måske bliver det endelig til noget med det vaskebrædt? :w00t:

Link to comment
Share on other sites

DBM: For en eneboer, så spiser jeg normalt ganske pænt som fx bøf/kylling, grønt og carbs hver aften. I denne uge har det knebet med interessen for at lave mad, men det er kun midlertidigt og bunder i, at jeg lige som nyuddannet er startet på en arbejdsplads som mildest talt er gået i total selvsving :blink: og der er mange input som skal fordøjes :smile:

Jeg glæder mig til appetitten til fast føde kommer (jeg elsker ma'), og lidt overflødigt spæk har jeg da :tongue:

Måske bliver det endelig til noget med det vaskebrædt? :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Bare rolig - det var mere en generel betragtning!! :wink::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Sheiko beginners 1, mod.

Uge 1 - dag 2:

Dødløft

1x5 @ 50 kg

2x5 @ 70 kg

4x3 @ 82,5 kg

Dips

5x3 @ 76,5 kg

Incline BP

6x4 @ 36 kg

DL fra skiver

1x5 @ 50 kg

2x5 @ 70 kg

4x3 @ 90 kg

Bulgarsk squat

5x5

Semiflags

3x5

Jeg føler mig i kanongod form (omend 90 kg's DL er lidt noget sejtrækkeri) - det kan være KB træningen allerede har slået igennem (efter 2 pas :tongue: )...

Bortset fra det, så er ovenstående pas det eneste centerstyrketræning jeg har nået i denne uge :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Hej AF,

Nu sidder jeg igen igen og lurer lidt på Sheiko Beginner 1. Så kom jeg i tanke om, at du jo har haft lidt erfaringer med det, ikke?

Hvor lang tid tager et træningspas? Og hvor hårdt går det hen og bliver? :smile:

Og hvad er bulgarsk squat? :blink:

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Jeg snyder lidt og springer nogen af alle de der opvarmningssæt over, og så bliver det helt humant med 1-1 1/4 time, ca. Jeg kæber så heller ikke under træningen :innocent:

Eftersom det er den letteste Sheiko, og jeg kun tager et pas om ugen, så kan jeg heller ikke snakke med om akkumuleret træthed. Men var da noget flad da jeg kørte fuld Beginners 1 3x ugentligt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share