Attention alle Spinfolk


RunnersHigh
 Share

Recommended Posts

synes godt nok priserne er lidt deroppe af!!

150 kr. for en prøvetime?! wtf?! :blink:

og ca. 5000 for et medlemskab?!

Til den pris kan jeg jo få 3-4 par toptunede løbesko!!! :bigsmile: (eller en cykel!)

Det er mig en gåde de kan få det til at løbe rundt med de priser, men der må jo være et marked for det :smile:

Tab nu ikke gejsten.... Det er godt!!!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 84
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Her er der mange der har en mening, så nu er det min tur :-)

Jeg startede med at spinne i vores lokale hardwork center i Helsingør. Naboen var lige startet og tjae fordi at jeg godt kunne smide et kilo eller to .... kontornusser krop.

Jeg var bidt fra første timer, man kunne køre med i eget tempo og man følte sig ikke som et fjols (det ville jeg gøre til salsa!!!!!) De søde piger, musikken men mest at alle giver den fuld skrue - passer til mig så derfor passede det perfekt.

Efter et år købte jeg en racer - uha det er også fedt!!!!!!!!!!!!

Det er KANON at køre langs strandvejen en varm sommerdag, eller op af et rigtigt bjerg! - I foråret var jeg en måned i italien og køre bjerge, det er en ubeskriveligt følelse og MEGET hårdt på en helt anden måde.

Jeg mener at begge ting er KANON og ville ikke undvære det ene frem for det andet. For mig er spinning SUPER fordi det er sjovt og rigtig god interval trænning, og tjaee så er det jo fedt lige at køre kammeraten eller instruktøren død - dvs konkurrere momentet er godt :-)

Bare gi' den gas!

Link to comment
Share on other sites

jeg sveder som et svin og efter en dobbeltime ligger

der en halv svømmehal på gulvet.

Er det mon sundt at svede så meget?

Spinner om vinteren, sommeren står på landevej.

Alt for mange der spinner sidder bare og feder den.

Sidder og spinner uden belastning og lader som om

de kører tungt.

Mest tøserne, men håber de er klar over at det er dem selv de snyder.

Link to comment
Share on other sites

jeg sveder som et svin og efter en dobbeltime ligger

der en halv svømmehal på gulvet.

Er det mon sundt at svede så meget?

Spinner om vinteren, sommeren står på landevej.

Alt for mange der spinner sidder bare og feder den.

Sidder og spinner uden belastning og lader som om

de kører tungt.

Mest tøserne, men håber de er klar over at det er dem selv de snyder.

Måske har de en god grund til ikke at skrue så meget belastning på

:innocent:

Link to comment
Share on other sites

Jeg spinner selv i SATS i Kbh, og springer lidt rundt mellem centrene. Jeg har da kørt et par timer med Chris, og han er da udemærket. Men er der nogen der kan forklare hvorfor han er så mange gange mere populær end resten af instruktørerne?

'Mine' tirsdags timer i Scala blev overtaget af Chris her for et par uger siden, og lige pludselig gik man fra et halvtomt lokale til venteliste og alt muligt.

Jeg blev især overrasket da jeg så at der står 51 på venteliste til Chris timer søndag morgen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg spinner selv i SATS i Kbh, og springer lidt rundt mellem centrene. Jeg har da kørt et par timer med Chris, og han er da udemærket. Men er der nogen der kan forklare hvorfor han er så mange gange mere populær end resten af instruktørerne?

'Mine' tirsdags timer i Scala blev overtaget af Chris her for et par uger siden, og lige pludselig gik man fra et halvtomt lokale til venteliste og alt muligt.

Jeg blev især overrasket da jeg så at der står 51 på venteliste til Chris timer søndag morgen.

Det kan siges kort. Fordi han er en kendt person. Fordi han har gjort sig positivt bemærket ved så også at være helt nede på jorden, og fordi manden har gjort de rigtige ting for at komme frem i branchen... Det går som steppeild, når det rygtedes at Chris er i byen.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg spinner selv i SATS i Kbh, og springer lidt rundt mellem centrene. Jeg har da kørt et par timer med Chris, og han er da udemærket. Men er der nogen der kan forklare hvorfor han er så mange gange mere populær end resten af instruktørerne?

'Mine' tirsdags timer i Scala blev overtaget af Chris her for et par uger siden, og lige pludselig gik man fra et halvtomt lokale til venteliste og alt muligt.

Jeg blev især overrasket da jeg så at der står 51 på venteliste til Chris timer søndag morgen.

chris er en rigtig dygtig spinninginstruktør og så er han en fantastisk godt og reelt menneske - og det kan mærkes. derudover har han en baggrund, der ihvertfald ikke gør ham mindre kompetent som (spin)instruktør. så han er da alle pengene værd, men der er da nok også en enkelt eller to, der synes det er lidt smart at sige man kører hos chris :smile:

naturligvis er der masser af andre dygtige instruktører rundt omkring - kig da bare på alle MOL-spininstruktørerne til en start :blush:

Link to comment
Share on other sites

Jeg spinner selv i SATS i Kbh, og springer lidt rundt mellem centrene. Jeg har da kørt et par timer med Chris, og han er da udemærket. Men er der nogen der kan forklare hvorfor han er så mange gange mere populær end resten af instruktørerne?

'Mine' tirsdags timer i Scala blev overtaget af Chris her for et par uger siden, og lige pludselig gik man fra et halvtomt lokale til venteliste og alt muligt.

Jeg blev især overrasket da jeg så at der står 51 på venteliste til Chris timer søndag morgen.

En time med Chris kan være alt fra ok - men ordinær - til rent ud sagt fantastisk. Prøv at køre en III med Chris i Parken mandag aften - så tror jeg du får syn for sagen. Det er en symbiose mellem en instruktør der er fantastisk engageret i den time - og et publikum der kommer for at køre røven ud af bukserne - fantastisk stemning de fleste gange :smile:

Grunden til at der pludselig blev venteliste tirsdag i Scala er, at en del af os fra Parken pludselig fik en ekstra mulighed for at køre med Chris - han har dog været slem til at sætte vikar på på det seneste i Scala...

Link to comment
Share on other sites

For lige at give min kommentar til emnet om hvorfor man vælger at køre indendørs kan det som før nævnt

være samværet med de andre, evt. de andre fra cykelklubben.

Man undgår risikoen for skader i så stor udstrækning som at køre på landevejen i 10 graders frost eksempelvis.

Der opstår meget let skader hvis man ikke kører moderat ude under de forhold vi har om vinteren.

Ved godt man siger siger der ikke findes forkert vejr men forkert påklædning, men det er nu mere bekvemt at sidde indendøre på en spinningcykel hvor man præcist kan indstille cyklen til en given belastning over en tidsperiode for at forberede til næste sæsson. En helt anden ting for mig personligt er, jeg kan simpelthen ikke løbe. Er alt for kompakt og løber for tungt., hvilket belaster knæ og sener unødigt.

Der er naturligvis også den faktor, at musikken motiverer. Synes også det giver meget, at lære at have luft nok til som instruktør, at kunne snakke til holdet og få dem i stemning samtidig med man måske selv har en dårlig dag.

Cyklingen tillader folk i alle størrelser at dyrke motion for at bringe pulsen op. Man starter og "kommer i mål" samtidig modsat udendørs hvor vægt, vind og rullemodstand har noget at sige.

Edited by Thomas Eriksen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share