Fremtidig politi elev (optræning)


cartier
 Share

Recommended Posts

Jo, som jeg skrev i en anden tråd er jeg også begyndt at indarbejde nogen holdtimer i min træning (pump, boksning, noget i den stil), for lige at være sikker på at det ikke er opvarmningen der slår mig ud.

Mht de 2400m så er det også gået op for mig, tror bare jeg automatisk tænkte Cooper da jeg hørte tid/distance. Men som jeg forstår det skal jeg satse på at kunne løbe den på max 10min hvis jeg vil ind?

Off topic bonusspørgsmål: Lønnen i Politiet er jo knap så god, faktisk er det lidt af et problem i forhold til have jeg tjener nu. - Er der mange betjente som har ekstrajobs ved siden af?

<{POST_SNAPBACK}>

Min far er betjent, og han har altid haft ekstra arbejde ved siden af. Og det samme gælder for mange af hans kollegaer :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu kaprer jeg lige tråden lidt, håber det er ok.

Jeg er helt på det rene med at der er meget skifteholdsarbejde, og det generer mig sådan set ikke. Men er der nogen der ved lidt konkret om hvordan det ser ud.

Er det 1 uge med nat, 1 uge med eftermiddag og 1 uge dag eller hvordan?

Link to comment
Share on other sites

Cartier

Jeg skal søge ind til politiet snarest..hvis du har været i hæren kan du gøre ligesom mig. Jeg har taget en kampsvømme mærke i bronze i hæren som gør at jeg kan slippe for selve svømme prøven til optagelsen.

______________________________________________

Har du diplom på det kampsvømmer mærke i bronze?? :blink:

Søger selv, og har selv mærket, men intet diplom, og håber på at komme ind i haven hvor de gyldne citronmåner gror , og hvor dognuts hænger på træerne :wink:

uden at skulle svømme, hvis man kan lade være, vel at mærke :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

Hvor svært kan det være at svømme de 200 meter på under 5 minutter? Tag det dog med som en oplevelse, i stedet for at bruge hele og halve timer på at slippe. :poking::chicken:

Løbe- og svømmetesten skal jo blot gennemføres, og resultatet er bestået eller ikkebestået - så der er jo ingen der kræver fantomtider

Edited by allerup
Link to comment
Share on other sites

VEdr. bibeskæftigelse i politiet..... såfremt de af jer som ønsker at søge ind også måske en dag kommer ind...vil der nok ikke til at starte med (de første 2-3år) være meget energi (afhænger af sin indsats på skole og PGII) til at have bibeskæftigelse.....

Derudover er der regler for, hvilke bijobs man må besidde.... Man kan altså ikke bare arbejde med hvad man vil... Det skal indberettes og godkendes af politimesteren i den kreds du bliver stationeret i....

Der findes en hel liste med jobs som ikke er forenelige med jobbet i politiet.

Så det skal i overveje....

Dernæst er det forskelligt vedr. skifteholdsarbejde i de forskellige kredse....

Det er ikke alle steder de har alm. skiftehold altså 1 uge formiddag, 1 uge eftermiddag og 1 uge nat.....

Nogle steder er der det man kalder storhold... det betyder man selv sætter sig ud til de vagter man nu engang ønsker....og nogle steder er der forskellige hold m.v.

Men altså meget forskelligt fra kreds til kreds.

Ang. træning og forberedelse så se på politi.dk eller ring til RPCH Afd. B...... de har svarene på jeres spørgsmål...

Men først ville jeg dog søge rundt i dette forum, da der har været mange som har skrevet om emnet....

Med venlig hilsen

Link to comment
Share on other sites

Hej kommende politimand !

Træn en masse interval - (går ud fra at din grundform er OK). Interval er eksempelvis løb kombineret med trappeløb - alm. løb - trappeløb o.s.v. Dette giver meget hurtige mærkbare resultater.

Træn ligeledes alm. armstrækkere, chin ups (politimåden) og mave. MEN gør dette i forbindelse med kredsløbstræningen.

Opvarmningen ved optagelsen overrasker mange - det nytter ikke at vær estor som et hus, hvis kondien halter. Når den grundlæggende kondition er på plads har du en solid platfrom med henblik på de få styrkeøvelser.

Hold og lykke

Link to comment
Share on other sites

VEdr. bibeskæftigelse i politiet..... såfremt de af jer som ønsker at søge ind også måske en dag kommer ind...vil der nok ikke til at starte med (de første 2-3år) være meget energi (afhænger af sin indsats på skole og PGII) til at have bibeskæftigelse.....

Derudover er der regler for,  hvilke bijobs man må  besidde.... Man kan altså ikke bare arbejde med hvad man vil... Det skal indberettes og godkendes af politimesteren i den kreds du bliver stationeret i....

Der findes en hel liste med jobs som ikke er forenelige med jobbet i politiet.

Så det skal i overveje....

Dernæst er det forskelligt vedr. skifteholdsarbejde i de forskellige kredse....

Det er ikke alle steder de har alm. skiftehold altså 1 uge formiddag, 1 uge eftermiddag og 1 uge nat.....

Nogle steder er der det man kalder storhold... det betyder man selv sætter sig ud til de vagter man nu engang ønsker....og nogle steder er der forskellige hold m.v.

Men altså meget forskelligt fra kreds til kreds.

Ang. træning og forberedelse så se på politi.dk eller ring til RPCH Afd. B...... de har svarene på jeres spørgsmål...

Men først ville jeg dog søge rundt i dette forum, da der har været mange som har skrevet om emnet....

Med venlig hilsen

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad er det for en afdeling du henviser til?og hvad er nummeret?

Link to comment
Share on other sites

Allerup> Hvis du med nød og næppe klarer de 2400m får du ikke særlig mange point.

Jo hurtigere du klarer de 2400m jo bedre er det selvfølgelig.

Det betyder at du ikke er sikker på at få jobbet hvis du ikke har gode point.

Er der ikke nogen som kan fortælle om opvarmningen?

Jeg søger selv ind til politiet og har styr på bænkpres, chin-ups osv. men jeg vil meget gerne høre om selve opvarmningen.

Ligeledes vil jeg gerne vide hvilken rækkefølge øvelserne kommer.

Hvordan kan folk falde fra under opvarmning? Er det så hårdt?

Link to comment
Share on other sites

Allerup> Hvis du med nød og næppe klarer de 2400m får du ikke særlig mange point.

Jo hurtigere du klarer de 2400m jo bedre er det selvfølgelig.

Det betyder at du ikke er sikker på at få jobbet hvis du ikke har gode point.

Er der ikke nogen som kan fortælle om opvarmningen?

Jeg søger selv ind til politiet og har styr på bænkpres, chin-ups osv. men jeg vil meget gerne høre om selve opvarmningen.

Ligeledes vil jeg gerne vide hvilken rækkefølge øvelserne kommer.

Hvordan kan folk falde fra under opvarmning? Er det så hårdt?

<{POST_SNAPBACK}>

Det er pænt hårdt! Hav god kondi (siger sig selv) og forbered dig på at lave forskellige motiroske øvelser som: Svinge armene modsat hinanden under løb og skifte omdrejningsretning, Skiløberen med fødderne og sprællemand med armene og omvendt. Sådan set altmuligt mærkeligt der involverer mærkelige kombinationer med arme og ben.... :w00t:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Vedr. RPCH Afd. B så er det politiets personaleafd. og dem som står for optagelsen...

Det vil man også kunne finde på politi.dk.

Hvis man IKKE (som det tilsyneladende er tilfældet) SELV gider søge viden på eks. politi.dk omkring den uddannelse man ønsker at søge ind på ja så skal jeg da nok give nummeret.... men som det faktisk også er lidt i politiet, så vil jeg mene at "ansvar for egen læring" er et udtryk jeg bruge lidt engang imellem...måske i dette tilfælde....

jeg er fuldt indstillet på at hjælpe andre men jeg synes tit, at folk ikke rigtigt gider søge informationen selv.... De fleste vil have tingene foræret... HVORFOR??? :o)

Det kunne være at man fandt andre interessante ting på politi.dk som man ikke rigtigt ville have spurgt om når man ringede til afd. B...

jeg kan da godt hjælpe med nummeret...

33148888 og så bed om Afd. B eller dem, som har med uddannelsen at gøre... man kan også bede om politiskolen......men alle informationer ligger altså på politi.dk.

Med venlig hilsen

P.S. Dette skal helst ikke ses som om jeg er negativ... det var bare noget som går igen og igen på disse forummer.... søg lidt information selv INDEN man spørger... Det er altid sundt..... Det kan være man bagefter så har nogle flere spørgsmål m.m.

Link to comment
Share on other sites

Vedr. RPCH Afd. B så er det politiets personaleafd. og dem som står for optagelsen...

Det vil man også kunne finde på politi.dk.

Hvis man IKKE (som det tilsyneladende er tilfældet) SELV gider søge viden på eks. politi.dk omkring den uddannelse man ønsker at søge ind på ja så skal jeg da nok give nummeret.... men som det faktisk også er lidt i politiet, så vil jeg mene at "ansvar for egen læring" er et udtryk jeg bruge lidt engang imellem...måske i dette tilfælde....

jeg er fuldt indstillet på at hjælpe andre men jeg synes tit, at folk ikke rigtigt gider søge informationen selv.... De fleste vil have tingene foræret... HVORFOR??? :o)

Det kunne være at man fandt andre interessante ting på politi.dk som man ikke rigtigt ville have spurgt om når man ringede til afd. B...

jeg kan da godt hjælpe med nummeret...

33148888 og så bed om Afd. B eller dem, som har med uddannelsen at gøre... man kan også bede om politiskolen......men alle informationer ligger altså på politi.dk.

Med venlig hilsen

P.S. Dette skal helst ikke ses som om jeg er negativ... det var bare noget som går  igen og igen på disse forummer.... søg lidt information selv INDEN man spørger... Det er altid sundt..... Det kan være man bagefter så har nogle flere spørgsmål m.m.

<{POST_SNAPBACK}>

Kunne det være man vil udvide sin viden?Noget som man allerede har viden om men vil gerne vide hvem andre som har erfaringer med det!SOM du selv sikkert ved hvis andre har været igennem det først kan man få nye ideer omkring specifikke område!!!

Link to comment
Share on other sites

Fair nok med lidt kritik, men du er vidst også lidt for hurtigt ude. Korrekt at der står en masse god info på Politi.dk, men på den anden side er det jo også ganske normalt at den slags info er farvet af afsenderen. Politi.dk har ingen interesse i at give ansøgere tricks til at komme ind, det kan man jo forvente at få et sted som her.

Og i øvrigt står der jo f.eks. ikke hvad opvarmningen består af, kun at den er der, og at den varer 15 minutter. Der er forskel på at skulle lave sprællemænd i 15 minutter og at skulle lave armstrækkere. (Jo, jeg har godt forstået at det bare gælder om at have en god grundform)

I øvrigt fandt jeg selv en hjemmeside med en masse god info her. http://www.politielev.dk/

- Hvis i andre har nogen gode links ville det da være fedt at i lige postede dem.

Link to comment
Share on other sites

Allerup> Hvis du med nød og næppe klarer de 2400m får du ikke særlig mange point.

Jo hurtigere du klarer de 2400m jo bedre er det selvfølgelig.

<{POST_SNAPBACK}>

Så vidt jeg husker får man ikke point for svømning og løb, disse bedømmes blot som bestået eller ej. Derfor kan man heller ikke trække noget op ved at løbe hurtigt, eller trække ned ved at løbe langsomt, så længe man blot klarer distancen indenfor kravet.

[EDIT: Jeg har lige erfaret at man nu får point for løb og svømning, så jeg beklager meget at jeg har hævdet noget andet!!]

Jeg kan huske at der var en der fik et black out under opvarmningen, men han var nok ikke så godt forberedt :tongue:

Edited by allerup
Link to comment
Share on other sites

Mit indlæg beskrev ikke træningen til optagelsen, men det med bibeskæftigelsen....

Og der blev spurgt efter hvad Afd. B var og hvilket telefonnummer de havde... Det var det jeg mente med, at man kunne finde på politi.dk. (læs og forstå).

Så jeg forstår ikke helt jeres kritik!!!

Derudover vil jeg meget gerne være behjælpelig med træningen, men jeg kan jo for det meste kun sige det der allerede er sagt.....

Vi opfatter jo alle tingene forskelligt...mine erfaringer er at man ikke behøver den store forberedelse, hvis man "bare" vil igennem...men vil man gøre et godt indtryk, som muligvis kan "bære" en hele vejen.... ja så må man give den en skalle.....

Man bliver også meget overrasket over, hvor anderledes træningen på politiskolen er i forhold til hvad de fleste træner..... Der er meget fokus på intervalløb og udholdenhedstræning/cirkeltræning og ikke så meget de tungere vægte..... Derfor vil mange opleve, at de ikke kan træne det de "normalt" træner og eller i hvert fald må lægge programmet lidt om.....

Det er i hvert fald mine erfaringer.,....

Men det er bare at klø på....men det er ikke så ringe, hvis man kan lide at løbe :)

Med venlig hilsen

Link to comment
Share on other sites

Fair nok med lidt kritik, men du er vidst også lidt for hurtigt ude. Korrekt at der står en masse god info på Politi.dk, men på den anden side er det jo også ganske normalt at den slags info er farvet af afsenderen. Politi.dk har ingen interesse i at give ansøgere tricks til at komme ind, det kan man jo forvente at få et sted som her.

Og i øvrigt står der jo f.eks. ikke hvad opvarmningen består af, kun at den er der, og at den varer 15 minutter. Der er forskel på at skulle lave sprællemænd i 15 minutter og at skulle lave armstrækkere. (Jo, jeg har godt forstået at det bare gælder om at have en god grundform)

I øvrigt fandt jeg selv en hjemmeside med en masse god info her. http://www.politielev.dk/

- Hvis i andre har nogen gode links ville det da være fedt at i lige postede dem.

<{POST_SNAPBACK}>

Har selv skrevet lidt med ham bag politielev.dk og jeg har nogle prøver som jeg fik tilsendt. så der er nogen som er interesseret ..!

En rigtig god side!

Link to comment
Share on other sites

Mit indlæg beskrev ikke træningen til optagelsen, men det med bibeskæftigelsen....

Og der blev spurgt efter hvad Afd. B var og hvilket telefonnummer de havde... Det var det jeg mente med, at man kunne finde på politi.dk. (læs og forstå).

Så jeg forstår ikke helt jeres kritik!!!

Derudover vil jeg meget gerne være behjælpelig med træningen, men jeg kan jo for det meste kun sige det der allerede er sagt.....

Vi opfatter jo alle tingene forskelligt...mine erfaringer er  at man ikke behøver den store forberedelse,  hvis man "bare" vil igennem...men vil man gøre et godt indtryk, som muligvis kan "bære" en hele vejen.... ja så må man give den en skalle.....

Man bliver også meget overrasket over, hvor anderledes træningen på politiskolen er i forhold til hvad de fleste træner..... Der er meget fokus på intervalløb og udholdenhedstræning/cirkeltræning og ikke så meget de tungere vægte..... Derfor vil mange opleve, at de ikke kan træne det de "normalt" træner og eller i hvert fald må lægge programmet lidt om.....

Det er i hvert fald  mine erfaringer.,....

Men det er bare at klø på....men det er ikke så ringe, hvis man kan lide at løbe :)

Med venlig hilsen

<{POST_SNAPBACK}>

ved du så hvad den såkaldte opvarmning var?hvad gør man og hvad kan man gøre for at forberede sig til den?

Link to comment
Share on other sites

Vi opfatter jo alle tingene forskelligt...mine erfaringer er at man ikke behøver den store forberedelse, hvis man "bare" vil igennem...men vil man gøre et godt indtryk, som muligvis kan "bære" en hele vejen.... ja så må man give den en skalle.....

Jeg læste på en anden side, mener det var "www.politielev.dk", at hvis man består feks. løbeprøven med karakteren 1 eller 2 går man faktisk ikke videre, med mindre der er forhold som taler imod dette.

Man skal "helst" have karakteren 3 for at gå videre. Derfor er det en god ide at møde velforberedt op.

Jeg kunne godt tænke mig at høre mere om selve opvarmningen. Hvilke øvelser laver man? Hvor mange falder fra? Er man drænet inden de rigtige tests? Osv...

Link to comment
Share on other sites

Med hensyn til opvarmningen, så tror jeg ikke at det skal forstås alt for bogstaveligt, når man høre at folk "falder fra".

Som jeg forstår det, er det sådan at folk ved den endelige evaluering, får at vide, at de har fået for lav score i opvarmningen, enten grundet manglende overskud eller manglende koordinationsevne.

Tror IKKE det skal forstås sådan, at der er folk som bryder sammen og må udgå, med lungerne hængende langt ud af halsen :smile:

Den øvelse som kommer lige efter opvarmningen er kropshævningerne, den opvarmning jeg var udsat for, var mest krævende for kondi og ben, så der var fint overskud til at bruge overkroppen straks efter. Da alle står og kigger på, mens en udfører en given øvelse, er der også rigelig tid til afslapning mellem de enkelte øvelser.

Sørg for at træne til det, så skal det nok gå fint :4thumbup:

Pøj pøj.

Pelle

Link to comment
Share on other sites

Vi opfatter jo alle tingene forskelligt...mine erfaringer er at man ikke behøver den store forberedelse, hvis man "bare" vil igennem...men vil man gøre et godt indtryk, som muligvis kan "bære" en hele vejen.... ja så må man give den en skalle.....

Jeg læste på en anden side, mener det var "www.politielev.dk", at hvis man består feks. løbeprøven med karakteren 1 eller 2 går man faktisk ikke videre, med mindre der er forhold som taler imod dette.

Man skal "helst" have karakteren 3 for at gå videre. Derfor er det en god ide at møde velforberedt op.

Jeg kunne godt tænke mig at høre mere om selve opvarmningen. Hvilke øvelser laver man? Hvor mange falder fra? Er man drænet inden de rigtige tests? Osv...

<{POST_SNAPBACK}>

En som jeg træner med i nu og næ er igang med 3.år på skolen. Han fortalte at ud af 24 elever som var til opvarmingen var der faldet 10 fra efter opvarmningen. Den er ret hård fordi der er meget udholdenhed i det..

Har ikke hørt andet!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share