Arnes log


Arne
 Share

Recommended Posts

  • Replies 723
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Eftermiddagen bød på mulighed for 22 km Turobocykling - det vil sige fuld fart frem og lad os se om det holder - nogle lyskryds giver en pause, andre gør ikke. Kørte mest i medvind af en slags - så snitfarten på de 19 km der lå mellem den første rolige km, og de sidste 2 km afrulning og bytrafikhelvede, blev på 29.9 km/t - med 2-3 fulde stop og en række opbremsninger undervejs er det efter min standart ret vildt.

Nå dybest set éndnu engang noget tilfældig "pjattetræning" - men det holder mig da i gang. I morgen får b-skaal "lov til" at piske mig igennenm 40-45 min spinning - det bliver sandsynligvis den sidste træning inden mandag. Jeg har lige en fest for 70 mennesker at arrangere (og komme mig over...)

Link to comment
Share on other sites

Morgentræning den 25/9

Menu:

Ialt 16 km på raceren

44 minutters spinning under ledelse af Mette (b_skaal her på MOL)

Jeg havde morgenmøde på arbejde, så spiningtimen blev tyvstartetet 10 min før og så var jeg med frem til "pausen" midt i timen.

Dagen startede MEGET tidligt, selv for mig, med at rette klamperne på de nye sko til spinning, omhyggeligt pakke dem og mine stikord til min lille velkomsttale til seminaret som vi har haft til formiddag påarbejdet i en skuldertaske der kan hænge på ryggen når jeg cykler.

Vel ude på Amager begynder jeg at reflektere over, at den taske på ryggen føles meget mindre generende end ellers... tankerækken fortsættes med: at have en taske på ryggen eller ikke at have en taske på ryggen - det er dagens spørgsmål....

En omhyggelig gennemgang af morgenes forløb, føre til erkendelsen af, at der opstod nogen panik da jeg opdagede, at det faktisk er mørkt 6.05 - det kræver lys på cyklen og det er der ikke på raceren - så det skulle klares - så det med tasken..... Ganske rigtigt da jeg endelig tør undersøge spørgsmålet konkret viser det sig ..... at der er ingen taske på ryggen... :rolleyes:

Så jeg måtte slippe 10 kr for at leje sko igen.:(

Om spinningen er at sige, at det fotsat fremstår som suveræn træning, musik, andre der også knokler, samt den udmærkede instruktør gør det til en god og effektiv oplevelse. Pulssenderen har jeg ikke fået byttet, så ingen kurve i dag - men pulsen var godt der oppe af - det er sikkert. :)

Jeg forsøgte mig med at stå op - og syrede øjeblikkeligt helt til og kunne ikke holde kadance. Jeg tror dog at der er noget at hente ved at arbejde med indstillingen af styret og klamperne - så det vil jeg forsøge mig med næste onsdag.

3,5 x :banana: for den træning - det var hårde km på vejen fra Amager til Hvidovre...

PS: Birthe var ikke med denne gang B)

Link to comment
Share on other sites

Hej Arne

god kørt i morges - jeg prøvede at holde øje med dine skuldre og det eneste tidspunkt hvor jeg synes, de så for spændte ud, var til sidst i det lange interval (hvor jeg også nævnte det og så fik du dem ned). Kan evt. afhjælpes med at tage styret en anelse tættere på eller højere op. Lækkert at se et stående forsøg, og fair nok at sætte sig igen - det er jo et lidt anderledes arbejde du skal udsætte dine ben for, når de både skal bære og træde, og jeg kan sagtens huske fornemmelsen af kun at kunne tage 4 omdrejninger og så var der bare syre alle vegne. Men kom igen, næste gang er det lidt længere o.s.v. Hver gang "nye grænser, nye lyde" - mit motto.

Hvis jeg ikke når forbi denne side - så tillykke med på fredag og held og lykke med festen. :wave:

Link to comment
Share on other sites

Hver gang "nye grænser, nye lyde

Den må jeg huske Mette - huske bare næste onsdag at det var på din opfordring - jeg kan være ganske højlydt når jeg kæmper for det :rolleyes:

Morgentræning d 26/9 - sidste vægttræning i 30erne

Havde egentligt planlagt at springe denne træning over - men det var ved at være længe siden, at jeg sidst har været til træning i USG - så jeg snuppede lige 40 min. Det kan godt ses at det er sæsongstart - glæder mig til at der falde nogle fra :devil: Det var ikke til at komme til nogle steder her til morgen.

Startede med 3 sæt ryg og mave på skråbænk og gulv.

Jeg havde en trang til at finde ud af hvor jeg står i dødløft, så derfor:

Dødløft:

1 x 10 x 50 kg

1 x 90 kg

1 x 110

1 x 122,5 kg miss :jehon:

Gammel PB 120 - det ville havet været mærkeligt hvis jeg havde kunnet slå den - så meget styrke har jeg jo ikke trænet. 115 var kommet op - men jeg måtte altså lige se....

Stangen kom 20 cm fri af gulvet, men så heller ikke meget mere. Jeg er ikke stærk nok, men først og fremmest hænger teknikken ikke sammen når der kommer vægt på. - jeg er rimelig stærk i squat og BB row - så de dele fungere - men det hænger ikke sammen teknisk, timeingen er helt forkert muskelgrupperne imellem og min lænd er ikke stærk nok.

Nu var der pakket alle steder, så jeg fortsatte med:

Træt til bryst (træktårn)

5 x 5 x 65 kg.

Endelig fri ved bænkpres:

4 x 5 x 50 kg

1 x 4 x 50 kg :jehon: Dårlig fokusering - den kunne sagtens komme op :angry:

Det var hvad der var tid til, inden jeg rullede de 12 km til arbejde.

2 x :banana: for den morgen

Link to comment
Share on other sites

En vejning

Det er MEGET lnge siden at jeg har skrevet noget konkret om vægt. det gør jeg så nu: 124,7 kg denne dag. en del mere end jeg havet håbet at veje når de 40 skulle rundes. Men det positive er at vægten har sneget sig 3-4 kg ned de sidste 6 uger. Hvis det kan fortsætte er det fint for mig :)

Link to comment
Share on other sites

Et visit i styrkerummet den 30/9

Uha da - jeg var endt helt omme på side 4! Tog en rask beslutning da jeg vågnede 5 min i træningstid. Jeg kom aldrig i seng mellem lørdag og søndag - så efter en masse ferstforberedelse, dans og oprydning (og en lille smule vin, øl og god mad...) var jeg ikke sikker nok på energien til at turde sætte vækkeuret. Det blev til 40 min træning:

Dødløft (i dag mere død end løft)

2 x 3 x 90 kg

1 x 2 x 90 kg

2 x 1 x 90 kg

Jeg har ikke forladt 5x5 - overvurderede måske bare mine evner på dagen - forsøger igen næste gang med 90 igen...

BB Row

5 x 5 x 52,5 kg

Jeg gik 2,5 kg op - det gik overaskende godt- de sidste 2 sæt havde nogle løft hvor der manglede 2 cm - men det gik næsten bedre end med de 50 kg sidst.

Bænkpres:

5 x 5 x 50 kg

Det bliver med 52,5 kg næste gang.

Det var hvad det blev til - vi skal være ude af universitetes lokaler 8.00.

Link to comment
Share on other sites

Mandagsstatus den 30/9

Slut på en dejlig uge - en del stres både på arbejde og privat, men nogle ting lykkedes godt på arbejde og ugen sluttede med den bedste fest jeg har haft de sidste 10 år...

Det blev en kort trænings uge - mandag morgen til og med torsdag morgen, det blev til

Cykling 108 km

1 gang spinning

2 x styrketræning

Ingen roning

Efter omstændighederne ok - jeg giver mig selv 3 x :banana:

Vægt, helbred og humør

Jeg er tilsyneladende begyndt at tabe mig igen - dejligt - men jeg har ikke helt fået analyseret hvorfor - har en lille angst fior at det er fordi jeg i nogen tid har glemt at spise i løbet af dagen - og det er ikke godt hvis det er tilfældet. Håber snart at få overskud til at genlangcere mit "føre kost log projekt".

Humøret er i fremgang - oven på lørdag aften er det svært at bevare pessimismen - 64 dejlige mennesker mødte frem for at fejre min fødselsdag (40!) - festen sluttede først 6.30 og der blev spist MEGET, drukket en smule (men ikke som for 10 år siden!), talt og diskuteret en hel del (rigtigt mange RUC folk og andre snaksaglige), samt ikke mindst danset en masse (også af mig - det gjorde jeg SLET ikke for 10 år siden).

Jeg er i langt bedre form på en hver måde end jeg var da jeg fyldte 30. For lidt over 3 år siden var jeg med til at arranger fest i samme lokale. Jeg satte borde op - og jeg kan huske, at det tog 60 min og jeg syntes de var MEGET tunge - jeg følte mig som lidt af en stærkmands helt. Jeg havde derfor fået en til at komme og hjælpe lørdag morgen. Jeg kom 15 min for tidligt og da kammerat Anders ankom til tiden var bordene oppe og på plads.... og jeg svedte ikke engang særligt meget. Der Er sket noget i styrketræningen...

Link to comment
Share on other sites

Morgentræning på den første dag i oktober

Uhada - det var de tunge bens morgen! Rullede Ordruprutens 22 km på MTB - det tog 56 min - det var tydeligt at mærke at kroppen ikke skulle presses denne morgen. Håber jeg er i bdre form til spinning i morgen!

Har - 2 timer efter turen konstateret at jeg har feber - så tror fanden at jeg ikke kunne drive cyklen frem...

Link to comment
Share on other sites

Tanker om træningsplanlægning mens influenzaen klinger af

Som alle andre gange med influenza ting de seneste mange år, lader jeg til at jeg kommer mig hurtigt. Træningen genoptages i morgen.

Jeg har endeligt besluttet mig for at fokusere på styrketrænjingen i november og december. I oktober vil jeg fortsætte med 2 ugentlige gange 5x5 i de første 2 uger, derefter 3 træninger med 2-3 rep, en lille uges pause og så igang med 8 ugers HST 3 gange ugentligt. Det bliver med 15, 15, 10, 10, 5 og 3 reps i 8 ugers cyklusen tror jeg - det excentriske arbejde i uge 7 og 8er ikke praktisabelt for mig.

Øvelser og antal sæt: 2 x Squat, 2 x dødløft, 1 x BB row, 1 x træk til bryst, 2 x bænkpres, 1 x DB bicepscurl, 1 x Miltary pres, 1 x mavebøjninger og 1 x rygstrækninger med belastning.

Overvejelser om tilføjelser: Muligvis en tricspsøvelse, samt mere hase og lægarbejde? Brug af fronsquat en gang om ugen?

I dette forløb vil jeg sørge for ar være i kaloriebalance, måske endda et lille plus - meningen er at vinde noget masse og gøre mig klar til den vægtabs spurt jeg SKAL have fra februar.(3 -4 kg per måned frem til sommer) Jeg ved ikke hvordan jeg vil køre i januar, muligvis en balnding af 5 x 5 og 10-15 rep arbejde

Samtidigt med styrke/masse satsningen, vil jeg fortsætte med at cykle minimum 25 km om dagen og have 1 ugentlig spinning. Senere på vinteren skal der igen vendes rundt så cardioarbejdet igen får 1. prioritet.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning i en sen aftentime den 3/10

På tide at løfte lidt jern igen - denne gang i hjemme i stuen.

Dødløft:

5 x 7 x 65 kg (har sneget lidt mere vægt på stangen - men hvor ville jeg gerne have flere skiver! )

Encyklopædi pres! (mit liv funderes på et solidt akademisk fundament - her i form at alle 20 bind side om side i 2 lag - med to tykke badehåndkælder over - så en mellem ting mellem floor pres og glose grib bænk pres er hermed opfundet - lidt blasfemsik - og den dyreste bænk jeg har ligget på B) )

5 x 8 x 45 kg med 5 sek pause i bunden

BB row:

5 x 5 x 55 kg Denne øvelse fungere meget bedre teknisk med min hjemlige 160 cm stang.

Efter at havet læst Jarvigs beretning måtte jeg 1/2 time senere lige prøve:

Frontsquat (nej nej KJ - IKKE krydsgreb)

1 x 10 x 30 kg

2 x 7 x 45 kg

AV AV - jeg fortog de særeste trin på gulvet - "greb" stangen når den var på afveje, med brug af arme og quads, nogle gang på måder som ikke virkede helt fornuftige når jeg var ved at tabe den. Jarvig - jeg er næsten holdt op med at grine af din beretning :devil::rolleyes:

Det var så det til solide 3 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share