NBA - Hvem vinder?


T
 Share

Får vi en ny mester?  

47 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tjah. Jeg er ellevild med Detroits måde at spille forsvar på (fra et træningssynspunkt), men det er ikke særlig seværdigt. San Antonio kan dog godt spille seværdigt specielt efter at de har givet både Tony Parker og Manu Ginobili lidt mere frie tøjler.

Hvad med upsets?

Hvad tror i vi kan rende ind i her?

ESPN giver deres besyv med her:

ESPN

Link to comment
Share on other sites

Det er sgu lidt svært at pege på en vinder, men jeg er klart enig med T i at drømmefinalen ville være Heat vs. Suns. De to hold fortjener også at komme i fianlen eftersom de har spillet rimelig solidt hele sæsonen igennem.

Personligt kan jeg rigtig godt lide Pistons måde at spille på, så det ville ikke gøre mig noget hvis de kom i finalen. :smile: I den sidste del af sæsonen har de også spillet væsenligt bedre end i starten.

Hader San Antonio så de må sgu egentlig godt ryge ud til Denver i første runde! :4thumbup:

Dallas spiller også underholdende bold, og jeg tror faktisk de kan komme langt i år. Det ville heller ikke være helt dårligt at se dem i finalen..

Muligt upset: vinderen af Chicago vs. Washington-serien går hele vejen til finalen. :blink:

Mit bud: Heat over Suns i 6 kampe. Dwyane Wade Finals MVP! :cooldance:

Edited by SimonW
Link to comment
Share on other sites

Sjovt du nævner Washington-Chicago serien. Det er også her jeg ser det mulighed for det største upset. Begge hold har vist at de kan have deres topspillere skadet og stadig vinde. Det har Miami til dels også. Man skal dog huske på at i en bedst af 7 serie kan alt ske. Washington spiller noget af det mest streetagtige bold men MED systemer. De løber som bare fanden og er en af de få hold der kan matche Phoenix på det plan, samtidig har de 3 kanonspillere i Arenas, Hughes og Jamison som alle er i stand til at score +20 point hvornår det skal være. Jeg ser helt klart både Washington og Chicago som hold, der sagtens kan lave et stort upset. Både fordi de er unge og sultne, men også fordi at begge holds coaching staff har solgt varen til de unge knægte så godt at de tror på deres system. De tror simpelthen ikke på at de kan tabe, hvis de spiller op til deres bedste. Det er helt klart en af de serier jeg skal have min buddy i USA til at optage og sende! Jeg tror måske også at Denver kan gå hen og overraske, de har nærmest ikke tabt i den sidste måned og det virker som om de har fundet lgie det der skal til(læs: George Karl).

Link to comment
Share on other sites

Mit finale bud ville helt klart være Suns vs. Heat. Jeg så også gerne Dwayne Wade som MVP men gider bare ikke se Shaq med et mesterskab mere.

Men tror udkommet vil være Heat i 7 med Wade som MVP. Tror ikke det bliver nogen let finale hvis de to hold mødes.

Link to comment
Share on other sites

For Shaq går vejen til mesterskabet nok endnu engang over Detroit, som sidste år viste, at de ikke havde det store besvær med ham, Og årets Miami hold ligner også sidste års LA hold med en eneklt stor medstjerne og en masse vandbærere. Og da Detroit efter nytår har nået sidste års niveau, tror jeg at de når finalen i øst. I vest er det mere spændende, om det bliver San Antonio med deres klassiske playoff-spil eller hurtigløberne fra Phoenix eller Dallas. Dallas har kæmpe bredde og i år også en rigtig center og så min MPV Nowitzki.

Jeg satser på Dallas over Detroit.

Link to comment
Share on other sites

Det bliver jo selvfølgelig suns vs heat :4thumbup: Dwayne vs Nashy og Shaq vs Amare /damn det bliver crazy)

Bulls er faktisk det hold som har overrasket mig mest, selv med en af deres bedste "go-to-guy" (Eddy Curry) vinder de sku :4thumbup: Må sige at deres rookie Ben gordon har steppet for ondt op i år.

Mn jeg tror os på Denver, der er sku ved og blive varmt( især Melo) :devil:

Hilsen Life*raider

Ps. fuck bakken de er for dårlige, tabe til SISU (BAAAAAH)

Edited by life*raider
Link to comment
Share on other sites

Jeg satser på Dallas over Detroit.

Tror ikke på Dallas. Der er for mange gode hold i West som er dem overlegne. Og jeg tror slet ikke på at de kan vinde over Detroit i en finale serie på 7.

Edited by T
Link to comment
Share on other sites

årets Miami hold ligner også sidste års LA hold med en eneklt stor medstjerne og en masse vandbærere.

Chris27

Du skal tænke på at sidste år var Shaq overhovedet ikke i ligeså god form som han er i år, og Shaq og Dwyane Wade er også rigtig gode venner både på og uden for banen. De ved godt at de ikke kan undvære hinanden hvis de skal vinde mesterskabet.

Derimod så var Kobe og Shaq ikke just gode venner, og de troede begge to at de kunne klare paragrafferne på egen hånd og vinde uden den anden, hvilket som bekendt ikke lykkedes, så jeg synes overhovedet ikke man kan sammenligne sidste års Lakers-hold (de var jo ikke engang et rigtigt hold!) og dette års Heat-hold.. :smile:

Mht. Bulls er det så ikke noget med at Eddy Curry er skadet for resten af sæsonen? Eller er det mig der har hørt forkert? I så fald tror jeg desværre ikke de har den store chance for at komme langt i playoffs, desværre, for Tyson Chandler kan sgu ikke klare sagerne under kurven alene...

Link to comment
Share on other sites

Det er en skam med Eddy Curry.... Min drømmefinale ville være Bulls - Nuggets.... Nuggets spiller fremragende, som T har været inde på, og Bulls er bare sådan et friskt pust! Et hold hvor man har på fornemmelsen at alle spillerne hører til i Chicago (måske lige med undtagelse af A. Davis). Og så er Ben Gordan for sej!

Et realistisk bud: Pistons - Suns...... Sikkert også en spændende serie.....

Jeg håber Miami ryger ud, for jeg synes ikke de har fortjent at vinde i en sæson, hvor de har spillet så meget under det niveau de burde have. Med det hold skulle de have vundet 65 kampe og været NBAs mest dominerende hold....

Link to comment
Share on other sites

Min drømmefinale ville være San Antonio imod Miami.

Onde centere der kan dominere under kurven på hver deres måde, og guards med dynamit hamret op i røven..

Jeg ville elske at se the big fundamental dominere shaq, men lad os se om anklenhæmmer ham?

Fedt at se Houston dominere Maverics. Det virker som et af de største talenter i basketball (Mc Grady) endelig har trukket i arbejdstøjet. Han er en af de mest eksplosive scorere i hele ligaen, og har været meget stabil i hele sit spil i den sidst fase af sæsonen.

Link to comment
Share on other sites

hehe ja jeg var dybt imponeret af McGrady da han ene mand næsten slog Pistons for et par år siden, da han spillede for Orlando. Men sæsonen efter var det som om han gav op, det virkede som om han ikke havde tålmodighed til vente et par år på at Orlando fik et hold stablet på benene. Så jeg mistede lidt for ham, da jeg læste og så en del i tv om at han ikke gad at arbejde hårdt til træning. Men jeg har genfundet min respekt for ham efter at han kom til Houston. Det virker som om han har fået blod på tanden. Lækkert at se. Han er trods alt ustoppelig i NBA. Bare en skam at han ikke blev i Orlando, så ville han i dag spille sammen med Grant Hill....uhhh en kille duo. Eller tænk på hvis han var blevet i Toronto sammen med Vince Carter :blink: Holy fuck de kunne have være tnasty sammen i dag!

Jeg håber Miami ryger ud, for jeg synes ikke de har fortjent at vinde i en sæson, hvor de har spillet så meget under det niveau de burde have. Med det hold skulle de have vundet 65 kampe og været NBAs mest dominerende hold....

Tjah, så gode er Miami heller ikke. De har 2 superstjerner, men så er det vist også ved at være det. Resten af spillerne er da udemærkede, men de kan intet individuelt. Shaq åbner spillet for dem og gør dem gode.

Jeg håber satme ikke Nuggets kommer videre, jeg kan ikke fordrage Carmelo Anthony. Prøv at lave en google på ham og du vil få utallige artikler frem, hvor han bliver kritiseret for sin arbejdsmoral og sine udtalelser. Han har sgu ikke været for heldig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er alt for tit enig med dig. Både Carter og Mc Grady har svingende arbejdsmoral. Men jeg tror helt ærligt at en del af kritikken af Mc Grady er forkert. Den er baseret på at hanspandaøjne får ham til at se ud som han er ved at falde i søvn hele tiden.

Men se på hans spilleminutter, spillestil og stats. Manden arbejder fucking hårdt på banen. Hans drives imod kurven er også meget hårde ved kroppen.

Fedt at se ham realisere sit potentiale.

Ham og Carter? Nok for meget af det gode, men hvis bare de eksploderede scoringsmæssigt i samme kamp :omg:

Kombineret 90points til de to :laugh:

Mht. Miami kan det sagtens være de vinder på trods af at de er et hold med kun 2stjerner. Organiseringen betyder meget!

Men hvis man kigger på de Role players houstn har, så har de potentialet til at være uhyggelige hvis det klikker for dem!

Link to comment
Share on other sites

Jeg satser på Dallas over Detroit.

Tror ikke på Dallas. Der er for mange gode hold i West som er dem overlegne. Og jeg tror slet ikke på at de kan vinde over Detroit i en finale serie på 7.

<{POST_SNAPBACK}>

Måsske er jeg lidt optimistisk med Dallas, men jeg håber da, San Antonio er måske et bedre bud som mestre, da de i højere grad spiller playoff-bold. Men run and gun hold som Phoenix har i nyere tid ikke klaret sig særlig godt i playoffen, fordi de ikke har godt nok forsvar til playoffen, hvor forsvaret dominerer.

Jeg synes ikke at Miami har et hold, som burde have vundet 65 kampe. De har Shaq, og så Dwayne Wade, som først blev en stjerne efter at Shaq kom, og derefter ingenting. det er jo et hold, som har Udonis Haslem og Damon Jones som indestartere, som ingen havde hørt om før i år. Men Shaq har tabt 40pound siden sidste år, hvilket måske har hjulpet en del på hans spil.

Eller tænk på hvis han var blevet i Toronto sammen med Vince Carter  Holy fuck de kunne have være tnasty sammen i dag

De er fætre, en ting, som de desværre også har til fælles er deres totale mangel på holdånd. Mcgrady simulerede skade sidste år, fordi han ikke gad spille på et så dårligt Orlandohold, og Vince Carter spillede bevidst langt under sin standard hos Toronto i år, fordi han ville trades (har han oven i købet selv indrømmet)

Link to comment
Share on other sites

NU er Carmello ikke hele holdet.... Og som en lille mand i sporten, T, så må du også elske Earl Boykins! :poking:

Måske holder jeg mest med Nuggets fordi at jeg ikke rigtig synes om nogle af de andre hold i vest. San Antonio's spil er ca ligeså kedeligt som at se maling tørre, og jeg er ikke den store fan af Marion og Stoudamire, så Suns er også ude. Jeg synes Rockets lavede en kæmpefejl med at smide Francis væk, så dem kan jeg heller ikke med.... Seattle kunne jeg godt favorisere.... Dallas.... Hmmm har altid syntes ham ejer var lidt af en hat...... Så er der sgu kun Denver, Sacramento og Memphis tilbage....

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Rockets lavede en kæmpefejl med at smide Francis væk

Tjah han passer slet ikke ind i deres nuværende spillestil under Van Gundys meget deffensive spillestil, med mange set plays. Francis er da en spændende spiller at se på, men han har endnu ikke bevist at han kan løfte et hold. Men igen han er stadig ung.

Men jeg glæder mig da til at se hvad T-Mac/Yao har at byde på her i play offs. Houston er jo ikke ligefrem et dårligt hold. En finale med Houston - Miami ville da heller ikke være at kimse af!

Link to comment
Share on other sites

Tjah, så gode er Miami heller ikke. De har 2 superstjerner, men så er det vist også ved at være det. Resten af spillerne er da udemærkede, men de kan intet individuelt. Shaq åbner spillet for dem og gør dem gode.
Det er da rigtig nok at Shaq gør det meget nemmere for de andre spillere fordi han konstant tiltrækker double- og triple-teams, men jeg synes du undervurderer spillere som Eddie Jones, Damon Jones og Udonis Haslem på det groveste ved at sige at de ikke kan noget individuelt. :smile: Eddie Jones er godt nok lidt halvgammel efterhånden men han kan sgu stadig spille bold. Man hører bare ikke noget om ham fordi der er to gutter i Miami der tiltrækker lidt mere opmærksomhed..
NU er Carmello ikke hele holdet.... Og som en lille mand i sporten, T, så må du også elske Earl Boykins! 

Earl Boykins rules!!! :cooldance: Uden tvivl en af mine yndlingsspillere. Han er 1,65 m. høj, vejer næsten ingenting og kan bænke +300 lbs. (!!!) :blink: I denne sæson lavede han også NBA-rekord med 15 points i én OT!! :blink::blink:

Har forresten hørt rygter om at han kan dunke... :blink::blink::blink:

Ligesom Klami kan jeg heller ikke rigtig lide Rockets. Godt nok er T-Mac en sindsyg spiller men jeg er ikke imponeret af hans holdånd eller forsvarsspil! Yao Ming er max overvurderet!!!

Synes det var godt Steve Francis kom væk fra Houston og Jeff Van Gundy. Hans spil blev holdt nede og Yao blev gjort til go-to-guy, men kunne ikke levere varen. Når Orlando får etableret holdet ordentligt i løbet af 1-2 år og Dwight Howard får mere rutine så skal de nok komme langt i playoffs, men jeg tror desværre ikke at Francis nogensinde får en ring..

Seattle må for min skyld godt komme langt i playoffs. Har altid godt kunne lide Ray Allen, og så spiller Sonics sammen som et hold! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

men jeg synes du undervurderer spillere som Eddie Jones, Damon Jones og Udonis Haslem på det groveste ved at sige at de ikke kan noget individuelt.
Jeg under vurderer dem skam heller ikke, de spiller trods alt i NBA. :wink: Men både Damon Jones og Udonis Haslem er såkaldte roleplayers. Individuelt er de ikke meget værd. Som en helhed på Miami holdet med Shaq passer de perfekt.
Eddie Jones er godt nok lidt halvgammel efterhånden men han kan sgu stadig spille bold. Man hører bare ikke noget om ham fordi der er to gutter i Miami der tiltrækker lidt mere opmærksomhed..

Eddie Jones blev i tidernes morgen spået til at være en af de helt store, men han har aldrig slået til. Han har det med at choke i vigtige kampe. Han bliver tit kritiseret hårdt i medierne i USA.

Yao Ming er max overvurderet!!!
Nu skal vi lige huske på at Yao Ming kommer fra en kultur, hvor man lærer at holdet kommer først frem for alt. Det har taget ham tid at vænne sig til NBA og de høje krav der bliver stillet til ham. Men vent nu og se. Jeg er sikker på at han bliver en af de helt store. Han er trods alt ikke så gammel.
Earl Boykins rules!!!  Uden tvivl en af mine yndlingsspillere. Han er 1,65 m. høj, vejer næsten ingenting og kan bænke +300 lbs. (!!!)  I denne sæson lavede han også NBA-rekord med 15 points i én OT!! 

Har forresten hørt rygter om at han kan dunke...   

Earl Boykins er nok en af de få spillere der kan konkurrer med Allen Iverson i hurtighed og eksplosivitet. MEN han er lille...man kan sige hvad man vil, men der vil alt for tit være mulighed at udnytte en gut på 1.65 cm. Jeg tror faktisk godt han kan dunke, men det kan alle spillerne i NBA :tongue: Har selv oplevet Steve Nash dunke med en hånd med et tobens af sæt! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Kan Steve Nash dunke?!?!?!? :blink: Han er nok en af de sidste spillere i NBA jeg ville forvente kunne den slags, og så endda med afsæt på to ben.. :blink:

Du har nok ret mht. Yao Ming i at han ikke helt har vænnet sig til den superstjerne-status han har fået, men jeg tror dog aldrig at han bliver en af de helt store NBA-spillere (kun fysisk ihvertfald :tongue: ). Han er dog en kæmpe fan-favorit hvilket har vist sig ved at han har været all-star-starter de sidste par år, hvilket efter min mening er vanvittig ufortjent.. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share