Farmers hideout.


Kauf
 Share

Recommended Posts

Guest SkinnyManGuru

En hurtig update for de, der skulle have interesse:

Jeg fik 2 uger før "Even Stronger" et ordentligt hak i ryggen ved en dyb squat med sølle 110 kg. Derfor måtte jeg udgå for holdet og overlade pladsen til en der var RIGTIG stærk (Nicholas Skraarup).

Pga. ryggen og det faktum, at vi har købt et hus, hvor vi skal lave et par småting (gulv, loft, køkken, vinduer, vægge ned, vægge op, tapet af, tapet op, male osv.) bliver prioriteterne valgt med omhu.

Ingen træning i de sidste 4 uger.

Til gengæld er jeg igang med at bygge et 11 m2 træningsrum i vores nye hus, i den isolerede garage, hvor tidligere ejers teenagere har boet - det bliver for fedt. Vi kommer til at bo tæt på store områder og lige i baghaven løber en lang lige cykelsti, der går lige op til områderne - perfekt til prowler! I det nye hjemmegym bliver der lækre faciliteter som fatbar, fatgrips, farmerwalk, prowler, forskellige tykkelser reb og skibstov, squatrack osv. Pt. har jeg fået kontakt til en der kan skaffe faldunderlag på 4 og 8 cm. til indkøbspris = god beskyttelse af underliggende gulv!

Jeg glæder mig! :smile:

Jeg glæder mig til at komme til housewarming / garagewarming smile.gif

Link to comment
Share on other sites

Jeg glæder mig til at komme til housewarming / garagewarming smile.gif

Længe siden jeg har været inde og læse med. Pisse ærgeligt med ryggen og stronger challenge.

Til gengæld super fedt med husprojekt og home gym. MEGET MISUNDELIG..

God bedring og held og lykke med boligprojektet.

Good read! Held og lykke med hus og have

Tak Boys! Det bliver godt! :smile:

Jeg har nu squattet og DL'et den lidt. Der er ingen problemer med ryggen, men min krop har glemt hvordan den træner. Den kan hverken huske hvad squat eller DL betyder, eller hvordan det skal gøres. Den har også glemt hvad iltoptagelse betyder. Til gengæld er den blevet blød og tung og har genfundet gode gamle DOMS - goddamnit! Dog har jeg sat ny PR i Pullups - 20 stk. Wauv! - Se DET var noget, der var værd at skrive!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Første træning i ca. 7 uger... shit...

30 min. blandet opvarmning.

- Status: stiv og ubevægelig, mine haser trækker i mit røvhul og vil ikke give helt slip, når jeg squatter.

Skuldertænding:

2 runder:

DB Shrugs: 15x2x41 kg.

OH Squat m. band: 15

Facepulls: 20x30 kg.

Cobra: 15

EZ bar highpulls: 20x 22,5 kg.

+ div. band gok m. rotation, lungetræk etc.

+ div. fremliggende skuldergok m. 1,25 kg. og 2 kg.

- Status: Det var godt, min venstre skulder lacker lidt i stabiliseringen inden jeg får tændt ordentligt op for den.

5 runder:

10 Ringdips

10 Horizontale pullups

20 Walking Lunges m. 2x20 kg. KB i frontsquat position (første 2 runder) eller 20 kg. OH walking lunges (sidste 3 runder)

20 Hammerslag til dæk

10 Russian Twist m. 20 kg. på stangen.

- Status: Oh MY GOD!!! Hvor er jeg i dårlig form! Det er godt at være igang igen, men at blive svimmel efter 3. runde fortæller mig et og andet omkring min nuværende grundform. Det er som forventet og det er godt at være igang igen - ikke rart imens, men godt bagefter! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Efter en god lang weekend i osteopatiens navn ville jeg træne for 2. gang på 8 uger. Denne weekend havde vi om Diaphragma og siden det er et kursus jeg allerede har eksamen på, var jeg primært kanin. Mit Diaphragma blev behandlet godt og mine låsninger ligeså... Det sammen med ny håndposition og derfor bedre føling med stangen skulle vise sig at give pote.

Opvarmning:

Primært med stang.

Squat, Frontsquat, lunges, reverse lunges, sumo lunges, clean, OH squat, splitjerk.

Backsquat + L-sit pullups

5x100 kg. + 5

5x110 kg. + 5

5x120 kg. + 5

5x130 kg. + 5

5x140 kg. + 5

1x150 kg. + 5

1x155 kg. + 5

1x170 kg. PR + 5 kg.

1x175 kg. PR + 10 kg.!

Hoolistisk sæt:

3 runder:

8x80 kg. Frontsquat

15x36 kg. DB Row (ingen tungere)

10x17,5 kg. DB Curls

Planen var at vende roligt tilbage til øvelserne, men det hele spillede i dag. Planen var egentlig at ramme de 5x140, som Bro Dagsform trænede med forleden. Jeg havde forventet at styrken var i bund, men som altid sætter jeg PR, når jeg holder pisselang pause! Det siger lidt om min træningsplanlægning, når der skal en Bulgarsk lang pause til, før jeg kan maxe godt ud. Min Workcapacity er i bund, min styrke er ok! :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Efter en god lang weekend i osteopatiens navn ville jeg træne for 2. gang på 8 uger. Denne weekend havde vi om Diaphragma og siden det er et kursus jeg allerede har eksamen på, var jeg primært kanin. Mit Diaphragma blev behandlet godt og mine låsninger ligeså... Det sammen med ny håndposition og derfor bedre føling med stangen skulle vise sig at give pote.

Hey. Dvs. du er startet op igen for serious, lækkert! Og tillykke med hus (ryd din indbakke, kan ikke sende pm's)

Link to comment
Share on other sites

I weekenden har jeg undervist begge dage, men fik dog lige banket en TGU'er af med en kvinde med en morgenvægt på 57 kg., så det kan næsten tælle for 60 kg. :tongue: Der er meget at se til med forsikringssag på det nye hus osv. blablabla... mange ophobede vredeskræfter, der skulle brændes af i dag. I dag var det så 3. træning efter 8 ugers pause. Jeg ville køre ben, men kunne tydeligt mærke at benerne ikke ville backsquatte, så jeg måtte lave noget andet. På vej i bilen tænkte jeg: "Det er en god dag, at køre dødløft i" - det viste sig, at være rigtigt.

Opvarmning:

In any particular order...

TGU: op til 48 kg. på hver side.

Lunges, crossover lunges, sumoslide squat (kalder jeg den nogen gange)

Tom stang teknik

Duckwalk m. kosteskaft.

Dynamiske stræk, Foamroller, kosteskaft

2x5x L-sit pullup

Et benet stivbenet DL

16 kg. snatch

48 kg. Swings.

Clean:

2x5x40 kg.

2x5x60 kg.

2x3x80 kg.

3x1x100 kg. - griiimt!

1x105 kg. - griiimt!

2x0x115 kg.

- Well, jeg ville lige prøve at slå gamle PR., men som sædvanlig blev jeg buttfucked af min VIRKELIG dårlige teknik... eller rettere, der er jo ikke engang snak om teknik. Jeg laver sådan set bare et highpull og griber den stående på kravebenene, så det kan vel ikke engang tælle som et clean. :rolleyes:

Benene skulle igang!

Squat:

6x100

- niks! Det gad hoftebøjerne ikke.

Frontsquat:

6x6x100 kg.

- Føltes egentlig ikke svære, bare sådan lidt tunge og lidt "uden-pop"-ish.

DL:

Hell! Det skulle prøves, når nu det hele føltes sådan lidt stift.

5x100 kg.

5x140 kg. - boing, boing!

1x180 kg.

1x210 kg.

1x235 kg. - PR! + 5 kg. - Det gik godt og jeg holdt ryggen fint hele vejen, masser af fart. Overraskende nemt!

1x242,5 kg. - BANG! PR! + 12,5 kg.!!! - Tempo ok, måtte ikke være langsommere, men sad fint og det var kun i toppen, jeg lige skulle shrugge den helt op i Lockout position! No belt, magnesium + fivefingers only! BANGBANGBANG!!!

OA Rows + Swings:

2x 5/5x60 kg. + 10x60 kg.

- var lidt brugt og kunne ikke helt holde midten, så jeg valgte at køre hjem - happy and satisfied! :smile:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

I weekenden har jeg undervist begge dage, men fik dog lige banket en TGU'er af med en kvinde med en morgenvægt på 57 kg., så det kan næsten tælle for 60 kg. :tongue: Der er meget at se til med forsikringssag på det nye hus osv. blablabla... mange ophobede vredeskræfter, der skulle brændes af i dag. I dag var det så 3. træning efter 8 ugers pause. Jeg ville køre ben, men kunne tydeligt mærke at benerne ikke ville backsquatte, så jeg måtte lave noget andet. På vej i bilen tænkte jeg: "Det er en god dag, at køre dødløft i" - det viste sig, at være rigtigt.

Opvarmning:

In any particular order...

TGU: op til 48 kg. på hver side.

Lunges, crossover lunges, sumoslide squat (kalder jeg den nogen gange)

Tom stang teknik

Duckwalk m. kosteskaft.

Dynamiske stræk, Foamroller, kosteskaft

2x5x L-sit pullup

Et benet stivbenet DL

16 kg. snatch

48 kg. Swings.

Clean:

2x5x40 kg.

2x5x60 kg.

2x3x80 kg.

3x1x100 kg. - griiimt!

1x105 kg. - griiimt!

2x0x115 kg.

- Well, jeg ville lige prøve at slå gamle PR., men som sædvanlig blev jeg buttfucked af min VIRKELIG dårlige teknik... eller rettere, der er jo ikke engang snak om teknik. Jeg laver sådan set bare et highpull og griber den stående på kravebenene, så det kan vel ikke engang tælle som et clean. :rolleyes:

Benene skulle igang!

Squat:

6x100

- niks! Det gad hoftebøjerne ikke.

Frontsquat:

6x6x100 kg.

- Føltes egentlig ikke svære, bare sådan lidt tunge og lidt "uden-pop"-ish.

DL:

Hell! Det skulle prøves, når nu det hele føltes sådan lidt stift.

5x100 kg.

5x140 kg. - boing, boing!

1x180 kg.

1x210 kg.

1x235 kg. - PR! + 5 kg. - Det gik godt og jeg holdt ryggen fint hele vejen, masser af fart. Overraskende nemt!

1x242,5 kg. - BANG! PR! + 12,5 kg.!!! - Tempo ok, måtte ikke være langsommere, men sad fint og det var kun i toppen, jeg lige skulle shrugge den helt op i Lockout position! No belt, magnesium + fivefingers only! BANGBANGBANG!!!

Rows + Swings:

2x 5/5x60 kg. + 10x60 kg.

- var lidt brugt og kunne ikke helt holde midten, så jeg valgte at køre hjem - happy and satisfied! :smile:

Giftigt DL, grats med PR!!! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se, at jeg ikke fik kopieret Martin Bahrs indlæg. Tak, Martin. Jeg var vred, men blev glad!

Du er det vildeste jeg kender Kauf!

Kom nu snart til sandkassen!

DU er det vildeste jeg kender! Ingen andre kan gaine så mange kg. på muffins alene!

Sandkassen er slut for mig. Det var skægt af helvede til! :smile:

Shit det er skørt. Men STRONG!

Det er meget skørt!

Det var ren anger management, brølede hele vejen op. Med min spæde morgenvægt på 92 kg., var jeg ikke utilfreds! :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Tak skal i have, Pigehest og Troels.

Det er store ord, når det kommer fra løftekraner som jer to! :smile: Den ros er jeg meget glad for! :smile:

Nu tænkte jeg, at jeg ville træne lidt igen. Jeg logger muligvis ikke hver gang, da der er nok at se til for tiden.

Programmet er nogenlunde således:

Dag 1: Ben + let ryg: Ben: 5x5-ish + backoff, ryg - row, pullups o.lign., Midtsektion i form af russian twist, sandbag twist o.lign.

Dag 2: Pres: Tunge Dips, Bænk, Pres, Pushpress, stød etc.

Dag 3: Ben - let 3x8 + lunges + hammies + tung ryg, evt. biceps.

Dag 4: Off

Dag 5: Pres: Bænk, Ringdips, Skulder. - Tung og pump!

Dag 6: Ben: TUNG - 8x3-ish + let backoff + hammies, Tung eller Volume ryg - alt efter skulderstabilitet

Dag 7: Pres: Cirkeltræning med fokus på presstruktur

Dag 8: Off

- Repeat

- Alt efter hvad hverdagen byder vil der højst sandsynligt ryge en ekstra off dag ind hist og her. Pres vil følge reps. etc. som ben, dog vendt om, så dag 5 ligner dag 1 osv. Hvis jeg har lyst til noget cirkeltræning oven i hatten som finisher eller bare på dagen, smider jeg det ind efter lyst.

Der vil blive øget med 2,5 kg. pr. gang og så bakket igen, når det bliver for tungt.

I dag:

Opvarmning:

Bevægelighed, Clean, Snatch, Lunges, OH duck walk, TGU, TGU situps, mere mave!

Squat:

5x100

5x120

5-6x5x127,5 kg. - glemte tælling, så 5 eller 6 sæt blev det til. Det er anden uge, derfor 127,5.

- nemt og tilpas.

Frontsquat:

3x5x90 kg.

- fokus på pop.

Rows:

3x15x36 kg.

- nemt og fokus på Squeeeeezh!

Så hjem, da det var Cattens tur til at komme afsted.

- Det var noget MEGET let ryg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share