Farmers hideout.


Kauf
 Share

Recommended Posts

Wendler, Uge 3, Dag 4, Pres 1+

Efter studiegruppe fra kl. 08.30-17, var jeg temmelig blæst. Ungerne og Catten havde nydt en lang dag i ZOO, var dødtrætte og inviterede hjem til den venlige svigerfamilie, som stod for dyreryg og hygge. Jeg måtte dog takke nej, da mit hoved var fyldt, skulle have en pause, hvorefter den skulle fyldes mere, hvorefter jeg skal tage en online eksamen. Så jeg tog et stykke lasagne ud af køleren og skyllede det ned med en dåsecola, snuppede lidt pre-wo shake fra Bulkpowders, gik i homegym og fik programmet overstået.

Opvarmning: Ja, jo… elastik, lidt dobbelt uneven BU KB pres m. 12 og 16 – gokøvelse og ligegyldig, men sjov.. hæhæ, hvor er den sjov, huhuhihihihi – lidt mave, AB-wheel, Hangs og sådan.

Pres:

10xStang.

10x40 kg.

5x47,5 kg.

3x52,5 kg.

9x60 kg. – en tilbage i banken. Det er sgu’ rart at presse lidt. Det er rigtigt rart.

- Lidt mere gok.

BBB

Pres:

5x10x40 kg.

SS

DB slow curls:

5x20x10 kg. – buhuhuuuurrrn.

Bonus:

AB wheel med 10 kg. Vest., lidt BW triceps ekstensions og lidt BU pres.

Jeg målte mine erigerede guns og kan sige, at de er vokset en smule… ikke meget, men en smule. 41 cm. på venstre og 40 cm. på højre. Jaja, Guns er for sjov og det skal være lidt sjovt af og til, i homegym.

Jeg havde virkelig, virkelig lyst til at gå udenfor og smide rundt med min 80 kg. Sandsæk, lave tunge, plateloadede sandsækløft og hamre i mit dæk med min 17 kg. Hammer. 1) Det er ikke et passende tidspunkt kl. 18.30 i et tæt villakvarter. 2) I dag er ikke en specifik træningsdag, det skulle overstås og videre.

Næste uge står i deloadens tegn. Da jeg generelt ikke gider deloade og Dan John siger, at man hellere skal holde helt fri (hvilket passer glimrende med Kaufmanntm protokollen), eller lave noget andet… vil jeg lave noget andet. Jeg ved ikke hvad, men noget andet… vi ser.

- OG hvordan er det så, venner? Hvilket estimeret max, skal jeg så bruge, når jeg starter op på næste cyklus? Jeg har pløppet alle løftene ind i det hersens Wendler Master Excelark, så den har regnet min estimerede max ud i de forskellige løft – er det det jeg skal bruge, eller er der endnu en hemmelig formel, jeg skal bruge?

Link to comment
Share on other sites

Hvilket prewo fra BP skyder du? Ren taurin?

Jeg napper bare den her: http://www.bulkpowders.co.uk/complete-pre-workout.html

Den kan jeg ikke lide at overdose, da den giver grimme myrerkildren i ansigtet. Så jeg holder mig til lave doser :)

Du må max stige 5kg i ben øvelser og max 2,5kg i pres øvelser. Dvs i det felt hvor du pløpper dine 1RM løft ind i dit ark :-)

Tak Martin.

Så jeg skal øge alle løft og droppe 20 kg. i dødløft - tjek!

Link to comment
Share on other sites

Loggen har fået nyt navn.

De 83 dage er gået. Meget hurtigt og ikke på nogen måde, så jeg vil poste billeder. Det sjove er at mit bryst er steget 2 cm., min talje er steget 1 cm. og min hofte er det samme. Mine guns er ca. 1 cm. større, tror jeg... jeg har ikke målt dem før nu...

Om ikke andet er der et nyt projekt. Det hedder projekt August. Det gør det fordi, der er det sommer i DK, samt at jeg nu har et hul, hvor jeg kan tillade mig at træne lidt. Det hul varer ca. til August-September og så bliver der mere eller mindre lukket ned frem til sommeren 2015 pga. afslutning på osteopat eksamen. Kan jeg leve uden at træne, nej, men bliver jeg nødt til at skrue ned for træningen til den tid - ja. Så... projekt August it is.

Link to comment
Share on other sites

Du kan evt også købe en uden Beta-alaine, så slipper du for kløen/kriller.

Ja, Beta-alaine kilder af H.. til.

Jeg ville egentlig bare have noget andet end Bro explode og nu bestilte vi derfra alligevel. Ide'en er at nappe det, når det er nødvendigt og lade være, når det ikke er... men vi kender alle den skjulte hemmelighed omkring PreWO produkter.

http://www.youtube.com/watch?v=KmmZULPUEkQ

PS: Dagens optur var helt klart, da jeg sad og rodede ved computeren og pludselig kunne høre Bro-Science ude fra toilettet... Der sad fruen med sin nye tlf. og hyggede :heartpump:

Link to comment
Share on other sites

Goddamnit... hvorfor kan jeg nu stadig ikke få youtube videoerne op som video direkte i loggen??

Er det tilbage til youtube:// something, somthing:/ youtube... eller hvordan det nu var?

Før juleskin var der ingen problemer... fucking juleskin....

Link to comment
Share on other sites

Du kunne tage et back-off sæt efter topsættet med en passende vægt, i stedet for 5x10.

Jeg er generelt ikke fan af JM's 5x10. Jeg synes det slider for meget på led og muskler, tærer på restitutionsevnerne og tager for lang tid. Og så er det som navnet antyder kedeligt.

Jeg kan ikke komme i tanke om en øvelse, hvor jeg tror det ville fungere for mig og da SLET ikke i dødløft.

Der kan jeg bedre lide ét back-off sæt, hvor jeg giver den gas.

Alternativt 5x5 med korte pauser efter topsættet, som Fame måske hentyder til.

I dødløft skulle du måske bare gå efter dagens antal gentagelser (5, 3 eller 1) og så brænde af i et back-off sæt eller 5x5 bagefter. Du ville nok ikke så let risikere at brænde ud. Og der ville være mange måneders progression foran dig.

Evt kunne gå efter guldet med lidt bonusgentagelser den sidste uge, men ellers ellers betragte topsættet som en slags opvarmning til det efterfølgende.

Der ville være mange måneders progression foran dig.

En anden ting. Hvis Bænkpres generer dine skuldre, og du alligevel resignerer lidt over for dem, hvad så med at overveje armstrækkere med ekstra belastning? Det synes jeg mange rundt omkring på zhe net raver over :)

Om ikke andet, så som back-off/volumen øvelse efter bænk.

Link to comment
Share on other sites

Du kunne tage et back-off sæt efter topsættet med en passende vægt, i stedet for 5x10.

Jeg er generelt ikke fan af JM's 5x10. Jeg synes det slider for meget på led og muskler, tærer på restitutionsevnerne og tager for lang tid. Og så er det som navnet antyder kedeligt.

Jeg kan ikke komme i tanke om en øvelse, hvor jeg tror det ville fungere for mig og da SLET ikke i dødløft.

Der kan jeg bedre lide ét back-off sæt, hvor jeg giver den gas.

Alternativt 5x5 med korte pauser efter topsættet, som Fame måske hentyder til.

I dødløft skulle du måske bare gå efter dagens antal gentagelser (5, 3 eller 1) og så brænde af i et back-off sæt eller 5x5 bagefter. Du ville nok ikke så let risikere at brænde ud. Og der ville være mange måneders progression foran dig.

Evt kunne gå efter guldet med lidt bonusgentagelser den sidste uge, men ellers ellers betragte topsættet som en slags opvarmning til det efterfølgende.

Der ville være mange måneders progression foran dig.

En anden ting. Hvis Bænkpres generer dine skuldre, og du alligevel resignerer lidt over for dem, hvad så med at overveje armstrækkere med ekstra belastning? Det synes jeg mange rundt omkring på zhe net raver over :)

Om ikke andet, så som back-off/volumen øvelse efter bænk.

Lige en kommentar:

Jeg har kørt små 10 cyklusser af den type Wendler som Kauf kører, også med BBB som assistance. Jeg har ikke stagneret endnu, og som udgangspunkt gør jeg det heller ikke foreløbig. Og så er BBB ikke så kedeligt igen hvis det gøres som superset som Kauf og jeg selv gør. Bare en hurtig kommentar fra en fan :-)

Link to comment
Share on other sites

Tusind tak for de mange overvejelser og gode tanker. Jeg må indrømme, at jeg er blevet helt glad for BBB, pånær i dødløften. BBB er fint, kørt som superset og i den forstand ikke kedeligt som sådan. Dødløften vil jeg gætte på, at jeg selv er skyld i ved at loade for hårdt fra starten.

Jeg har et andet excelark, der kører 8 rep backoff set den første uge, 5 rep anden uge og 3'ere i sidste uge. Det har også vist sig effektivt for andre. Lige nu er jeg glad for at være kommet i gang og jeg tilskynder BBB og arbejdet med de lave vægte, at jeg både kan presse og lave CG bænk igen. Mht. pushups, så dur det ikke, desværre.

Jeg giver den en cyklus eller to mere, indem jeg overvejer et skift. Den første var slet ikke tosset. Dog gør jeg et eller andet ved døden... skal lige finde ud af hvad.

Link to comment
Share on other sites

Gå med hunden - kaffe - eksamenslæsning - spise - hurtig træning - gå med hunden - mere læsning.

Quickie træning:

Incline CG bænk:

5x10x60

15 x60

SS

6 set feet to bar eller knees to bar, ml. 10-15 reps., strict, selvf.

Beklædning: Hullede boxere, hullede strømper og undertrøje. The joy of a homegym :smile:

Link to comment
Share on other sites

Læste med læsegruppen fra 13.30-20.30. Komplet blæst oveni hovedet bagefter. Hjem, skifte til træningstøj, 40 kg. sandsæk på skulderen og ud at gå med hunden. Jeg gik ud til den lokale kælkebakke, der har bakke på hver side, son en lille dal. Her gik jeg ned af den ene side, op af den anden, rundt om, skiftede sandsækken til modsatte skulder, repeatx8. Videre rundt i lidt ujævnt terræn, mødte en hund og dens ejer, fulgtes med dem og hjem. Hele tiden sækken på kun en skulder af gangen. Sækken rørte jorden hjemme inden jeg gik ud af havelågen og hjemme, da jeg havde lukket havelågen. Tid: lige under 1,5 time. Hunden var glad :smile:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Det er også meget sværere med en stor pakke i hænderne end en blød og dejlig sandsæk på skulderen. Sækken ligger jo tættere på kroppens centerlinie og alt muligt. Jeg synes, at det var en flot præstation af dig, Mambo!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share