Farmers hideout.


Kauf
 Share

Recommended Posts

"Squat" er ikke underforstået. "Clean" er at bevæge stangen fra gulvet, til skuldrene, efter reglerne beskrevet af IWF.

Det franske ord for clean er egentligt bedre. Mener det hedder "épaulant" og betyder noget i retning af "at skuldre".

Undskyld, jeg præciserer.

I crossfit, som jo er det Der Kauf dyrker (hvad enten han vil vedkende det eller ej :tongue:), der er clean underforstået squatclean.

Men når man omtaler "vend" i VL, så er det da altid med fuld squat? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Undskyld, jeg præciserer.

I crossfit, som jo er det Der Kauf dyrker (hvad enten han vil vedkende det eller ej :tongue:), der er clean underforstået squatclean.

Men når man omtaler "vend" i VL, så er det da altid med fuld squat? :unsure:

Ah ja - den særlige Crossfitlogik er ikke altid nem at blive klog på.

Jeg er lidt i tvivl omkring vend. Der er også noget der hedder hugvend/stødvend.

Link to comment
Share on other sites

Ah ja - den særlige Crossfitlogik er ikke altid nem at blive klog på.

Jeg er lidt i tvivl omkring vend. Der er også noget der hedder hugvend/stødvend.

I dansk VL-lingo hedder det stødvend og frivend (Og stød = stødvend + opadstød).

Håber det kan hjælpe. :smile:

Det virker som om at udtrykket hugvend er gået af måde for mange år siden. For de særligt oldschool er der også saksevend, udfaldsbenbøj og alle mulige andre pikante øvelser :)

:4disguise:

Edited by MikkelH
Link to comment
Share on other sites

Dude, med din brutale retard-strenght så er der altså til en del mere end 100kg peanuts! Du har jo kun lige tangeret min PR som jeg snart agter at slå...... I'll race ya @ 120???

Link to comment
Share on other sites

:laugh: :laugh:

Ja, der er sgu' ikke meget logik i Crossfit, TJR, det giver jeg dig! :laugh:

Det er også derfor, jeg dyrker flotmandsfunktionelmandstræning (probs. DBM), som jeg har gjort længe. Crossfit er et brand, som tager credit for en masse ting, det ikke burde!

Om ikke andet, så tak Maxpower, TJR og MikkelH for jeres ihærdighed på at gøre mig klogere.

Jeg kan derved konkludere, at jeg laver et Squatclean aka Clean aka Vend! :laugh:

DBM: IT'S ON, BRO!!!

Link to comment
Share on other sites

Søndagshygge med Catten, stumpen, Tinapigen og mand (shit, jeg kan ikke stave hans MOLnavn.. det er noget med en Elverkonge og deres stump! Det var fantastisk! Masser af spas og leg med ungerne samtidig! Største præstation blev lavet af stumperne, bla. da Elva prøvede at lave Wallballshots med en 2 kg. medicinbold og trillede en 10 kg. medicinbold ca. 50 m., ned ad trapper og løftede den, for at give den til mig :wub: :wub:

Ca. dagens program:

Opvarmning:

3 runder:

15 Wallballshots @ 10 kg.

30 Dækslag @ 8 kg. hammer.

20 walking lunges m. træpind over hovedet.

Backtosses m. 12 kg. KB.

10-12 stk. - Godt med adamantium flitsbue! BOOM!

Sprintkompleks:

5 runder:

5 Swings + træk aktivt ned - kast på sidste.

30 m. Sprint m. 20 kg. skive på slæden.

Ca. 100 m. træk m. 25 kg.

Ca. 30-40 m. træk m. ca. 120 kg.

-TRAKTORMOTOR!!!

Powerrope:

2x Alm. bølger.

2x skiftende arme bølger.

5x Korte bølger m. 4x3 m. shuffle.

Tireflip, you go, you go, I go:

Mellemstort dæk flippet ca. 150 m. skitesvis med Tinapigen og mand.

Tina var BRØLSTÆRK!!! :devil: :devil:

FANTASTISK DAG!!! :bigsmile: :bigsmile: :bigsmile:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Mandag:

Op kl. Jimdaggerthuggert, sove over, banan i bilen, undervise, mere undervisning, gå til sandvichbar, købe salat, fisk og frikadelle, tilbage til køkken, mistet dankort, tilbage til sancwichbar - ledende - nytteløst, tilbage til køkken, ringe til bank, spærre dankort, spise hektisk, mere undervisning, træne.

Opvarmning: Ja! Kort!

Træning:

Frivend aka Powerclean

40

50

60

- nogle stykker.. det fungerede ikke helt.

Frivend til Pushpress:

40

50

60

- nogle stykker.. det fungerede heller ikke helt.

Splitjerk fra nakke:

3x2/2 @ 50 kg.

3x2/2 @ 60 kg.

3x2/2 @ 70 kg.

3x1/1 @ 75 kg.

2x1/1 @ 80 kg.

2x1/1 @ 85 kg.

7x1/1 @ 90 kg.

1x2/2 @ 60 kg.

- Det fungerede! Godt ned under og ingen problemer. Dog begyndte 2 stød at være lidt tungt på 5 sæt singles m. 90, men intet der gav problemer i teknikken. God dybde - godt tilfreds.

CG Bænk:

5x80 kg.

- nej, ikke mere belastning i skulderen nu.

Link to comment
Share on other sites

Lyder som opskriften til en kedelig dag..

Ved ikke om det er på sin plads at være sjov, men det var ikke sket, hvis lillemor havde givet dig en god sund madpakke med.. :4mewantfood:

Håber du kan klare det, ellers må jeg tage min straf, hva den så end består i.

Op med humøret og fyr den ekstra af til enten en aftentræning, når den lille er puttet eller endnu vildere dag i morgen.

Vh

Link to comment
Share on other sites

Søndagshygge med Catten, stumpen, Tinapigen og mand (shit, jeg kan ikke stave hans MOLnavn.. det er noget med en Elverkonge og deres stump! Det var fantastisk! Masser af spas og leg med ungerne samtidig! Største præstation blev lavet af stumperne, bla. da Elva prøvede at lave Wallballshots med en 2 kg. medicinbold og trillede en 10 kg. medicinbold ca. 50 m., ned ad trapper og løftede den, for at give den til mig :wub: :wub:

Ca. dagens program:

Opvarmning:

3 runder:

15 Wallballshots @ 10 kg.

30 Dækslag @ 8 kg. hammer.

20 walking lunges m. træpind over hovedet.

Backtosses m. 12 kg. KB.

10-12 stk. - Godt med adamantium flitsbue! BOOM!

Sprintkompleks:

5 runder:

5 Swings + træk aktivt ned - kast på sidste.

30 m. Sprint m. 20 kg. skive på slæden.

Ca. 100 m. træk m. 25 kg.

Ca. 30-40 m. træk m. ca. 120 kg.

-TRAKTORMOTOR!!!

Powerrope:

2x Alm. bølger.

2x skiftende arme bølger.

5x Korte bølger m. 4x3 m. shuffle.

Tireflip, you go, you go, I go:

Mellemstort dæk flippet ca. 150 m. skitesvis med Tinapigen og mand.

Tina var BRØLSTÆRK!!! :devil: :devil:

FANTASTISK DAG!!! :bigsmile: :bigsmile: :bigsmile:

Kære Kauf,

Enig fantastisk dag! Flere af dem!

Tak for inspirerende træning, skønt selskab og coaching!!!

(Tak for rosen :devil: I lige måde! (samt mange andre gode ting)

Tiden fløj som altid lidt for hurtigt, når man hygger sig.

Fik ikke taget mange fotos - men her et enkelt shoot af traktormotoren Kauf på tur med familien...

SES!

/Tina

post-11543-099208500 1288035546_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Solid træning skipper! Misunder dig alt dit lækre grej.. Powerropes er det dem brookfield altid snakker om ?

Tusind tak! :devil: Det er indeed über fedt, at have så meget grej til rådighed... and more to come! :devil:

Det ved jeg ikke om Brookfield ofte snakker om. Egentlig er det bare noget helvedes tungt tovværk, som jeg så laver bølger med. Med shuffle er bølgerne mindre og mere agressive. Det er kamphårdt!

Link to comment
Share on other sites

BEN!

Opvarmning - indeed nødvendig efter 5+ timer i en bil! :gal:

Clean aka Vend aka Squatclean... jeeesus...

Ved reps. bliver stangen droppet fra toppen og taget op igen.

2x5x40 kg.

2x5x50 kg.

2x5x60 kg.

2x3x70 kg.

5x1x80 kg. - korte pauser.

5x1x90 kg. - korte pauser.

- ramte banerne rigtigt godt og de var nemme. Jeg smed lidt mere på og håbede på en PR!

1x0x105

- fuckede banen fuldstændig op... I shall learn to be satisfied! GODDAMNIT!

1x1x100 - forfærdeligt løft - greb den højt og kom ikke indunder.

1x1x90

1x1x80

- resten var lort, videre.

Squat:

2x5x80

2x5x100

5x110

3x120

3x3x125

5-6-ishx1x140

2x3x130

- alle nemme og med godt pop i bunden.

Pistol-Jumps til 50 cm. box.

2/2

Boxjumps fra dyb squat position til 100 cm. box:

1x5

5x3

- indimellem nogle Etbens stivbenet dødløft, ballerina-style!

- LEGS ON FIRE!!! :firebounce::devil::firebounce::devil::firebounce::devil:

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Solid træning skipper! Misunder dig alt dit lækre grej.. Powerropes er det dem brookfield altid snakker om ?

Det er lidt henad dette her:

http://www.dieselcrew.com/

Defranco har nogen vids hvor der laves shuffle på sin hjemmeside også.

EVIL! :devil:

TEH BURN!!!! :firebounce: :firebounce: :firebounce:

Er der nogen rød tråd i din clean aka. vend aka. squat clean træning? Eller er det bare hovedet under armen-style? :)

Vi skal snart ha meat 'n' beer....

Der skulle gerne være en rød tråd. Jeg laver en del fokus på teknikken, men skal lære at overhøre mine hjerneblødninger og sætte PR's. Jeg skal have teknikken på plads først!

Meat 'n' beer noted! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Huh?

Det er da længe siden :smile:

Den fik jeg i sommer :smile:

Tak for det... det er en underlig religion.. jeg er ikke helt bekvem ved den... :tongue:

Hmm, ja ok, nu du siger det. :unsure:

Jeg spottede bare dit fjæs på forsiden af crossfit.com, hvor der i dag mandag er billede fra 4 certs, og jeg mente bestemt at de plejede at komme op umiddelbart efter afholdelse.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, ja ok, nu du siger det. :unsure:

Jeg spottede bare dit fjæs på forsiden af crossfit.com, hvor der i dag mandag er billede fra 4 certs, og jeg mente bestemt at de plejede at komme op umiddelbart efter afholdelse.

Ja, jeg må give dig ret! De snøbler har brugt gamle billeder. Jeg har også set nogle af de andre før... fusk og snyd! Jeg melder mig ud af forbundet ASAP!

Link to comment
Share on other sites

Jeg spottede bare dit fjæs på forsiden af crossfit.com, hvor der i dag mandag er billede fra 4 certs, og jeg mente bestemt at de plejede at komme op umiddelbart efter afholdelse.

Ja, jeg må give dig ret! De snøbler har brugt gamle billeder. Jeg har også set nogle af de andre før... fusk og snyd! Jeg melder mig ud af forbundet ASAP!

Hvad har I to røget?? :blink:

Billedet er fra denne weekend. Der er fem af vores trænere og nogle andre jeg kender med, som har været til cert'et for allerførste gang.

Og nu har jeg siddet og kigget på det billede længe .. og jeg kan ikke engang se Kauf på det?? :crazy:

Har de skiftet billedet ud i løbet af dagen?

Link to comment
Share on other sites

Hvad har I to røget?? :blink:

Billedet er fra denne weekend. Der er fem af vores trænere og nogle andre jeg kender med, som har været til cert'et for allerførste gang.

Og nu har jeg siddet og kigget på det billede længe .. og jeg kan ikke engang se Kauf på det?? :crazy:

Har de skiftet billedet ud i løbet af dagen?

:laugh:

Pics and it happened! I just don't know when.

Hvis det ikke er Kauf, så er det hans onde tvilling.

post-1845-010401100 1288645144_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Hvad har I to røget?? :blink:

Billedet er fra denne weekend. Der er fem af vores trænere og nogle andre jeg kender med, som har været til cert'et for allerførste gang.

Og nu har jeg siddet og kigget på det billede længe .. og jeg kan ikke engang se Kauf på det?? :crazy:

Har de skiftet billedet ud i løbet af dagen?

De må have skiftet det. Da jeg var inde og checke efter Max-stive-P.'s indlæg var der billedet taget udendørs under sidste Cert på forsiden.

:laugh:

Pics and it happened! I just don't know when.

Hvis det ikke er Kauf, så er det hans onde tvilling.

Du er skæv, stiv og har spist khat! Det der er det nye billede! Du kan ikke huske hvordan jeg ser ud! Det der er ikke mig, ligner ikke mig, har mindre hår end jeg, mindre skæg end jeg og er ikke nær så smuk som jeg :slut:

Til gengæld kan jeg spotte en frømand på billedet - jeg siger ikke hvem!

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Ingen træning i en uge!!!! Smadrer rundt på arbejdet og har nydt at være hjemme de aftener, det har været muligt. Jeg har kørt over 1700 km. på en uge, så mit hoftebøjerkompleks bliver lidt småforvirret af al den stillesiddende tid i bilen.

Igår skulle kroppen have tæsk! Jeg havde brug for at brænde af!

Opvarmning:

Tjek: 15-20 min.

VL i ca. 45-50 min.:

Clean, Splitjerk op til 80 kg. Snatch 60 kg.

Masser af eksplosivitet! Masser af teknik!

Frontsquat:

5x100

5x100

5x110

3x120

3x120

3x120

3x120

3x120

Dødløft:

5x100

5x140

5x160

5x180

3x200

Sumo dødløft:

5x100

5x100

5x100

Full Contact Twist:

Stang + 5 kg.

Stang + 10 kg.

Stang + 15 kg.

Stang + 20 kg.

Stang + 25 kg.

Ca. 8 set total. Alle agressivt eksplossive!

Sidste ca. 6 set supersettet m.:

Rygliggende bryde-look-alike-øvelse:

(liggende på ryggen, sandsæk ved siden, ene fod i jorden, twist og hipthrust, som at etbens bridge en modstander af H... til)

35 kg. - BIM! Kedeligt

55 kg. - BAM! Eksplossivt!

75 kg. - BUM! Også Eksplossivt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share