Hjemmetræning


Juste
 Share

Recommended Posts

hey hey...

jeg er en gut på 20 der har trænet i center i nogle år nu...men nu står jeg skal til at flytte, og der hvor jeg flytter hen er der ikke noget fitness center.

er det mulig at opnå de samme hvis man anskaffer sig noget udstyr hjemme?

og i dette tilfælde hvilket udstyr??

håber virkelig i vil hjælpe, for vil nødigt undvære min træning

Link to comment
Share on other sites

hey hey...

jeg er en gut på 20 der har trænet i center i nogle år nu...men nu står jeg skal til at flytte, og der hvor jeg flytter hen er der ikke noget fitness center.

er det mulig at opnå de samme hvis man anskaffer sig noget udstyr hjemme?

og i dette tilfælde hvilket udstyr??

håber virkelig i vil hjælpe, for vil nødigt undvære min træning

<{POST_SNAPBACK}>

Selvfølgelig kan du det, og i længden også spare penge.

Men hvilke øvelser træner du? Hvis du træner meget i maskiner, så kan du naturligvis ikke fortsætte med det - men frivægtøvelser er aligevel meget bedre for dig :4smartass:

Personligt klarer jeg mig ret godt med en bænk, et squat stativ (som også bruges til bænkpres), og en vægtstang med vægte. Med det kan jeg lave alle basis øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man skal tage det helt minimalistiske som man kan nøjes med til at starte med, så kan du nøjes med at købe et ol vægtsæt og med det kan du faktisk træne alt hvad der skal til. Et squat staiv, bænk, rippe og lign kan man så springe ud i senere alt efter pengepungen...

Link to comment
Share on other sites

hey igen..

mange tak for de fine svar, det lettede godt nok...ville ik være godt at undvære det :D

jeg må nok indrømme at jeg træner noget maskine, men også en del frivægt.

det eneste jeg har hjemme nu er en fitness bold...til mave.

jeg træner faktisk det meste overkrop. grunden til jeg ikke træner ben, er at jeg hellere vil tage en tur på cyklen i skoven.

vil lige her til sidst høre om i kender nogle gode steder at købe noget starter udstyr, så jeg kan træne videre :p

tips og gode idéer er også meget velkomne :D

mvh

Kristian

Link to comment
Share on other sites

Inden vi kommer med alt for mange råd, må du hellere pejle os ind på hvilke vilkår du vil træne under, samt hvor meget du vil ofre på udstyr. Hvis du f.eks. har et seperat træningsrum ville et powercage med bænk være oplagt, men skal træningen foregå inde i dagligstuen er det selvfølgelig en umulighed.

I MOL's linksamling kan du finde forretninger der sælger træningsudstyr.

Jeg træner selv hjemme i min stue for tiden, og det udstyr jeg benytter mig af er:

1 vægtstang

2 håndvægte

1 ribbe

1 shitload af vægtskiver

Link to comment
Share on other sites

jeg havde tænkt mig at placere det i et stort soveværelse...meget romantisk ;P

hmm vil mene at ca. 3000 skulle være en ok startkapital til det??

en ting jeg lige vil høre jer "hjemmetrænere" om, er om det ikke motivere mere at kunne træne hjemme? kunne forstille mig at de dage man ikke havde kommet i centret, så alligevel for trænet hjemme...da det jo er en del mere tidsbesparende?

endnu en gang tak for hjælpen :smile:

Link to comment
Share on other sites

denne er godt nok en del dyere, men ville det ikke være noget af det mere optimale?

linket

<{POST_SNAPBACK}>

Personligt ville jeg nok holde mig væk fra den slags. En vægtstang er væsentlig mere 'multi' end en multimaskine. Insisterer du på en maskine af en art, så ville jeg nok vælge noget i retning af denne hér, hvor man både kan bænkpresse og squatte (der er sågar "sikkerhedspinde" så squats blive sikrere) og der følger endda et 110 kg vægtsæt med (som man altid kan udbygge med flere skiver).

Selv ville jeg snarere foretrække noget i retning af:

1 Rack til bænkpres, squat og dips (pris her 3050)

1 bænk (ca. 1500)

1 vægtsæt (her 1350)

1 ribbe (ca. 150)

Her har du efter min overbevisning et meget fint hjemmegym med alt hvad du har brug for. Leder du lidt på brugtmarkedet er jeg sikker på du kan finde noget væsentligt billigere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville personligt hellere bare nøjes med et ol sæt til at starte med hvis du havde regnet med at bruge ca 3000kr på det til at starte med. Så kan man altid købe lidt af gangen hen af vejen og det er langt bedre end sådan en maskine du har fundet frem...

Jeg træner også selv hjemme og har stort set ikk meget andet end et vægt sæt

Link to comment
Share on other sites

Mit hjemmegym:

baenk.jpg

Det har kostet 3500 kr foruden stang og vægtskiver. Stativet har den vigtige feature at det kan bruges både til bænkpres og squat, og at der er sikkerhedspinde så man kan træne tungt uden spotter. Faktisk er jeg tvunget til at træne hjemme hvis jeg vil lave tung bænkpres uden spotter, for vores lokale centers bænkpres har ikke nogen sådan ordning :sneaky2: .

Jeg har ikke megen fidus til sådan et multi gym. Man kan muligvis lave nogle øvelser der minder lidt mere om maskine øvelserne i centeret - men det er slet ikke nødvendigt.

Jeg vil mene at hvis man ser lidt i den blå avis så burde det være muligt at få fat i et vægtsæt, bænk og stang for 3000 kr.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville osse droppe den der multimaskine, som efter min mening og erfaring er noget hø og let går itu. Brug du hellere dine penge på et godt rack, nogle frie vægte og en chin-up bar og nogle bush-up stands samt evt en fitball til træning af den paravertebrale muskulatur. Det burde ikke beløbe sig til en et umenneskeligt beløb og så længe du kan træne SQ, DL, BP, chin-up osv. så skal det nok blive godt :wink:

jøjpee

NB: HUSK....det er dyrt at købe billigt :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Mit hjemmegym:

baenk.jpg

Det har kostet 3500 kr foruden stang og vægtskiver. Stativet har den vigtige feature at det kan bruges både til bænkpres og squat, og at der er sikkerhedspinde så man kan træne tungt uden spotter. Faktisk er jeg tvunget til at træne hjemme hvis jeg vil lave tung bænkpres uden spotter, for vores lokale centers bænkpres har ikke nogen sådan ordning  :sneaky2: .

<{POST_SNAPBACK}>

Rigtig lækkert stativ :4thumbup:

Utroligt at centre ikke har sådan et, når de har maskiner

for mange hundrede tusinde kroner :laugh:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil spare nogle penge, kan du evt erstatte racked med at par bordbukke. Det klarer jeg mig udemærket med til squst og bænkpres, og de kan også bruges til dips.. Desuden kan de som regel foldes sammen, så de ikke fylder så meget. Jeg har givet et par hundrede kroner for mine bordbukke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner også hjemme. I stedet for at købe sig fattig i alle mulige maskiner besluttede jeg mig for at gøre det hele så billig som muligt - dvs. lave det hele selv. Det eneste jeg har købt er en Ol stang til 500 kr. i den blå Avis + vægtskiver. Det er ikke det store problem at fuske noget sammen hvis du bare har mulighed for at svejse :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mit hjemmegym:

Det har kostet 3500 kr foruden stang og vægtskiver. Stativet har den vigtige feature at det kan bruges både til bænkpres og squat, og at der er sikkerhedspinde så man kan træne tungt uden spotter. Faktisk er jeg tvunget til at træne hjemme hvis jeg vil lave tung bænkpres uden spotter, for vores lokale centers bænkpres har ikke nogen sådan ordning  :sneaky2: .

Jamen så sig dog hvor du har købt det, og hvilket mærke det er, jeg har 3.500, jeg vil have brugt, inden PBS hæver dem til de næste 6 måneders abonnement til træningscenteret!

Gimme gimme :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share