Af med det sidste fedt


AndreasJes
 Share

Recommended Posts

Det de gør med denne undersøgelse er NETOP at gøre op med denne myte!!

Det forstår jeg ikke :smile: de fokuserer jo netop på fedtforbrændingen. De argumenterer blot for en højere træningsintensitet.

<{POST_SNAPBACK}>

Det skal jeg da gerne forklare, men så skal jeg også videre i teksten! :smile:

Fedtforbrændingsmyten er at man mest effektivt taber fedt i fedt-forbrændings zonen (60-80% af max puls)

Derfor var det overraskende da de demonstrerede at man tabte sig BETYDELIGT mere udenfor denne zone; nemlig ved højintensitetstræning (her 95% af max puls) og dermed havde de på overbevisende måde modbevist fedtforbrændingsmyten. Faktisk lagde denne undersøgelse en af grundstenene til at vi i dag kan kassere fedtforbrændingszoner som valide arbejdshypoteser.

Og nu skal jeg snart ud og løbe! :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jamen det giver jo ikke mening -  Den variation der rent faktisk eksisterer kan tilskrives det forøgede afterburn, man opnår ved træning ved højere intensitet.
vil sætte pris på hvis du kunne bakke det op med nogle forskningsresultater for i øjeblikket taler du mod bedre viden.  :smile:

Fra det linkede studie:

In conclusion, these results reinforce the notion that for a given level of energy expenditure, vigorous exercise favors negative energy and lipid balance to a greater extent than exercise of low to moderate intensity. Moreover, the metabolic adaptations taking place in the skeletal muscle in response to the HIIT program appear to favor the process of lipid oxidation.
og:
In other words, compared to moderate-intensity endurance exercise, high- intensity intermittent exercise causes more calories and fat to be burned following the workout. Citing animal studies, they also said it may be that appetite is suppressed more following intense intervals. (Neither group was placed on a diet.)

Så for så vidt er I vel enige?

Det skal dog så siges, at der ikke står noget om løbehastighed og forbrænding (eftersom studiet er udført på ergometercykler og på tid).

Sindbad

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share