Hepburn´s og Abadjiev´s cykluser


Squatfather
 Share

Recommended Posts

Når der er forskel på bryst/bænkpres og squat/ben er det fordi jeg ved ben og bryst bare kører nogle hjælpeøvelser til den pågældende muskelgruppe. Især synes jeg godt om at have Abadjiev-bænkpres om fredagen da man så kan gå i byen med pump på patten  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det ser faktisk ikke helt dumt ud, Søren. Men såfremt du vælger Abadjiev til bænkpres vil det nok være en god ide, at droppe brystøvelsen om onsdagen. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er blevet så fast en del af min træning med bænkpres/bryst hver gang at jeg får det helt skidt ved tanken om en træningsdag uden! Men det er sikkert fornuftigt nok :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det program du lige er begyndt på indeholder da vist ingen Abajievcyklus? :poking:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg havde lidt håbet du ikke så det, men jeg har i det mindste ladet mig inspirere kraftigt. Det er egentlig bare fordi jeg er blevet træt af faste %'er, så jeg tænkte at det jeg har i tankerne med 5 singles over 85% og så derefter 5x5 (hvilket jeg har tænkt mig at gøre helt efter bogen, som jeg har fået at vide jeg skal af squatfather), ville være godt nok. Jeg har i hvert fald ondt i benene i dag. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

kanont indlæg benbøjsfader :4thumbup:

jeg overvejer lidt prøve bil stars bay udgave for min bænk. men eftersom jeg er styrkeløfter kan jeg ikke bruge rawstyrke til en hat og derfor har jeg overvejet at kører den med kæder istedet - er der nogen der kan se noget problem i det?

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal vist have det skåret ud i pap og snittet i træ: Forudsætter en Baby-Hepburn cyclus at man kun træner det specifikke løft én gang om ugen?

Jeg træner selv 3 gange om ugen, splittet op i to fullbody-dage med et rotationsprincip, således at jeg træner hver øvelse skiftevis 1 og 2 gange om ugen, hvis nogen ellers kan forstå hvad jeg mener. Hvordan skulle en Baby-hepburn indpasses her?

Link to comment
Share on other sites

jeg overvejer lidt prøve bil stars bay udgave for min bænk. men eftersom jeg er styrkeløfter kan jeg ikke bruge rawstyrke til en hat og derfor har jeg overvejet at kører den med kæder istedet - er der nogen der kan se noget problem i det?

<{POST_SNAPBACK}>

Det kunne du nok godt, men spørgsmålet er om ikke det ville være bedre at kører den til klods? Så kunne du jo kører noget eksplosivt fra brystet på en anden af ugens dage. :smile:

Link to comment
Share on other sites

jeg overvejer lidt prøve bil stars bay udgave for min bænk. men eftersom jeg er styrkeløfter kan jeg ikke bruge rawstyrke til en hat og derfor har jeg overvejet at kører den med kæder istedet - er der nogen der kan se noget problem i det?

<{POST_SNAPBACK}>

Det kunne du nok godt, men spørgsmålet er om ikke det ville være bedre at kører den til klods? Så kunne du jo kører noget eksplosivt fra brystet på en anden af ugens dage. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

well, det er også en mulighed. hvis du anbefaler det vil jeg da gøre det og så kan jeg kører med kæder på den lette dag?

Link to comment
Share on other sites

jeg overvejer lidt prøve bil stars bay udgave for min bænk. men eftersom jeg er styrkeløfter kan jeg ikke bruge rawstyrke til en hat og derfor har jeg overvejet at kører den med kæder istedet - er der nogen der kan se noget problem i det?

<{POST_SNAPBACK}>

Det kunne du nok godt, men spørgsmålet er om ikke det ville være bedre at kører den til klods? Så kunne du jo kører noget eksplosivt fra brystet på en anden af ugens dage. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

well, det er også en mulighed. hvis du anbefaler det vil jeg da gøre det og så kan jeg kører med kæder på den lette dag?

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg ville nu mene, at du bare skulle kører med almindlig på den lette dag. Vent med kæderne til du er blevet lidt stærkere. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal vist have det skåret ud i pap og snittet i træ: Forudsætter en Baby-Hepburn cyclus at man kun træner det specifikke løft én gang om ugen?

Jeg træner selv 3 gange om ugen, splittet op i to fullbody-dage med et rotationsprincip, således at jeg træner hver øvelse skiftevis 1 og 2 gange om ugen, hvis nogen ellers kan forstå hvad jeg mener. Hvordan skulle en Baby-hepburn indpasses her?

<{POST_SNAPBACK}>

Det vil jeg faktisk også gerne have svar på. Overvejer den efter min sheiko.

F.eks. dele den op i 3 dage og træne et løft hver dag og smide lidt hjælpe øvelser ind?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej Squattie. Kannon artikkel.

Jeg overvejer at køre Baby-Hepburn i dødløft og bænkpres, når jeg nu køre 3 dages fullbody om ugen kunne jeg så ikke lægge en let dag ind til hvert løft eller ville det blive for meget. Ligeledes ville jeg på "3.-dagen" køre noget incline bænk bare 3x8 lyder det helt hen i vejret?

Edited by Glud
Link to comment
Share on other sites

I bænk kan du nok godt ligge en let dag ind, men jeg vil ikke anbefale det i dødløft. Desuden ville jeg nok droppe incline. Hvorfor kører du det iøvrigt ikke også for squatten? :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ok tak for rådene.

Ville skam også gerne køre den for Squat. men køre den ikke i øjeblikket pga af en sær skade som det har forvoldt. Når jeg er helt i bunden af et Squat (tæt på godkendt dybde tror jeg) får jeg ondt i hoftebøjerne i den ene side, som om den bliver klemt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share