Manglende søvn??


lonelyone
 Share

Recommended Posts

Hey...

Jeg har det problem, jeg kan ikke sove mere end højst 7-8 timer om natten.. for det meste bliver det kun til 7 eller derunder... jeg vågner og kan ikke falde i søvn igen.. er også sulten når jeg vågner (i weekenden), hvilket selvfølgeligt også har noget at sige, men alligevel..

Er der noget man kan gøre for at bevirke dette manglende søvn behov (Er jo egentligt træt, ikke meget men lidt)??

Og hvor stor indvirkning har det på min muskelvækst?? (Restitution)

Link to comment
Share on other sites

Hey...

Jeg har det problem, jeg kan ikke sove mere end højst 7-8 timer om natten.. for det meste bliver det kun til 7 eller derunder... jeg vågner og kan ikke falde i søvn igen.. er også sulten når jeg vågner (i weekenden), hvilket selvfølgeligt også har noget at sige, men alligevel..

Er der noget man kan gøre for at bevirke dette manglende søvn behov (Er jo egentligt træt, ikke meget men lidt)??

Og hvor stor indvirkning har det på min muskelvækst?? (Restitution)

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil forslå dig og stå op og spise. Jeg synes personlig 7-8 timer er nok at sove, hvis man sover mere, bliver man bare dvask resten af dagen. Mener at jeg en gang fik anbefaldet, at max sove 7-8 timer, når man skulle op og præstere noget næste dag

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville ikke være bekymret - da jeg var i din alder sov jeg betydeligt mindre (er 8 timer ikke 'det anbefalede'?), og jeg havde/har stadigvæk fin fremgang i træningen...

Når du nu også selv skriver at du egentligt ikke er 'rigtig' træt...

Med hensyn til restitionen kan jeg kun tale af hvad jeg har mærket på egen krop - at >5 timer om dagen gør at har doms i længere tid end jeg ville have hvis jeg fik sovet ud, om du har det på samme måde må du jo selv finde ud af, håber det hjælper lidt indtil et af 'de kloge hoveder' kigger forbi. :wink:

edit: Fååårk jeg skriver langsomt! :tongue:

Edited by Doggie
Link to comment
Share on other sites

Det næste du vil vide, er vel om at du skal:

1) Udføre dine curls med en vinkel på nøjagtigt 34 1/3 grad for at nedbryde 0.000000½ promille flere muskelfibre?

2) Vil du få gavn af at spise 2 gr. gram kulhydrat mere end du plejer efter træning, for herigennem at restistuere 2 min. mere optimalt på 1 uge?

2) Vil det gavne at dosere 5 mikrogram mere kreatin om ugen for mere optimal styrkefremgang, for det viser nye undersøgelser? Måske vil du' ku' gaine 10 gr. mere muskelmasse på 1 år...

3) Vil du gaine mere masse ved at peak-contracte i samtlige øvelser med 30 sekunders twist på toppen, samtidigt med at du indtager 77.32 gr. vand hvert 7.1 1/4 minut...?

Kig i MASS'kiiinens log, notér dig hans træningspas, øvelser, volume og ikke mindst hans kost... se hvordan han overlegent og frygtløs høvler igennem den ene tunge basisøvelse igennem efter den anden.. også selvom han skriver at han grundet arbejde/småsyg har sovet dårligt.

Tag dig sammen mand! og skrot alle dine sygelige petitesse overvejelser omkring træning og kost! Alt med måde self, men tænk på din træning var det den sidste hver gang.... æd, spis og træn, hvor svært kan det være?

Link to comment
Share on other sites

Det næste du vil vide, er vel om at du skal:

1) Udføre dine curls med en vinkel på nøjagtigt 34 1/3 grad for at nedbryde 0.000000½ promille flere muskelfibre?

2) Vil du få gavn af at spise 2 gr. gram kulhydrat mere end du plejer efter træning, for herigennem at restistuere 2 min. mere optimalt på 1 uge?

2) Vil det gavne at dosere 5 mikrogram mere kreatin om ugen for mere optimal styrkefremgang, for det viser nye undersøgelser? Måske vil du' ku' gaine 10 gr. mere muskelmasse på 1 år...

3) Vil du gaine mere masse ved at peak-contracte i samtlige øvelser med 30 sekunders twist på toppen, samtidigt med at du indtager 77.32 gr. vand hvert 7.1 1/4 minut...?

Kig i MASS'kiiinens log, notér dig hans træningspas, øvelser, volume og ikke mindst hans kost... se hvordan han overlegent og frygtløs høvler igennem den ene tunge basisøvelse igennem efter den anden.. også selvom han skriver at han grundet arbejde/småsyg har sovet dårligt.

Tag dig sammen mand! og skrot alle dine sygelige petitesse overvejelser omkring træning og kost! Alt med måde self, men tænk på din træning var det den sidste hver gang.... æd, spis og træn, hvor svært kan det være?

<{POST_SNAPBACK}>

siden hvornår er det blevet forbrudt at stille spørgsmål på dette forum?

Link to comment
Share on other sites

Det næste du vil vide, er vel om at du skal:

1) Udføre dine curls med en vinkel på nøjagtigt 34 1/3 grad for at nedbryde 0.000000½ promille flere muskelfibre?

2) Vil du få gavn af at spise 2 gr. gram kulhydrat mere end du plejer efter træning, for herigennem at restistuere 2 min. mere optimalt på 1 uge?

2) Vil det gavne at dosere 5 mikrogram mere kreatin om ugen for mere optimal styrkefremgang, for det viser nye undersøgelser? Måske vil du' ku' gaine 10 gr. mere muskelmasse på 1 år...

3) Vil du gaine mere masse ved at peak-contracte i samtlige øvelser med 30 sekunders twist på toppen, samtidigt med at du indtager 77.32 gr. vand hvert 7.1 1/4 minut...?

Kig i MASS'kiiinens log, notér dig hans træningspas, øvelser, volume og ikke mindst hans kost... se hvordan han overlegent og frygtløs høvler igennem den ene tunge basisøvelse igennem efter den anden.. også selvom han skriver at han grundet arbejde/småsyg har sovet dårligt.

Tag dig sammen mand! og skrot alle dine sygelige petitesse overvejelser omkring træning og kost! Alt med måde self, men tænk på din træning var det den sidste hver gang.... æd, spis og træn, hvor svært kan det være?

<{POST_SNAPBACK}>

siden hvornår er det blevet forbrudt at stille spørgsmål på dette forum?

<{POST_SNAPBACK}>

det blev det i fredags kl. 21:10 :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jamen hvad hjælper det at du spørger til ting som vil optimere din træning, når du alligevel ikke gider at gøre noget for det.

Du vil have kost råd, men du GIDER ikke spise en skid alligevel.

Du spørger til trænings programmer, men vil ÆNDRER dem hver uge.

Du spørger til søvn men der sker garanteret ikke en skid alligevel.

Hvis du er træt kan du også fint sove igen!!! og er du sulten når du vågner så spis da noget mad FFS.

Link to comment
Share on other sites

Det næste du vil vide, er vel om at du skal:

1) Udføre dine curls med en vinkel på nøjagtigt 34 1/3 grad for at nedbryde 0.000000½ promille flere muskelfibre?

2) Vil du få gavn af at spise 2 gr. gram kulhydrat mere end du plejer efter træning, for herigennem at restistuere 2 min. mere optimalt på 1 uge?

2) Vil det gavne at dosere 5 mikrogram mere kreatin om ugen for mere optimal styrkefremgang, for det viser nye undersøgelser? Måske vil du' ku' gaine 10 gr. mere muskelmasse på 1 år...

3) Vil du gaine mere masse ved at peak-contracte i samtlige øvelser med 30 sekunders twist på toppen, samtidigt med at du indtager 77.32 gr. vand hvert 7.1 1/4 minut...?

Kig i MASS'kiiinens log, notér dig hans træningspas, øvelser, volume og ikke mindst hans kost... se hvordan han overlegent og frygtløs høvler igennem den ene tunge basisøvelse igennem efter den anden.. også selvom han skriver at han grundet arbejde/småsyg har sovet dårligt.

Tag dig sammen mand! og skrot alle dine sygelige petitesse overvejelser omkring træning og kost! Alt med måde self, men tænk på din træning var det den sidste hver gang.... æd, spis og træn, hvor svært kan det være?

<{POST_SNAPBACK}>

siden hvornår er det blevet forbrudt at stille spørgsmål på dette forum?

<{POST_SNAPBACK}>

Det er det naturligvis aldrig og indtil for nylig troede jeg på devisen om, at der ikke findes dumme spørgsmål, men du beviser i højere grad det modsatte. Grænserne for dine ligegyldige mikrominimale overvejelser omkring træning og kost er simpelthen spild af din egen tid. Med din træningserfaring, skal du slet ikke bekymre dig om det. Jeg forstår ikke, med alt den tid du bruger på at læse i folks logbøger, at du ikke indser, hvor meget fremgang folk har, selvom de ikke lige har fået 8 timers søvn, spist nøjagtigt 40 gr. protein pr. måltid, øvelsesvalg osv osv.

Søvnen er et godt eksempel på hvor forskellige folk er, jeg sover mellem 5 - 8 timer 365 dage om året og det og det jo ikke ligefrem noget der smadrer ens resultater, det samme er gældende for kosten... herregud om man ikke får 300 gr. protein om mandagen, men kun 290.

Ydermere kan jeg ikke acceptere dine reaktioner på de yderst kompetente råd folk har givet dig, ikke mindst folk fra OBBC, som har brugt megen tid og indsigt i din træning for at yde deres bedste hjælp via din log og PM's, som du ofte respektløst har afvist.

Link to comment
Share on other sites

må jeg gerne lige forsvarer mig her??

Jeg tager på.. har taget 1,5-2 kg på, på en måned... og jeg skifter ikke program tit.. jeg har kun skiftet program 2 gange... Og det var pga. sygdom.

Jeg afviser ikke jeres råd, jeg er bare bekymret for mig selv.. går og har ondt i hovedet konstant, min læge vil/kan ikke give mig nogen råd, jeg har addison som han intet aner om, min addison læge vil se jeg kun hver 4 måned.. osv...

I må undsklyde hvis i synes jeg afviser jeres råd, men det gør jeg så rent faktisk ikke.... jeg ville bare gerne vide det med søvn, for det genere mig jeg ikke kan sove længere... så mit spørgsmål gik egentligt på råd....

men endnu engang undskyld..

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Hvad er det du vil forsvare dig mod? Jeg synes ærlig talt du skulle til at læse efter og rent faktisk efterleve de hjælpsomme råd du har fået igen og igen og igen. Ikke gøre dig selv til offer med "undskyld" og "siden hvornår er det forbudt...".

Læs dog hvad der bliver skrevet og ret dig efter det, piece of cake. De folk herinde der hjælper dig har ikke ubegrænset tålmodighed.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
må jeg gerne lige forsvarer mig her??

Jeg tager på.. har taget 1,5-2 kg på, på en måned... og jeg skifter ikke program tit.. jeg har kun skiftet program 2 gange... Og det var pga. sygdom.

Jeg afviser ikke jeres råd, jeg er bare bekymret for mig selv.. går og har ondt i hovedet konstant, min læge vil/kan ikke give mig nogen råd, jeg har addison som han intet aner om, min addison læge vil se jeg kun hver 4 måned.. osv...

I må undsklyde hvis i synes jeg afviser jeres råd, men det gør jeg så rent faktisk ikke.... jeg ville bare gerne vide det med søvn, for det genere mig jeg ikke kan sove længere... så mit spørgsmål gik egentligt på råd....

men endnu engang undskyld..

<{POST_SNAPBACK}>

Sov til du ikke er træt længere, spis så meget at du tager på over en periode, længere er den ikke. Tager du ikke på, spiser du ikke nok. Er du træt sover du ikke nok.

Forresten, er addison ikke den sygdom JFK havde? Det skulle vist være ret alvorligt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share