Træningsordbog


RunnersHigh
 Share

Recommended Posts

Jeg har med slet skjult interesse fulgt med i rækken af motionsslangord som bliver slynget omkring med højfrekvens på disse sider..

De fleste af ordene kan jeg nogenlunde gennemskue hvad refererer til, men det kunne være rart at blive oplyst om den præcise betydning og evt. oprindelse:

DOMS: er klar over at det er noget med at være øm efter træning, men jeg kender ikke den præcise betydning.

LEE: Det er vist noget med at være meget markeret/i go form.. eller?

KRUDT: den har jeg vist gennemskuet :wink:

DISCOPUMPER: den er jeg ikke helt sikker på, men jeg gætter på det er et ord som folk der tager vægttræning alvorligt bruger om folk som de mener ikke tar deres vægttræning alvorligt.. eller?

Tilføj gerne flere ord, hvad de betyder og hvis i kender deres oprindelse :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
DISCOPUMPER: træner ikke ben, hans favorit øvelser er at pumpe arme og bryst

<{POST_SNAPBACK}>

ok.. og hvordan hænger så sammen med ordet "disco"?

<{POST_SNAPBACK}>

Fordi discopumperen hænger ud på discoteket hvor han føre sig frem med sine store GAARNNZZZ og pecs :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

GARNZ og GUNS = her snakker med man om ens arme.

WHEELS og hjul = det er ens ben

Brænde = når man "brænder" sig selv helt aw og giver den alt hvad man har og det brænder i musklen :devil:

Aw = af

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL = tynde ål, ligesom dem ude i havet, værre end en diskopumper, tynd og slap :laugh:

PROOTS = proteiner

PROOT den aw = spiser en masser proteiner

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Gad faktisk godt at have den hvor der stod leeeeeeeeeeeeeeeeeee'dt, så ville folk sige: "Jamen, jeg forstår det ikke, det er non sense, er det en stavefejl? t-shirten er ikke sej hvis jeg ikke forstår det!?!?" Så ville jeg bare sige "nå..." :raisebrow:

Only true MOL'ers ved hvad det betyder :bigsmile:

LEEEEEE'DT :devil:

Link to comment
Share on other sites

Gad faktisk godt at have den hvor der stod leeeeeeeeeeeeeeeeeee'dt, så ville folk sige: "Jamen, jeg forstår det ikke, det er non sense, er det en stavefejl? t-shirten er ikke sej hvis jeg ikke forstår det!?!?" Så ville jeg bare sige "nå..."  :raisebrow:

Only true MOL'ers ved hvad det betyder  :bigsmile:

LEEEEEE'DT  :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja det kunne være for cool at rende rundt med en intern joke på t-shirten. :laugh:

Total sort... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Faarced eller fårced: Forced repetitions... Når man får hjælp fra en makker til at tage en eller flere reps efter man har nået failure.

Krudttønde eller krådttønde: Kæmpe fyr der har krudtet sig op til King Kong størrelse

Tror vi skal have maskiiiiii'nen på banen her

Jamen så bliver han jo aldrig færdig... Alt fynsk er jo træningsslang :biggrin:

Q :cooldance:

edit: kom lige i tanke om:

Kalve: calves... Lægge

Malke: At træne en eller anden muskelgruppe maks hårdt... Lidt a la brænde

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL = tynde ål, ligesom dem ude i havet, værre end en diskopumper, tynd og slap  :laugh:

Dette gælder dog ikke den efterhånden enorme stime af BASKET-ÅL der har fundet vej til MOL. Vi er nemlig leeeeeeee'.... :wink:

Og jeg bakker også op om idéen med t-shirts hvor der står "LEEEEE'!!!" eller noget i den retning.. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share