Kostbudgettet


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

Kæresten og jeg var ved at tælle bonnerne op forleden, og fandt ud af, at vores budget ligger i overkanten af 2500kr om måneden for kost + husholdningsvarer som tandpasta, sæbe etc.

Nu kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad I bruger på kost og husholdning. :smile: Og eventuelt hvad I gør for at holde styr på økonomien.

Hr. K

Link to comment
Share on other sites

Hmm, tror jeg bruger omkring 1400 om måneden på den slags ting...-men nu er jeg også ret glad for især frugt, grønt og lækkert kød  :4mewantfood: , så det løber jo hurtigt derop ad... :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

1400???....det var fandeme ikke ret meget. Vil skyde på at kæresten og mig bruger ca. 4000-5000 om måneden.

Link to comment
Share on other sites

uha jeg lever billigt :innocent: i lang tid regnede jeg med 250kr pr uge til mad og det andet var nok kun max max 50 kr pr uge... men nu ved jeg ikke hvor meget nok 3-400kr pr uge men så er det heller ikke mere.. Jeg vil så også sige at jeg lever meget 'fornuftigt' er tilbudshaj, spiser meget basisvarer, og det er uhyre sjældent jeg køber dyrt kød eller mystiske ingredienser,,,, men jeg kan sagtens klare mig... og jeg spiser dælme MEGET

Så 2500 lyder vel ok rimeligt tilsammens vil jeg sige :smile:

Edited by trooper
Link to comment
Share on other sites

Det bliver vel et sted mellem 800 og 1300 (lidt mere om vinteren  :bigsmile: )

<{POST_SNAPBACK}>

Bor du stadig hjemme? :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

et godt råd.. roomservice er dyr flyt ud af hotellet :wink: 4-5000 pr måned jøsses... eller er det 7-11 i handler :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det bliver vel et sted mellem 800 og 1300 (lidt mere om vinteren  :bigsmile: )

<{POST_SNAPBACK}>

Bor du stadig hjemme? :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

et godt råd.. roomservice er dyr flyt ud af hotellet :wink: 4-5000 pr måned jøsses... eller er det 7-11 i handler :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

handler i Irma/Brugsen...synes ikke det er så galt med 4-5000...vi er 2 voksne mennesker + en hund på 50kg og et lille barn...det løber sgu hurtigt op :wink:

Link to comment
Share on other sites

Vi er 2 + en hund :smile: og vi bruger et sted mellem 4500-5500 kr.

Jeg har kigget bon'erne igennem engang imellem, men jeg synes ikke, jeg sådan lige kunne se nogle oplagte sparesteder, med mindre vi skulle gå på kompromis med kvaliteten, og det gider jeg ikke med mindre pengene bliver knappe.

Vi er rimelig prisbevidste, men ikke typerne, der fræser rundt for at finde det allerbilligste tilbud.

Jeg tror, det er, hvad man må af med, hvis man vil spise nogenlunde fornuftigt og ikke støtte de mest oplagte tilfælde af dyrplageri (burhøns etc.).

Link to comment
Share on other sites

Kæresten og jeg var ved at tælle bonnerne op forleden, og fandt ud af, at vores budget ligger i overkanten af 2500kr om måneden for kost + husholdningsvarer som tandpasta, sæbe etc.

Nu kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad I bruger på kost og husholdning.  :smile: Og eventuelt hvad I gør for at holde styr på økonomien.

Hr. K

<{POST_SNAPBACK}>

Haha, Hr. K er billig :slut::laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

hehe... jeg vil skyde på jeg bruger godt 1500 pr md på sådanne ting...

<{POST_SNAPBACK}>

Det bliver vel et sted mellem 800 og 1300 (lidt mere om vinteren  :bigsmile: )

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, tror jeg bruger omkring 1400 om måneden på den slags ting...-men nu er jeg også ret glad for især frugt, grønt og lækkert kød  :4mewantfood: , så det løber jo hurtigt derop ad... :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

uha jeg lever billigt :innocent:  i lang tid regnede jeg med 250kr pr uge til mad og det andet var nok kun max max 50 kr pr uge... men nu ved jeg ikke hvor meget nok 3-400kr pr uge men så er det heller ikke mere.. Jeg vil så også sige at jeg lever meget 'fornuftigt' er tilbudshaj, spiser meget basisvarer, og det er uhyre sjældent jeg køber dyrt kød eller mystiske ingredienser,,,, men jeg kan sagtens klare mig... og jeg spiser dælme MEGET

Så 2500 lyder vel ok rimeligt tilsammens vil jeg sige :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Bruger nemt en 1500kr om måneden på mad, men prøver at begrænse det lidt.

Men god mad koster kassen og hvem kan ikke lide en god bøf eller noget andet lækkert.  :blush:

<{POST_SNAPBACK}>

Vil i ærligt fortælle mig at i gainer optimalt på den kost i kan få for de penge????? :blink::bigsmile:

Jeg bruger +2500 kr om måneden på kost til mig selv og jeg køber praktisk altid økonomisk, dette er eksl. vitaminer, Udo's, kreatin og protpulver.

Link to comment
Share on other sites

vi ligger 1000 kr hver måned begge to. Dvs 2000 kr, min kæreste fræser så rundt og handler og køber kun super tilbud altid, så det sparer vi pænt mange penge på. Hvis det var mig der sku handle sku vi nok ligge 2000 kr hver :laugh: Vi køber altid stort ind af tilbudsvarene.

Udover dette kommer så at jeg, for eksempel næsten hver dag køber en liter mælk selv, og også tit tun. Da jeg i forhold til madpengene kun får 4 liter mælk om ugen og 3 dåser tun :raisebrow:

Desuden er protein pulver heller ikke regnet med, vitaminpiller, fiskeoliepiller osv.

Men vi spiser satme god mad. Vi får tit mørbrad osv.

Link to comment
Share on other sites

Vil i ærligt fortælle mig at i gainer optimalt på den kost i kan få for de penge?????  :blink:  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg vil da gerne tilstå, at det ikke kommer i første række at gå ud og shoppe økologiske madvarer, selvom jeg da gerne ville, hvis jeg havde råd... :smile:

Jeg lever heller ikke af okse-mørbrad og røget laks, selvom det da også kunne være lækkert :wink:

Men jeg læser altid tilbudsaviserne og får gerne lidt ekstra motion ved at cykle rundt til de forskellige steder... Mit budget ender på den måde omkring 1500 pr. måned og så vil jeg mene, at jeg lever så sundt, som man nu kan, for det rådighedsbeløb... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hold da op der er nogen der lever billigt!!! Bare det var mi..

Vi er to - med delebarn paa 10 aa der er der hver anden weekend og jeg bruger ca. 400-450euro om maaneden paa mad/husholdning saa cirka 3100-3500kr

Bor endda i Italiena hvor de siger alting er billigere.... det er det nu ikke :blink:

Carmen

Link to comment
Share on other sites

Kæresten og jeg var ved at tælle bonnerne op forleden, og fandt ud af, at vores budget ligger i overkanten af 2500kr om måneden for kost + husholdningsvarer som tandpasta, sæbe etc.

Nu kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad I bruger på kost og husholdning.  :smile: Og eventuelt hvad I gør for at holde styr på økonomien.

Vi er 2 der bruger for ca 5000 om måneden og det er uden protein pulver. Typisk køber vi pålæg ind i kasser det er nogle gange lidt billigere. Grunden til de 5K er nok at vi begge kører efter 40/40/20 og kødet skal være under 6% fedt og fedtet kommer fra udo eller andet godt.

Det koster jo at være bevist om sit helbred :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Det er spændende at læse jeres indlæg. Jeg er dog noget overrasket over jer, som bruger 4000+5000 kr på mad om måneden. Det er helt vildt, synes jeg.

Selv handler vi stort ind een gang om måneden, bager selv vores brød og skærer selv vores pålæg. Vi gransker alle reklamer igennem for at finde de bedste tilbud og købte en kummefryser for 1/2 år siden for at kunne købe stort ind af kød. :smile:

Men set i det perspektiv, kan jeg godt se, at vores 2500kr om måneden ikke er meget.

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Det bliver vel et sted mellem 800 og 1300 (lidt mere om vinteren  :bigsmile: )

<{POST_SNAPBACK}>

Bor du stadig hjemme? :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

hehe...nej det er godt nok nogle år siden :smile: ...., men gør ikke så meget i at købe ind på uge basis....køber STORT ind til lang tid, så det er lidt svært præcis at bedømme hvor meget jeg bruger......men får tingene en del billigere!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share