Urimelige priser i fitnesscentrene


Stryger2
 Share

Recommended Posts

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det eneste der irriterer mig lidt er at SATS ikke tilbyder 2 forskellige medlemskaber. Et for dem der gider spinning, yoga og alt det lort og et (billigere medlemskab) til dem der bare vil løfte vægte.

Edited by ill
Link to comment
Share on other sites

470 lyder godt nok vildt. Jeg giver selv 295kg om måneden i HardWork uden nogen særordninger. Men det er vist et spørgsmål om at kontigentstigningerne kun sker for nye medlemmer, så jeg giver, hvad det kostede for nye for 5år siden.

Men til de pivende wannabe hardcorefolk, så kan i jo bare skifte til de steder der er. Jeg er selv så småt ved at skifte til AK Thor på Amager, det er billigt og bliver ikke mere oldschool. (Men måske beholder jeg også mit medlemsskab til HardWork, da det er praktisk og hurtigt for mig at træne i Fields ind imellem).

Link to comment
Share on other sites

Det eneste der irriterer mig lidt er at SATS ikke tilbyder 2 forskellige medlemskaber. Et for dem der gider spinning, yoga og alt det lort og et (billigere medlemskab) til dem der bare vil løfte vægte.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er så konceptet. SATS ønsker primært hr og fru danmark. Derfor satses der på kunder der bruger alle tilbud. Disse kunders loyalitet og vedholdenhed ifht træningen er også større.

Da sats ligger i kbh/odense/århus er der alle steder alternativer der tilbyder netop det. Kun vægttræning.

Man går heller ikke ind i en herreekviperings butik og klager over de ikke har de nye fubu trøjer :wink:

Det er måske fordi forretnings idéen og den træningsoplevelse sats og andre store kæder tilbyder ikke har været i danmark så længe?

Jeg forstår bare ikke hvorfor man ikke bare finder et andet sted at træne? Der er massere af alternativer. Måske er det fordi SATS alligevel rammer ens behov bedst?

Så forstår jeg bare ikke utilfredsheden.

Jeg render heller ikke ned til mercedes og råber op om deres biler er for dyre, jeg køber bare en fiat istedet :laugh:

Det er indlysende, hvis jeg vil have kvalitet, -ja så koster det.

Link to comment
Share on other sites

Som forbruger kan man jo have den holdning at man kun vil give så og så meget for et produkt - her træning. Men før man ved hvordan regnskabet ser ud for firmaer der tilbyder produktet (sats m.fl) kan man ikke snakke om urimelige priser, efter min mening.

Jeg synes også det ville være bedst, hvis man havde mulighed for at fravælge alle holdtilbudene, men da det er den model de har valgt må man bare acceptere den eller vælge et andet center. Jeg er ret sikker på SATS har ment de får flest kunder på den måde, frem for at have et billigere skrabet abonnement og et fuldt abonnement, som jo så bliver nødt til at være endnu dyrere end det er idag, forudsat at de har lige mange medlemmer.

Link to comment
Share on other sites

kan ikke være mere enig...

heldigvis er jeg fitness instruktør lærling i slagelse... så jeg har gratis adgang til næsten alt  :cooldance:  :cooldance:  :cooldance:  :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Fitness instruktør lærling ?????

<{POST_SNAPBACK}>

Den studsede jeg også lige over :blink: !?

"Læsepensum: udgave 1 til 12 af Flex Magazine" :poking:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke lige så quote til at virke :blush: .

Mit gamle indlæg = rød

Ptpouls svar = fed

Bs aftaler er ikke omkostningsfrie. Der kan opstå flere udgifter ved disse typer af medlemsskaber, der langt overstiger 200kr. Oprettelsesgebyeret er et udtryk for gennemsigtighed af priserne.

På den anden side vinder centeret også ved PBS aftaler: 1) Centeret er sikret deres penge. 2) Folk har en tendens til at fortsætte betalingerne uanset om de stadig er aktive. Det kan godt være at folk så bare er for dumme - men centrene tjener stadig tykt på dem.

Så er der et kortgebyr på 60 kr. (for hvad? - et kort koster max et par kroner).

Mere end et par kroner, hos sats koster det 50 af flere årsager at få et nyt, hvis det gamle smides væk. Der kan vises konduite i visse tilfælde :smile:

Ved nyt indkøbt medlemsskab benyttes ikke kortgebyr.

Så er SATS rarere end så mange andre centre, hvor man skal betale kortgebyr ved oprettelse....

Og ikke mindst så er der centre med 12 måneders løbetid på medlemskaberne. Det er højst sandsynligt ulovligt (iflg. forbrugerrådet).

Ikke enig i. Se f.eks. sagen med Viasat hvor 12mnd binding var lovlig, deres gentegningsprincipper var dog ikke i orden. Disse principper er helt i tråd med foreskrifterne i loven hos SATS.

Hvis der foregår ulovligheder er det jo bare at anmelde stedet :wink:

Og det er der heldigvis også folk, der gør. Her kan man finde sager, som Forbrugerrådet har afgjort til forbrugerens fordel fordi de fandt bindingsperioderne urimelige. Og hvorfor overhovedet bindingsperioder?!? Hvad er det logiske i at jeg køber en vare - men så skal jeg forpligtes til at køre flere. "Her er din mælk - men husk så skal du også købe en liter mælk her i de næste 12 måneder..."

1) Det er motiverende at komme ud, og ikke ned i en kælder at træne.

Det er ganske motiverende at træne i styrkesport klubber og i de små klubber rundt omkring i landet. IMO mere motiverende end i de fleste komercielle centre.

Enig! Jeg ville vælge en jernhule anyday fremfor wellness-helvede. Jeg mente ift. det at have en center vs. at træne i ens egen kælder.

Hvorfor så de sure miner? Det ser ud til markedskræfterne har vundet, og de kommercielle centre, til trods for din frustration over visse detaljer, levere en vare du gerne vil betale en smule mere for :smile:

Hmm, sådan kunne man vel også have sagt om mobil-markedet for 10 år siden. Folk betalte - så markedskræfterne virker vel. Men 10 år senere har det vist sig at man har kunnet levere denne samme vare langt, langt billigere. Jeg savner sammenhæng mellem udgifter og pris. For det kan godt være at investeringen i et center er stor, men derefter tager det vel også et år eller to at slide f.eks. en håndvægt op?

Venlige Hilzner Zorn.

Edited by Zorn
Link to comment
Share on other sites

Det eneste der irriterer mig lidt er at SATS ikke tilbyder 2 forskellige medlemskaber. Et for dem der gider spinning, yoga og alt det lort og et (billigere medlemskab) til dem der bare vil løfte vægte.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg fatter til gengæld slet ikke, hvorfor folk, der bare vil løfte vægte, vælger at træne i SATS, FitnessDK og hvad det alt sammen hedder :blink:

Som jeg ser det, betaler man en merpris - for mindre....

Stemningen, et bare nogenlunde "hard core" sted, er for mig langt mere værd end de demotiverende omgivelser, som efter min mening er at finde i ihf. FitnessDK.

Så stop whining - og skift center.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste der irriterer mig lidt er at SATS ikke tilbyder 2 forskellige medlemskaber. Et for dem der gider spinning, yoga og alt det lort og et (billigere medlemskab) til dem der bare vil løfte vægte.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg fatter til gengæld slet ikke, hvorfor folk, der bare vil løfte vægte, vælger at træne i SATS, FitnessDK og hvad det alt sammen hedder :blink:

Som jeg ser det, betaler man en merpris - for mindre....

Stemningen, et bare nogenlunde "hard core" sted, er for mig langt mere værd end de demotiverende omgivelser, som efter min mening er at finde i ihf. FitnessDK.

Så stop whining - og skift center.

<{POST_SNAPBACK}>

Tja, jeg savner da helt vildt LVK. Men her i Kbh synes jeg det kan være svært at finde en rigtig gode styrkeløfter klub indenfor en rimelig transporttid. Den i Bavnehøjhallen kan man den første tid kun træne i på specielle "trænings-tidspunkter" som vist er 3 gange om ugen om eftermiddag/aftenen, så vidt jeg husker. Man kan først få nøgle efter længere tid .... TSK ligger for langt væk og det samme med Thor (bor nær vesterbro). SÅ pt. må jeg stille mig tilfreds med Sats...æv!

Link to comment
Share on other sites

Jeg whiner ikke, jeg spørger bare, det kan godt være de får flere kunder på den måde.

Grunden til jeg træner i SATS er at jeg har fået rabat og betaler kun 300 for mit SATS medlemskab. Der er ingen andre steder tæt på, og da jeg træner meget ofte gider jeg ikke cykle 10km frem og tilbage da det ødelægger træningen lidt. En anden grund er at der måske er flere piger og mindre krudt i SATS.

Link to comment
Share on other sites

Jeg whiner ikke, jeg spørger bare, det kan godt være de får flere kunder på den måde.

Grunden til jeg træner i SATS er at jeg har fået rabat og betaler kun 300 for mit SATS medlemskab. Der er ingen andre steder tæt på, og da jeg træner meget ofte gider jeg ikke cykle 10km frem og tilbage da det ødelægger træningen lidt. En anden grund er at der måske er flere piger og mindre krudt i SATS.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er prototypen på den gennemsnitlige whinende sats kunde herinde. Bekvmmeligheden vinder.. Og gudskelov for det... Sats = bekvemmelighed = umiddelbar tilfredshed + piger.

Dem der kommer med andre argumenter er IMHO ikke ærlige

Men 10 år senere har det vist sig at man har kunnet levere denne samme vare langt, langt billigere.Jeg savner sammenhæng mellem udgifter og pris. For det kan godt være at investeringen i et center er stor, men derefter tager det vel også et år eller to at slide f.eks. en håndvægt op?

Har du kigget på prisisterne fra Padan (technogym leverandør i DK)? Har du nogen idé om huslejen i f.eks. boltens gård + husleje, el, rengøringsudgifter mm. ?

Hvis ikke du har indsigt i dette, samt årsregnskabets resultat for sats danmarks så er det ikke saglige gætterier. Der skal immervæk temmelig mange mennesker ud at løbe på et løbebånd til 80000 + husleje, + personale + vedligehold + administration + marketing + div. før det er tjent ind.

Jeg tager kritik til mig fra realistiske realøkonomisk funderede mennesker, der ikke bruger de store kæder; -men dem der er medlemmer og kommer rendende uge efter uge og gentegner medlemsskabet, ja de skulle bruge mindre energi på negativitet og mere enerergi på at finde et realistisk POSITIVT selvbillede, istedet for at klage deres "nød" her...

Det interessante er at større markeder end DK tager højere priser, mon ikke det bliver tilfældet her også? :wink:

Så kunne det være branchen gav overskud og var lukrativ, istedet for at være underskudsgivende som nu....

Link to comment
Share on other sites

Har du kigget på prisisterne fra Padan (technogym leverandør i DK)? Har du nogen idé om huslejen i f.eks. boltens gård + husleje, el, rengøringsudgifter mm. ?

Hvis ikke du har indsigt i dette, samt årsregnskabets resultat for sats danmarks så er det ikke saglige gætterier. Der skal immervæk temmelig mange mennesker ud at løbe på et løbebånd til 80000 + husleje, + personale + vedligehold + administration + marketing + div. før det er tjent ind.

Jeg tager kritik til mig fra realistiske realøkonomisk funderede mennesker, der ikke bruger de store kæder; -men dem der er medlemmer og kommer rendende uge efter uge og gentegner medlemsskabet, ja de skulle bruge mindre energi på negativitet og mere enerergi på at finde et realistisk POSITIVT selvbillede, istedet for at klage deres "nød" her...

Det interessante er at større markeder end DK tager højere priser, mon ikke det bliver tilfældet her også? 

Så kunne det være branchen gav overskud og var lukrativ, istedet for at være underskudsgivende som nu....

Jeg tænkte selv det samme, da jeg trænede i HardWork i Fields i går... det her må foreløbig være en underskudsforretning.

Et kæmpe område på adskillige tudisnde kvm med en nok ret dyr husleje. Durudover nok ca 100 cardiomaskiner (løbebånd, stridere, cykler mm) og måske lige så mange styrketræningsmaskiner i mærker som CYBEX og Hammerstrenght må have være en ret stor investering til at starte med. Og centret har ikke særlig mange kunder. Der er vist også typisk 10personer eller deromkring til holdtimerne i primetime. Det er helt sikkert en underskudsforretning.

Men det er nok en langsigtet investering, for foreløbig har centret ikke det store nærområde at få kunder fra, men det kommer nok, når Ørestaden bliver mere udbygget. Og når HardWork er en kæde, så er det jo samlet set også et plus for dem at de får flere filialer.

Med hensyn til at PBS er dyrt for centret synes jeg til gengæld, at det er noget vrøvl. Alle firmaer med 'løbende kunder' ønsker, at de har PBS-abonnenter, da de ofte bliver ved med at betale, selv hvis de ikke bruger ydelsen. Forestil dig at SATS-kunderne i stedet for en gang om måneden skalle ned og betale kontigent, hvor længe ville de kunder, som reelt ikke bruger centret (hvilket helt sikkert er en stor procentdel) så være medlemmer.

De bedste medlemmer er jo dem, som betaler hver måned men aldrig viser sig i centret (og derfor hverken fylder eller slider på udstyret).

Link to comment
Share on other sites

Jeg whiner ikke, jeg spørger bare, det kan godt være de får flere kunder på den måde.

Grunden til jeg træner i SATS er at jeg har fået rabat og betaler kun 300 for mit SATS medlemskab. Der er ingen andre steder tæt på, og da jeg træner meget ofte gider jeg ikke cykle 10km frem og tilbage da det ødelægger træningen lidt. En anden grund er at der måske er flere piger og mindre krudt i SATS.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er prototypen på den gennemsnitlige whinende sats kunde herinde. Bekvmmeligheden vinder.. Og gudskelov for det... Sats = bekvemmelighed = umiddelbar tilfredshed + piger.

Dem der kommer med andre argumenter er IMHO ikke ærlige

Men 10 år senere har det vist sig at man har kunnet levere denne samme vare langt, langt billigere.Jeg savner sammenhæng mellem udgifter og pris. For det kan godt være at investeringen i et center er stor, men derefter tager det vel også et år eller to at slide f.eks. en håndvægt op?

Har du kigget på prisisterne fra Padan (technogym leverandør i DK)? Har du nogen idé om huslejen i f.eks. boltens gård + husleje, el, rengøringsudgifter mm. ?

Hvis ikke du har indsigt i dette, samt årsregnskabets resultat for sats danmarks så er det ikke saglige gætterier. Der skal immervæk temmelig mange mennesker ud at løbe på et løbebånd til 80000 + husleje, + personale + vedligehold + administration + marketing + div. før det er tjent ind.

Jeg tager kritik til mig fra realistiske realøkonomisk funderede mennesker, der ikke bruger de store kæder; -men dem der er medlemmer og kommer rendende uge efter uge og gentegner medlemsskabet, ja de skulle bruge mindre energi på negativitet og mere enerergi på at finde et realistisk POSITIVT selvbillede, istedet for at klage deres "nød" her...

Det interessante er at større markeder end DK tager højere priser, mon ikke det bliver tilfældet her også? :wink:

Så kunne det være branchen gav overskud og var lukrativ, istedet for at være underskudsgivende som nu....

<{POST_SNAPBACK}>

Efter din opfordring har jeg så været inde og checke SATS' årsregnskab 2004. De havde et overskud på 800 millioner kr. (989 sek, for at være præcis - og det samme året før). Hvor meget mere realøkonomisk skal det være? 800 millioner kr er rigtig mange penge - som kommer ét sted fra: Folk, der betaler mere for at gå i deres center, end de tilsvarende omkostninger er.

Altså: SATS tager overpris. Mere nøjagtigt 800.000.000 kr i overpris hvert år.

Mvh. Zorn.

Link to comment
Share on other sites

Efter din opfordring har jeg så været inde og checke SATS' årsregnskab 2004. De havde et overskud på 800 millioner kr. (989 sek, for at være præcis - og det samme året før). Hvor meget mere realøkonomisk skal det være? 800 millioner kr er rigtig mange penge - som kommer ét sted fra: Folk, der betaler mere for at gå i deres center, end de tilsvarende omkostninger er.

Altså: SATS tager overpris. Mere nøjagtigt 800.000.000 kr i overpris hvert år.

Mvh. Zorn.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er jo ikke for deres blå øjnes skyld de har deres forretning. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nej, men det belyser da netop at der er overnormal profit på det marked.

De som har læst økonomisk teori ved også at når et firma i en periode tjener overnormalt (styrtende med penge), så vil der ifølge markedsøkonomisk teori med tiden dukke konkurrenter op som opererer med lavere margin, og som dermed skaber balance i markedet.

Eller sagt på godt dansk. Hvis de er nogen svin der plukker folk, så er der før eller siden nogen der tager sig sammen og laver et billigere center som er lige så godt, men som ikke har helt så store overskud.

Synes i øvrigt det er sjov at så mange herinde åbenbart forsvarer at man stiller sig op og tager den i 2éren? For det er sgu da hvad man gør hvis man synes det er ok at betale mere end nødvendigt.

Link to comment
Share on other sites

Efter din opfordring har jeg så været inde og checke SATS' årsregnskab 2004. De havde et overskud på 800 millioner kr. (989 sek, for at være præcis - og det samme året før). Hvor meget mere realøkonomisk skal det være? 800 millioner kr er rigtig mange penge - som kommer ét sted fra: Folk, der betaler mere for at gå i deres center, end de tilsvarende omkostninger er.

Altså: SATS tager overpris. Mere nøjagtigt 800.000.000 kr i overpris hvert år.

Mvh. Zorn.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er jo ikke for deres blå øjnes skyld de har deres forretning. :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Enig. Der er sgu ikke meget forretning i bare at få det til at køre rundt... Hvis jeg stod med en forretning, og kunne vælge mellem et overskud på 100 millioner kroner eller 8 gange så meget, så skal der sgu ik' særlig meget brainstorming til. Jeg synes ærlig talt, at folk skal lukke røven, og betale det det koster at træne i SATS, eller finde et andet sted at træne. Der er masser af muligheder, ligegyldig hvor i København man bor. Hvis du ikke kan lide lugten i bageriet, så... :smile:

Lagoon

Link to comment
Share on other sites

Jeg whiner ikke, jeg spørger bare, det kan godt være de får flere kunder på den måde.

Grunden til jeg træner i SATS er at jeg har fået rabat og betaler kun 300 for mit SATS medlemskab. Der er ingen andre steder tæt på, og da jeg træner meget ofte gider jeg ikke cykle 10km frem og tilbage da det ødelægger træningen lidt. En anden grund er at der måske er flere piger og mindre krudt i SATS.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er prototypen på den gennemsnitlige whinende sats kunde herinde. Bekvmmeligheden vinder.. Og gudskelov for det... Sats = bekvemmelighed = umiddelbar tilfredshed + piger.

Dem der kommer med andre argumenter er IMHO ikke ærlige

Men 10 år senere har det vist sig at man har kunnet levere denne samme vare langt, langt billigere.Jeg savner sammenhæng mellem udgifter og pris. For det kan godt være at investeringen i et center er stor, men derefter tager det vel også et år eller to at slide f.eks. en håndvægt op?

Har du kigget på prisisterne fra Padan (technogym leverandør i DK)? Har du nogen idé om huslejen i f.eks. boltens gård + husleje, el, rengøringsudgifter mm. ?

Hvis ikke du har indsigt i dette, samt årsregnskabets resultat for sats danmarks så er det ikke saglige gætterier. Der skal immervæk temmelig mange mennesker ud at løbe på et løbebånd til 80000 + husleje, + personale + vedligehold + administration + marketing + div. før det er tjent ind.

Jeg tager kritik til mig fra realistiske realøkonomisk funderede mennesker, der ikke bruger de store kæder; -men dem der er medlemmer og kommer rendende uge efter uge og gentegner medlemsskabet, ja de skulle bruge mindre energi på negativitet og mere enerergi på at finde et realistisk POSITIVT selvbillede, istedet for at klage deres "nød" her...

Det interessante er at større markeder end DK tager højere priser, mon ikke det bliver tilfældet her også? :wink:

Så kunne det være branchen gav overskud og var lukrativ, istedet for at være underskudsgivende som nu....

<{POST_SNAPBACK}>

Efter din opfordring har jeg så været inde og checke SATS' årsregnskab 2004. De havde et overskud på 800 millioner kr. (989 sek, for at være præcis - og det samme året før). Hvor meget mere realøkonomisk skal det være? 800 millioner kr er rigtig mange penge - som kommer ét sted fra: Folk, der betaler mere for at gå i deres center, end de tilsvarende omkostninger er.

Altså: SATS tager overpris. Mere nøjagtigt 800.000.000 kr i overpris hvert år.

Mvh. Zorn.

<{POST_SNAPBACK}>

Lad os lige læse tallene rigtigt.

SATS OMSÆTNING for hele norden er 989mio SEK. Dk's andel er 15%, men lad os bare regne med deres totaler - det er nemmere.

Deres OVERSKUD før skat, renter mm er 80mio SEK, dvs 7,9%.

Deres overskud efter skat, renter osv så vidt jeg kan læse er 2,7% for 2004 - det er ringe og isoleret set havde fastrente obligationer været et noget bedre valg, men de lukker naturligvis ikke bare, da de nok regner med bedre tider i form af flere medlemmer/færre investeringer.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share