Er du afhængig af at træne ?


EverLast
 Share

Hvormange af nedenstående spørgsmål kan du svare JA til  

182 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Kan svare ja til nr. 2, 5, 6 og 7. Anser dog ikke mig selv som værende afhængig...kan sagtens holde en pause fra træningen. Det er nok mest tvungne pauser (alt for slem en skade, alt for høj feber osv.) der kan gå mig på nerverne. :smile:

Link to comment
Share on other sites

1. Bliver du nødt til at øge træningen for at opnå samme psykiske effekt?

Nej, da den psykiske effekt i høj grad kommer fra resultatet og ikke altid processen. At restituere både fysisk og psykisk er en vigtig del af processen.

2. Træner du for at undgå abstinenser (f.eks. uro,nedtrykthed), eller får du abstinenser, hvis du stopper med at træne?

Jeg kan godt mærke det fysisk hvis jeg hvis jeg holder op, men jeg har intet problem med at være inaktiv i længere perioder.

3. Træner du hyppigere, hårdere og i længere tid end planlagt?

Nej, træningen er ret planlagt. Alt afhængig af snik-snak kan det godt tage længere tid, men det er også ok, da det er en hyggelig del af det(Se punkt 5.).

4. Er du ikke i stand til at reducere din træning, selvom du ønsker det?

Jeg lader ikke træningen styre mig. Det er mig selv der træffer valget.

5. Bruger du meget tid på træning eller aktiviteter relateret til træning?

Ja, mest fordi der er et ret stort socialt element i det. Min bekendtskreds afhænger i høj grad af hvilken kontekst jeg møder dem i, så hvis ikke jeg har ret meget til fælles med en person, så har jeg som regel ingen relation til vedkommende. Det indebærer at de mennesker jeg hvis selskab jeg kan lide, er dem som jeg kan relatere til gennem træning.

Dette er ikke noget som relaterer til træningen som sådan. Sådan har jeg altid haft det og af den grund ser jeg aldrig gamle skolekammerater eller lign. da jeg intet relation til dem mere har.

6. Opgiver eller reducerer du sociale aktiviteter (job, venner og familie) til fordel for træning?

Jeg prioriterer til tider træning fremfor arbejdet, andre gange omvendt. Nogen gange kan man godt nå meget hvis blot man planlægger det ordentligt.

7. Træner du på trods af skader og sygdom?

Ja, hvis jeg kan træne uden om skader, så gør jeg det. Hvis jeg er syg, så bliver jeg hjemme, men det er nu næsten 2 år siden det sidst var aktuelt.

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

1. Påvirker din træning dig positivt psykisk?

Ja, helt klart.

2. Har du det godt med at træne?

Ingen tvivl om det.

3. Presser du altid dig selv for at opnå fremgang? 

Ja

4. Kan du op- og nedjustere din træning som det passer dig?

Ja

5. Bruger du meget tid på træning eller aktiviteter relateret til træning?

Selvfølgelig, jeg er jo seriøs!

6. Opgiver eller reducerer du sociale aktiviteter (job, venner og familie) til fordel for træning?

Jeg prioriterer og planlægger så alt tilgodeses

7. Træner du på trods af skader og sygdom?

Jeg træner omkring skader

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

1. Bliver du nødt til at øge træningen for at opnå samme psykiske effekt?

Ja, først var det 5km løb... så 10km... så halv marathon... derefter marathon... det blev til triathlon... den førte til Ironman.... jeg er ikke nået videre derfra... endnu...

2. Træner du for at undgå abstinenser (f.eks. uro,nedtrykthed), eller får du abstinenser, hvis du stopper med at træne?

Nærmere depression.... så klart JA

3. Træner du hyppigere, hårdere og i længere tid end planlagt?

Man skal jo lige jogge, trille eller svømme af igen jo :) (Ja)

4. Er du ikke i stand til at reducere din træning, selvom du ønsker det?

Hvis jeg bliver skadet, men ellers ønsker jeg det jo ikke...

5. Bruger du meget tid på træning eller aktiviteter relateret til træning?

Pt. ligger jeg i let træning med kun 14 timer om ugen.... det kommer helt op til 30+ timer om sommeren

6. Opgiver eller reducerer du sociale aktiviteter (job, venner og familie) til fordel for træning?

Jeg omstrukturerer så jeg kan nå begge dele...

7. Træner du på trods af skader og sygdom?

Næsten al sygdom kan kureres med 1500m fri og en tur i sauna!

Link to comment
Share on other sites

1. Bliver du nødt til at øge træningen for at opnå samme psykiske effekt?

Nej.

2. Træner du for at undgå abstinenser (f.eks. uro,nedtrykthed), eller får du abstinenser, hvis du stopper med at træne?

Nej til det første, men får abstinenser efter et nogle dage uden træning og bliver afsindig rastløs, gnaven og irritabel.

3. Træner du hyppigere, hårdere og i længere tid end planlagt?

Ikke hyppigere, nogle gange længere og ofte hårdere hvis jeg kun burde træne let.

4. Er du ikke i stand til at reducere din træning, selvom du ønsker det?

Det går fint.

5. Bruger du meget tid på træning eller aktiviteter relateret til træning?

Yep!

6. Opgiver eller reducerer du sociale aktiviteter (job, venner og familie) til fordel for træning?

Åh jo! :blush:

Har meddelt at jeg smutter 5 timer fra arrangementet lillejuleaften på Møn så jeg kan komme til banetræning i Ballerup.

Har aflyst familiejulefrokosten for at bytte med en kollege for at deltage i banetræning en anden dag jeg skulle på arbejde.

7. Træner du på trods af skader og sygdom?

Njah... ved akutte skader og sygdom med feber ligger jeg brak. At være småsløj eller lidt seneskedehindebetændelse tager jeg mig ikke af.

TILFØJET:

Åh f... en gammel tråd. Nå - svarene gælder jo alligevel.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share