Soltørrede tomater??


Miss
 Share

Recommended Posts

På en pose med soltørrede tomater fra Netto af den slags uden tilsat olie fandt jeg for nogle måneder siden en deklaration, som jeg tastede i KropKost. Den oplyste følgende per 100 gram:

Protein: 10

Kulhydrat: 40

Fedt: 3

Samlet set 227 kcal per 100 gram.

Synes umiddelbart det virker som voldsomt mange kcal per 100 gram, når man tager i betragtning, at det 'bare' er tomater. Men på den anden side er soltørrede tomater jo ret 'intense', så måske det ikke er helt ude i hampen.

Link to comment
Share on other sites

På en pose med soltørrede tomater fra Netto af den slags uden tilsat olie  fandt jeg for nogle måneder siden en deklaration, som jeg tastede i KropKost. Den oplyste følgende per 100 gram:

Protein: 10

Kulhydrat: 40

Fedt: 3

Samlet set 227 kcal per 100 gram.

Synes umiddelbart det virker som voldsomt mange kcal per 100 gram, når man tager i betragtning, at det 'bare' er tomater. Men på den anden side er soltørrede tomater jo ret 'intense', så måske det ikke er helt ude i hampen.

<{POST_SNAPBACK}>

Tusind tak for din respons :4thumbup:

Ja, det lyder godt nok som meget kul??? :blink:

Øvvvvvv.. så kan jeg nok ikke rigtig bruge det i min diæt :dry:

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange havde du da tænkt dig af guffe igennem dagligt? :wink:

Tomater er ifølge www.foodcomp.dk (fantastisk side i øvrigt) 94% vand med et indhold på 0,7/4,6/0,3 gram protein/kulhydrat/fedt, så det er vel ikke så underligt at kalorieindholdet pr 100g stiger voldsomt, når det meste af væsken forsvinder.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange havde du da tænkt dig af guffe igennem dagligt?  :wink:

Tomater er ifølge www.foodcomp.dk (fantastisk side i øvrigt) 94% vand med et indhold på 0,7/4,6/0,3 gram protein/kulhydrat/fedt, så det er vel ikke så underligt at kalorieindholdet pr 100g stiger voldsomt, når det meste af væsken forsvinder.

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe... Kan godt li´soltørrede tomater :blush:

Har lavet en hjemmelavet grønsagsblandig med forskellige lækre grønsager.. Puttede alligvel lidt soltørrede tomater i da indholdet af kul ikke har den store bestydning i den store mængde jeg har lavet :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share