Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Weekendens træning:

Fredag: 18 km cykling. 32,1 km/t i snit. Det var en lidt varm omgang, og jeg kom lidt sent i gang, fordi jeg sad nede i haven og læste, og så kom jeg til at snakke med en chica. Men jeg fik da cyklet.

Lørdag: Styrke-pas. Ikke meget at fortælle.

Søndag: 22 km cykling. Jeg skulle jo gerne nå op på de 40 km i alt, i løbet af weekenden. Snittet søndag var 32,3 km/t. Det var ganske fint. Det krævede en del vand, samt et par Dextro-pastiller.

Ellers er weekenden gået med at læse og gøre lidt rent. Har også indsamlet en del flasker, som er blevet byttet om med diverse prots.

Link to comment
Share on other sites

Stor arbejdsfrokost, med kølig Chardonnay, som indtages i 5. sals højde, med havudsigt.

I sure as hell could get used to that!

Det var én af tysk-lektorerne, der var fyldt 50, og havde været så venlig at invitere os fra sekretariatet med.

Og maden var adskillige klasser bedre end det junk, Studenterhusfonden plejer at levere (slatne sandwiches og tynd, halvkold kaffe).

Her var der varmrøget laks, frikadeller, mørbradbøffer og meget andet. Så det var ganske sweet.

Nå, men egentlig var det jo træning, det skulle handle om. Og det gør det da også, en ikke ubetydelig del af tiden.

I går cyklede jeg 21 km. Var tidligt i gang, inden det blev for varmt, og derfor kunne jeg også holde et snit på 33 km/t, lige ud.

Siden sidste update af loggen er det ligeledes blevet til to styrke-pas, hvoraf det ene dog blev lidt halvhjertet, fordi det ikke var til at komme til at bruge håndvægtene.

Link to comment
Share on other sites

I går kom jeg da heldigvis til træning, selv om det godt kunne mærkes, at dette har været en uge med mange timer på jobbet.

Leg extensions holdt jeg på moderate 80 kg.

Rows ligeledes @ 80 kg.

En del leg med et par 14-kilos DBs.

Pecdeck op til og med 67,5 kg.

Diverse maveøvelser mm.

I dag nøjes jeg med lidt COC-leg, og så cykler jeg i morgen formiddag, mens det stadig er køligt.

God weekend! :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Weekenden bød på to cykeletaper, begge på 20 km.

Gennemsnitshastighederne var hhv 34,2 og 33,3 km/t.

I går var det lidt var,t at cykle. Det gælder om at komme tidligt i gang, og helst også have vinduerne vidt åbne.

Kondicyklen har nu rundet de 7300 km.

Ellers er weekenden gået med rengøring, læsning, og flaske-indsamling. Særligt fredag aften havde jeg en skøn tur, hvor pant-emballagen formeligt lå/stod i dynger på fortovene. Jeg har tænkt mig, at nogle af de opsparede midler skal bruges til at blive medlem af Vindmøllelaug Aarhus Bugt. Jeg vil gerne være med til at sætte noget i gang, ikke mindst, når det handler om vedvarende energi. Dog er der endnu ikke udbudt anparter til salg, men det gælder om at holde sig til fra starten.

I dag skal jeg have mig et styrke-pas, og i morgen afspadserer jeg nok noget. Som før nævnt har jeg overtid nok at tage af.

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvede at lave tunsalat med skyr i går:

Rørte indholdet af en dåse tun i vand sammen med 4-5 gode klatter skyr, indtil konsistensen blev jævn, og tilsatte så citronsaft og lidt Aromat-krydderi.

Det blev ganske udmærket. En lille håndfuld dåse-majs ville have fuldendt mesterværket.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke meget at fortælle for tiden.

Der er ikke noget galt, men jeg mangler bare inspiration til at skrive i loggen. Men den seneste tids gode vejr har trods alt givet masser af flasker.

Nu tager jeg lige lidt mad i Storcenter Nord, og så snupper jeg et træningspas.

I morgen skal der så cykles igen.

Link to comment
Share on other sites

I går cyklede jeg 18 km.

Snittet var vistnok 32,8 km/t.

Det var en lidt hård tur, pga. den høje luftfugtighed. Men det gik da.

Onsdag havde jeg et godt og langt styrke-pas, og det får jeg sikkert også i dag.

Så må vi se, om der bliver lidt flasker at finde i aften.

Og husk så i øvrigt at se Hannibal kl. 22 på TV3 (selv om bogen er bedre). Jeg skal se den, hvis jeg ikke er gået omkuld pga. træthed og drinks.

Link to comment
Share on other sites

Anygay, så bød weekenden på to cykel-taper á 18 km, med hhv 33,4 og 32,8 km/t i snit.

Helt tilfreds var jeg måske ikke, men energien var ikke rigtigt til mere.

I dag skal jeg igen pumpe noget jern, og så skal jeg have gode hakkebøffer til aften!

Ellers gik weekenden med at gøre rent, vaske tøj, læse bøger, og ikke mindst samle en hulens masse flasker!

Både fredag og lørdag var vejret jo fint, og det gjorde folk tørstige! Det kunne ikke engang betale sig at køre downtown, for praktisk talt lige uden for døren flød pant-emballagen formeligt i dynger! Det var bare at skovle ind. Så der blev købt skyr, bøffars, kakaomælk og meget andet, til rimelig pris.

Og hvis det ikke kommer til at regne alt for vildt, så kaster det nok også noget af sig i løbet af den netop påbegyndte uge.

Men foreløbig skal det blive rart med en gang pump, her sidst på eftermiddagen.

Link to comment
Share on other sites

Mandag:

God påååmp i Ny Helse. Der var mødt en del gode bros op, bl.a. ham, der plejer at være vagt på festivalen, så vi fik en del snak om en masse prollede emner, herunder våben, kvindfolk og enorme steaks. Vi er fælles om lidenskaben for alle 3 ting!

Jeg fik også gjort en del ved håndvægt-træningen, for de gutter er ikke nogle, der lader andre løfte let!

Endvidere kom jeg igennem de fleste af maskin-øvelserne to gange, så jeg var godt brugt, da jeg var færdig.

I går var det noget varmt, men jeg pressede 15 km cykling igennem, selv om det holdt hårdt. Snittet var 32, lige ud.

Da jeg kom hjem i går, var der igen én eller anden avekat (jeg ved godt, hvem der er prime suspect), der havde smadret en flaske nede i opgangen, og undladt at feje op efter sig. Jeg fatter ikke, at folk ikke begynder at drikke dåsebajere, når de nu ved(eller i hvert fald bør vide), at de har en tendens til at tabe dem. men enden på det blev, at jeg var nødt til at feje op, for ikke at risikere en punktering af crosserens dæk.

Tiden må vise, hvad det skal blive til i dag, idet situationen på mit job er lidt uafklaret lige PT. Dette skal forstås sådan, at jeg ikke ved, hvornår jeg kan holde fri. Når det gang på gang forventes, at man skal deltage i ting, der ligger langt ud over alm, arbejdstid, så er det dæleme svært at undgå at opbygge en overtids-pukkel, selv om man, strengt taget, ikke må.

Nå, men det må jo gå, som det kan.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

At være 'færdig' 16:40 kan sagtens føles som en lang dag, det kommer jo fuldstændig an på hvilket arbejde man har lavet og hvornår man er stået op.

Sagde morgenmanden, som er stået op kl. 04 de sidste seks måneder :smile:

FYI Nikki så møder Oksen kl. 8.00, så han plejer at han fri kl. 16. Men det kan han fortælle mere om når han logger på i morgen.

Hvis du har andre spørgsmål skal du være velkommen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er jo godt klar over, at folk ikke kan vide alt muligt om min situation, især fordi jeg måske ikke er helt så meddelsom, som jeg tidligere var. Men som jeg altid siger: Når man bare er høflig, må man gerne spørge!

Pga. mit handicap har jeg normalt ikke fuld-tid (men derimod 25 timer om ugen), så når jeg tilmed har mere end fuldtid i løbet af en dag, så er den dag temmelig lang for mig. At jeg så har oparbejdet en stor pukkel af overtimer, er en anden snak.

Men i går gik det som følger: Først 4,5 timer på kontoret, dernæst ned på den gamle kasserne til et møde. Så gik turen videre til et andet møde, i regnskabsafd., ude i det, der tidligere var handelshøjskolen, på Fuglsangs Allé. Jeg fik heldigvis kørelejlighed i en kollegas Golf, hvilket jo var noget hurtigere, og, vejret taget i betragtning, også behageligere, end på crosseren. Dette møde kom til at vare mere end dobbelt så længe, som det skulle. Dernæst tilbage til kontoret og ordne nogle småting, inden jeg, langt om længe, kunne komme til træning.

Det blev et lidt let styrke-pas. Den lumre varme gjorde det jo ikke nemmere. I pecdeck var jeg dog lige oppe og lege lidt med de 70 kg.

Desuden var der en midaldrende mand, der syntes, at det var totalt awesome, at jeg kunne tage 75 kg i leg extensions. Han kiggede et par omgange, da jeg sagde, at jeg skam plejede at tage 80 eller 85.

#PP: Som du sikkert har opdaget, kan jeg i særdeleshed godt lide kvinder, der er lidt/noget ældre end mig. Men jeg har erfaring med stort set alle typer. Og ja, jeg har også haft fornøjelsen af en afro hottie!

I dag skulle jeg egentlig afspadsere, men det får jeg ikke gjort.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er jo godt klar over, at folk ikke kan vide alt muligt om min situation, især fordi jeg måske ikke er helt så meddelsom, som jeg tidligere var. Men som jeg altid siger: Når man bare er høflig, må man gerne spørge!

Pga. mit handicap har jeg normalt ikke fuld-tid (men derimod 25 timer om ugen), så når jeg tilmed har mere end fuldtid i løbet af en dag, så er den dag temmelig lang for mig. At jeg så har oparbejdet en stor pukkel af overtimer, er en anden snak.

Men i går gik det som følger: Først 4,5 timer på kontoret, dernæst ned på den gamle kasserne til et møde. Så gik turen videre til et andet møde, i regnskabsafd., ude i det, der tidligere var handelshøjskolen, på Fuglsangs Allé. Jeg fik heldigvis kørelejlighed i en kollegas Golf, hvilket jo var noget hurtigere, og, vejret taget i betragtning, også behageligere, end på crosseren. Dette møde kom til at vare mere end dobbelt så længe, som det skulle. Dernæst tilbage til kontoret og ordne nogle småting, inden jeg, langt om længe, kunne komme til træning.

Fair nok - var egentlig heller ikke ude på, at lyde anklagende. Troede egentlig at din normale arbejdsuge var 37 timer, hvilket jeg sammenholdt med, at du tidligere har skrevet, at du havde en stor overarbejdspukkel, hvorfor jeg troede, at du tit arbejde senere end til det "normale" kl. 16.

Håber ikke, at mit spørgsmål blev taget ilde op, da det egentlig ikke var hensigten - blot en undren :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag:

18 km cykling.

I går: Ville egentlig have cyklet, men måtte indse, at mine ben ikke var til det, så det blev et lettere disco-præget styrke-pas i stedet for.

Jeg må tilstå, at jeg føler mig lidt smadret, lige for tiden. Det rent fysiske hjælper det nok på, når jeg har været til fys i eftermiddag. Og selv om jeg nødig indrømmer det, så kan det godt være, at jeg trænger til ferie. Forleden syntes jeg godt nok, at mit hjerte galoperede lige stærkt nok. Men jeg kan jo ikke vide, om det var indbildning.

Men styrke-passet i går var ellers fint nok, bortset fra, at bentræningen ikke var så tung.

Et sankthansbål fik jeg også set. Og i år kunne de tilmed få ild i skidtet! Nogle log-læsere vil huske min beskrivelse af sidste års farce. :laugh:

Onsdag tager jeg hjem til de gamle, og fredag er der et lille party, i anledning af, at min far fylder år 1/7. Det glæder jeg mig til, selv om der ikke er mange af de gamle bros tilbage.

15/7 begynder jeg så på jobbet igen.

Hvis der ikke kommer flere updates inden onsdag, så vil jeg ønske MOL en god ferie.

Og vær sikker på én ting: Oksen kommer igen, as always!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share