Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Hej Oksemand,

Har du våbentilladelse?

Nej, for det er der ikke noget, der hedder, når vi snakker shotties.

Det hedder et JAGTTEGN, og sådan et har jeg!

Så vidt vides, er strissen kommet frem til, at ulvene IKKE er blevet plaffet. Det var kun et løst rygte. Og jeg har i øvrigt ingen tilknytning til siden ulvefrit.dk. Men der skal ikke herske tvivl om, at jeg nok skal holde udkig efter ulvebasserne, når jeg, om nogle timer, rammer vestkysten.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Ellers kan jeg, lige her på falderebet, oplyse, at jeg fik et rimeligt styrke-pas i går.

For første gang curlede jeg med 16-kilos håndvægte. Ikke nogen dårlig afslutning.

Den kommende tid kommer jeg så nok kun til at svinge forhammeren. Hjemme hos mine forældre er der altid noget, der skal hamres. :laugh:

Vi ses efter ferien.

Keep pumping!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så har jeg været en lille uges tid nede i grænselandet,

Vejret var glimrende, bortset fra sammenlagt halvanden dag med overskyet vejr.

Ellers gik tiden med at købe prol-varer, læse bøger, kigge på fugle, samt naturligvis nyde en pils og/eller en drink nu og da.

Vi så en del rovfugle, mange gæs, samt enkelte rådyr. Sidstnævnte er dog svære at få øje på på denne tid af året, fordi afgrøderne står højt på markerne.

Jeg fik købt noget forskellig whisky, en flaske rom, samt diverse øl og Pepsi light.

På vejen hjem ( i går) havde vi lidt bøvl: I Skærbæk skulle vi ind og have suppe på Mitsu´en. Min far tastede koden (fra Mastercard´et) ind,og terminalen skrev: Begynd at tanke. Men der kom ikke en dråbe diesel igennem slangen!

Det var jo noget af et problem. Vi turde ikke køre videre, sålænge koden var i systemet, for så var der en risiko for, at en anden ville kunne tanke på min fars regning. Vi ringede op til Brugsen, der førte tilsyn med den ubemandede tank. Det tog laaaang tid at komme igennem. Jeg satte mig til at læse i en bog.

Et par andre kom til, og de kunne heller ikke få skidtet til at virke. Endelig dukkede en Brugs-mand op. Efter flere forsøg måtte han ligeledes erkende, at han heller ikke kunne bringe systemet til at fungere.

Heldigvis havde vi diesel nok til at kunne fortsætte til Ribe, da vi først havde fået slettet den indtastede kode.

På torsdag er jeg i Århus igen, klar til at genoptage træningen.

Og så kan jeg jo begynde at se frem til festivalen, og lidt senere til at få en ny tattoo. Det skal være af en Colt .45, og jeg har tænkt mig, at den skal laves hos Buddha Tattoo.

Først skal jeg dog lige have lidt orden i mine pengesager, for jeg har bl.a. lige købt nye briller. Efter 8 års brug var de gamle briller meget slidte. Jeg slap dog med lige knapt 1900, fordi jeg kun bruger enkeltstyrke-glas.

Link to comment
Share on other sites

Faktisk så jeg også hellere, at mine forældre kørte Toyota (Avensis).

Omvendt må det indrømmes, at Mitsu´en (en Lancer Sportsedan) er både stærk og økonomisk. De 150 HK gør god gavn, når der er en tung-lastet campingvogn på krogen.

På minus-siden kan nævnes, at affjedringen kan virke noget hård, og at bilen mangler nogle finesser, hvad indretning mv. angår. Det er vel også det, der gør den noget billigere end Avensis´en.

Ting, jeg købte ved grænsen:

Harboe-pilsnere (selvfølgelig).

Pepsi Light (sorry, Drama-girl, jeg er ikke til Max).

En liter Grants whisky (god at blande med sodavand) til 89 kr.

En flaske Hansen-rom.

En flaske 14-års Oban whisky (skal ikke blandes med sodavand).

Mach3 barberblade.

Diverse slik.

Insekt-spray (jeg døjer med sølvfisk på badeværelset).

Et nummer af bladet Tattoo Style (ja, jeg er sygt nåle-liderlig!).

I aften skal jeg fyre den for vildt af til Bellamy Brothers, og i morgen er jeg i Århus igen.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jeg har smagt Pepsi Light i udlandet, og mener ikke man kan få det herhjemme. Det er ok, vi ikke er enige om, at Max smager bedst... Men det lyder som om du har hygget dig meget :-)

Ved ikke lige hvem Bellamy Brothers er, men god fornøjelse Oksefar!

Link to comment
Share on other sites

De dårlige nyheder først:

Jeg kan ikke bruge min kondicykel, idet jeg står og venter på en reservedel til den.

Men i morgen er jeg igen i gang med at løfte jern, og så må jeg se, om jeg også skal bruge siddecyklen i centret.

Men ellers kan jeg kun sige: FUCK, det var fedt i aftes!

Vi ankom til lystanlægget i Holstebro i god tid - TROEDE vi! Fra alle sider myldrede det til med mennesker, og i mængden spottede man en del true rednecks. Dog var de fleste alm,. gennemsnitsdanskere, hvilket da også kunne mærkes på stemningen. Men i hvert fald var der STOPFYLDT (+4000 fyldte pladser). Som opvarmning hørte vi Tomboola Band. Det er efterhånden mange år siden, jeg første gang oplevede de glade skåninger (som gør et stort nummer ud af at lade folk forstå, at de IKKE er rigtige svenskere). De leverede, som altid et farverigt mix af numre fra folk som Buck Owens og Creedence Clearwater Revival, blandet med egne sange, et par numre af den afdøde svenske trubadur Hasse Andersson, og sågar et enkelt Beatles-nummer!

Da David og Howard Bellamy gik på, blev vi da heller ikke skuffet. Vi fik både `Old Hippie´, `Let your love flow´, og alle de andre evigt unge hits, blandet med nogle sange, som jeg ikke kendte i forvejen.

Der blev spist pølser, tyllet Tuborg, snakket livligt, og ikke mindst skrålet med på sangene. Dog kunne atmosfæren ikke helt leve op til, hvad vi er vandt til fra SCC.

En glimrende aften, og en værdig afslutning på ferien.

Aftenens konge-citat kom fra en ældre trucker:

Før i tiden kørte jeg 36 timer i døgnet. På en dag røg jeg 120 hjemmerullede smøger, og drak 3 liter kaffe. Men så en dag købte jeg en pakke Stimorol, og stoppede det hele i kæften på én gang. Jeg fik frygteligt ondt i kæben, men har ikke røget siden!

:laugh: :laugh: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Men i hvert fald er jeg godt i gang med at løfte jern.

Efter det første styrke-pas var jeg noget øm i pecs, og tildels også i armene. Men jeg ville også have været skuffet, hvis det ikke havde været tilfældet.

Vægtene er nogenlunde, som de plejer at være. Det er benene, der fungerer bedst.

Jeg savner at kunne cykle, men bruger siddecyklen i centret så tit, der er muligt, Det bliver naturligvis ikke det samme som min egen stålhest, men det er bedre end slet ingen cardio.

I morgen skal jeg til fys.

Og så er jeg jo så småt begyndt at glæde mig til festivalen!

Det skal nok gå altsammen!

Link to comment
Share on other sites

I dag er det 50 år siden, at mine forældre blev forlovet (ved Rhinen), og drak sig i hegnet i Dom P., der kostede min far en ugeløn.

Dagen efter skulle de ind og se fabrikken, hvor man laver Asbach Uralt Weinbrandt. Det var ikke ligefrem lykken for min tømmermands-plagede mor!

Men tillykke til dem!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Vi skal vel prøve at holde lidt gang i loggen!

I går:

Skulderpres og DB curls/hammer curls med 14 kilos DBs.

Leg extensions op til og med 85 kg.

Leg curls @25 kg (den kommer jeg næppe nogen sinde til at køre ret tungt i).

Rows: 3x10@75.

Abd. crunches: 4x10@45.

Pecdeck: 3x10@65.

Triceps pushdowns: 3x10@25.

Alt i alt et godt styrke-pas. Ikke mange mennesker i jernhulen, men de tilstedeværende var gode og stærke bros.

På vej hjem fra jobbet oplevede jeg et lille optrin:

De store, flade tage i Nobelparken er, i perioder, tilholdssted for mindre måge-kolonier. Dette kan være ret irriterende, idet mågerne skriger højt og vedvarende. Nu havde jeg, gennem flere dage, observeret en sildemåge, der tydeligvis ikke var i stand til at flyve op til sine bros på taget. Den blev dårligere for hver dag, der gik, og jeg havde egentlig håbet, at den snart ville ende sine dage under en bil. I går, efter fyraften, var mågen der igen, og så fik jeg NOK af at se på det stakkels krapyl. Den var i øvrigt radmager, hvilket jo ikke kunne undre.

Jeg måtte jage den frem og tilbage nogle gange (hvilket ikke er rart, men nødvendigt), for den var stadig ganske hurtigt på benene (hvilket sikkert også var grunden til, at den havde undgået bilerne), men til sidst fik jeg presset den op mod en hæk, hvorfra den ikke kunne undvige. Så gjaldt det om at passe på, for det temmelig store næb hakkede vildt i luften. Jeg fik dog hurtigt taget et solidt tag om fuglens krop med venstre hånd. Med højre greb jeg så om hovedet, ovenfra og ned, for ikke at blive hakket. 1,2,3, og så HIV OHØJ! Der skulle lægges kræfter i, for en stor måge har en ganske kraftig hals. Det er ikke som med duer, hvor hovedet bare ryger helt af, når man tager fat. På et øjeblik var halshvirvlerne dog trukket fra hinanden, og det afsjælede legeme endte i skraldespanden.

Der er i hvert fald ikke nogen, der behøver ulejlige Falck for den slags ting, sålænge, hitman Ox er i nærheden. Heldigvis var de eneste, der så det, fornuftige mennesker, som forstod, at det måtte gøres. Det havde været mere træls, hvis en hysterisk spelt-mama var begyndt at blande sig.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Hvis folk kan se at man har prøvet det før og det går hurtigt med indfange og aflive så vil de sjældent brokke sig er min erfaring.

Så længe de kan se det er en måge man "løber op" så burde det være indlysende at den må dø

- og mågen er jo ikke udrydningstruet så vidt jeg ved

Link to comment
Share on other sites

Hvis folk kan se at man har prøvet det før og det går hurtigt med indfange og aflive så vil de sjældent brokke sig er min erfaring.

Så længe de kan se det er en måge man "løber op" så burde det være indlysende at den må dø

- og mågen er jo ikke udrydningstruet så vidt jeg ved

Ja, de fleste er heldigvis fornuftige.

Selv plejer jeg at vurdere det sådan, at hvis fuglen er så dårlig, at jeg kan fange den, så er aflivning berettiget.

Hvis folk ikke selv kan, så er de jo nødt til at ringe til Falck.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share