Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Hvis den ikke kan flyve, så bliver den bare ædt levende af en eller anden skodfugl.

Mange af de duer som ikke kan finde ud af at flyve udenom togene, bliver invalideret i sammenstødet men ikke slået ihjel. Man kan ind i mellem se dem ligge og baske i sporet mens 2-3 andre fugle hakker i den. Så hellere af med knoppen og få det overstået :wink:

Link to comment
Share on other sites

OMG, HAR DU DRÆBT EN MÅGE "HITMAN OX"?? Hvorfor kunne du ikke bare sætte den fri?

Jeg går ud fra, at ovenstående er ment som en joke, #PP?

I modsat fald forstår jeg ikke helt, hvad der menes med `sætte den fri´.

Jeg kunne naturligvis have ladet den være i fred, men så var dens lidelser jo bare fortsat, indtil den var død, på den ene eller den anden måde.

Folk, der har jagttegn, betragtes i øvrigt som fagfolk, når det handler om aflivning af fuglevildt, så det, jeg gjorde, var fuldt lovligt.

Anygay:

I dag står den igen på styrketræning, og så skal jeg nok ned i haven og chille lidt, inden jeg drager af sted på min aftentur, på jagt efter flasker og fede oplevelser.

Link to comment
Share on other sites

På sin vis vil jeg bare sige, at jeg fortsat har gang i træningen.

Weekenden bød således på to gode træningspas.

i søndags var jeg oppe på 80 kg i rows, og også maveøvelserne (abd. crunch) bliver jeg stærkere i. idet jeg nu kører med 47,5 kg.

Leg extensions ligger stabilt omkring de 80-85 kg.

I dag er det ganske lummert, men jeg forventer da at snuppe mig et godt styrke-pas. Og så skal jeg også lige have afleveret en masse flasker i Tøfex. Den seneste tids varme vejr har skæppet ganske godt i kassen. Men jeg kan jo også godt regne ud, at jeg nok må til at spare op allerede nu, hvis mine forældre og jeg skal på den der sørejse i 2015. Selv om jeg ikke længere har den store rejselyst, så er det én af de ting, jeg godt gider.

Og så lige lidt ranting, der egentlig lige så godt kunne have indgået i Facebook-crap tråden:

Hvad pokker sker der her?

Citat: vi er en flok piger på 20 til 27 år der har prøvet at hjælpe den stakkels råge unge. Vi har været ved den næsten hele aftenen og holdt små børn væk fra den som står og skriger af den og skyder med vand pistol på den... men da vi alle har drukket og ingen kørsel muligheder har , har vi ikke rigtig kunnet gøre noget overhoved. Vi ringede til falck og DB. Men de ville ikke gøre noget overhovedet. Andet end at sige til os at vi selv skulle aflive den, eller få nogle unge fulde teenager som sad ved siden af os til at aflive den... men det sagde vi nej til. Og så sagde de at hvis den stadig var der engang i morgen måtte vi ringe tilbage.¨(citat slut).

Ok, det er fint nok, at de forhindrer børn i at jage med det stakkels dyr, men hvorfor spilde tid på at skrive om det på fb? Gør dog kort proces, eller find nogen, der kan hjælpe med det.

Der skulle jeg lige have været til stede. Så skulle jeg nok bagefter have fundet en måde, hvorpå flokken af tøsepigebørn kunne have takket mig!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I går: Igen et udmærket styrke-pas. Der var, sikkert pga. det varme vejr, god plads i centret.

Jeg pumpede løs efter bedste evne, og ind imellem snakkede jeg lidt med de få tilstedeværende bros.

Leg extensions fra 70-85 kg.

Rows @75 kg.

Abd. crunches @45-47,5 kg.

Pecdeck @65 kg.

Alle mine sædvanlige DB-øvelser var med 14 kg. Kan nok ikke helt skulderpresse 16 (må også passe på min cuff).

Efter en god times træning var jeg rimeligt godt brugt.

Aftenen bød på en nogenlunde indbringende flaskesamler-tur. Nu må vi se, om det holder tørt, så jeg også kommer en tur ud i aften.

Link to comment
Share on other sites

I går var jeg seriøst ved at få et decideret ildebefindende.

Det er da også satans, at jeg ikke kan tage mig sammen til at få mig nogle mere stabile spisevaner! det var nemlig uden tvivl lavt blodsukker, der gjorde sig gældende. men da jeg fik mig noget mad, et par Dextro-pastiller og en del drikkelse, gik det da bedre. I dag må jeg sørge for at holde blodsukkeret lidt bedre oppe. Skulle jo nødig blive rigtig syg.

I forgårs havde jeg et ganske udmærket styrke-pas, hvor især rows og DB øvelserne var gode. Er som regel oppe og tage 80 kg i rows. En del snak med gode bros blev det også til. Glæder mig til at komme til at cykle igen. Det skulle gerne snart gå i orden, med den dims, der skal skaffes fra Kettler.

Udover, at jeg passer min træning og min flaske-indsamling, så glæder jeg mig til festivalen! Selv om det kun bliver 2 dage i år (krisen kradser jo også der), så skal det nok blive fint. Især glæder jeg mig til at høre

Og så har der jo været skovbrand i Klosterheden. Jeg misunder ikke de gutter, der skal kæmpe mod ilden. Har selv, i min tid som slangetæmmer, været med til en større øvelse i netop det område, og vi var i hvert fald glade for, at det ikke var alvor. jeg husker, at mine lærere og klassekammerater gloede en omgang, da alarmen gik, og jeg pludselig smed det hele, og styrtede ud til mine forældres Toyota, som jeg heldigvis var kørende i den pågældende dag.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Pas nu på dig selv Oksefar!

Har du været frivillig brandmand?

Jeg var frivillig i Redningsberedskabet, og havde hovedsageligt signaltjeneste. Det foregik på den måde, at opgaverne blev tilrettelagt efter, hvad jeg kunne og ikke kunne.

Nyeste update er, at jeg sandsynligvis snart er klar til at cykle igen.

Link to comment
Share on other sites

Kære MOLboer!

Jeg har så småt fået gang i cyklingen igen, selv om det har været nødvendigt med en MEGET forsigtig opstart.

I går var jeg så nede og træne, og fik lavet en del af de gængse ting.

Leg extensions op til 85 kg.

DB skulderpres, curls og hammer curls @14 kg.

Pecdeck @65 kg.

Abd crunches @ 45.

Ellers har det været en udmærket weekend, hvor jeg har fået samlet en del flasker. Det er vist blevet til omkring 100 kr., i løbet af weekenden. I aftes ville jeg egentlig være blevet hjemme fra flaskesamler-turen, men kunne ikke nære mig alligevel. Og så gav det da 15-20 kr.

I dag prøver jeg igen med en beskeden cykeltur. Så skal det nok lykkes.

Nu skal jeg jo snart til at pakke mit grej til festivalen. Håber ikke, at det går helt galt med vejret.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Jeg har desværre måttet konstatere, at jeg skal have en ny kondicykel!

Det kan synes at være lige tidligt nok (efter 3½ år), men den har ikke kunnet holde længere. Og den er jo også blevet brugt flittigt, hvilket denne log også vidner om.

Jeg var lidt ærgerlig over det i går, men i morgen tager jeg ud og kigger på en ny. Og hvor er det dog godt, at jeg ikke skal ud og låne pengene! At undvære en cykel vil være den værst tænkelige løsning. det vil være skadeligt for mig, både fysisk og ikke mindst mentalt, så det kommer ikke på tale.

Hvor har cyklen dog mange gange været til hjælp, når jeg enten har været depri eller rasende. Den har fungeret som mental terapi, i mindst lige så høj grad, som den har gavnet min cardio-form.

Men uanset den uventede udgift, så skal jeg stadig have lavet min tatovering, for den har jeg glædet mig til så længe. Og også den bliver betalt med penge, jeg selv har sparet op!

I dag snupper jeg et styrke-pas, og i morgen, når alt bøvlet forhåbentlig er klaret, går turen til Silkeborg.

Link to comment
Share on other sites

Der er sket et mindre change of plans, idet det viste sig, at det alligevel ville blive markant billigere at reppe den gamle kondicykel, end at få en ny. Så foreløbig er det det, jeg satser på.

Jeg vil antageligt ikke kunne få tilskud til en ny, idet der ikke er tale om et hjælpemiddel, i den forstand. Men omvendt kunne jeg heller ikke finde på at bede om tilskud.

Festival-beretningen kommer i et senere indlæg.

Og forresten: Den 6/9 skal jeg under nålen hos Buddha Tattoo. Det kan gøres for et par tusind, hvilket jeg er helt OK med. Og selv om det aldrig kan være smertefrit, så glæder jeg mig.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

OKSENS ÅRLIGE FESTIVAL-BERETNING!

Torsdag over middag, efter at jeg havde været nede og snakke med Buddha Tattoo, gik turen af sted til Silkeborg, hvorefter aftenen gik med at hilse på folk, og kigge lidt på forberedelserne til festivalen.

Fredag blev der varmet op med en formiddags-øl, inden åbningen på torvet, hvor der var musik (de altid velspillende Dark Horse), taler, linedance, og en mindre udstilling af US-biler. Jeg ville i øvrigt gerne høre/se Dark Horse på hovedscenen, men det er de åbenbart ikke fine nok til at få lov til.

Fra kl. 16.00 er der opvarmning i Tuborg Teltet,, med JC Hawkins & His Model A Playboys. I mine ører det det dog snarere 50´er-rock, end det er country. Andre vil sandsynligvis mene noget andet. Derefter går Mr. Jack and The Daniels, der jo efterhånden er halvgamle kendinge, i gang på hovedscenen. De spiller hovedsageligt egne numre.

PeTe (DK) var tidligere kendt som guitarist i Memphis Boulevard, men siden han er gået solo, er hans stil blevet lidt for rocket for mig, så jeg snupper en pølse og en gang fritter ude i Food Street, inden det er tid til Jannet Bodewes & Countryline (NL). Her må jeg sige, at de virkelig leverer varen. Jannet Bodewes viser sig at være en glimrende sangerinde, og inspirationen for Tammy Wynette fornægter sig ikke. Lad os bare få jannet Bodewes tilbage på festivalen en anden gang.

Derefter kommer The European Highwaymen (N) på scenen. Og jeg kan kun sige, som jeg siger hver gang, jeg hører dem: Hvis ikke Arly Karlsens melodiske stemme, G. Thomas´ virtuose guitarspil og Ove Støylens altid smittende musikglæde kan få én til at fatte, at det her sateme er country, from the heart and down to earth, ja, så er der nok ikke meget, der kan! Ydermere var det en fordel, at spille-stilen i år var en anelse mere afdæmpet end andre år (hvor jeg havde gutterne mistænkt for at have kigget rigeligt dybt i diverse flasker, før de skulle på scenen).

Aftenen sluttes af med Stephen Pride (USA), og det bliver en oplevelse! Det er nemlig præcis som at høre/se storebror Charley Pride, og vi får da også mange af de evigt unge hits, fremført på en ægte, dybtfølt måde. Bravo!

Lørdag driller vejret, idet vi får en del byger, og må sidde under regnslag.

Fistful of Dollars (DK) er en anelse for pjattede for mig, så jeg ser frem til, at de efterfølges af Bibbi & Snif, som vi har kendt i årevis, lige siden Bibbi var ganske lille. I dag kan hun synge, godt og dybtfølt, Og Snif skuffer aldrig, når han får en el-bas i hånden. Godt gået!

Dernæst er det Larry Patton, en ældre, fuldskægget amerikaner, der fremfører en perlerække af klassisk country-hits, der tydeligvis falder i publikums smag.

I pausen spiller Polecats i teltet, inden polske Michael Lonstar går på scenen. Der skal en del til, før en polak for lov at synge på Grand Ole Opry (hvilket han har gjort to gange), og han skuffer os da bestemt heller ikke. Lad os gerne høre mere til ham.

Ray Scott (USA) imponerer ved at have en fantastisk dyb og velklingende country-stemme (nok det dybeste Southern Drawl, jeg har hørt), og hans sange fejler bestemt ikke noget.

Daniel T. Coates (USA) har jeg ikke meget at sige om.

Tamara Rosanes & Rockabilly Heart (med Den Skaldede Kok på kontrabas, runder af), inden samtlige tilstedeværende kunstnere går på scenen, og vi, traditionen tro, slutter af med at skråle med på `Cotton Fields´.

Bortset fra det lidt dumme vejr lørdag, så var det en glimrende festival.

Link to comment
Share on other sites

I forlængelse af ovenstående, så kan det godt fornemmes, at det er blevet sværere at afholde festival; ikke alene kradser finanskrisen, men også bureaukratiet griber om sig:

Eksempelvis skal der udarbejdes en risikovurdering af hvert enkelt band! I 28 år har der stort set ikke været ballade på festivalen, hvilket det lokale politi også ved. Ikke desto mindre forholder det sig sådan, at hvis et band f.eks synger `Papa ain´t cheatin´ on mama no more!´ (om en dreng, der ender med at skyde sin fordrukne, utro og voldelige far), så skal der foreligge en skærpet risiko-vurdering for det pågældende band, fordi teksten kan betragtes som voldsforherligende! Og nej, det er ikke ment som en joke!

Ligeledes var det slut med at servere flaskeøl (jeg har aldrig set en smadret flaske på festivalen i de år, jeg har været der), så man måtte gå over til dåseøl, der er en smule dyrere. Til gengæld var der så tilbud på six-packs.

En del af problemet er, at loven skelner mellem mindre festivaler (max. 1500 mennesker) og de større (+20 000). Vores festival ligger derfor i en gråzone, hvor det kan være ekstra svært at hitte ud af, hvilke regler, der skal gælde.

Stor respekt for de mange frivillig, der, under så vanskelige betingelser, knokler for at holde Nordeuropas fedeste redneck party kørende, år efter år!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I dag er mine pecs noget ømme, hvilket skyldes, at jeg i går trænede en del pecdeck @67,5 kg.

Det er jo rart at konstatere, at det virker.

Ellers blev der trænet en del maveøvelser, op til og med 47,5 kg, leg extensions op til og med 85 kg.

4 sæt rows @80 kg.

DB skulderpres og curls.

Triceps pushdowns.

Til afslutning tog jeg nogle minutter på siddecyklen.

Ind imellem sættene blev der tid til lidt snak om damer, våben, sprut og andre prollede topics.

Link to comment
Share on other sites

Så er det træningsdag igen!

Egentlig skulle jeg have været derned i går, men så kastede jeg mig over en masse rengøring.

Til aften fik jeg makreller. Uhmmmmm! Makrel er en fantastisk spisefisk. Det er bare svært at få den frisk nok, hvis man skal købe den. Når man selv fanger den, så gælder det om at rense den OMGÅENDE, og så smide den ned i en køletaske.

I morgen ryger min kondicykel af sted til mekkeren, og så skulle jeg gerne snart være cyklende igen.

Min tattoo-tid er blevet ændret til d. 10/9. Tatovøren sms´ede og spurgte, om han kunne få lov at lave det om. Det var OK med mig, især fordi det skete i så god tid.

Hvis nogen har lyst til at se lidt af, hvad Buddha tattoo kan, så kan de kigge med her!

Men jeg smutter, for jeg skal lige hen på Statsbib.

Link to comment
Share on other sites

Du kunne smide nogle billeder ind af din fangst :smile:

Problemet er stadig det, at jeg aldrig har kunnet finde ud af at lægge billeder ind på PC´en. Kan godt være, at jeg skal prøve med arbejds-PC´en, for det er sikkert Windows Vista, der ikke gider lege med mit ellers udmærkede digi-cam.

At jeg så selv hader at blive fotograferet, er en anden snak.

Link to comment
Share on other sites

I dag måtte jeg møde lidt tidligere end sædvanligt, for at lave en pokkers masse kaffe til et stort møde. Det var så til at have med at gøre, for en dobbelt Moccamaster kan hurtigt brygge nogle spande kaffe. men oven i det var der så en kollega, der meldte sig syg.

Nå, men heldigvis træner jeg da stadig. Håber på, snart at få min kondicykel igen. Jeg savner den.

Men styrketræningen går godt. I går fik jeg et glimrende styrke-pas, i selskab med et par gode bros.

Pecdeck @67,5 kg.

Rows @80 kg.

Leg extensions fra 70-85 kg.

Leg curls @25 kg (er nok den maskin-øvelse, jeg kan tage mindst i).

Diverse leg med 14-kilos DBs.

Abd. crunches @47, kg.

Nogle minutter på siddecykel til slut.

Var behageligt træt til aften.

Link to comment
Share on other sites

Har flere gange overvejet en Mocca Master, men det er ikke blevet til noget endnu. Nok mest fordi, jeg en gang så den til 899,- i Elgiganten (for den model med termokande), og har ikke set den til den pris siden. Men jeg klarer mig fint med min Nescafe Espresso.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share