Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Privat klarer jeg mig udmærket med stempelkande. Ulempen ved en sådan er, at den kræver en del rengøring.

Når der skal laves 80-100 kopper kaffe om dagen (hvilket ikke er uhørt på min arbejdsplads), er en dobbelt Moccamaster god at have. Det tager vistnok 6-7 minutter at brygge 20 kopper. Et helt kilo Gevalia slår allerhøjst til i 2 dage.

I øvrigt holder jeg lidt igen med kaffen , i hvert fald om eftermiddagen, fordi det betyder meget for mit generelle velbefindende, at jeg får min nattesøvn. Jeg sover ikke mange timer, men omvendt kan det forbavsende hurtigt mærkes, hvis jeg ikke får de timer, jeg skal have.

Link to comment
Share on other sites

DAMN, hvor har det været en fed weekend!

I alle mine år som flaskesamler kan jeg ikke huske at have oplevet en bedre weekend.

KA-CHING!, sagde det, nærmest i samme øjeblik, jeg åbnede min dør. Selv om konkurrencen med kinøjserne var lidt hård, skovlede jeg ind med arme og ben.

Allerede fredag aften havde jeg så mange flasker, at jeg måtte lægge vejen forbi REMA1000, der heldigvis har åbent til kl. 21, for at få tømt posen, inden jeg kunne fortsætte indsamlingen. Lørdag kørte jeg nærmest i pendulfart. Kunne dårligt nok få afleveret det ene træk flasker, før jeg var i fuld gang med at indsamle flere. Søndag var det en smule mere afdæmpet, men det gav stadig særdeles godt. I alt har jeg afleveret +150 flasker i løbet af weekenden, og så ligger der stadig en god posefuld på lager. Så jeg skal love for, at der blev shoppet bøffars, kyllingefilet, skyr (både til hjemme-brug og til køleskabet i personale-køkkenet), pålæg, brød og dåse-tun til den helt store guldmedalje.

Trænet har jeg dog også. Har jo fået cyklen hjem, og er, stille og roligt, begyndt at bruge den. Starter meget forsigtigt ud, med 8-10 km pr. etape. Så skal jeg nok snart finde cardio-formen igen.

Lørdag havde jeg et udmærket styrke-pas, som blev afsluttet med nogle minutter på siddecyklen.

I dag bliver det igen styrketræning, og så cykler jeg i morgen. Kan godt mærke, at det lige så meget handler om det mentale fokus som det rent fysiske aspekt. Men det skal nok komme. Stol på det!

I øvrigt skal jeg vist også have ringet til min fys. kan mærke, at der er ved at være brug for det.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Tak for likes og anden opmuntring.

Men det ER nu svært, når der står en mega lagkage til fri afbenyttelse i personalekøkkenet!

Som modvægt til dette får I lige en opskrift på nogle vildt lækre salt-kiks (sundere alternativ til f.eks. chips).

Til to plader (ca. 40 kiks) bruges:

1 dl fuldkornsmel

1 dl hørfrø

1 dl sesamfrø

1 dl solsikkekerner

1 dl græskarkerner

1 dl. havregryn

2,5 dl. mel

2 dl. vand

1 1/4 dl. olie

2,5 tsk salt.

1 tsk bagepulver

Røres sammen med en grydeske. Dejen deles i to, og rulles tyndt ud (som kernernes tykkelse), mellem to lag bagepapir. Ridses op med en pizza cutter eller en klejnespore.

15-20 min. v/200 grader.

Kiksene er gode til sodavand, drinks, eller øl. Vær opmærksom på, at de kan virke lettere afførende.

Link to comment
Share on other sites

Det blev til 10 km cykling i går. Snittet var 32,4 km/t.

Naturligvis er der langt op til de etaper, jeg tog før, men det går fremad, støt og roligt.

I går, efter fyraften, flød det med flasker alle vegne. Er du gal, hvor jeg bare skovlede ind! Min altan ligner et flaske-depot.

I dag tager jeg en posefuld flasker med ned til Tøfex, og så kan de bidrage til en pose god kaffe.

Til aften skal jeg have kyllingefilet, som også er betalt med flasker.

Vi tager også lige en sang. Videoen indeholder pics af en masse fede øser:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Det er vist desværre begrænset, hvor meget, jeg kommer på jagt. Men bl.a. ænder må jages nu.

De fleste andre arter er først jagtbare fra 1/10.

Anygay, Så har weekenden været ganske god.

I går var jeg oppe på at cykle 16 km, med 33,1 km/t i snit. Så der er da fremgang at spore.

Et udmærket styrke-pas har jeg også haft. Nothing out of the ordinary, men ganske acceptabelt. Der var én, der troede, at det var en joke, at jeg startede med 70 kg i leg extensions. Og så måtte jeg jo lige vise det!

Med flaskeindsamlingen gik det også udmærket. Især fredag aften var der fuldt knald på, så jeg fik, igen-igen, shoppet en masse dagligvarer til ganske rimelig pris. Og der er fortsat en del flasker på lager.

Et lille hjertesuk: Hvorfor er der så mange, der nærmest bliver afhængige af at SMS´e?

Jeg var begyndt at skrive sammen med en sød enlig mor, og det gik egentlig ganske godt (uden at være decideret hot and heavy), syntes jeg. Vi sms´ede sammen nogle gange om dagen, og snakkede også i tlf. nu og da.

I går fik jeg så en besked om, at det hellere måtte stoppe, fordi `der gik flere timer imellem, at hun hørte fra mig!´ Jeg var lidt sådan: `Ja, hvad pokker regner du med? Jeg skal arbejde, træne, købe ind, gøre rent osv., og jeg vil også gerne have ro til at læse en bog ind imellem, så det er da ikke så sært, hvis der kan gå nogle timer, hvor jeg ikke svarer på sms´er!

Mest af alt havde jeg lyst til at give hende en ordentlig overhaling, men jeg nøjedes med at skrive: `Jeg ved ikke, hvad du kan, men jeg hverken kan eller vil sidde med mobilen i hånden dagen lang!´

Efterfølgende har jeg ikke hørt fra hende, og det gør heller ikke noget. Hvis der skal sms´es så meget, at jeg ikke kan lave andet, så undværer jeg det hellere. SMS kan være et udmærket `værktøj´, både til deciderede beskeder og til lidt smalltalk, men der skal dæleme også være tid til andet!

I dag skal jeg til fys, og så må vi se, om der også kan klemmes lidt træning ind.

Link to comment
Share on other sites

Det er vist desværre begrænset, hvor meget, jeg kommer på jagt. Men bl.a. ænder må jages nu.

De fleste andre arter er først jagtbare fra 1/10.

Anygay, Så har weekenden været ganske god.

I går var jeg oppe på at cykle 16 km, med 33,1 km/t i snit. Så der er da fremgang at spore.

Et udmærket styrke-pas har jeg også haft. Nothing out of the ordinary, men ganske acceptabelt. Der var én, der troede, at det var en joke, at jeg startede med 70 kg i leg extensions. Og så måtte jeg jo lige vise det!

Med flaskeindsamlingen gik det også udmærket. Især fredag aften var der fuldt knald på, så jeg fik, igen-igen, shoppet en masse dagligvarer til ganske rimelig pris. Og der er fortsat en del flasker på lager.

Et lille hjertesuk: Hvorfor er der så mange, der nærmest bliver afhængige af at SMS´e?

Jeg var begyndt at skrive sammen med en sød enlig mor, og det gik egentlig ganske godt (uden at være decideret hot and heavy), syntes jeg. Vi sms´ede sammen nogle gange om dagen, og snakkede også i tlf. nu og da.

I går fik jeg så en besked om, at det hellere måtte stoppe, fordi `der gik flere timer imellem, at hun hørte fra mig!´ Jeg var lidt sådan: `Ja, hvad pokker regner du med? Jeg skal arbejde, træne, købe ind, gøre rent osv., og jeg vil også gerne have ro til at læse en bog ind imellem, så det er da ikke så sært, hvis der kan gå nogle timer, hvor jeg ikke svarer på sms´er!

Mest af alt havde jeg lyst til at give hende en ordentlig overhaling, men jeg nøjedes med at skrive: `Jeg ved ikke, hvad du kan, men jeg hverken kan eller vil sidde med mobilen i hånden dagen lang!´

Efterfølgende har jeg ikke hørt fra hende, og det gør heller ikke noget. Hvis der skal sms´es så meget, at jeg ikke kan lave andet, så undværer jeg det hellere. SMS kan være et udmærket `værktøj´, både til deciderede beskeder og til lidt smalltalk, men der skal dæleme også være tid til andet!

I dag skal jeg til fys, og så må vi se, om der også kan klemmes lidt træning ind.

det handler om forventningsafstemning (puha for noget ord-gejl) men i bund tror jeg vi er mange mænd som som har fået den type besked på et tidspunkt, netop fordi vi jo arbejder, handler og træner mm. Jeg har en gang svaret "hey hvad havde du forventet jeg er mand og kan ikke multitaske :-)" det tog hun pænt og vi skrev da videre efter det. Men tror det handler om at skrive et par beskeder og så ret hurtigt finde en dato hvor man kan mødes og så tage den derfra.

Ellers kommer man til at skrive sig ihjel som du selv siger

Mvh Jens

Link to comment
Share on other sites

det handler om forventningsafstemning (puha for noget ord-gejl) men i bund tror jeg vi er mange mænd som som har fået den type besked på et tidspunkt, netop fordi vi jo arbejder, handler og træner mm. Jeg har en gang svaret "hey hvad havde du forventet jeg er mand og kan ikke multitaske :-)" det tog hun pænt og vi skrev da videre efter det. Men tror det handler om at skrive et par beskeder og så ret hurtigt finde en dato hvor man kan mødes og så tage den derfra.

Ellers kommer man til at skrive sig ihjel som du selv siger

Mvh Jens

Tak for dit indlæg, som der kan være meget rigtigt i.

Imidlertid mener jeg stadig, at mange flere burde have en bedre sms-kultur. Medmindre, man lige går og venter på en meget vigtig besked, så tager man jo ingen skade af at lade mobilen ligge i et par timer (det kan måske endda virke afstressende).

Hvis jeg nogen sinde får slidgigt i tommelfingeren, så bliver det i hvert fald næppe af at sms´e!

Nå, men jeg kan vist godt lige nå et lille styrke-pas inden fys. Hvis jeg så bliver ekstremt øm, møder jeg bare lidt senere på kontoret i morgen.

Til aften skal jeg have et eller anden med en hulens masse hvidløg på, for det har en god udrensende virkning, som kan være god efter fys-behandling.

Her er lige en

for en bog, som jeg glæder mig helt ekstremt til at læse. Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk ret irriterende så mange der forventer, at man render rundt med mobilen og er på hele tiden.

Jeg gider altså ikke at slæbe den med ud og handle og til træning. Kan også sagtens finde på at slukke den når jeg ser TV Avisen og først tænde igen efter næste dags morgenkaffe.

Link to comment
Share on other sites

det handler om forventningsafstemning (puha for noget ord-gejl) men i bund tror jeg vi er mange mænd som som har fået den type besked på et tidspunkt, netop fordi vi jo arbejder, handler og træner mm.

Netop fordi vi jo arbejder, handler og træner mm. Arrrhhhh Jens, rolig nu. Kvinder arbejder også, og handler, og træner, og laver mad, og gør rent, og føder børn. I har det slet ikke hårdt :smile:

Det er faktisk ret irriterende så mange der forventer, at man render rundt med mobilen og er på hele tiden.

Jeg gider altså ikke at slæbe den med ud og handle og til træning. Kan også sagtens finde på at slukke den når jeg ser TV Avisen og først tænde igen efter næste dags morgenkaffe.

Gregerrrrrrz min egen :smile: Jeg mindes, at der var en person her på sitet, kan dårligt huske navnet nu... Men denne person efterspurgte en ekstra telefon/simkort, som vedkommende kunne have med på sin cykeltur, just in case.

Oksen fra Århus N Jeg synes det er mangel på interesse fra din side, når du ikke svarer. Man behøver ikke sidde og chat-sms'e, men hvis du er flere timer om at svare, så havde jeg også droppet dig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes nu ikke at man kan sammenligne muligheden for at kunne ringe efter hjælp/hjemtransport, med at skulle afbryde træningen. Det er jo ikke tilladt at bruge telefon og cykle samtidigt og også alt for farligt. Allerede dér, er jeg off fra 16-20 mandag til torsdag.

Normalt ER min telefon også tændt, men har jeg mentalt behov for at trække stikket, så stresser jeg for vildt, hvis telefon og tablet hele tiden bimler og bamler med sms, mail, wordfeuds osv og så bliver der altså slukket.

Men nu er jeg jo også så gammel, at jeg har levet og er opvokset før mobiltelefonen blev opfundet - da jeg boede hjemme var der endda nogle år hvor mine forældre ikke havde råd til alm. telefon. Så behovet for at være kontaktbar, er ikke ikke medfødt.

Så har jeg det også lidt som Oksen - hvis det ikke kan ordnes inden for 2 sms'er i hver retning, så gider jeg dem ikke og vil hellere have en samtale i stedet. Eller en mail hvor man kan skrive løs.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt huske, at det var for at ringe efter hjælp, og du bekymrer dig meget om det, når du cykler.

Men det kommer naturligvis an på, hvordan man er. Hvis jeg sender nogen en mail, besked på FB, eller sms, forventer jeg de svarer lige hurtigt, for de fleste (jeg kender, uha) har smartphones.

Hvis du aldrig svarer på sms'er, eller er længe om det, så vil de fleste nok holde op med at skrive så ofte. Det går vel hånd-i-hånd.

Sms'er har sin charme, og specielt hvis man har en flirt kørende, som Oksefar havde. Det er ikke det samme at ringe.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også for gammel til at flirte, hihi....

Jeg omgås nogenlunde de samme i dag som for år tilbage, så på den måde er der ikke sorteret. Sender jeg en SMS, kan der der gå halve dage før der kommer svar. Har aldrig koblet det med ligegyldighed, men at man er optaget på sit arbejde og har travlt med unger, mad og vasketøj når man kommer hjem. Eller har brug for en lur eller taget til træning.

Jeg lever nok i en slags tidslomme.

Dog synes jeg min onkel er længe om det, når der går op til en uge før han reagerer på en mail.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Netop fordi vi jo arbejder, handler og træner mm. Arrrhhhh Jens, rolig nu. Kvinder arbejder også, og handler, og træner, og laver mad, og gør rent, og føder børn. I har det slet ikke hårdt :smile:

Gregerrrrrrz min egen :smile: Jeg mindes, at der var en person her på sitet, kan dårligt huske navnet nu... Men denne person efterspurgte en ekstra telefon/simkort, som vedkommende kunne have med på sin cykeltur, just in case.

Oksen fra Århus N Jeg synes det er mangel på interesse fra din side, når du ikke svarer. Man behøver ikke sidde og chat-sms'e, men hvis du er flere timer om at svare, så havde jeg også droppet dig.

Hej PP

Når jeg skriver "vi" mener jeg faktisk begge køn :-)

Vi har alle brug for alene-tid og min kæreste bliver helt dårlig når vi er sammen og jeg får en sms som jeg ikke læser "hvis det nu er vigtigt" hver gang har jeg svaret hende "nu er jeg sammen med dig og det har min fokus"

Link to comment
Share on other sites

Tjuhej, hvor er der bare kommet mega meget gang i denne log!

Det er jo ligefrem tæt på at have en vis drama-faktor!

I går nåede jeg liiige at klemme et lille styrke-pas ind. Det kneb lidt med tiden, men jeg gav den godt med gas, og nåede de fleste af øvelserne igennem.

Derefter bundede jeg lige en halv liter Matilde, som jeg havde købt (naturligvis primært for flaskepant) i Ghetto i Prolcenter Nord.

Dagens fys-behandling var stærkt tiltrængt, og jeg kan også godt mærke, at mine skuldre er ømme i dag. Men så ved man da, at det har virket.

Her er lige en lille video fra Rabac, i det nordlige Kroatien:

Jeg var der første gang i ´88, og det var én af mine bedste ferier nogen sinde. At lokalbefolkningen var fattige, var der dog ingen tvivl om.

Link to comment
Share on other sites

Mine forældre har den dato været gift med hinanden i 45 år :flowers:

Tillykke til dem!

Det er jo rart at konstatere, at der stadig findes folk, som holder sammen, gennem kvarte eller halve århundreder. Mine forældre er også af den slags, som intet i denne verden ville kunne skille ad.

I går cyklede jeg 15 km. Snittet var 32,6 km/t. jeg synes, at det går fremad, stille og roligt. Dog kan det godt mærkes, at jeg arbejder meget, lige for tiden. Vores mest erfarne sekretær er syg, og det bliver vist en langvarig affære, så der er til tider en del at lave.

I forgårs havde jeg et styrke-pas, og det får jeg nok også i dag.

I morgen holder jeg fødselsdag, sammen med mine forældre. Vi skal have pomfritter og grill-koteletter. Hyggeligt samvær og god mad betyder efterhånden mere end gaverne (selv om jeg naturligvis er både glad og taknemmelig for de gaver, jeg får).

Jeg har også været nede hos den lokale kagebagningsmand, for at shoppe noget wienerbrød til kollegerne.

Link to comment
Share on other sites

Når der nu alligevel er opstået en del hype omkring datoen 7-9-13, så er det faktisk ret cool at fylde år den dag!

Tillykke med fødselsdagen håber det var en god dag !

Men ja helt enig gaverne betyder mindre og mindre - derimod betyder det meget at en 8-årig niece ringer og synger tillykke med fødselsdagen til sin onkel :)

Edited by jebrra
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share