Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Tror faktisk der en god ide at man hiver sig selv igennem et gang fysisk træning efter en dag med meget sidden ned og møde halløj. Jo man bliver træt i knolden af lange dage, men fysisk er man jo ikke brugt overhoved. Det har faktisk for mig betydet at jeg får en aften med energi frem for en natten hvor man bare hænger og er træt.

Enig. Desuden har styrketræning den virkning på mig, at jeg kommer til at sove som en sten. Cykling lige inden sengetrid kan derimod være uheldigt, fordi det `buzz´, som cardio-træning kan give, i visse tilfælde modvirker søvn.

I dag cyklede jeg 22 km. Snittet var 28,8 km/t.

I weekenden skal jeg gøre lidt rent, cykle, og naturligvis læse en hel masse. Vaske gulve skal jeg gudskelov ikke. Det klarede jeg i pinsen.

Nu skal det blive godt at få fyldt mavsen, og (ikke mindst) skyllet nedløbsrøret!

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg måske kom lidt for sent i gang, endte jeg på 20 km i dag.

Snittet var på 29,4 km/t, hvilket jeg er nogenlunde tilfreds med.

Har fået støvet en del af i dag. Badeværelset må jeg klare i morgen.

Så må tiden vise, hvad det bliver til af træning.

Vi tager lige denne her:

Jeg kan ikke en lyd polsk, men når bare spritten er stærk, spiller det ingen rolle!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Så mangler jeg bare at få pakket det sidste IT-udstyr, før jeg flytter kontor. Dog er det to kvindelige studentermedhjælpere, som har æren for nedpakning af det meget omfangsrige dokumentations-materiale, som jeg har på mit kontor. De administrative systemer er jeg dog blevet god til, og antallet af ikke-validerede publikationer i databasen har jeg fået nedbragt fra over 1100 til 4-5 stykker. Og det har jeg gjort egenhændigt, over ca. 3 mdr., sideløbende med andre opgaver. Man kunne ønske, at jeg havde fået det arbejdsområde noget før. Men det er der jo ikke noget at gøre ved.

I går trænede jeg ganske hårdt i Ny Helse:

DB curls (både alm. og hammer curls) @ 13 kg. Der er potentiale til mere.

Rowing-maskine @75 kg (med én arm ad gangen). Ganske ok, men ikke overdrevent tungt.

Leg extensions fra 75-90 kg.

Maveøvelser i massevis.

Triceps pushdowns @25 kg (en svær øvelse for mig).

Leg curls @25 kg. Ville gerne køre den tungere, men det er en lidt problematisk øvelse for mig.

Pecdeck @65 kg. Nogenlunde standard.

Wristrolls @30 kg.

Til aften stegte jeg et par såkaldte `torskevinger´. Det er er par `lapper´, som man ofte skærer fra, når man renser en større koge-torsk (`vingerne´ kan blive en smule blævrede ved kogning). `Vingerne´ kan man ofte købe billigt (eller få dem forærende, hvis man kender sælgeren), idet de betragtes som en slags affaldsprodukt. Hvis `vingerne´ vendes i groft mel, og steges grundigt igennem, bliver de helt faste i konsistensen, og knasende sprøde udenom. Smager herligt med rugbrød, remo og citronsaft. Og loadede med prots er de jo. Det har i øvrigt længe været min opfattelse, at fisk er undervurderet som proteinkilde blandt danske BB´ere.

I dag:

Jeg var noget tung i benene, men jeg tvang mig selv til at tage 15 km pligt-cykling. Snittet var 29,4.

I morgen er det jo ze constitution day, og jeg har fri.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Gu´ fik jeg røv og nøgler fri!

Naturligvis dukkede der noget `brandslukning´ (et populært udtryk, der betyder, at der dukker noget presserende op, som man liiiige er nødt til at ordne). Så jeg måtte afsted på crosseren.

Men nu er den sag klaret.

Pga. den forsinkelse, det gav, blev det kun til et hurtigt disco-pas:

DB curls og DB hammer curls @13 kg.

DB skulderpres @14 kg.

Rows @75 kg, med et enkelt, kort sæt á 6-7 reps @80 kg (UBEHAGELIG!)

Maveøvelser, triceps pushdowns, samt lidt chest press.

Som betegnelsen disco-pas antyder, fik stængerne lov at hvile.

Gudskelov for prol-biksen Rema1000, der næsten aldrig holder lukket. Så kunne jeg snuppe en del god mad med på hjemvejen. Og DAMN, hvor jeg trænger til noget af det nu!

Link to comment
Share on other sites

Borte tog åbenbart det indlæg, jeg skrev i går.

Men det var vist heller ikke noget at samle på, for der stod såmænd bare, at jeg havde været nødt til at holde en hviledag, pga. udbrændthed.

Kontor-flytningen er besværlig for os alle.

I dag blev der gået godt til stålet i Ny Helse. Benene var kørende igen, og jeg tog 85 kg i leg extensions, ganske uden problemer.

Igen i dag blev jeg rost for, at jeg er ved at opnå en god markering (og ham, der sagde det, er i hvert fald én af dem, som jeg regner for én af de mere seriøse). Det er jo rart at høre, selv om det jo desværre ikke er noget nyt, at jeg har svært ved at tro på, at folk mener det, når de roser mig.

De mange DB curls blev i dag suppleret med lidt rope hammer curls ( @60 kg), bare for afvekslingens skyld.

Rows lå stabilt på 75 kg. Måske havde det en mindre, negativ effekt, at min fys lige havde tampet området omkring mine skulderblade grundigt igennem. Naturligvis havde det være bedre at få behandling EFTER træningen, men det er for sjældent, at det er muligt, rent tidsmæssigt.

Nå, men træningen var god nok, og har givet en behagelig træthed.

Nu er det vist bade-tid.

Link to comment
Share on other sites

I aften klarede jeg 22 km på cyklen.

Snittet var 28,8 km/t.

Skal jo se, om jeg kan vedligeholde den her gode markering, som flere har bemærket, her på det seneste.

I morgen satser jeg nok på styrketræning, men det afhænger lidt af vejr og humør.

På jobbet roder det stadig en del, men nu kan jeg i det mindste bruge min PC igen.

Vi skal lige have et nummer med gode gamle Ole Lindskov:

Kæft, hvor har jeg haft mange sjove oplevelser med ham i country-miljøet. Bandets lyd- og lysmand er i øvrigt også én af mine gode bros.

Link to comment
Share on other sites

Dagens pump var særdeles god, og jeg følte mig vildt stærk.

Især håndvægtene blev brugt flittigt. Hammer curls @13 kg er godt nok noget, der kan mærkes. Ved alm DB curls er der basis for mere.

Også benene kørte fint i dag.

Wristrolleren blev ligeledes tampet godt igennem, og det var med 30 kg på loading pin´en.

Mine undergunz vil nok blive doms´ede i morgen, men det er jo bare nice, som TRS ville have sagt.

Link to comment
Share on other sites

Puteren åd lige min sidste sætning. Jeg skrev noget om protbars.

Æg kunne jeg nok godt tåle lidt flere af, ja.

Men ellers får jeg jo en del kød, kylling, skyr, yoghurt og fisk. Og cacaomælk. Havregryn kan jeg også godt lide.

Protpulver bliver derimod aldrig min stil. Det fucker min mave totalt op.

Link to comment
Share on other sites

:happy: Det var nu en kommentar til din video med Die Toten Hosen.

Haha!

Nå, ja. Udtalelsen kunne jo læses i flere kontekster.

Men Die Toten Hosen er nu sjove nok. Og nej, det er IKKE et nazi-band. Den om Sascha, den retskafne tysker, har jo tydeligvis til formål at tage tykt pis på nazi-skins.

Men i dag fik jeg igen cyklet 22 km. Snittet blev banket op på 29,1 km/t.

Dermed kan cyklen også fejre 4500 km´s jubilæum.

Jeg snuppede en gang mørbradbøffer med pasta til sen frokost/tidlig aftensmad. Så der var da både prots og carbs.

I morgen vil jeg satse på et styrke-pas, og så æde noget fisk til aften. Som jeg altid siger: Spis torsk og bliv sej!

Link to comment
Share on other sites

I går havde jeg en lidt hård dag: Først to timers overarbejde, så hjem og carbe up, og så afsted til et træningspas, der, i nogen grad, var præget af, at meget af min energi allerede var futtet aw. Dette skyldtes tildels, at jeg havde brugt meget af arbejdsdagen på at knokle rundt med flyttekasser. Det kunne jeg naturligvis have ladet studentermedhjælperne om. men omvendt vil jeg jo gerne gøre gavn, hvor jeg kan. Så jeg knoklede løs, efter bedste evne.

Nå, men træningen var såmænd ok, selv om den ikke var af den allertungeste slags. Håndvægte, rowingmaskine og lidt standard bentræning, samt mave og triceps. Nothing out of the ordinary.

Da jeg kom hjem, havde et fjols (og jeg kan sagtens regne ud hvem) smadret en bajerflaske ude i opgangen, og ikke gjort noget forsøg på at fjerne skårene. Jeg bandede den fordømte druk-taber langt ned i sorten muld, imens jeg styrtede op efter kost, fejespån og spand (sidstnævnte var påkrævet, idet jeg var nødt til at bære skårene ud til en udendørs skraldespand). Derefter måtte jeg have fat i min Nilfisk, for at få fjernet de mindre splinter, som kosten ikke kunne tage. Et er at have et uheld, hvor man taber en flaske, men noget andet er at udvise ligegyldighed. Det skal siges, at en anden beboer takkede mig for indsatsen. Hun kunne i øvrigt oplyse, at vores prime suspect var begyndt at rende rundt i opgangen, helt uden tøj på underkroppen. Det lød ikke til, at hun havde nydt synet. Så den pågældende er da vist ved at være et plejehjems-emne.

Og mens jeg nu er i gang med at rante: Dengang, jeg manglede job, var der 3 personer, der havde travlt med at hate på mig. Selv vidste de nøjagtigt, hvordan såvel mine problemer som de øvrige problemer på denne planet skulle løses. Hvordan går det dem i dag? Lets take a look: A (fyr først i 30´erne): Har forsøgt sig med 4 uddannelser. PT ingen færdiggjorte. Får han et job, beholder han det kun kortvarigt, og udebliver ofte, uden gyldig grund. Mangler konstant penge, og fylder sine forældre med løgn, for at kunne låne.

B (fyr sidst i tyverne): Skiftende ufaglærte jobs. Mangler konstant penge, grundet åbenlyst åndssvage dispositioner, der forlængst ville være blevet hans ruin, hvis ikke hans forældre ustandseligt greb ind. Har han ikke råd til sin lejlighed, går han gudhjælpemig ud og skriver kontrakt på en DYRERE én af slagsen.

C (pige i midten af tyverne): Kan tilsyneladende ikke motivere sig selv til noget som helst. Kommunen har skruet ned for sjasen, så hun nu har 100 kr., til rådighed pr. måned, når mad og husleje er betalt. Dvs. at sådan noget som frisør er udelukket, og f.eks. tandlægebesøg er et problem. Hvor cool er det lige?

På sigt håber jeg, at det kommer til at gå bedre for de nævnte personer (og for DK som helhed), men scenariet siger nu alligevel noget om, at folk skal tænke sig om, inden de hater på dem, der, i perioder, har det svært.

Ganske som det kan lykkes for uheldige personer at komme ovenpå igen, kan dem, der selv synes, at de har styr på hele verden, også ende med at tage turen `From a Rolls to the Rails´, som gode gamle Boxcar Willie sang.

Link to comment
Share on other sites

Haha!

Men Die Toten Hosen er nu sjove nok. Og nej, det er IKKE et nazi-band. Den om Sascha, den retskafne tysker, har jo tydeligvis til formål at tage tykt pis på nazi-skins.

Nej Nej Nej, Nazi-band er de da slet ikke. Det er nærmere en tysk blanding af Shu-bï-dua og Gasolin. En masse herlig rockmusik med en masse poppede tekster.

Og så elsker de fodbold (Fortuna Düsseldorf) , bla har de lavet en herlig hade-sang over Bayern Munchen

Hvis man af en eller anden grund ikke forstår tysk, så er det en god ide at finde en udgave med tekst (lyrics :happy: )

og denne halvvilde udgave af "you'll never walk alone"

http://www.youtube.com/watch?v=kssJWrNXVcI&feature=related

Edited by JernHenrik
Link to comment
Share on other sites

Med 20 km cykling i dag viste det sig, at mine ben stadig kan noget.

Jeg har jo knoklet løs med de der satans flyttekasser (og trust me, der er MANGE!) nede på arbejdet.

Men jeg KAN ikke lade være med at gøre en indsats, selv om netop det område ikke er et must for mig. Og så giver det da noget på overtids-kontoen.

Men jeg bliver ikke længe på MOL, for jeg har lige noget mad under forberedelse.

Link to comment
Share on other sites

Så kunne det endelig blive weekend!

Det har godt nok været en hård uge, med masser af arbejde, men også en del træning.

Dagens styrkepas var ganske standard-agtigt, og bisps var sikkert det mest velfugerende.

Benene kørte dog også udmærket, og jeg tog 85 i leg extensions.

Wristroller brugte jeg ikke i dag, da jeg har en del vabler og mindre paper cuts i hænderne. Førstnævnte er fra træning, og sidstnævnte er fra arbejdet med at sammenfolde tømte flyttekasser.

Men som jeg også sagde til en ældre kollega: Det skal ALDRIG kunne hedde sig, at jeg bruger mit handicap som undskyldning for at slippe for at lave noget, som jeg godt KAN lave!

Link to comment
Share on other sites

Weekenden bød på 20 km cykling lørdag, og et fornuftigt styrke-pas i går, søndag.

Egentlig ikke meget at sige til det. Benene var for en gangs skyld rigtig gode.

Det var nok en klog disposition at køre ned og træne i går, for i dag har regn og overarbejde været mig imod. Dog fik jeg klaret 15 km pligt-cykling. Jeg ville bare IKKE notere en nul-dag! Men 3 timers overarbejde sætter naturligvis sine spor.

Ansvarsområderne vokser, stille og roligt, og jeg må prøve at vokse med.

Nu vil jeg have lidt mad, og så vil jeg læse lidt på min kære e-reader.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal naturligvis beklage, at jeg, i det foregående indlæg, kom til at antyde, at jeg havde ansvarsområder. Det er helt klart ikke tilfældet.

Jeg har absolut INGEN ansvarsområder, uanset, hvad jeg laver. EOFD! :laugh: :laugh: .

Nå, men når jeg ikke passer mine ikke-eksisterende ansvarsområder, så BB´er jeg til tider lidt. Det gjorde jeg for eksempel i går, hvor jeg bl.a. brugte håndvægtene en del. jeg bliver helt klart stærkere i curls, hvorimod det går lidt trægere med skulderpres. Min fys siger dog, at det kan ses, at jeg har lagt muskelmasse til på skuldrene.

Benene fik også en god omgang i leg extensions-maskinen, med sets op til 85 kg.

Rows var rimeligt standard-agtige, idet de lå på 75 kg, hele vejen igennem.

Wristrolleren fik også fint, og jeg tog mange reps @30 kg.

65 kg i pecdeck er ved at blive for let, men jeg er lidt forsigtig med at sætte mere på, af hensyn til min rotator cuff.

Ved ikke, om jeg får trænet i dag, idet mine forældre er her.

Link to comment
Share on other sites

VI TRÆNER LØRDAG FORMIDDAG KL. 10! ER DU MED?????

Jeg trak lidt på smilebåndet over denne bastante udmelding.

DET ER SATEME IKKE NOGET AT GRINE AF!!!!!, lød svaret.

Efter en sådan påtale fra en +100 kg tung, hårdtpumpet, stærkt tatoveret håndværker/fritids-dørmand tør man jo næppe andet end at møde op på lørdag.

Og hvis han så selv vælger at udeblive, så skal jeg dæleme drille ham herfra og langt ind i evigheden! :laugh: :laugh:

DAMN, hvor jeg bare elsker den omgangsform, der findes i jernhulen. At nogen siger, at der hersker en trykket stemning dernede, kan jeg ikke genkende. Det gælder jo naturligvis også om at lære at spotte, hvem der gerne vil snakke, og måske især, hvem der ikke vil. Hvis nogen signalerer: Leave me the fuck alone!, så skal man naturligvis ikke trænge sig på. Det gælder også i mange andre sammenhænge.

Men det var da i øvrigt et godt lille styrke-pas, jeg fik mig i går. Ben, rows og wristroller var nok det, der kørte bedst.

Nu håber jeg, at jeg kan få cyklet en smule i dag og i morgen. Men det bliver nok lettere i morgen, hvor der ikke bliver stærk sol.

Mine forældre havde i øvrigt taget et par flasker `Vitaminwasser´ med hjem fra Tyskland. Må se, om det kan bruges til at carbe op til cykling. At cykle i dag kommer uden tvivl til at kræve væske i spandevis.

Link to comment
Share on other sites

Hehe!

Ja, jeg synes personligt, at Kris er allerbedst som sangskriver, ganske god som sanger, og middelmådig som skuespiller. Men Convoy´s kult-status hverken kan eller skal der pilles ved.

Men det var i øvrigt et godt styrke-pas i dag.

Masser af gode DB curls.

Leg extensions op til 90 kg.

3 sæt rows @ 75 kg.

Wristroller @30 kg.

Maveøvelser i rigelig mængde.

Triceps pushdowns @ 25 kg.

Til sidst 3 sæt rope hammer curls @ 60 kg.

Det er ikke sikkert, at jeg kommer til sankthansbål i aften. Er der udsigt til regn, så gider jeg nix.

Nu er jeg sulten.

Link to comment
Share on other sites

Forbistrede avekatte, der ikke kan finde ud af at lave sankthansbål!

Fuld af forventning drog jeg afsted til uni-parken. Da klokken nærmede sig ni, kom en gut med en fakkel, og jeg knappede min medbragte porter op.

FAIL!

Bålet ville ikke futte.

Man forsøgte fra den anden side.

FAIL!

Man pøsede brændbar væske på, og tændte så igen.

POOOOOOF!

Og derefter:

FAIL!

Så snart, væsken var futtet aw, døde ilden igen.

Dette gentog sig flere gange. Man fik højest en gang kvalmende røg ud af det.

Og som om selv vejrguderne morede sig over denne farce, så begyndte det at småregne.

SÅ var vi mange, der skred.

At man ikke har de mest kompetente bål-mestre blandt de folk, der laver bål i uni-parken, har jeg før erfaret, men dette skraber bunden.

Forhenværende frivillig slangetæmmer Ox fortæller om ILDENS TREKANT:

For at ild kan opstå, kræves følgende:

1: Ilt.

2. Brændbart materiale.

3: En tilstrækkeligt høj temperatur.

Vil man lave bål, er det derfor en god idé at lave rigeligt med `optændingspinde´, dvs. mindre stykker træ, der er absolut tørre. Disse anbringes strategisk i udkanten af bålet, og antændes vha. avispapir (der evt. kan fugtes med brændbare væsker. Selv foretrækker jeg sprit, men diesel kan også bruges). På den måde får man lavet en god temperatur, der giver basis for, at ilden kan brede sig til de øvrige materialer.

Klamphuggeren vil alt for ofte bare tage nogle helt friske grene, med grønne blade og det hele, smide dem i en bunke, og derefter overhælde dem med brændbare væsker. Resultatet bliver, at væsken alt for hurtigt brændes af, så temperaturen bliver for lav til at holde liv i ilden.

Read and learn, I svumpukler!

/Ranting off!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share