Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Er du vimmer, hvor skal det blive godt med noget fys-behandling!

Sjældent har jeg, i den grad, glædet mig til det. Jeg håber ligeledes på et forsigtigt styrke-pas i dag. Kan nok ikke holde til cykling efter overstået fys.

Og så er det jo snart tid for Århus Prol-uge. Hvis det ikke drukner i regns, så skal jeg godt nok ud og samle flasker! Også vagter og dørmænd glæder sig til øget indtjening i forbindelse med, at der kommer mange øldrikkende mennesker på gaden.

Derudover er Festugen desværre blevet lidt af et non-event.

Link to comment
Share on other sites

Det er dæleme godt at have weekend!

Når man både skal passe 2 administrative systemer, overspille VHS-film til DVD, lave 80 ( ja, FIRS!) kopper kaffe om dagen, fylde/tømme opvaskeren, dele post ud, og forsøge at lære en kollega at lave web-redigering, SÅ kan det nu godt blive rigeligt for de fleste.

Men heldigvis ser det ud til, at min indsats har båret frugt. Jeg var bare lige nødt til at lukke min kontordør, for at få fred til at regne ud, hvad `Field Type Mismatch´ betød. :laugh:

Da jeg havde regnet det ud, var det presserende problem hurtigt løst. Er ikke super ekspert, men man kan komme langt ved at bruge tænkeren.

Men mht. træning, så kan jeg berette, at jeg fik taget et godt styrke-pas i går. Der var især fokus på håndvægtene.

I dag skulle der så cykles, og det blev til en 20 km etape, med 28,7 km/t i snit.

En lille sjat flasker har jeg også fået skrabet sammen i aften. Så det er jo helt ok.

Forleden blev jeg spurgt, hvad jeg ønskede mig i fødselsdagsgave af kollegerne, og jeg svarede:

Porter_glas_dr%C3%A5ber_hvid.jpg

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I går:

20 km cykling igen igen.

Snittet var øget til 29,3 km/t. Det skyldtes en del spekulationer om ting, der ikke er log-egnede. Men jeg priser mig lykkelig for, at jeg har træningen at bruge som terapi i den slags tilfælde.

I dag skal jeg gøre rent, købe lidt ind, og forhåbentlig cykle lidt.

I morgen står den på jern-pump.

Nu må vi se, om den kommende (fest)uge kommer til at give nogle flaske-penge.

Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg vasket gulv, vasket op, vasket tøj, tørret støv af, og jeg ved ikke hvad.

Men det er nu rart, når man kan se, at det hjælper på lejlighedens generelle udseende.

Cyklet har jeg også, og jeg øgede til 21 km denne gang. Snittet lå på 29, rent.

Nu er jeg så småt ved at være klar til en ny uge på jobbet.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg var færdig på jobbet, flød Nobelparken med flasker, så jeg tog en lille rundtur, og fik hurtigt fyldt tasken.

Derefter var det hjem til en lille opvask, inden turen gik til det næsten fyldte træningscenter.

Pga. at der var mange mennesker, kneb det lidt med at få bænk og håndvægte, men det gik da.

Til gengæld kom jeg de fleste af maskin-øvelserne igennem to gange. Ben og rows kørte bedst.

Dertil en masse wristrolls.

På vejen hjem var der drama:

På Jens Baggesensvej var en skovdue stærkt skadet, så jeg satte kursen efter den, for at få udfriet den af dens lidelser.

Det faldt en ung fyr for brystet, og han begyndte at whine over, at det kunne jeg ikke bare, og at man skulle ringe til Dyrenes Beskyttelse, der så ville afhente duen.

SÅ så man lige Oksen træde i karakter som en handlingens (jægers)mand:

Jeg fremdrog mit jagttegn, og sagde: Mit navn er Martin S., og dette dokument giver mig lov til at affange (sådan hedder det på jæger-latin) nødstedt vildt. Det agter jeg at gøre. Meld mig, hvis du vil! Falck skal ikke spilde tid på sådan noget pjat, sålænge, jeg er her.

Og i et snuptag greb jeg med den ene hånd om duens krop, og så fat med pege- og langfinger om dens hoved. RYK, og så havde fuglen fred. Duer har meget skrøbelige nakkehvirvler, så det gik nemt at foretage decapitering.

Hippien var heldigvis forduftet. Lige nu sidder han sikkert og forsøger at komme i bukserne på én eller anden radmager kost, ved at fortælle, at han ville være ååååh, så god ved det stakkels dyr, men at den skrækkelige vestjyske hitman forhindrede ham i det. :laugh: :laugh:

NATUREN er barsk, og ingen skal tro, at en baggårdskat ville have været mere human, end jeg var. Og hvis ham bavianen havde tilkaldt Falck, så havde Falckmanden gjort præcis det samme, som jeg gjorde. Så havde duen bare fået lov at vente længere. Så det ville jo have været vældigt dyrevenligt!

Nej, livet er og bliver en kontakt-sport! Sådan en ung, fysisk habil gut burde selv have været mand for at ordne den sag, i stedet for at begynde med sin whining.

Nu vil jeg spise en portion skyr, og læse en god roman. Det ved man da, hvad er!

Link to comment
Share on other sites

I dag måtte jeg nøjes med 12 km cykling, og lidt COC-leg.

Dette var dels pga. travlhed, og dels pga. at mine ben var pænt ristede.

Men i det mindste var der ingen aflivninger, der skulle foretages i dag. :laugh: :laugh:

Nu: Bad, og derefter skal jeg læse `Uro´. Det er godt nok en god krimi, og den bliver ikke ringere af, at jeg har mødt nogle af alle de slyngler, der, under lettere ændrede navne, optræder i bogen.

Link to comment
Share on other sites

I går kørte jeg en slags disko-pas, for at mine ben kunne komme ordentligt til kræfter igen.

Det betød masser af håndvægt-øvelser, wristrolls, maveøvelser, triceps, samt naturligvis rows og pecdeck.

Det var gode og stærke bros, der var til stede, og stemningen var god.

Hvis den hårde hud i mine næver var ved at forsvinde, så er den tilbage u!

I dag havde jeg en lang dag på jobbet, hvor jeg bl.a. sad i møde via video-link. Det var ganske interessant at prøve. Var meget fristet til at snuppe en pizza bagefter, men holdt mig i skindet.

I aften: 20 km cykling. Benene havde tydeligvis fået det bedre.

I morgen er det skæringsdag for validering af publikationer i PURE-databasen. Så jeg skal sørge for at være på tæerne. Der bliver bygget ski-hoteller i Helvede, før nogen skal tage gamle Ox på sengen, hvad netop den opgave angår!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I dag:

Ganske godt styrke-pas.

Især skuldre kørte godt. I DB curls er 14 kg liiige med et tungeste endnu, men det går fremad.

Benene fungerede også godt, og der blev kørt flere gode sæt leg extensions.

Dertil masser af wristrolls. Hvis jeg nogen sinde har taget flere wristrolls (alle @30 kg), så er det i hvert fald længe siden.

Maveøvelser og triceps pushdowns var nothing out of the ordinary.

Nu vil jeg ud og se, om der er flasker, der skal indsamles, folk, der skal reddes, piger, der skal scores, banditter, der skal bustes, nødstedte dyr, der skal aflives, hippe-tøsedrenge, der skal PWNES, eller hvad pokker, der ellers kan være at opleve!

Men vi snupper lige en sang, og det bliver med norske GUnnar Thommesen aka. G. Thomas. han er mest kendt fra The European Highwaymen, men er også en glimrende solist.

Link to comment
Share on other sites

I går var jeg i gang med cyklingen i god tid, og fik cyklet 22 km, med ca, 28,5 km/t i snit.

Derefter en lille tur downtown.

Flaskeindsamlingen er gået ganske godt denne weekend. Det giver da til lidt ekstra prots. Lad bare folk grine, hvis de vil.

I dag skal jeg have vasket tøj, så jeg er klar til endnu en uge på jobbet. Visse kolleger siger, at det vil blive en hård uge. Det tager jeg nu med sindsro. Det angivelige problem ligger i, at flere studentermedhjælpere nu forlader os, for at læse andre steder. Men i hvert fald skal ingen være i tvivl om, at jeg er på, 200%.

Link to comment
Share on other sites

I forgårs fik jeg trænet godt igennem.

Dog gider jeg simpelt hen ikke bruge den fesne TechnyGym curl-maskine, selv om nogen siger, at den nærmest er mirakuløs.

I den forbindelse lytter jeg til min krop, og den siger, at der skal bruges håndvægte!

Desuden en masse rows, moderate leg extensions, pecdeck og maveøvelser (dem kan jeg ikke så godt lide, men jeg anerkender vigtigheden af dem, så de bliver pligtskyldigst udført), og så en del triceps pushdowns til at slutte af med. Wristrolls blev det vist i øvrigt også til.

I går cyklede jeg, og endte på 20 km, ed 28,7 km/t i snit.

Og så er jeg jo ved at læse bogen `Kronvidnet´, om den unge Kasper Vetters tid i HA´s Århus Chapter. Denne bog kan anbefales på det varmeste. I bogen omtales dog flere personer, som jeg ved, hvem er (bl.a. fra BB-miljøet), og nogle af dem plejer jeg af og til at hilse på. Det vil jeg gerne fortsat kunne, og derfor undlader jeg at nævne navne, eller at kommentere specifikke episoder, der beskrives i bogen. Men jeg må sige, at selv om jeg nok har set et og andet, så lærte bogen mig et par nye ting. Og det er egentlig det, der gør den så vellykket.

Link to comment
Share on other sites

Træningen i går var såmænd også god. Der var en del mennesker til stede, men det var at forvente, tidspunktet taget i betragtning. Nogen havde snuppet de 12-kilos håndvægte, så jeg måtte klare mig med de 14-kilos, hele vejen igennem. Lidt tungt, men det gik.

Også benene kørte fint.

I rows skal jeg vist snart prøve at øge til 80 kg, i det mindste i et enkelt sæt.

Wristrolls var dog ikke helt, som jeg kunne have ønsket. Men alt kan ikke være lige godt.

I dag er her meget stille på kontoret.Men jeg sørger for kaffebrygning, samt betjening af opvaskemaskine. Og det er også ganske gode ting. Gad nok se, hvordan det ville gå, hvis de kære videnskabsfolk pludselig fik koffein-abstinenser.

Jeg har taget min røde YSL-skjorte (indkøbt i London) på, og skønt den er +15 år gammel, kan den stadig tiltrække komplimenter fra kvindelige kolleger. Så jeg render rundt og kører den ondeste player-stil! :laugh:

I dag skal der cykles, og i weekenden tager jeg på camping med mine forældre, og så skal vi fejre min fødselsdag. jeg sponsorerer en god nakkesteg, som skal skæres op, og fyldes med bacon, champignons, hvidløg og bredbladet persille, inden den får en tur på Weberen. Idet vejret jo tegner til at blive godt, kommer bøger og dåseøl sikkert også til at spille en vis rolle.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I dag: Først lidt COC-leg. Det kunne mærkes, at jeg havde forsømt det i et stykke tid. Det må der rådes bod på fremover!

Derefter 20 km på cyklen. Snittet lå på ganske udmærkede 29,1 km/t.

I morgen fylder jeg 35, og jeg starter ud med en tur til bageren, så sekretær- kolleger og videnskabsfolk kan få et stykke wienerbrød, eller hvad bageren nu har at friste med.

Derefter går turen ud til mine forældre på campingpladsen. Det var så heldigt, at Tøfex havde tilbud på en god nakkesteg. Og det var jo lige sådan én, jeg skulle bruge, til at smide på ze Weber!

Link to comment
Share on other sites

Jamen, jeg vil da sige mange tak, både til gratulanterne, men også til dem, der har `liked´ historien om aflivningen af skovduen. Det glæder mig, at MOL tilsyneladende ikke er overrendt af city slickers, der får ondt i røven, når et skadet dyr aflives hurtigt og effektivt. Havde det f.eks. været en kat, er det ikke sikkert, at jeg havde turdet, selv om et gok mod én af de gamle gitter-lygtepæle sikkert havde gjort tricket. Men jeg kommer ALDRIG godvilligt til at ulejlige Falck (og stå og vente på dem) for en fugl, der er meget mindre end f.eks. en musvåge.

Link to comment
Share on other sites

Taxon for det!

Det blev en ganske god weekend, selv om det blæste lige rigeligt. Men vi fik da god mad, hyggelig atmosfære, og et par små drinks ind imellem.

Af gaver fik jeg:

Et par jeans (skal byttes, da jeg jo fylder en del mindre end tidligere. De er meget for store).

En liter 10-års Glengoyne whisky

Opvaskebalje- og bakke (mærkeligt ønske, I know, men det var lige det, jeg stod og manglede)

En T-shirt, med motiv af en Harley og en ørn, og med teksten `American Biker`.

Diverse special-øl, samt en bog (fra sekretær-kollegerne).

Diverse slik mv.

Vel hjemkommet tvang jeg mig selv til at snuppe en halvmarathon på cyklen.COC´erne brugte jeg i øvrigt også lidt.

Nu skal jeg i bad, så jeg er klar til at gå til den på jobbet i morgen.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Du glade verden, hvor har det været en mega enormt hård dag på jobbet i dag.

Det blev derfor lidt sent, inden jeg kunne drøne ned i jernhulen, og lade mine frustrationer gå ud over vægtene. Men det er jo heller ikke nemt, bare at smutte, når kolleger har brug for hjælp.

Men alt i alt gik det da godt nok.

Dagens træningspas bød på masser af DB curls, ditto hammer curls, samt DB skulderpres.

Leg extensions op til 85 kg. Det var ganske fint. Gårsdagen cykling havde åbenbart ikke påvirket det i negativ retning.

En smule wristrolls @30 kg.

2x10 rows med hver hånd, @75 kg.

Total abd. maskine @45 kg.

Pecdeck: 3x10@65.

Triceps pushdowns, samt lidt leg curl.

Der var en grim, fugtig varme i jernhulen.

Nu skal jeg have lidt at spise, og så skal jeg læse lidt Håkan Nesser (Borkmanns Punkt), inden sengetid (som nok ikke bliver sent).

Link to comment
Share on other sites

Allerede 04:27 i morges svingede jeg stængerne ud over sengekanten.

Det havde været én af de nætter, hvor jeg bare ikke KUNNE sove ordentligt. Bortset fra e lidt presset tid på jobbet, var/er der ikke noget galt, sådan i den forstand. Men til tider rammes jeg bare af søvnløshed, og det smadrer mig altid totalt.

Men ikke desto mindre SKULLE jeg cykle i dag, og det fik jeg gjort. 18 km, selv om det holdt en smule hårdt. dertil lidt gripper-træning.

Nej, jeg MÅ ikke forsømme cardioen!

I morgen bliver endnu en lang dag på jobbet, og så håber jeg at kunne runde dagen af med et styrke-pas og noget god mad.

Skal lige have denne her uge til at gå, og så skal jeg, helt seriøst, til at geare lidt ned, arbejdsmæssigt. Har aldrig stået strikst på det antal timer, jeg er sat til, men for alle parters skyld skal der være lidt færre lange dage fremover.

Nu vil jeg snuppe en bid mad på sengekanten, og så godnat, i håbet om en mere søvn-rig nat.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Uh, det er mørkt, fugtigt og blæsende i dag!

Men i det mindste er det rart at vide, at i går var den sidste dag (i denne omgang), hvor jeg var nødt til at tage megen overtid pga. mødeaktivitet.

Egentlig kunne jeg godt have afspadseret i dag, men der er noget redigering, som jeg gerne vil have færdigt.

I går gik cyklingen egentlig bedre end forventet. Jeg tog 20 km, og snittet lå på 29,2 km/t. Det er trods alt ikke helt ringe.

I onsdags havde jeg et ganske standard-agtigt styrke-pas, og et sådant får jeg sikkert også i dag.

Kommer sikkert ikke downtown i aften. Der sker alligevel for lidt, hvis ikke vejret bedres betydeligt.

Så vidt, jeg er orienteret, er der Monster-truck show i weekenden. Vi må se, om jeg tager mig sammen til at tage derned.

Link to comment
Share on other sites

Tak skal du have, Jaaanie.

God træning i dag.

Jeg gav mig især god tid med håndvægtene, og kørte et par sæt mere end sædvanligt af hver øvelse.

Også leg extensions kørte fint.

Til gengæld kunne jeg ikke rigtig få wristrolls til at fungere.

Rows og pecdeck var, som de plejer at være.

I aften kørte jeg en lille tur, men ikke helt ned i byen. Der var ganske enkelt så mange flasker at samle her i Årh. N, at det ville være omsonst at køre downtown.

Det er nu meget skægt, sådan at lave lidt penge ved siden af. Selv den mindste gangsta ved nemlig, at når man har et legitimt job, så hedder det at TJENE penge. Alt, hvad der ligger der ud over, om det så er stort eller småt, hedder at LAVE penge! :laugh: . Og som mange har måttet sande, så er det de legitime penge, der er sværest at få fat i.

Nu er det vist tid til en lille én!

Link to comment
Share on other sites

Jeg faldt lige over denne her video:

Det er faktisk en temmelig awesome rotte!

Jeg siger også altid til folk (når talen falder på aflivning af rotter): Hvis ikke, du har et slagvåben (en stav, en skovl eller lign.), og er mentalt og fysisk i stand til at bruge det, uden den mindste tøven, så undgå at trænge en rotte op i en krog! Når rotten ikke kan slippe væk, vil den nemlig rejse sig på bagbenene, og udstøde det der karakteristiske skrig, idet den springer fremad. Og så sætter den altså tænderne i det, der nu står foran!

Og nej, man kan ikke bare lade rotterne være i fred, som man til tider hører en del natur-fjerne personager foreslå. Rotterne vil takke dig ved at ødelægge din bolig, forurene din mad, og smitte dig og din familie med bl.a. den potentielt dødelige Weils syge. Det er også derfor, at loven forpligter enhver grundejer til at anmelde, at der er konstateret rotter.

Og såfremt nogen tænker over, hvorfor jeg skrev det her indlæg: Det gjorde jeg, fordi jeg havde lyst!

Nu skal jeg snart have mig en cykel-etape.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share