Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Cykel-etapen endte på 22 km, med hele 29,6 i snit.

Det er jeg ganske godt tilfreds med.

Desuden en smule COC-leg.

I aften fik jeg mig en herlig, fredsommelig tur downtown. Vejret er ikke så ringe, som man kunne have frygtet.

Jeg skal ikke nægte, at det stadig giver et lille sug i maven, når jeg passerer Snævringen (ultra-smal passage fra Mejlgade op til Studsgade), der engang blev udråbt til et af de mest uhyggelige steder i byen. Selv i min vildeste ungdom foretrak jeg, at mindst to solide bros havde min back, hvis jeg skulle der igennem. Vi gik af og til den vej, når vi skulle op til den herlige Nørre Grill, hvor man kunne få en god burger, og skylle den ned med en kold elefant. Det var tit der, at diverse løjer blev planlagt, idet nogen mente, at vort hangout i Mejlgade var `bugged´.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skriver det her i min egen log, idet jeg ikke vil have skyld for at spamme tråden med optursmomenter:

Hvor VAR det bare godt, at jeg fik den nye crosser! Det er næppe for meget sagt, at den har gjort mig til et lidt bedre menneske, forstået på den måde, at jeg har færre slemme nedture, og dermed flere og bedre mentale og menneskelige ressourcer. De personer, der er tæt på mig, kan også sagtens mærke det.

I dag skal jeg have omsat noget af weekendens flaske-høst. Det bliver nede i Rema1000.

En gang cykling skal jeg nok også få mig i dag.

I morgen skal jeg huske at ringe til min fys. Det er ikke længere nødvendigt med ugentlige behandlinger (og det er nok bl.a. takket være min træning), men der er visse ting, der skal holdes ved lige. Jeg vil jo gerne fortsat kunne give den max gas, både på arbejde og til træning.

Link to comment
Share on other sites

Dagen i går gik med at få vasket tøj, støvsuget osv., samt at aflevere flasker/omsætte disse til dagligvarer. Dog har jeg stadig en del flasker på lager. Men hverken flaskerne eller pengene render jo nogen steder.

Jeg overvejede at købe noget bøffars, men kom frem til, at det var bedre, først at bruge nogle af de ting, jeg har på lager. Derfor tager jeg makrelfiletter i aften. De har nemlig ikke godt af at ligge for længe.

Gårsdagens cyklads blev på 21 km. Snittet lå på 29,2 km/t.

Endvidere har jeg fået ringet til min fys. Hun havde ikke nogen eftermiddagstider i denne uge, så det bliver onsdag morgen. Det er kun godt at få nedbragt min overarbejdspukkel lidt, selv om det forslår som en skrædder i helvede. Skulle den afvikles helt, så så man mig ikke på arbejdspladsen i 2-3 uger. Og det ville både jeg selv og flere andre være kede af.

Men alt i alt har weekenden været god.

Link to comment
Share on other sites

Det blev endnu en lang dag på jobbet. Også alt for lang. Jeg SKAL blive bedre til at sige stop. Det er nemlig altid mig selv, der bliver ved, når der er noget, der skal laves. Ikke én gang har der været tale om pålagt overarbejde, sådan efter ordre fra ledelsen. Derfor vil jeg også gerne understrege, at jeg ikke bebrejder nogen noget. There is no one to blame, but the devil inside me (som der stod i Eik Skaløes selvmordsbrev. Nogle få gamle hippier hævder stadig, at det var et hoax, og at han sidder i et nepalesisk kloster, og ryger fed).

Nå, men fys-behandlingen på onsdag må og skal der være plads til. Det kan jo ikke være i nogens interesse, at jeg til sidst må sygemelde mig pga. muskelsmerter. Derfor skal der sættes ind, før det kommer så vidt.

Men dagens styrke-pas var ganske godt.

Til trods for, at centret var en smule crowded, fik jeg okkuperet en god bænk, så jeg kunne få kørt nogle gode DB-øvelser. Skulderpres var ganske gode i dag. Det samme kunne siges om pecdeck.

Rows var, i nogen grad, præget af, at miner bagskuldre trænger til førnævnte fys-behandling.

I forbindelse med leg extensions lavede jeg en del sjov med et par SL´ere, fordi jeg synes, at de kører de øvelse noget let (jeg kan så til gengæld ikke squatte). Den slags venskabeligt drilleri har vi en del af. Og nej, jeg nærer bestemt ikke modvilje mod SL´erne. Tvært imod synes jeg tit, at de er nogle af de flinkeste i centret.

En del flasker fik jeg også indsamlet i dag. Var på pletten, lige da de nye studerende var taget af sted på RUS-tur. Så det kastede da lidt af sig.

Men jeg vil tørne ind, for jeg skal kæmpe en pokkers kamp på jobbet i morgen. Og jeg vil da sige, at folk ikke behøver være bekymrede for mig. Jeg skal bare sørge for at have ordentlig søvn og mad, og så holde mig helt fra sprit i hverdagene. Skal være helt klar i knolden. Så kommer jeg igennem denne periode, som jeg er kommet igennem så mange andre.

Gudskelov, at jeg har min træning, og så lidt hjemmelavet sjov i weekenderne.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I går var jeg meget smadret, så jeg nøjedes med at lege lidt med grippers.

Det er også ved at være længe siden, at jeg har haft en hviledag.

Lige om lidt futter jeg af sted til fys, og så snupper jeg lige et styrke-pas, inde jeg skal til møde i eftermiddag. En ældre kollega sagde, at hvis det var for hårdt, måtte jeg godt udeblive fra mødet. Men jeg satser nu på at møde op.

Der er mange, der bruger tid, uden for den egentlige arbejdstid, på ting, som skal klares. Vores studieleder (der selv er ekstremt travl) har oplevet at være i mail-kontakt med alm. HK-ansatte kl. 10 om aftenen! Selv sidder jeg også af og til herhjemme og roder med hjemmesider eller PURE. Men det forventer jeg nu ingen tak for, og bebrejder heller ikke nogen for det.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I onsdags havde jeg et ganske ok styrke-pas, selv om det jo ikke hjalp, at jeg havde været til fys lige inden.

For en gangs skyld lagde jeg et par sæt rope hammer curls ind, bare for afvekslingens skyld.

Ellers var det meste af træningen, som de plejer at være.

km/t i snit. Det marginalt lavere snit skyldes, at belastningen var øget tilsvarende, i forhold til, hvad jeg plejer. Lidt før kl. var jeg så på uni, hvor der var staff meeting. De gamle SL-træningsmænd syntes godt nok, at jeg forlod centret lidt hurtigt, men det var der jo ikke noget at gøre ved.

I går skulle jeg så cykle, og det fik jeg gjort;21 km, med 28,8 km/t i snit. Det marginalt lavere snit skyldes, at belastningen var øget tilsvarende, i forhold til, hvad jeg plejer.

I dag havde jeg endnu et godt styrke-pas. Ikke vildt meget at fortælle.

Det er weekend-tid, og vi skal have en sang.

For snart længe siden skrev jeg om de glade dage om bord på `M/S Viking´ på Flensborg fjord. Den tid kan vi jo så mindes med denne her:

Link to comment
Share on other sites

yeeeahh! Jeg afleverede avis til dem hver eneste dag i et par år, da jeg var lille.

Æ spritte' ture var for vilde og fede i gymnasiet.... indtil de blev lukket :thumb_down:

Ja, det VAR sgu en sjov tid!

Vi var dernede et par gange eller 3 om året, gennem hele min barndom, og det var altid en fest. Den gamle damper `Alexandra´ sang på sidste vers dengang, men jeg nåede vist at få 2-3 ture med den. Langt de fleste ture var med `Viking´.

Jeg har før fortalt om nogle af de små-fiduser, jeg har set folk anvende, for at snyde tolderne (f.eks. plastic-poser med sprut, som damerne stoppede ind i BH´en).

Og det fede var, at folk roligt kunne tage børn med. Vildere gik det ikke til (har jeg i hvert fald ikke oplevet). Har allerhøjest set et par stykker få et sæbeøje og/eller blive kylet i land.

Link to comment
Share on other sites

Dagens cykling blev til 21 km, og snittet kom op på 29,2 km/t, takket være et par solide spurter.

I aften var jeg en lille tur downtown, men vendte hurtigt hjem igen, pga. at det dels er koldt ude, og dels fordi der var batalje, snart sagt alle vegne.

Værst var det i Mejlgade, hvor strømerne havde lukket den smalle gade totalt af, i håb om at få styr på sagerne. Kunne ikke rigtig se, hvad det drejede sig om, men jeg tror, at det bare var alm. værtshus-batalje, og ikke noget politisk.

På Nørregade havde et par æggeskaller fat i en prol-tatoveret disko-pumper. Han var godt nok en ordentlig mofo.

Vi tager lige en lørdags-sang, og det bliver med gode gamle Buck Owens (der er en rimeligt god passage med banjo i sangen. Jeg ved jo, at en banjo-entusiast af og til læser med her).

Link to comment
Share on other sites

Så var der én eller anden idiot, der absolut skulle ringe på min dørtelefon, lige da jeg havde fået cykelbukserne af.

Jeg ventede ikke besøg, og jeg lukker IKKE nogen ind, der påstår at skulle besøge andre beboere. For en sikkerhedsnåls skyld smækkede jeg lige et par 32-grams Gyttorp Wetland No. 1 stålhagl i kanonen, og holdt øje gennem dørspionen i nogle min. Der skete ikke mere. Men folk burde nu lade være med at ringe på hos andre end dem, de skal besøge. Det andet er jo utryghedsskabende.

Nå, men gudskelov blev der hverken stjålet noget eller skudt nogen i dag!

I dag cyklede jeg igen en halvmarathon. Snittet lå på 29,6 km/t. Det er faktisk fint.

COC´er har jeg også brugt en del i dag.

Nu må vi se, om jeg kommer ned og pumpe i morgen. Der loves kraftig regn.

NU: Bad, mad og søvn.

Link to comment
Share on other sites

De sidste to dage har jeg styrketrænet.

Var til møde på IMV i dag, så det ville være dumt, ikke at smutte ned i det meget nærliggende Ny Helse bagefter.

Må tilstå, at jeg er pænt hårdt spændt for lige i øjeblikket. Men jeg er ikke decideret stresset, og det skyldes nok bl.a. at jeg er påpasselig med at få lavet det, der skal laves. Der er ikke meget, der får lov at ligge ret længe.

I morgen satser jeg på en god cykel-etape.

Nu vil jeg stege et par bøffer, og hygge mig lidt med den russiske mafia (dog kun på DR2). :laugh: :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Så var der én eller anden idiot, der absolut skulle ringe på min dørtelefon, lige da jeg havde fået cykelbukserne af.

Jeg ventede ikke besøg, og jeg lukker IKKE nogen ind, der påstår at skulle besøge andre beboere. For en sikkerhedsnåls skyld smækkede jeg lige et par 32-grams Gyttorp Wetland No. 1 stålhagl i kanonen, og holdt øje gennem dørspionen i nogle min. Der skete ikke mere. Men folk burde nu lade være med at ringe på hos andre end dem, de skal besøge. Det andet er jo utryghedsskabende.

Nå, men gudskelov blev der hverken stjålet noget eller skudt nogen i dag!

I dag cyklede jeg igen en halvmarathon. Snittet lå på 29,6 km/t. Det er faktisk fint.

COC´er har jeg også brugt en del i dag.

Nu må vi se, om jeg kommer ned og pumpe i morgen. Der loves kraftig regn.

NU: Bad, mad og søvn.

Så var der én eller anden idiot, der absolut skulle ringe på min dørtelefon, lige da jeg havde fået cykelbukserne af.

Jeg ventede ikke besøg, og jeg lukker IKKE nogen ind, der påstår at skulle besøge andre beboere. For en sikkerhedsnåls skyld smækkede jeg lige et par 32-grams Gyttorp Wetland No. 1 stålhagl i kanonen, og holdt øje gennem dørspionen i nogle min. Der skete ikke mere. Men folk burde nu lade være med at ringe på hos andre end dem, de skal besøge. Det andet er jo utryghedsskabende.

Nå, men gudskelov blev der hverken stjålet noget eller skudt nogen i dag!

I dag cyklede jeg igen en halvmarathon. Snittet lå på 29,6 km/t. Det er faktisk fint.

COC´er har jeg også brugt en del i dag.

Nu må vi se, om jeg kommer ned og pumpe i morgen. Der loves kraftig regn.

NU: Bad, mad og søvn.

Jeg er noget mere bekymret for det faktum at der findes mennesker der som første reaktion på at det ringer på, vælger at lade deres pistol, end jeg er for at folk ringer på. Måske fordi at jeg jævnfør nuværende reference ramme aldrig har haft grund til bekymring når det ringede på døren, hvor jeg på den anden side vil sige at jeg som udgangspunkt altid har grund til bekymring over for folk der har skarpladte våben i deres beskyttede bolig.

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

I går:

18 km cykling, med 29,4 km/t i snit.

Det er sådan set OK.

I dag: Godt styrke-pas.

Masser af wristrolls (30 kg), DB, øvelser, rows, mave-øvelser, pecdeck og triceps.

Pga. overarbejde er jeg lidt overtræt. Men nu er den forbaskede hjemmeside da oppe og køre. Tak til AU Kommunikation for god og tålmodig hjælp.

Overvejer lidt, om jeg skal til tattoo convention i weekenden. Det bliver sikkert topmålet af prol!

Link to comment
Share on other sites

I går fik jeg cyklet 20 km.

Jeg syntes godt nok, mine stænger føltes lidt tunge. Men snittet nåede da op på 29,9 km/t.

Havde det lille problem i går, at jeg fik en krumme galt i halsen, og så hostede jeg ellers, stort set uafbrudt, i en times tid! Jeg var ikke nervøs for at besvime, for jeg kunne sagtens få luft ind. Men damn, hvor er sådan noget irriterende! Min hals er stadig øm i dag.

Om aftenen var jeg lige en tur nede omkring Nobelparken, hvor det flød med flasker alle vegne. Selv om jeg kørte hjem med et læs, og hentede et par tomme poser, kunne jeg slet ikke have alle de flasker, der var. Men pyt, der skal vel også være lidt til kinøjserne :smilejap: . Og tro mig, de skal nok dukke op! Men de er aldrig ubehagelige, og de kender spillets regler. Til tider er jeg der før dem, og andre gange er det omvendt.

Nå, men jeg vil ned i Rema1000, og aflevere flasker, så jeg kan få plads til nogle flere.

Vi snupper lige en sang, og det bliver en gammel traver med Conway Twitty:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning kom igen til at hedde 20 km cykling.

Snittet røg helt op på 30,3 km/t. Ganske fint.

I morgen satser jeg på et tidligt styrke-pas. Så må vi se, hvad dagen ellers skal gå med.

Ellers ikke meget at fortælle. Vejret har jo ikke været til en tur downtown. Men jeg har da fået afleveret en del flasker, som er blevet konverteret til gode prots, bl.a. i form af kyllingefilet.

Nu håber jeg, at min gode bro Juan Carlos har et par krukker alioli (den franske stavemåde er aioli) med, når han kommer tilbage fra konference i Barcelona. Han tilbød selv at tage en ting med til mig, fordi jeg sådan havde knoklet med at få hans website til at virke. Og da en flaske sprut var for meget at bede om (jeg får jo trods alt også min løn for det, jeg laver), bad jeg om noget alioli. Det smager nemlig totalt mums. Overdreven indtagelse kan dog godt føre til bulking, men en teskefuld til kartoflerne er super godt. Det skal dog være den gode catalanske. Franskmændene laver den for syrlig, efter min smag.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Har ikke fulgt loggen så nøje. Fik du købt dig noget ædelmetal? :smile:

Den idé arbejder jeg fortsat på. Jeg har et sted, hvor det, i givet fald, kan anbringes. Og det er langt fra min bopæl. Og det bliver ikke nogen mega investering. Det er jeg for forsigtig til. Som jeg før har sagt, så bliver det sådan mest for sjov. Kommer ikke til at koste mere end en rigtig god bytur.

Men fortsat går det jo fint, idet jeg har et job, hvor jeg får stadigt mere kvalificerede opgaver. I næste uge skal jeg til at oplære to kolleger i at inddatere i PURE-databasen. Dem, der kan det, er ofte overbebyrdede i forvejen. Og jeg vil naturligvis gerne hjælpe.

I dag havde jeg et af de bedste styrke-pas i lang tid. Det var nok bl.a. fordi jeg ikke var halv-træt, som jeg til tider er efter en arbejdsdag.

I DB curls er jeg nu ved at kunne klare de 14 kg. I DB hammer curls er jeg gået op til 13 kg.

I rows er jeg gået op til 80 kg.

Også leg extensions kørte fint.

Derefter var jeg ovre i Storcenter Nord, for at se, om Quint Outlet havde noget Fred Perry. Men det skal man åbenbart ned i Bruuns Prolleri for at skaffe. Så der kører jeg nok ned, når jeg engang får en fridag. Har nogle tøj-penge tilgode fra min fødselsdag. De kan så gå til en ny sweatshirt. Fred Perry er et super fedt mærke, der desværre en overgang blev associeret med nogle lidt trælse typer. Men så er det jo godt, at jeg ikke er sådan en type. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er for resten blevet spurgt, om jeg ikke ville flytte center til AUS (hvor jeg kan blive medlem, fordi jeg er ansat ved AU)?

Men det vil jeg nu ikke, selv om det er noget billigere.

Jeg er glad for at træne i Ny Helse, og det er bestemt ikke noget dyrt center. Det tager tid at falde til i et nyt center. Og desuden er jeg glad for den atmosfære, der er i Ny Helse.

Jeg snakker nok bedre med dørmænd og SL´ere, end med studerende og AU-ansatte, når det handler om træningscenter-snak. Man kommer nok ikke langt ved at begynde at snakke om byture, actionfilm, våben, punani og stylede bimmere med midaldrende sekretærer fra uni! :laugh: :laugh:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Den idé arbejder jeg fortsat på. Jeg har et sted, hvor det, i givet fald, kan anbringes. Og det er langt fra min bopæl. Og det bliver ikke nogen mega investering. Det er jeg for forsigtig til. Som jeg før har sagt, så bliver det sådan mest for sjov. Kommer ikke til at koste mere end en rigtig god bytur.

Et stille råd herfra er at få gjort noget ved det inden 2013, og gerne snarest muligt. Sølvmønter kan købes i Tyskland med 7% moms (i dk 25%), og ifølge nogle er sølv stadig svært undervurderet. "normal" moms i Tyskland er 19%. Guld er momsfrit og bør kunne findes i DK til konkurrencedygtige priser.

Ang anbringelse, hvad skulle der så være problematisk ved at have det indenfor egne vægge? Ædelmetaller bør være dækket af din indbo forsikring, i hvert fald for det beløb du antyder at bruge. I vores hedder det op til 15% af forsikringssummen med mulighed for udvidelse op til 50% (koster naturligvis ekstra). :smile:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Ang anbringelse, hvad skulle der så være problematisk ved at have det indenfor egne vægge? Ædelmetaller bør være dækket af din indbo forsikring, i hvert fald for det beløb du antyder at bruge. I vores hedder det op til 15% af forsikringssummen med mulighed for udvidelse op til 50% (koster naturligvis ekstra). :smile:

Skyldes nok mest, at jeg ville have det bedre med, at det lå et andet sted.

Hvis det var dig, ville du så købe online eller i en fysisk butik? Tavex.dk har vistnok ry for at være et seriøst og velfungerende foretagende.

Link to comment
Share on other sites

Skyldes nok mest, at jeg ville have det bedre med, at det lå et andet sted.

Hvis det var dig, ville du så købe online eller i en fysisk butik? Tavex.dk har vistnok ry for at være et seriøst og velfungerende foretagende.

Hvis man var mig, så havde man netop sendt en ordre afsted til en tysk webshop efter anbefaling. :smile:

Alternativet er at hente det selv, eller få en betroet til at gøre det.

Tavex skulle efter hvad jeg har hørt også være fine og har nogenlunde priser på guld. Sølv fra Tavex er dog helt udelukket. De tager pt 327kr for en silver eagle, der koster 230kr i tyskland.

Link to comment
Share on other sites

Det er en bred vifte af emner, vi får berørt i denne log.

Flere tyske webshops vil først levere til DK i 2013. Der er vist et loft over, hvor meget, de må sælge til DK, samlet set.

Hvad guld angår, ser det ikke ud til, at det er markant billigere i Tyskland. Hvis en 10-grams barre koster 463 euro, så går det nogenlunde lige op, sammenlignet med Tavex. Med sølv er det en anden snak, grundet momsen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share