Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Selv om jeg kom lidt sent i gang, fik jeg cyklet 21 km i aftes.

Snittet lå så højt som 30,5 km/t.

Det kunne have været langt værre.

Nu må må vi, hvad der bliver at lave i den kommende uge. Jeg er jo én af de få, der ikke holder ferie.

At tage imod komplimenter er jeg bare ikke god til, selv om jeg får en del af dem. Synes jo ikke selv, at det, jeg laver, overhovedet er noget. Men foreløbig har de da beholdt mig i snart 3 år.

Nu tror jeg, at jeg vil ned i Rema1000.

Link to comment
Share on other sites

Nej, nu bliver det satan sparke mig for spændende!

Da jeg skulle af sted til træning, stod min gamle overbo (han er meget fysisk dårlig efter et par blodpropper, og holder desuden mere af grønne flasker, end godt er) nede i opgangen, og havde tabt sine bukser. Hele opgangen stank som et fredagsbar-lokale lørdag morgen, pga. spildt øl.

Han kunne tydeligvis ikke selv hive sine bukser op, så jeg måtte hjælpe ham, og sendte ham derefter op i hans egen lejlighed, efter at have spurgt, om han var ok. Det sagde han, at han var. Heldigvis er han fredsommelig. Men han ville heller ikke få noget ud af at være andet, for jeg er mange gange stærkere end ham.

Derefter kørte jeg til træning.

Da jeg kom hjem, var der gudhjælpemig nogen, der havde smadret døren til det rum, hvor vi har vores el-scootere (5-6 beboere har sådanne, så der er blevet indrettet et dejligt rum til det) stående.

Døren lå nede på gulvet, og man kunne ikke komme forbi, før jeg og en anden beboer have fået bakset den tunge dør op på højkant.

Øjensynligt var ingen crossere forsvundet, og der var intet andet at stjæle i rummet.

Jeg har nu været henne og varsko afdelingsformanden, og så må han kigge på sagen. Meget kan der jo ikke gøres på denne tid af døgnet. Og jeg kan jo ikke sidde klar med gokkejernet dernede hele natten. :laugh:

Meget har jeg oplevet i min tid. De særeste ting er forekommet, hvilket denne log også vidner om. Men det her, det ved jeg sgu ikke, hvad jeg skal sige til.

Hvad min overbo angår, så håber jeg, at nogen snart får ham på plejehjem.

Nå, men jeg forsøger at `bero varen (bevare roen)´, som Kaptajn Haddock sagde i en gammel Tintin-film.

Træningen var ellers god nok.

I DB curls øgede jeg til 14 kg, og det gik fint. Det vil jeg forsøge at køre med fremover.

Rows var, som de plejer at være, benene ligeså, og pecdeck var mere på det jævne.

DB skulderpres var også gode, men ved ikke rigtig, om jeg vover at gå over de 14 kg.

Lidt snak med SL´ere, vagtfolk og andre herlige bavianer blev det også til.

Nå, men jeg vil hygge mig lidt med en bog. Det nytter jo ikke at gå over gevind, selv om jeg ærligt skal tilstå, at det har været en mærkelig dag.

Link to comment
Share on other sites

Status på dør-mysteriet:

Her til morgen fik jeg fat i den heldigvis temmelig viise vært, og hørte, om han allerede var blevet orienteret om døren sørgelige tilstand.

Det var han ikke, så han fulgte straks med hen og tog sagen i øjesyn.

Heldigvis kunne han se, at døren ikke var sparket ind, eller på anden måde opbrudt, i forbindelse med kriminelle tiltag. Konklusionen er derfor, at døren er blevet voldsomt påkørt med en crosser. Og ganske vist kan jeg ikke vide det med sikkerhed, men man er naiv, hvis man ikke tror, at det har været fuldekørsel af værste skuffe!

Men af to onder, så hellere fuldekørsel end indbrud!

Mht. min overbo, så fik jeg at vide, at jeg kunne kontakte hjemmeplejen, eller boligforeningens administration, hvis han igen rendte rundt i mere eller mindre afklædt tilstand.

Så nu skulle der gerne komme styr på i hvert fald en del af tingene.

Gid jeg, til min sidste dag, må kunne holde måde med spritten, og opretholde en nogenlunde god fysisk og mental tilstand! Det er jo også derfor, at jeg knokler for at holde på muskelmassen. Kigger man på min overbo, så vil man se, at han er tæt på at ligne én af dem fra KZ-lejrene. Han skulle ryge og drikke lidt mindre, og så få sig noget solid kost i stedet, skulle han!

Link to comment
Share on other sites

Cykle, cykle, cykle!

Takket være, at jeg kom i gang i god tid, lykkedes det at hive gårsdagens etape op på 23 km.

Hvis jeg ikke husker meget galt, lå snittet på 30,3 km/t.

Alt i alt en fin etape, ikke mindst i betragtning af, at jeg havde en lang dag på jobbet i går. Desværre er der en tendens til, at der bliver stadig flere lange dage. Men pyt. Så laver jeg da ingen ulykker imens!

Efter cyklingen nåede jeg at tage et bad, og få spist aftensmad, før jeg skulle se `Forfulgt´. Hvor var det dog herligt, for en gangs skyld at have tid og ro til at kunne sætte sig og bare SE fjernsyn, uden at skulle lave en masse andet sideløbende med.

Aftenen sluttede med lidt læsning, og det kommer den kommende aften også til, for dagens TV-program er sgu godt nok mere end fesent!

Vores gode vicevært havde hurtigt fået gjort døren til crosser-rummet brugbar igen. :clap:

Link to comment
Share on other sites

Efter et hårdt styrke-pas i går er jeg nødt til at holde hviledag i dag, på nær lidt COC-leg.

Jeg SKAL have lidt mere fred, ellers går det galt med mig. Kan godt mærke, at det bliver sværere at holde de dumme tanker på afstand, når jeg bliver for udkørt.

Men jeg har prøvet det før, og jeg overlever det også denne gang.

Må jo indse, at jeg kræver lidt mere restitution end en helt `almindelig´ person.

I morgen pumper jeg jern igen, og så er der cykling i weekenden.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Det hele gik noget bedre i dag.

Det hjalp at få hvilet ud.

Dagens styrke-pas var ganske ok:

Masser af wristrolls blev det i hvert fald til. Underarms-doms kan ventes!

DB øvelserne var også gode. For en gangs skyld var det til at få en bænk og nogle håndvægte.

Leg extensions var også fine, men der var en del rift om maskinen.

Imens jeg pumpede, rendte Verner rundt og indpiskede. Han forstår at bruge snakketøjet! :laugh:

Ellers er der ikke det store at fortælle. Er bare glad for, at jeg igen har fået lidt mere energi.

Aftenes program lyder, som så ofte før om fredagen, på læsning, god mad og en lille én. Jeg skal ikke ud og samle flasker i aften, for der er ingen fredagsbarer, pga. ferien.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I dag tog jeg 22 km på cyklen.

Snittet lå på 30,5. det var et fint snit, og etapen virkede heller ikke overdrevet hård.

Jeg har haft en stilfærdig hjemme-dag i dag. Gad ikke køre nogen steder. Føler, at jeg drøner rigeligt rundt til daglig.

Vi tager lige en gammel sang med Ferlin Husky:

Læg mærke til, hvor lidt, der dengang skulle til, for at fremføre en god sang. Der var ikke noget med en masse elektroniske dippedutter, der lavede en pokkers larm.

Ferlin Husky har sikkert gjort mange damer bløde i knæene i sin tid.

Den bedste nulevende fortolker af den sang må imo være norske Bjøro Håland.

Men nu ikke mere skriveri, for jeg skal læse lidt, inden James Bond går på skærmen. Er ved at læse `Stonehenge Kulten´, en roman, der PWNER Dan Brown godt og grundigt.

Jeg har jo selv været druide-broder. Men jeg har dog hverken spist spædbørn, drukket menses-blod, deltaget i orgier eller konspireret om at overtage verdens-herredømmet. Og hvis jeg havde, ville jeg være nødt til at henholde mig til tavshedspligten, der stadig gælder, selv om jeg udtrådte ( i øvrigt i en slags bad standing) af ordenen for flere år siden.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I går kørte jeg direkte fra arbejde og ned i Storcenter Nord, hvor jeg skulle købe en speciel creme, som hjælper mig til at undgå eksem, her i den forestående kolde tid. Desværre døjer jeg med ekstremt tør hud, og en vis tendens til atopisk eksem. Heldigvis er cremen Exomega ganske god. Så den køber jeg, selv om den ikke er billig.

Da jeg efterfølgende ankom til træningscentret, var parkeringspladsen så øde, at jeg frygtede, at én eller anden ekstra-ordinær omstændighed havde afstedkommet en lukkedag.

Men så opdagede jeg, at Allan Fuglsangs Hyundai (den, jeg engang fik skyld for at have piftet dækkene på! :laugh: ), holdt, hvor den plejede at holde. Og så kunne jeg jo godt regne med, at der var åbent.

Træningen gik såmænd også godt, bortset fra, at wristrolls virkelig ikke fungerede. Ved ikke hvorfor.

DB øvelserne var i hvert fald gode, og jeg kørte både tungt og lidt lettere, nu hvor jeg for en gangs skyld havde tid og plads til det. Ellers kan der jo godt være kamp om bænkene.

Benene fungerede egentlig også ok. Leg extension maskinen er én af de ting, der også godt kan være rift om, så det gælder om at springe til, når chancen er der. Fortsat ligger jeg fra 70-85 kg i denne øvelse.

Dagens optur var, at en ung gut kom hen til mig, og gerne ville høre lidt om mine erfaring med styrketræningens evt. effekt på spasticitet osv. Det fortalte jeg ham lidt om, og han sagde, at han havde en kammerat, der var spastiker, og at han ville foreslå denne at begynde at træne. Det kunne jeg jo kun tilslutte mig. Blot skal det foregå under hensyntagen til personens individuelle behov og begrænsninger.

Og hvis jeg kan tjene som inspirationskilde for nogen, så har jeg da gjort en smule godt i denne verden.

Til aftensmad i går fik jeg et par stykker flæskesteg, kartofler, samt et par rå gulerødder. Alt sammen så ganske udmærket.

I dag bliver det nok højest til en moderat cykel-etape. Og så skal jeg være klar, når der kommer `Forfulgt´ på TV3. Jeg kunne vælge at se det på nettet, men det andet er hyggeligere. Jeg ser meget lidt fjernsyn, men det er netop fordi jeg skal have FRED til det, når jeg skal se noget.

I morgen får jeg en pokkers lang dag, med en masse møder. men man må jo sige til sig selv, at `it comes with the job´.

Torsdag afspadserer jeg nok, idet mine forældre kommer på besøg. Har overtimer, om ikke i hundredvis, så i hvert fald tæt på de første 100.

Link to comment
Share on other sites

I går: 20 km cykling.

Snittet hed 30,2 km/t.

Dagen sluttede med `Forfulgt´ på TV3.

I dag:

Kun en smule COC-leg, idet jeg har haft en lang dag, og drønet rundt til møder osv.

I morgen er mine forældre her, men jeg satser på et styrke-pas alligevel.

Til aften giver jeg kylling og fritter fra kinøjseren på Stjernepladsen.

Link to comment
Share on other sites

Pyyyh, det er rart at være hjemme!

Det kolde vejr havde, ganske som forventet, påvirket flaske-høsten i negativ retning.

Men det gav da lidt.

Anygay: I går fik jeg et Ganske fint styrke-pas. Der var fred og ro til at arbejde med bl.a. DB-øvelserne, og det gik godt.

I dag klarede jeg en halvmarathon på kondicyklen.

Snittet lå på 30,5 km/t.

Nu trænger jeg til mad og en pils.

Senere skal jeg prøvesmage én af mine `nye´ whiskies.

Skal det være Talisker eller Glengoyne?

Måske gemmer jeg Talisker´en til en anden gang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik i øvrigt ikke nævnt, at jeg i forgårs smed 4 par jeans til genbrug, fordi de var flere numre for store.

Det var en lidt ambivalent følelse, sådan at lade al den gode denim gå ud af huset. Men det ville naturligvis være langt værre, hvis det var mine mindste jeans, jeg var nødt til at smide ud.

Og så lad da genbrugsen tage dem. Str. 38 kommer jeg forhåbentlig aldrig mere til at bruge.

Det er muligt, at jeg aldrig kommer til at føle, at jeg er slank nok. Men i hvert fald er jeg slankere, end jeg har været. Vægttabet er svært at sætte kg på, idet styrketræning jo sjældent gør folk lettere. Men skal jeg komme med et forsigtigt gæt, så har jeg vejet omkring 15 kg mere, end jeg gør nu.

Tror, jeg vil købe nogle æg i dag. Kan godt bruge mere protein.

Link to comment
Share on other sites

Der var et kraftigt rod i centret i går, pga. ombygning.

Bygge-rod er ikke noget, jeg er glad for. Der er alt for stor risiko for, at jeg falder, når der ligger en masse ting og flyder på gulvene.

Men med lidt hjælp fra andre i centret, så gik det da. Jeg skulle jo have noget ud af det, når jeg nu var der.

Både DB-øvelser (som der for en gangs skyld var fred til at arbejde med) og ben fungerede godt.

Synes også, at pecdeck gik nemmere, end det har gjort på det sidste.

I rowing-maskinen er de 75 kg ved at blive for lette.

Efter træningen købte jeg bl.a. en bøtte skyr, og de føromtalte æg. Skyr blev spist til eftermiddagsmad, og om aftenen stegte jeg en enkelt pølse og et par spejlæg. Så nogle prots må det da have givet.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg havde en god spotter, så kunne jeg godt lave i hvert fald nogle barbell øvelser.

Har da prøvet at bænke en smule.

Anyways, så har jeg i dag cyklet 22 km.

Snittet hed 29,7 km/t. Der var en smule mere belastning på end sædvanligt.

Nu er jeg blevet klippet og vasket, så jeg er klar til at give den en skalle på jobbet i morgen.

Vi lader weekenden slutte med en sang:

http://www.youtube.com/watch?v=1MJ0ZBEQpNM

Har desværre ikke kunnet finde en version med min gode bro Ole Lindskov, der ellers synger den ganske godt. Den eneste fejl ved ham, i country-henseende, er at han ikke deler min store beundring for Johnny Cash.

Link to comment
Share on other sites

Det har været en lidt hård dag. Men hellere det end at kede sig halvt ihjel på kontoret.

Det betyder meget for mig, at jeg føler, at jeg gør en smule gavn.

Dagens træning var fin; Benene var mere velfungerende, end jeg havde regnet med, og i leg extensions røg de 85 kg op, ganske uden problemer.

I rowing-maskinen tog jeg 80 kg, og intet andet.

Også pecdeck virkede godt. Ganske vist kørte jeg ikke tungere end normalt, men jeg tog flere sæt.

Langt om længe fik jeg også okkuperet bænk og håndvægte, som blev straffet godt og grundigt.

Maveøvelser og triceps pushdowns afsluttede træningspasset.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg i nat lå søvnløs, kom jeg til at tænke på en historie, som jeg synes, skal med i loggen.

Så hvis man er en hater overfor mine historier, så kan man med fordel klikke væk nu!

Al den snak om orkan i Amerika leder tankerne tilbage til Decemberorkanen i 1999. Jeg oplevede den ikke så slemt, idet det værste af den hverken ramte her i Århus eller på min nordvestjyske hjemegn. Imidlertid kan jeg huske, hvor jeg var et par dage senere:

Jeg var dengang hangaround i Rød Ungdom, og var med til at gøre klar til et kombineret seminar og julefrokost, som blev holdt i nogle lejede lokaler nede i Mejlgade.

Folk fra Nørrebro og andre lokationer i den ende af landet var forsinkede, fordi væltede træer irriterede DSB. Men endelig fik vi da gang i seminaret. Da den politiske snak var overståede, skulle vi fyre den af med mad, øl, shots og Cuba-rom. Og jeg må sige, at jeg husker det som en fortrinlig fest.

På et tidspunkt dukkede en mand på omkring 40 op i lokalet. Iført jeans og læderjakke passede han dårligt ind i det tilstedeværende klientel af diverse venstrefløjs-freaks.

`Civil-panser!´, hviskede nogle af Nørrebro-rødderne.

Jeg begyndte at frygte ballade, så jeg luskede over og snakkede lidt med nogle af de gutter, jeg kendte bedst, om hvad der skulle gøres. Jeg troede ikke på, at han var strømer, og det tror jeg stadig ikke, at han var. Men ud skulle han, for han hørte ikke til selskabet, og havde intet at gøre der. Det endte med, at en gevaldig flok bros (og et par af de mest seje damer) fik gelejdet ham ud.

Senere på aftenen var der ved at blive ballade fra en anden kant:

Det hyrede punk-band var noget SÅ ekstremt ringe, at selv de folk, der var vant til at høre på den slags larm, følte, at det var under al kritik. Så det blev til, at deres spil blev afbrudt halvvejs gennem settet. Det var de ikke så glade for, så de kastede sig i stedet over baren. Især én musiker blev STANGHAMRENDE stiv, og totalt åndssvag at høre på.

Festen ebbede ud, og folk lagde soveposer ud på gulvet. Musikeren var gået kold, og sov, liggende hen over baren.

V (det hedder han ikke, men jeg har valgt at anonymisere ham mest muligt), prikkede til den fordrukne musiker: Hør, kammerat, festen er slut, så du må hellere se at komme videre!

Musikeren hidsede sig op: Jamen, hvaaaaa´ er dit problem, der, mand?

V: Der er bestemt ikke noget problem. Jeg fortæller dig bare, at festen er slut. Folk skal sove, så du kan ikke blive her.

Dette afstedkom en længere diskussion, hvor musikeren fremturede med beskyldninger og ukvemsord mod V. V var utroligt tålmodig. Jeg ventede hvert øjeblik, at han ville tage boksehandskerne på.

Efterhånden fik V dog drevet provokatøren mod udgangen, og ud på Mejlgade.

Jeg var blevet sulten, så jeg fandt noget tiloversblevent rugbrød og leverpostej, som jeg skyllede ned med en sidste pils.

Pludselig lod der rabalder ude i entreen. Musikeren kom tumlende ind igen, endnu mere hjerneblæst grønlænder-stiv end før. Inden nogle vidste et ord af det, var han i gang med at hælde øl ud over en sovepose, der lå på gulvet.

V bad ham indstille denne adfærd. Svaret var en øl-flaske, der blev kastet gennem luften, og ramte lige forbi hovedet på M fra Aalborg-afdelingen.

DU SKAL KRAFTEDEME IKKE SMIDE FLASKER EFTER MINE KAMMERATER!, brølede V. Nu er det UD, og det er omgående!

Ellers ringer du måske efter panserne?, vrængede drukkenbolten provokerende.

Ja, det gør jeg. Men jeg smadrer dig sateme først! Så kan panserne samle dig op bagefter!, snerrede V, og greb fat i slynglen. Det skal siges til V´s ros, at han på intet tidspunkt uddelte slag. Og det var nok godt det samme, for sådan en tøsedreng som ham musikeren ville helt sikkert rende hen og whine til polisen, selv om han selv nærmest havde tigget om tæsk.

Idet V skubbede modstanderen ud i gangen, skete uheldet: Uden for døren havde vi opstillet Rød Ungdoms fane, med logoet `bandit-stjernen´. Fanen stod lidt på skrå, idet loftshøjden var begrænset. Da musikeren blev trængt baglæns, snublede han over stangen på fanen.

GONGK!

Det gav en meget ubehagelig lyd, da slynglens hoved kom i nærkontakt med flisegulvet.

De følgende lange øjeblikke glemmer jeg aldrig:

Musikeren gik TOTALT til tælling, og vendte det hvide ud af øjnene. Et par lange sekunder var vi lamslåede. Jeg er overbevist om, at ordet DØD fór gennem hovederne på os alle. Lige da jeg skulle til at foreslå et opkald til 112, puffede V lidt til den faldne, der heldigvis kom til sig selv.

Da han så endegyldig blev smidt ud, kom han ikke tilbage.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

På det seneste har jeg ikke haft den store lyst til at skrive ret meget i loggen.

Men trænet har jeg da!

I forgårs tog jeg et temmelig langt styrke-pas. Især blev det til en pokkers masse DB curls, med det resultat, at det i går føltes, som om mine underarme var ved at løsne sig i albueleddet.

:laugh: :laugh:

Wristrolls fik jeg også lavet en del af, hvorimod leg extensions ikke var vildt tunge.

Om aftenen var jeg godt brugt.

I går cyklede jeg 20 km, med præcis 30 km/t i snit.

I dag går jeg ud fra, at det bliver endnu et styrke-pas, og så må vi se, om J-dagen bringer noget god flaskeindsamling.

Apropos flaskeindsamling, så er jeg i gang med at læse Jens Henrik Jensens nye roman `De Hængte Hunde´, i hvilken hovedpersonen er en højt dekoreret eks-jæger, der bl.a. lever af at samle flasker.

Og det er nok bare en bizar tilfældighed, at denne person hedder: Oxen! :laugh: :laugh:

Bogen er i øvrigt elementær spændende, og imo flere klasser over Nina Portland-serien, som Jens Henrik Jensen nok er mest kendt for.

Link to comment
Share on other sites

Hej Oksen,

Sad lige og kom up to date i din log forleden, og snublede lidt over det med at du har været druide?!

Hvad er nu det for noget?

Ja, hvad er det for noget?

Meget kort fortalt, så er/var druide-ordenen en form for loge. Jeg fortæller lige lidt mere om det engang, når jeg har bedre tid, for det er ikke lige så nemt at forklare. Ritualer kan jeg ikke beskrive her, men jeg kan fortælle nogle af de ting, man alligevel kan finde på nettet/i bøger.

Dagens styrke-pas blev temmelig almindeligt.

DB skulderpres var dog gode, og rows og pecdeck var heller ikke værst.

Benene kørte jeg lidt let, men maveøvelserne gik fint.

I dag blev også dagen, hvor jeg besluttede at bede Fødevarestyrelsen kigge Nobelkantinen efter i sømmene. For et par mdr. siden fik én af vore ph.d-studerende en frikadelle, der var helt lyserød indvendig. I dag var den så gal igen, og denne gang var det noget halv-råt kylling, som én af vore medarbejdere fik. SÅ gik jeg ind og sendte en mail til Fødevareafdeling Århus, og satte både en sekretær og de to `skadelidte´ på som cc.

`Kan man ikke gøre det anonymt?´, spurgte én.

ANONYMT???

Jeg har oplevet et og andet i mit liv, og en lang række lidet behagelige personager har forsøgt at true mig til tavshed. Så et par prollede kantine-trunter er nok de sidste, jeg er nervøs for. Selv hvis de fandt ud af, at det var mig, der stod bag, så kunne de ikke gøre andet end at erklære mig persona non grata i kantinen. Og det ville passe mig fint, idet jeg alligevel ikke køber noget af deres overpriced junk.

Og for øvrigt: Hvis tingene er i orden, behøver man aldrig frygte kontrol. Salmonella og campylobacter er ikke til at spøge med, og derfor må det nu gå sin gang.

Jeg har lagt et par juleøl i køleren, så jeg kan fejre J-dag i aften. Derfor skal vi også have et par sange. Først en god én med den altid velspillende Ivan Johnsen. Han har ikke skuffet mig en eneste gang, siden jeg begyndte i country-miljøet.

Og så noget norsk party-musik at gå amok til:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Har lige siddet og kigget på denne her video:

Det er vist godt, at det er ment som en joke, for ham klaphatten Jonas Schmidt aner da ikke ret meget om klassiske shotguns.

Ham Felix spørger: Hvad gør den der?

Jonas Schmidt: Den vælger, hvilket rør....!

Nej, Jonas klaphat. Det gør den så IKKE!

Den dims, du peger på, er toplukkenøglen, og den presser man til siden, når man skal åbne geværet, ved ladning/afladning.

I øvrigt er det tydeligt, at den viste bøsse er udstyret med double-trigger (en aftrækker til hvert løb). Der kan således IKKE være løbsvælger på våbnet. Det ville da også undre mig meget, hvis der var løbsvælger på et ældre S/S våben.

Den Mossberg pumper, han viser, minder meget om min. Jeg har bare ikke den der extension på magasinet.

`Og så saver de håndtaget af!´

Du mener BAGSKÆFTET, din klokker!

Nå, men i går cyklede jeg en god halvmarathon. Så vidt, jeg lige kan huske, endte snittet på 29,7 km/t. Det var sådan set ok.

På jobbet går det ganske udmærket. En brasiliansk lektor (ham, der har en rimeligt ond grip strength, som nævnt i et tidligere indlæg) har lige givet mig en pose kaffebønner fra hans families egen plantage. DAMN, det er gode og stærke varer! Jeg har seriøst aldrig prøvet en kaffe med en så kraftig aroma. Ikke sært, at brasilianerne synes, at sofa-danskernes BKI kaffe er det rene kloakvand!

Jeg siger også til folk, at de ikke behøver give mig ting/naturalier. Jeg får jo min hyre. Og jeg gør jo bare min pligt. Men naturligvis er jeg glad for påskønnelser.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I går:

Havde en lang og lidt dum dag på jobbet. Men heldigvis sluttede arbejdsdagen på en lokation i umiddelbar af jernhulen, så jeg kunne få trænet lidt tidligere end sædvanligt.

Pga. at jeg havde knolden fuld af forstyrrede tanker, trænede jeg mig bevidst i hegnet, så jeg i det mindste kunne gøre mig håb om at sove som en sten, når jeg endelig ramte slumrekassen.

Leg extensions kørte fint (85 kg røg op, ganske let), og i pecdeck øgede jeg til 67,5 kg.

Rows lå på 75-80 kg.

DB curls var også gode og tunge (udelukkende 14-kilos DBs blev anvendt).

Alt imens var der en del nørdet våben-snak i centret (bl.a. med en Irak-veteran). Så det var ikke for pacifister, skal jeg love for!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share