Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Både og. I det store hele går det godt, men det ville være mere tilfredsstillende, hvis der var lidt flere udfordringer, og et bedre flow i arbejdsopgaverne. Det må jeg have med til den kommende medarbejderudviklingssamtale.

Det sker flere gange om ugen, at folk roser mig for alt muligt, men selv synes jeg alt for ofte, at det bare er kids´ stuff, og så trænger komplimenterne egentlig ikke rigtigt ind. Folk synes, at jeg laver en hel masse, men jeg synes det ikke selv.

Har du ikke mulighed for at søge andre stillinger internt?

Jeg kender det alt for godt, med at få ros for "kids stuff". Det var dog mest i mit tidligere job, og jeg havde så svært ved at tage imod det. Men den går også begge veje, da jeg selv er typen der netop ikke giver ros for "kids stuff", fordi det er nogle ting som jeg bare forventer folk gør.

Link to comment
Share on other sites

Har du ikke mulighed for at søge andre stillinger internt?

Jeg kender det alt for godt, med at få ros for "kids stuff". Det var dog mest i mit tidligere job, og jeg havde så svært ved at tage imod det. Men den går også begge veje, da jeg selv er typen der netop ikke giver ros for "kids stuff", fordi det er nogle ting som jeg bare forventer folk gør.

Som især én af mine kolleger siger, så burde jeg nok snarere sidde i oversætter-afdelingen. Det ville være et fremskridt, hvis jeg kunne få et kursus i oversætter-software (de er vist gået væk fra Trados, men så måtte det jo blive det nye program i stedet for).

Sammenlagt med, at jeg har lært både at redigere hjemmesider, indtaste udgiftsafregninger (som er noget, der kan drive mange til vanvid) og er blevet superbruger i PURE databasen med videnskabelige publikationer, så er mine kompetencer i hvert fald blevet forøget.

Link to comment
Share on other sites

Vi plejer jo at have en nytårs-update hvert år, når den tid nærmer sig.

Og hvad skal jeg så skrive om 2012?

På en del områder blev 2012 bedre end så mange andre år. Dette skyldtes bl.a. at jeg fik den nye crosser, hvilket ikke alene forøgede min mobilitet (og dermed også min evne til at passe mit job), men også gav mig et større mentalt/alment menneskeligt overskud.

Naturligvis er der stadig perioder, hvor jeg spekulerer alt for meget. Men det er vist nærmest en del af min personlighed. Dog er der blevet længere mellem de virkelig slemme nedture.

På trænings-fronten har jeg også holdt den kørende, til trods for, at arbejdet til tider har taget en stor del af min energi. Der er, ganske som vanligt, blevet cyklet omkring 3000 km i løbet af året. Selv efter meget lange arbejdsdage har jeg forsøgt at få mig en cykel-etape. Jeg vil tro, at de fleste etaper har ligget omkring 20 km, med nogle længere ind imellem.

Som noget positivt kan det nævnes, at jeg nu igen kan passe jeans i str. 34. Det er godt nok mange år siden, at jeg har kunnet det.

Der er også blevet løftet en del jern.

Efter en smule stilstand i første halvdel af 2012 synes jeg, der har været godt fremgang gennem de seneste 4-5 mdr.

Hvad skal jeg så i 2013?

Fortsat skal der køres hårdt på, for at holde vægten (min egen) på det rette niveau.

Endvidere er det mit håb, at jeg fortsat vil kunne have mine 3 ugentlige styrke-pas, og evt. komme til at køre med stadig tungere vægte.

Job-mæssigt skulle jeg gerne fortsætte min positive udvikling. Håber, at der vil blive mere `rigtigt´ kontorarbejde, og knap så meget forefaldende kids stuff (selv om jeg er nødt til at tage det med, når der ikke er andet at lave).

Som altid vil jeg slutte af med at takke mine log-læsere for deres interesse og støtte.

GODT NYT HÅR (når vi kommer så vidt)!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg ved jo godt, at min nytårsaften bliver kedelig, dels fordi jeg er hjemme hos mine forældre, dels pga. vejret, og dels fordi en ældre nabo, som jeg plejer at lave skæg & ballade sammen med, er stærkt afkræftet af kemo.

Jeg smutter nok hen og drikker en Ceres Royal eller to med ham sidst på eftermiddagen.

Men nytårstorsken, og et par gode sjusser, har man da fortsat i behold.

Det bliver godt at komme i gang med arbejde og træning igen.

Jeg KAN bare ikke nyde at have ferie ret længe ad gangen. I de ferier, hvor jeg ikke forlader Århus, plejer jeg at ende med at møde op på kontoret alligevel.

Men onsdag er jeg i hvert fald tilbage, og det skal blive rart med noget cardio, efter det bulk, som de færreste kan undgå, her i julen.

Link to comment
Share on other sites

I går formiddags landede jeg så igen i Århus.

Heldigvis var alt OK: Ingen havde forsøgt at tyve mine ting, min crosser kørte fortsat godt, og generelt var det hele i orden.

Det varede ikke længe, før turen gik til jernhulen.

Som altid var det hårdt at få startet op, men jeg synes nu, det gik OK. Som noget nyt sluttede jeg af med nogle min. på siddecyklen. Kunne sagtens mærke, at den gav sved på panden.

Noget helt andet bliver det dog, når jeg i dag skal i gang på min egen kondicykel.

Mad-mæssigt levede jeg ganske beskedent i går. En bøtte skyr og et par gulerødder udgjorde aftensmaden. Ja, cut er ikke nemt, men det skal nok gå.

I hvert fald er det rart at være hjemme igen.

Link to comment
Share on other sites

18 km cykling i går.

Som følge deraf er mine ben lidt tunge i dag. Men håber på at få styrketrænet i morgen, og så en cykel-etape søndag.

Har lidt irritation i halsen, og det hjælper ikke på energien. Men det skal gå, og det gør det også.

Måske tager jeg også en lille tur på siddecyklen i Ny Helse i morgen. Det hjælper jo alt sammen.

Link to comment
Share on other sites

Det gik bedre med træningen i dag.

Især DB-øvelser var gode, men også ben og mave kørte udmærket.

Rows og pecdeck spiller ikke helt endnu.

Sluttede af med nogle minutter på siddecykel.

Nu håber jeg, at cyklingen (på min egen kondicykel) går godt i morgen.

Ellers ikke det store at berette. Skal nok bare læse i aften. Er i gang med den udmærkede krimi `Søvnen og Døden´, der ikke alene er spændende, men også berører en lang række filosofiske og moralske problemstillinger.

Link to comment
Share on other sites

I går:

20 km cykling, med præcis 30 km/t i snit.

Det var ganske OK. Har kæmpet lidt med en lille forkølelse (heldigvis ikke flu), og det har jo ikke gjort tingene nemmere.

Men det skal gå, og det gør det nok også.

Man skal bare blive ved, støt og roligt.

I går forsøgte jeg mig med noget fuldkornspasta. Det smagte fint, og jeg kunne godt mærke, at der var plads til mindre af det nede i mavsen, end hvis jeg havde spist alm. pasta. Til gengæld skar jeg ned på kødet, således at der nu bliver to måltider af 400 gram oksefars. Et par gulerødder ved siden af fik jeg også.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I går cyklede jeg 18 km.

Snittet lå på ganske fine 30,5 km/t.

Jeg cutter fortsat efter bedste evne, og jeg er ikke i tvivl om, at det kan ses. Takkede nej til brød til formiddagskaffen på arbejdet i dag, men tog et ganske beskedent nip af en julesnaps, som en kollega havde med.

I går fik jeg mig en griner. Modtog en SMS:

Hej. Kommer du til demo i morgen? Hvor mange tror du, der kommer?

Jeg tænkte: Øøøøh, demo??

Havde ikke hørt om nogen demo, og jeg plejer dog at være velorienteret om den slags ting. Desuden mente jeg ikke, at mit nuværende mobilnummer indgik i de SMS-kæder, der ofte bruges, når man indkalder til demo.

Altså måtte jeg forsøge at spore nummeret.

Og så var det dæleme fra en dame, der laver TUPPERWARE-DEMONSTRATIONER!! :laugh: :laugh:

Så det var der jo ikke meget venstrefløjs-halløj i!

Link to comment
Share on other sites

Pga. travlhed i dag (både på jobbet og hjemme) har jeg nøjedes med lidt COC-leg.

I morgen står den forhåbentlig på styrke-pas, og så cykling i weekenden.

Blev forsinket, pga. at ambulancen var her og hente min overbo (med brækket fod), så jeg måtte holde mig på afstand, for at give plads for redderne. Der var desværre andre (aldeles uden personlige relationer til den tilskadekomne), der ikke viste Falck-folkene samme hensyn. En ung redder-elev sagde også til folk, at det ikke var pænt gjort at stå og glo ind i ambulancen. Og det havde han sandelig ret i!

Jeg har takket ej til både franskbrød og kage i dag (blev tilbudt kage, da jeg var nede med Panodiler til en lektor, som havde slået sin knold mod en vindueskarm af marmor). Er sgu helt stolt!

I aften skal jeg have noget gryderet med fuldkornspasta, og så et par gulerødder.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I dag var jeg vidne til, at læge-helikopteren landede på Nørrebrogade. Det er vistnok aldrig sket før. Det var noget med en ulykke, der var sket ude vestpå.

Et hurtigt, men intenst, styrke-pas blev det også til. Generelt er det det mest stærke, jeg har følt mig på denne side af nytår.

Bedst gik det med håndvægte og leg extensions, men også pecdeck var ganske fint, og jeg var igen oppe på 67,5 kg.

Maveøvelserne gjorde jeg også en del ud af.

Hvad det bliver til i de kommende weekend, vil jo nok komme en del an på, hvordan vejret vælger at arte sig.

Men nu ikke mere skriveri, for jeg skal læse. Man kan godt sige farvel til sin nattesøvn, når man bevæger sig ind i Cody McFadyens thriller-univers, og går i aktiv tjeneste med Special Agent Smoky Barrett fra FBI´s Homicide Division i L.A.

Det er seriøst nogle af de bedste seriemorder-bøger, jeg kender.

Link to comment
Share on other sites

I weekenden fik jeg cyklet 2 etaper á hhv. 21 og 20 km.

Begge gange var snittet 30,5 km/t.

I går blev det til et godt styrke-pas, og så nogle minutter på siddecyklen som afslutning.

Da jeg har nogle probs med min hjemme-PC, kommer jeg nok ikke til at være helt så meget på MOL, som jeg hidtil har været. Men træningen fortsætter, og det er det, der betyder noget.

Link to comment
Share on other sites

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="Oksen fra Århus N" data-cid="1622550" data-time="1357726389"><p>

I går cyklede jeg 18 km.<br />

<br />

Snittet lå på ganske fine 30,5 km/t.<br />

<br />

Jeg cutter fortsat efter bedste evne, og jeg er ikke i tvivl om, at det kan ses. Takkede nej til brød til formiddagskaffen på arbejdet i dag, men tog et ganske beskedent nip af en julesnaps, som en kollega havde med.<br />

<br />

I går fik jeg mig en griner. Modtog en SMS:<br />

<br />

Hej. Kommer du til demo i morgen? Hvor mange tror du, der kommer?<br />

<br />

Jeg tænkte: Øøøøh, demo??<br />

<br />

Havde ikke hørt om nogen demo, og jeg plejer dog at være velorienteret om den slags ting. Desuden mente jeg ikke, at mit nuværende mobilnummer indgik i de SMS-kæder, der ofte bruges, når man indkalder til demo.<br />

<br />

Altså måtte jeg forsøge at spore nummeret.<br />

<br />

Og så var det dæleme fra en dame, der laver TUPPERWARE-DEMONSTRATIONER!! :laugh: :laugh:<br />

<br />

Så det var der jo ikke meget venstrefløjs-halløj i!</p></blockquote>

Hold dig væk fra dette suspekte kvindemenneske. :)

Link to comment
Share on other sites

I går var jeg noget træt pga. travlhed og for lidt søvn.

Men cykle skulle jeg, og jeg endte på 18 km, med et ganske fint snit på 30,9 km/t, inden jeg skulle se `Dicte´. Den gider jeg nu ikke se flere afsnit af!

Det kunne jo ikke undgås, at jeg var noget nervøs over, at der faldt en del sne i nat. Men igen må jeg sige: DAMN, hvor kører den nye crosser bare godt! Den pløjede sig gennem snelaget, ganske uden problemer. jeg kunne ikke engang høre på motoren, at den skulle arbejde hårdere end ellers! BRAVO!

Hvor var det dog godt, at jeg ikke fik en karma 737 (koreansk sekunda-produkt)!

I dag bliver det nok kun til lidt gripper-træning, da jeg har en del andre ting, som jeg ikke kan blive ved at udsætte.

Link to comment
Share on other sites

I går endte jeg alligevel med at cykle 12 km.

Det var én af de dage, hvor rent, svovl-stinkende HAD var min drivkraft!

I den slags tilfælde er det en fordel, at jeg bor alene. Himlen se i nåde til den, der kommer mig for nær, når jeg har det sådan.

I morgen forventer jeg at få et godt styrke-pas, efterfulgt af fys-behandling. Sidstnævnte er i hvert fald tiltrængt.

Link to comment
Share on other sites

I går afspadserede jeg, så jeg kunne komme til fys-behandling, og ikke mindst få pumpet noget jern!

Der var en del af de gode, hardcore bros til stede, og snakken gik lystigt, om en del emner, der ikke alle var stuerene!

Jeg fik en god gang pump med håndvægte, samt naturligvis leg extensions (op til 80 kg), pecdeck, rows, og maveøvelser.

For en gangs skyld også en masse gode wristrolls @30 kg.

Hvor er det dog skønt med de wristrolls! Det er virkelig én af de øvelser, jeg godt kan lide.

Sluttede af med triceps pushdowns, og nogle min. på siddecyklen.

Fys-behandlingen var også god (og ikke mindst tiltrængt). Jeg må lære, at der ikke skal gå helt så længe imellem, at jeg er til fys.

Dagen sluttede med et kort beboermøde, og derefter frikadeller og fuldkornspasta, inden jeg ramte sengen, lidt før kl. 22.

i dag skal jeg en tur på Statsbib, og så have købt lidt ind, før jeg forhåbentlig får mig en god cykel-etape.

Link to comment
Share on other sites

Weekenden har budt på to stk. halvmaratons på cyklen.

Snittet for disse to ture har ligget på hhv. 30,7 og 31,7 km/t. Hvad forskellen skyldes, ved jeg ikke.

Et styrke-pas bød weekenden også på. Jeg holder styrketræningen på vedligeholdelses-niveau i øjeblikket. Er mest tændt på cardio lige nu. Og det kan da også mærkes, at mine bukser sidder løsere.

Styrketræningen i lørdags var dog god nok. Gym buddy H leverede magnesiumkalk og opmuntrende tilråb, imens jeg PWNEDE wristrolleren, med 30 kg på loading pin´en.

Ellers ikke meget at fortælle. Er glad for, at der ikke er kommet tonsvis af sne, men kunne godt snart bruge noget tøvejr igen. Men vi får sandsynligvis også et varme-frembrud sidst på måneden.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er vist en smule kaffe-speedet i dag. Sådan kan det gå.

I går cyklede jeg 18 km. Snittet var vist 30,5 km/t.

Håber på at få mig et styrke-pas sidst på ugen. Kombinationen af travlhed og streng kulde gør, at styrke-træningen ligger på vedligeholdelses-niveau, imens cyklingen fylder lidt mere end vanligt.

Men det gør nu heller ikke noget, sålænge det kan ses, at mavsen svinder ind. Og det gør den! da jeg ikke har rørt en badevægt i mange år, kan jeg ikke sætte tal på, men blot konstatere, at det ser ud til at gå den rette vej. Helt ripped bliver jeg næppe nogen sinde, men det er heller ikke nødvendigt. Jeg skal jo ikke stå på scenen ved en fitness-konkurrence. Jeg har mere gavn af, bare at være stærk og velfungerende, uden at være alt for tung.

Link to comment
Share on other sites

I går: Meget lang arbejdsdag, samt 12 km pligt-cykling.

I dag: Semi-lang arbejdsdag, og hvile. Skal have vasket mit cykeltøj, da det stinker som heste-pis (pga. ketose, eller hvad pokker, det hedder), og så skal jeg have kartofler, for første gang i år. Dertil rødspætter. Uhmmm!

I morgen (forhåbentlig): Lidt kortere arbejdsdag, samt styrke-pas.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Pyyyh, vi var lige ved at være nervøse for, at nogen havde taget fejl af opvaskemaskine-salt og alm. groft salt, og var begyndt at æde af filtersaltet! :laugh:

Heldigvis stod filtersaltet urørt i et skab.

I dag nøjes jeg med en protbar og lidt saftevand, her på jobbet, og så spiser jeg lidt rigtig mad hjemme, inden jeg kører til træning.

Skal blive rart med lidt pump, til afveksling fra al den cardiiiio, selv om jeg nyder følelsen af, at mit bælte skal spændes længere ind nu, end det skulle omkring nytår. .

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share