Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Du må lige gi en tilbagemelding på, om den er værd at læse.

Will do!

I løbet af de første 100 sider kommer der ikke meget andet end historier af samme type, som man kan høre/læse fra SimonHP og hans bros, dvs. en masse fortæller om sprut, punani og gang i gaden.

Men ganske fornøjeligt er det da.

Og der er jo åbenbart sket en interessant udvikling i sagen i dag.

I går havde jeg et rigtig godt styrke-pas, i selskab med gode og stærke gutter. I sær biceps blev trænet godt igennem. Jeg var dæleme også træt, da vi nåede til aften.

I morges var jeg så til fys, og det kan godt mærkes i hele kroppen.

I morgen satser jeg på cykling, og fredag tager jeg så med de gamle på camping, hvor den står på læsning, drinks og god mad.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Back in ze log!

Bededagsferien gik, som den skulle:

Fredag formiddagen indtog jeg campingpladsen, hvorefter det gik løs med god mad, drinks, og hvad der nu hører til. Jeg blev der til lørdag, efter frokost. En smule sol på kroppen fik jeg også..

Ellers har den forlængede weekend budt på 3 cykel-etaper á 15, 15 og 16 km.

I går var jeg så igen i tæningscentret, og fik smidt en del rundt med vægtene. Dagen i går var lang, og jeg gik ud som et lys, da jeg endelig smed mig på sengen.

I dag skal jeg handle ind og have vasket mit cykeltøj. Den slags ting skal jo også være i orden.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Har lige været en tur nede på CAVI.

Er du gal, hvad de dog kan lave med 3D-effekter, lyd, lys og billeder. Noget af det var som et rent syretrip (eller som jeg forestiller mig, at et syretrip kan være).

Og så var det rart, for en gangs skyld at møde nogle mennesker, der virkelig brænder for det, de laver.

Men nu vil jeg over og handle ind, og så vil jeg hjem, have en bid mad, og læse lidt, inden øjnene falder i.

I morgen skal der styrketrænes igen.

Link to comment
Share on other sites

Bless me, readers, for I have sinned. It has been 7 days since may last update!

:laugh: :laugh:

Spøg til side!

Træningen går stadig bedre, end det går med at få opdateret loggen.

Der har været flere udmærkede styrke-pas, samt et par cykel-etaper, med en 21-kilometers i lørdags som den bedste. Snittet for denne etape var 37,1 km/t.

Desuden er jeg begyndt at bruge mine COC grippers en hel del igen.

I dag styrketræner jeg, og så håber jeg på en cykel-etape i morgen.

Ved ikke helt, om jeg holder fri på fredag. Det kan jeg måske lige så godt, selv om jeg jo ikke er god til at holde fri.

Link to comment
Share on other sites

I forgårs:

En lille 12-kilometers cykel-etape. Det var desværre for varmt til mere.

Derfor var jeg i gang tidligere i går, og fik cyklet 18 km, inden solen ramte mine vinduer. Snittet for den etape var 37,1 km/t.

I dag var jeg tidligt i træningscentret, og fik pumpet ganske godt igennem, inden turen gik til kontoret. Jeg behøver dog ikke blive her så meget længere, for jeg har lagt timer nok, i indeværende uge.

I weekenden handler det om rengøring, tøjvask og træning.

Vi tager lige en sang (pyt med, at det er en repost), og den kan så betragtes som en hilsen til Bilderbergerne, der holder møde i Kbh. i disse dage:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kære log-læsere!

Jeg kan fortælle, at jeg stadig både lever og træner.

Dog lå det en smule tungt med cyklingen i sidste uge, hvor det var meget varmt, og jeg desuden havde meget lange arbejdsdage.

I pinsen gik det dog bedre, fordi jeg kunne cykle om formiddagen, inden solen nåede at forvandle min lukkede altan til en bageovn. Jeg fik således cyklet 2 etaper á hhv. 20 og 18 km. Det var rart at få noget cardio.

Både i fredags og i går styrketrænede jeg. Det gik ganske OK.

COC grippers har jeg også fået gang i igen. havde 1´eren med til fredagsbar, hvor jeg fik PWNET et par pindarmede bartendere fra BSS. :laugh: :laugh: .

Ellers er pinsen gået med rengøring, læsning, og en øl nu og da. ganske dejligt. Så alt i alt går det fint.

På arbejdet har jeg fortsat ganske lange dage. Men jeg når, hvad jeg skal, og er derfor heller ikke vildt udsat for stress.

Link to comment
Share on other sites

I går:

Arbejdsdagen sluttede med et møde på IMV, hvor der blev serveret super gode sandwiches på instituttets regning. Det kan man stadig få lov til, når et møde ligger hen over frokostpausen (det var et langt møde).

Derefter gik turen over i det nærliggende træningscenter, hvor jeg fik pumpet godt igennem, i selskab med en herlig flok bros.

Nu ser jeg frem til, igen at få lidt mere gang i cyklingen, når sommervarmen løjer en smule af. Men i weekenden kan jeg jo cykle tidligt, og så eksisterer varme-problemet jo ikke.

I sommerferien skal jeg også nok få cyklet en smule, da mine forældre har et lånt kondicykel stående. Den er ikke så god som min egen, men den går an. Min bedstefar gamle sledgehammer har jeg også tænkt mig at lave nogle øvelser med i ferien. Men først er der lige et par arbejdsuger, der skal overstås. Og det går også nok, selv om presset ikke bliver mindre.

Link to comment
Share on other sites

Weekenden bød på 2 cykel-etaper på hver 18 km.

Det var rart at få lidt cardio igen. Det bliver der forhåbentlig mere af i det næste par uger, inden jeg går på sommerferie.

Bortset fra det, så var det en weekend med en masse flaske-indsamling. Det gav overordentligt godt.

Lige om lidt kører jeg ned og træner.

Link to comment
Share on other sites

I forgårs tvang jeg mig selv til, lige at snuppe en 10 km etape på cyklen, trods varme, høfeber og træthed.

Jeg SKAL have lidt mere gang i cyklingen igen. Og det får jeg også.

I går Var det så styrketræningstid igen. Og det gik ganske fint. Jeg fokuserer stadig mere på håndvægtene, og mine bros er gode til at hjælpe til, når jeg til tider har brug for det.

Her i weekenden skal der primært cykles.

De sidste uger har været lidt hårde, rent arbejdsmæssigt. Det er jo eksamenstid.

På fredag tager jeg på sommerferie. Skal hjem til mine forældre, og naturligvis også en tur ned i det skønne grænseland.

Link to comment
Share on other sites

Nu nærmer sommerferien sig.

Jeg må jo se at klare det bedst muligt, selv om det altid er svært for mig at falde til ro.

Weekenden bød på en god cykel-etape på 20km. Snittet var 36,5 km/t, samt et styrkepas søndag.

I går cyklede jeg 12 km. Det er godt at jeg stadig kan klare lidt cykling, også på arbejdsdage.

I dag snupper jeg endnu et styrkepas.

I morgen skal jeg til fys, og fredag går turen hjemad.

I ferien bliver der bl.a. tid til en tur til grænsen, hvor der skal tankes op, både til country-festivalen og til sømands-partyet. Sidstnævnte kommer til at ligge i september. Det bliver så prol, at det kommer til at indgå i årsberetningen fra Dansk Prol-samfund!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nu nærmer ferien sig sin afslutning.

Og ferien har været ganske god, selv om jeg naturligvis har haft perioder, hvor jeg har syntes, at tiden blev lang.

Vi fik holdt min fars 70-års fødselsdag (af to omgange), og det gik, som det skulle. Også selv om der ikke er så mange af de gamle gutter tilbage.

Inden vi tog på ferie var jeg også ude at få en tur i en Corvette Stingray.Det var en fed oplevelse, selv om der måske var rigeligt med vind til at køre i åben bil. Er du gal, hvor sådan en 7,4L bigblock V8 kan sparke fra sig! VRRRROOOOOOOOMMM!

Super fed bil at cruise i. Og der blev naturligvis taget billeder af mig, iført Stetson og det hele.

Vi har også tilbragt en lille uges tid i Møgeltønder, hvor vi havde awesome vejr det meste af tiden. Når vi ikke shoppede i grænsebutikerne eller var på tur i marsken, sad jeg for det meste og slappede af med en drink og min ereader.

En enkelt dag var der dog tilløb til en smule drama: Vi var i Tønder, og ville købe nogle nektariner på torvet. Samme gode ídé havde en lokal mand fået, men pludselig begyndte en gammel dame (sikkert senil eller på anden måde sindsforvirret) at svine ham på det groveste, fordi hun mente, at han havde taget for mange. Det tror jeg nu ikke, at han havde. Men kællingen råbte og skreg, og da hun gjorde mine til at løfte stokken, blev hun opdækket af de af os, der stod nærmest, imens manden, der var mål for hendes aggression, kom væk.

`Modbydelige satan!´ var et af de pænere udtryk, hun brugte. :laugh:

Men jeg længes naturligvis efter noget ordentlig træning, og det får jeg til den kommende weekend. Jeg har fået flere positive kommentarer om min form i den tid, jeg har været hjemme. Og hold kæft, hvor er det rart, at T-shirts nu strammer over skuldre og pecs, i stedet for over maven!

Link to comment
Share on other sites

Dagens `træning´ bestod i at smadre mine forældres 9 år gamle stationære PC!

Kabinettet viste sig at være af temmelig kraftigt metal, men da jeg tog min bedstefars gamle jernbane-hammer til hjælp, måtte det give sig. Dog ikke før jeg havde reddet mig en del vabler i næverne! :laugh:

Men jeg skar vablerne op med min Victorinox-lommekniv, og arbejdede videre.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg så småt fået gang i min træning igen, selv om varmen får det til at knibe noget, især med cyklingen.

To styrke-pas, samt 12 km cykling, har jeg fået siden jeg kom tilbage til Århus.

Varmen må godt snart stilne en smule af. At cykle i 35-45 grader varme tør jeg ganske enkelt ikke.

Link to comment
Share on other sites

Plejer du ikke at cykle nede i gym?

En yderst sjælden gang har jeg taget en ganske kort tur på siddecyklen nede i gym. Men LANGT hovedparten af min cyklads, gennem de sidste snart 9 år, har foregået hjemme. Det gør det nemmere at få det hele til at passe ind i en til tider travl hverdag. Og så kommer det heller ikke til at gå ud over andre, når jeg til tider er hidsig, og bruger cyklen til at afreagere.

@Gregerz: Vi kan godt sige, at du har vundet en kold Pepsi, hvis vi nogen sinde mødes i virkeligheden. Du er jo ikke den store fan af humlesaft!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share