Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Jeg har knoklet med min oversætter-opgave i dag. Og i morgen bliver det endnu hårdere.

Men cykles skal der, så jeg snuppede en halv times tid her ved aftenstid.

I morgen må jeg have hele udstyret på, og se at få givet den en skalle. God damn, jeg bliver en travl mand i morgen. Hihi!

Nå, det går jo nok. I hvert fald lever jeg op til min målsætning om at træne lidt hver dag.

I værste fald må træningen hvile lidt, indtil den her oversætter-ting er overstået. Ens levebrød tæller trods alt højere.

Nå, nu snupper jeg lige et sæt med gåndvægtene, og så kan det nok være, jeg skal :sleeping::sleeping::sleeping:

Oksen siger godnat.

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være at du har nævnt det længere tilbage i loggen, men hvad er det egentlig du går og oversætter? :smile:

Rommel - der følger med fra sidelinien :cool:

Det er jobprofiler til en engelsk restaurant-kæde. Nu skal jeg lige have sendt mit frikort mm. til hovedstaden, så pengene kan rulle ind på bogen.

Trænings-mæssigt ligger det lidt tungt, al den stund, at min cykel er sendt ind til firmaet. De måtte endelig indrømme, at der var fejl ved sensoren til computeren. Og det går jo ikke, når man har betalt for en stålhest, der virker.

Nå, men den kommer forhåbentligt snart hjem igen.

Så for tiden nøjes jeg med at bruge mine håndvægte.

Link to comment
Share on other sites

I morges kom fragtmanden med min cykel, og nu virker computeren. Weeeee! Jeg snuppede lige 5 km for at sikre mig, at det hele virkede. Det gjorde det heldigvis. I går var jeg nede i byen, og så fik jeg den idé, at jeg lige så godt kunne vandre hjem :walking: . Det var en halvlang tur. Op ad bakke hele vejen, med en rollator, og med en lille pind i øret. :4drunk: Men lidt gangtræning skal jeg også have.

Så mine stænger er lidt trætte i dag. Men i morgen skal jeg have en ordentlig lang cykeltur.

I det hele taget kommer påsken til at stå i træningens og arbejdet tegn. Nu skal jeg lige have lavet anden etape af min freelance-opgave, og så skal der sendes ansøgninger ud, så jeg måske kan være heldig at finde noget fast.

Min gamle nabo, Jacob, kom lige forbi i dag. Herligt at se ham igen. Det blev til en hel del :blahblah: .

Jeg sidder lige og glor på den gamle film om Elliot Ness og The Untouchables. jeg kan den omtrent udenad, men fåårk, hvor jeg elsker den.

Håndvægtene har jeg gjort en del brug af i de dage, hvor jeg ikke har haft cyklen. Jeg snupper nok også et enkelt sæt i aften, inden jeg skal :sleeping:

Vi ses lige pludselig her på MOL.

Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg endelig prøvet min cykel af, når computeren virkede. Det ER nu fedest, når det hele duer!

Jeg havde jo slet ingen fornemmelse af, hvor langt, jeg kunne holde til at køre, så jeg satte mig et forsigtigt mål på 10 km, og endte på 15. Det er ganske ok. Der er et stykke op til min PR på 24 km, men det skal nok komme. Desuden kører jeg med højere intensitet på min egen cykel, end jeg gjorde på fys-klinikkens gamle, slidte Tunturi´er.

Alt i alt var det en ganske vellykket træning.

Jeg var lige nede i byen i dag, og der var en vældig tumult i Fiskergade, hvor strissen prøvede at forhindre SSU og White Pride i at rive hinanden i småstykker. De er sgu ikke for kloge, nogen af parterne :nonono::nonono:

Heldigvis fik jeg placeret mig på Clemens Bro, hvor jeg dels var udenfor ballademagernes umiddelbare rækkevidde, og dels havde et godt udsyn. Min tidligste ungdoms flirten med auto-miljøet har trods alt lært mig et og andet om strategisk placering i situationer, hvor det går hårdt til. Dengang havde vi i det mindste et formål med de ting, vi lavede, og til syvende og sidst var det sjældent, at der virkelig skete noget, som pressen gad skrive om. FodVOLD-nørderne slås jo bare for at slås.

Nå, men for mig vil fodbold også altid bare være en flok mennesker, som render forvirrede rundt på en græsmark.

Nu tror jeg nok, den står på en lille bader.

God pååååååske!

Link to comment
Share on other sites

Halløj!

I går blev det igen til 15 skønne km på cyklen, gennemført på ca. 33 min. Det er ganske udmærket. I dag cyklede jeg så ikke, men gav i stedet håndvægtene en god tur.

I morgen skal der cykles igen. Restituering er bare noget, jeg ikke må glemme. Det er ikke det bare sjov, hvis mine benmuskler (som er stramme nok i forvejen), begynder at stramme til pga. overanstrengelse. Og med 4-5 ture á 15 km om ugen (og hvem ved, om turene bliver længere efterhånden), skal jeg nok få motion nok.

Nå, jeg er ved at være træt. Vi ses her på MOL.

Link to comment
Share on other sites

Haaaaarj igen!

I dag har jeg været ned ei byen meget af tiden. Det var en dag, hvor jeg mest havde lyst til at være ude.

Da jeg havde drønet lidt rundt og kigget på lidt af hvert, drønede jeg ned i BioCity for at se `V for Vendetta´. Det var nu ikke den helt store succes. Jeg synes godt, man kunne have skåret en halv time af den, uden at det havde ødelagt handlingen.

Men man kan jo ikke være heldig hver gang, og det er jo risikoen, når man går ind for at se en film.

Da jeg kom hjem, var det så træningstid. Da jeg havde cyklet de obkligate 15 km, gav jeg den liiiige en lille skalle mere, så jeg endte på 17 km. Det er glimragende. Dvs., at jeg er oppe over de 50 km siden i onsdags. Jo, der er potentiale i den nye cykel.

I går fik jeg trænet en del med håndvægtene. Efter påske tror jeg nok, jeg vil prøve crosstraineren nede hos min fys. Jeg har jo snakket om det før. Må hellere snart få gjort alvor af det.

Link to comment
Share on other sites

Har da helt glemt at ønske dig en glædelig påske og sige tak for de varme dejlige hilsner, du indimellem smider i min log, selvom den ikke er så aktiv lige pt..Ikke fordi jeg ikke træner, men tiden flyver fra mig.... :innocent::blush:

Kan liiiiige nå at ønske dig en super god anden påskedag... Dejligt at se at du får cyklet en del....og altså holder dig fra ballade.... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Har da helt glemt at ønske dig en glædelig påske og sige tak for de varme dejlige hilsner, du indimellem smider i min log, selvom den ikke er så aktiv lige pt..Ikke fordi jeg ikke træner, men tiden flyver fra mig.... :innocent::blush:

Kan liiiiige nå at ønske dig en super god anden påskedag... Dejligt at se at du får cyklet en del....og altså holder dig fra ballade.... :tongue:

Taaark, Danf!

Ja, det går glimrende med træningen for tiden. Og hvad `ballade´angår, så er det vist godt, jeg ikke behøver fortælle om de ting, jeg har været med til i min tid. Hehe! Hvis min gamle sorte hættetrøje kunne snakke, tror jeg nok, man blev flov. Nå, C´est la guerre! (som fremmedlegionæren i Sven Hazel bøgerne siger, når der sker et eller andet skrækkeligt, hvilket der konstant gør i de bøger. Det er i øvrigt noget trivial-bras, men som halvstor knægt læste jeg dem alligevel).

Fra jeg fik min cykel-computer til at virke, og til i aftes (nøjagtigt en uge), har jeg cyklet 84 km. Det kan der næppe klages på. Etaperne har været lidt kortere end på fys-klinikkens cykler, men til gengæld mere intensive, og der har været flere af dem. Distance-mæssigt er det i hvert fald en PR, og sved har det ikke skortet på.

I dag kommer det nok primært til at handle om håndvægt-træning, for jeg skal til fys kl. 17, og det er måske ikke helt så tilrådeligt at cykle ret meget samme dag, som jeg skal til fys.

Nu står den på kaffe. Jeg skriver nok lidt mere senere.

Ellers skal jeg bare hygge mig med at læse `Inside Delta Force´. Død ved kølle! Yes, sir!

Link to comment
Share on other sites

Bøøøøh!

I dag blev det til hele 18 km på cyklen! Det er sq godt klaret!

I går fik jeg givet den en god skalle med håndvægtene.

Jeg havde regnet med at skulle til bogmesse i morgen, men til den pris, de tager i entré, bliver det ik til noget. Øøøøøv! Jeg vil hellere bruge pengene på noget andet.

Jeg glæder mig til, at det forhåbentlig bliver godt vejr i morgen. Så skal jeg rigtig ud og drøne på scooteren.

Jeg må skrive lidt mere i morgen. Orker det ikke lige nu. Nat nat.

Oksen

Link to comment
Share on other sites

Hey Okse.

Ville lige smide en hilsen i din log (som for tiden da godt nok er mere opdateret end min :tongue: ).

Håber alt er vel og lækkert at høre om alle de km din cykel bliver udsat for :superman:

Taaark, MH!

Så sidder Oksen lige her og tænker. Alt i alt går det jo nogenlunde: Forleden sendte jeg en ansøgning til Scantext Translators nede på Vesterbro Torv. Det var godt nok uopfordret, men det er man efterhånden nødt til.

I går ringede Back-Office Manager Jens fra Conran Restaurants, og sagde, at han skulle til at forhandle med englænderne her i næste uge. I den forbindelse ville der nok blive noget mere oversættelses-arbejde, hvis det havde interesse? OM Oksen er interesseret! :4band: :partytime2::4jumpy::happy: :4dog: :banana::cheer::cheer:

Der er sq ikke noget, jeg hellere vil, end at tjene mine penge ved ærligt arbejde, i stedet for at ende i et eller andet aktiverings-projekt. Jens sagde desuden, at han havde tilladt sig at lægge 200 kr oven i min løn, fordi han kunne se, at jeg havde gjort meget ud af det. Taaaark for det! Det er ikke så meget de 200 kr (selv om de naturligvis er velkomne), men mere det, at han er tilfreds. Så kan jeg også forvente, at han skriver en god anbefaling til mig.

I går var jeg en del nede i byen, men ud på aftenen sagde jeg til mig selv, at 10 km kan et ordentligt mandfolk altid cykle! Så jeg snuppede 10 km, og så et par gode sæt med håndvægtene.

Min gode kammi Erik (som er den ene af vore to viceværter, og i øvrigt SATS medlem), er ved at flytte. Det er lidt træls. Men banditterne her i området har været lidt hårde ved ham, mht. at stjæle hans bærbare PC, fladskærme osv., så jeg forstår godt, at han er lidt træt af det. Jeg kommer til at savne ham, men heldigvis flytter han ikke længere væk end op på Trøjborg, og hvis jeg nu er så heldig at få lejlighed oppe i Abildgade, kan der jo nok presses lidt :blahblah: og :beer::beerchug: ind i vore respektive kalendere.

Nu drikker jeg lige en kop mokka, og så kører jeg en lille tur. Når jeg kommer hjem igen, skal der trænes.

Oksen signing off.

Link to comment
Share on other sites

Hej i loggen!

I går fik jeg cyklet 12 km. havde egentlig startet ud med en målsætning på 10 km, men strammede lige skruen en anelse, selv om det var sent om aftenen.

I dag var jeg så tidligt oppe, så jeg kunne møde til fys. kl. 9.30. Det gik som sædvanlig ok, men god behandling, og en anelse :blahblah: om diverse drengerøvs-ting, mest om splatterfilm og våben, og lidt om :slut::boobs: : Det skal der til, ellers bliver det for trist.

I eftermiddags var jeg lige en tur ude og nyde det gode vejr. Ved ikke helt, om jeg får trænet i aften. Lad os nu se. Måske skal jeg fokusere på håndvægtene denne gang. Overvejer også at lave lidt tai chi, for at se, hvor meget af `Fire & Thunder Tai Chi Chuan Form´ (Det hedder den virkelig), jeg kan huske.

Nu er jeg lige ved at vaske lidt tøj, og så skal jeg have noget mad.

Halløgsovz!

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik cyklet 8 km i forgårs, og 12 i går. I alt er jeg oppe på 63 km siden fredag. I aften tror jeg dæleme ikke, jeg kan tage mig sammen til at cykle. Men det behøves heller ikke, når jeg får trænet så grundigt de andre dage. Det skulle nødigt gå sådan, at jeg blev helt besat af at cykle. Det ville mine forældre i hvert fald blive kede af.

Men en lille omgang med håndvægtene skal det nok blive til. eg er helt afgjort blevet stærkere her på det sidste, og jeg tror også, jeg har lagt lidt muskelmasse til på mine biceps.

Hvad cyklingen angår, skal jeg nok komme over de 80 km i denne uge. Ingen tvivl om det.

I morgen skal jeg op og låne en bog, der hedder `The guts to try´. Den handler om gidseltagningen på US-ambassaden i Teheran tilbage først i firserne. Fååååårk, hvor Oksen elsker krigs-historier! Som politisk aktiv prøvede jeg lidt af hvert, men fredsarbejde kunne jeg bare ikke få min sjæl med i. Jeg holder ikke med George `Dubya´, og heller ikke med hver Saddam eller diverse imamer osv., men der er for meget krigerblod i mig, til at jeg gider trække i en hvid dragt, og stå og skråle `Kringsatt av Fiender´.

Nææ, Dolph og hans trofaste kølle, det ved man, hvad er. Folk tror heller ikke på mig, når jeg fortæller om dengang jeg (som ca. 5-årig) nakkede en rotte med en økse.

Nå, men den historie kan I få en anden gang. Nu kalder håndvægtene.

Knuuuuuz til de søde tøzer, og skulderklap til gutterne.

Link to comment
Share on other sites

JAAAAAAAAAA! Så lykkedes det at komme op på 20 KM!!!!!På lige omkring 3 kvarter.

Det var dæleme en god tur. Desuden blev det til et par rimeligt gode sæt med håndvægtene. Jo, det skal nok gå udmærket, det hele.

I morgen er der fys kl. 9.30, og kl. 14 skal jeg ned og se splatter/gyserfilmen `Hostel´. Den er sikkert både klam og hylende morsom. Hvis man kender Tarantino ret.

Jeg har konstateret, at det nok er bedst, at jeg spiser `rigtig´ aftensmad så tit som muligt. Ellers bliver jeg bare lækkersulten om aftenen, og det er noget puha, rent kalorie-mæssigt.

Vi ses her på MOL.

Link to comment
Share on other sites

Såååå er man her igen!

I går cyklede jeg 15 km, og i dag 17.

I morgen bliver det højest til en hyggetur, da det jo er 1. maj. Og 1. maj uden Oksen ville være verdens undergang.

Nå, men noget gangtræning :walking: skal jeg nok få i morgen. DEt er da også noget værd. Jeg skal i hvert fald med i demo´en ud til Tangkrogen, selv om det bliver med rollator.

Nu må vi se, hvor :4drunk: , jeg bliver. Nå, men jeg smutter i seng, for jeg skal til fys som´én af de første i morgen.

Mht. til filmen `Hostel´: Den er syyyyg. Man skal vist nærmest tænde lidt på snuff (og det gør ingen ordentlige mennesker), for at kunne lide den. Men det er en film, der har til hensigt at vække afsky, og det gør den. AND THEN SOME!

Nat nat

Link to comment
Share on other sites

God 1 Maj Okse!!!

Tak, hr. Blackmoore!

Er du gaaaal, jeg var træt i stængerne i går. Cyklingen måtte vente. Kroppen sagde, at den måtte have tid til at restituere. I dag skal jeg nu nok få taget mig en cykeltur.

Men ellers var det en udmærket 1. maj. Jeg startede på rådhuspladsen, hvor jeg skrålede med på sangene, og skålede i Harboe-cola med brændevin i (demo-vagterne flipper, hvis man har medbragt bajere, men det andet kan de ikke se).

Der gik rygter om, at nazierne spionerede mod demo´en, men jeg tror nu ikke på det. At sende måske 5-10 nazier ind i en flok på flere hundrede røde, ville være en ren kamikaze-aktion.

Men jeg så nu i øvrigt ingen ballade af nogen art. Ellers gik tiden med at høre muzak og taler, samt drikke lidt :beer: og snakke med gamle venner. Ved en af de mange barer rendte jeg ind i Winchester-Per, en 2 meter høj og 1 meter bred trucker-gut, der har fået sit tilnavn, fordi han har en herlig gammel .30-30 Winchester-riffel (som han dog ikke havde medbragt). Vi snakkede lidt om, at vi evt. kunne mødes til SCC country festivalen i august, for at få en dram, høre noget fed muzak, og snakke lidt om :gun2::gun2: .

På hjemvejen fik jeg følgeskab af en dejlig tøz. Men jeg havde desværre ikke energi til at bage ret kraftigt på hende. Benene var trætte, og jeg var halvfuld, så hun måtte nøjes med et kindkys.

Nå, jeg skriver lidt mere senere.

Out.

Link to comment
Share on other sites

Okse..dine historier giver mig sgu altid et smil på læben :bigsmile:

Hvor endte i, Tangkrogen eller Botanisk have, eller??

Der er ikke noget i Botanisk Have mere. Det stoppede, da soc. dem. og den yderste venstrefløj `sluttede fred´mht. 1. maj, for nogle år siden. Så det var i tangkrogen. En pæn march, derud og hjem igen (med rollator), når man så også gik rundt derude.

Link to comment
Share on other sites

Hejza.

Fredag blev det til 10 km, og søndag snuppede jeg så en ordentlig tur på 18 km. Lørdag lavede jeg oversættelse meget af tiden, så der nøjedes jeg med at bruge håndvægtene.

Ellers er det meste af tiden gået med at lave oversættelse, og pauserne er blevet tilbragt ude i solen.

Var lige en lillebitte tur nede i byen her til aften. Der skete nu ikke neget, men vejret var jo fint.

I morgen kommer min far lige på besøg et par timer, og så skal jeg også liiiiige have lavet det sidste oversættelse. Men det er nu til at overse. Langt det meste er afsendt.

Zeeeez lige pludselig.

Link to comment
Share on other sites

Mandag fik jeg cyklet 12 km. Det var udmærket. Jeg havde dog lidt DOMS i stængerne efter de 18 km dagen før.

I dag har jeg ikke cyklet, men har da fået brugt håndvægtene en del :dumbbell_lift: . I morgen står den så på cykling igen. Jeg ville godt have cyklet lidt i dag, men jeg er i underskud af søvn pga. oversætter-opgaver mm., så det må vente.

I morgen skal jeg have ordnet en del huslige ting, og også lige havet set på lidt oversættelse. Der er ikke så meget tilbage. men jeg har da tjent noget mere, end jeg havde forventet at komme til. Bevares, jeg bliver ikke nogen Mærsk af de der opgaver, men lidt giver det da, og erfaringen er meget værd. Den fine anbefaling, jeg har fået, kan jo f.eks. ikke købes for penge.

I morges kl. 9 var jeg til fys. Der var, som sædvanlig, en masse :blahblah: om film, biler, våben, Dolph, samt en masse andre herlige drengerøvs-emner.

Nå, vi ses senere. Vil snart :sleeping::sleeping::sleeping:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share